Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh hellettä [:'(] .. onneks nyt yöllä on vähän viileempi, mutta tää on kyllä kieltämättä ensimmäinen kesä kun en oikeen osaa iloita lämmöstä ja auringosta.. Munhan piti lähteä 9.7 pohjoiseen järven rannalle viikoksi-pariksi, mutta saas nyt nähä meenkö ollenkaan.

Päivitän kaikki kuulumiset tähän niin ei tarvii valittaa joka ketjussa..

Täällä mennään päivä kerrallaan.. Nyt näyttää siltä että vuoto loppunut, mutta toisaalta eilen aamulla lorahti siteestä läpi, vaikka olin jo luullut siitä selvinneeni.. TuuliEnkelin [&o] tapaus tuolta lokakuisista pisti kyllä miettimään omaa napaa ihan eri tavalla..

Noh, jotain positiivista tästäkin löytyy.. Mies on ollut aivan ihana [:)] Huolehtinut voinnista ja ollut tukena, ymmärtänyt jopa itkuja.. Luulenpa, että sille on helpompaa olla tukena kun kyse on jostain konkreettisesta, kun tietää miks itken ja kun on voinut auttaa esim tuomalla herkkuja sairaalaan tai tekemällä mulle ruokaa kotona etten rasittais itseäni.. Ehkä se on joku miesten juttu [;)]

Rankkaa tää on vaikka en sitä haluis näyttää tai myöntää.. jotenki oon nyt vaan siinä pisteessä että odotan vaan seuraavaa vastoinkäymistä [:(] kaipa se on seurausta stressistä ja huolesta.. Noh, asiat vois olla huonomminkin (ja mun tuurilla kohta onkin..)..

Kiitos teille tsemppailuista <3 nää foorumit ja tää palsta ja te muut mammat ootte kyllä niin rakkaita mulle!

Mä en jaksa enää....

Vasta eilen selitin lääkärille miten luulen että vuoto on loppunut, tai ainakin sitä tulee toooooooooooosi vähän.. ja nyt sit tänään tulee takapakkia enemmän ku laki sallii.. Soitin aikasemmin päivällä osastolle kun kärsin taas jumalattomista kivuista, selitin asian jne.. noh, kivut onneks loppu siinä vaiheessa kun mulle soitettiin takas, mutta lääkäri oli sitä mieltä että jos ne tulee takas/jatkuu tms niin seuraavaks sitten Naistenklinikalle.. Tjooh, ei siinä mitään, loppupäivä meni kohtalaisesti ja nyt, taas, vuotaa.. eikä mitenkään ihan vähän [:(]

Miks kaikki puhuu siihen malliin et mun lapsi saattaa syntyä kohta????? Mä en haluu/jaksa raahautua yksin keskellä yötä Helsinkiin, mä en haluu synnyttää lasta viikolla 23... Mä en jaksa enää..

Jos mä valitan tarpeeks ni ehkä mä saan sit jälkiviisaana todeta et huh ku ylireagoin..

On sulla nobody todella kurja ja pelottava tilanne. Olen sitä myötätunnolla seurannut. Itse olisin ihan järjiltäni huolesta, kun vähempikin ongelma raskaudessa riittää huolestuttamaan ihan kympillä. Toivotaan, että asiat kääntyy parhain päin. 

Huh on sulla Nobody kestämistä. Täydet sympatiat ja jaksamiset sulle!! Kirjottais kaikkea lohduttavaa, mutta ei taida sanat riittää siihen.

Noh, täällä on tunteet tasaantunu jonkun verran.. ja nyt hävettää kun en muuta tee kuin valitan, kauheen itsekästä.. Rupee mullakin hormoonit hyppii seinille eikä tää huoli ainakaan helpota tilannetta... Tänään neuvolaan [:)] jospa minäkin saisin vihdoin ne paperit kelaa varten!

Mie ainakin ymmärrän sinua Nobody ihan täysin. Mulla on raskaus mennyt ihan loistavasti ja silti mullakin tuntuu olevan vaikeeta...ja se ei ole mitään todelista vaikeutta verrattuna sun vastoinkäymisiin. Sulla on oikeus tuntea sun tunteita. Anna niille sijaa koska ei niitä kannata paetakaan. En tietenkään kehota maalaamaan mörköjä seinille ja lietsomaan pelkoa, mutta kannattaa yrittää ajatella niin, että pelko on toivon vastakohta. Jos kykenet löytämään yhtään toivoa tähän hetkeen, se lieventää pelkoja pahimmasta. Tiedät että et juuri nyt voi tehdä mitään pelastaaksesi tilannetta. Yritä löytää jotain joka saa sut pysymään tässä hetkessä. Voimia sulle ihan tosi paljon! 

Nobody: Älä yhtään pode huonoa omaa tuntoa että tulet tänne purkamaan tuntojasi. Täällä saa rauhassa valittaa. En osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu. Toivon sinulle paljon voimia ja jaksamisia. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin. Voimia! Hali!

Nobody, koeta jaksaa! Olet ollut ja olet vahva, voit olla ylpeä itsestäsi. Nyt päivä kerrallaan ja rauhassa- helppo tietysti ulkopuolisena sanoa, itsekin kun panikoin jo ihan pienistä :)

tsemppiä nobody!
on sulla kyllä kestämistä! voimia ihan hirveesti! tuut vaan tänne avautumaan jos siltä tuntuu! ollaan täällä kaikki sun tukena ja tietenkin peukut pystyssä et kaikke menis hyvin! toivotaan tosiaan et pienokainen pysyisi vielä ainakin joitakin viikkoja sun masussa! voimarutistuksia!!!!

Itsekin välillä oon ihan huonolla omallatunnolla kun mielestäni ylireagoin. Mutta kun ne tunteet tulee, niin ei niitä vaan voi hillitä ja mitä sitten tapahtuu, jos aina vaan yrittää tukahduttaa harmituksen/pelon/raivon ja muut tunteet? Ei kai sekään ole hyväksi. Olen kyllä huomannut, että hetki omassa rauhassa tai puhuminen kullan kanssa saattaa helpottaa tilannetta. Mutta myös tänne avautuminen on enemmän kuin suotavaa [:)].

Toivon tietysti sinulle Nobody levollista ja rauhallista mieltä, sillä se varmasti auttaa jaksamaan. Mutta aina se ei ole selvää, että niin voi tuntea ja sallitaan se meille kaikille!

Epävarmuus on varmaankin se mikä ainakin mua rasittaa eniten. Kaikki on muutenkin uutta ja ihmeellistä, ja jokasesta kolotuksesta yms saa miettiä että kuuluukohan tää nyt asiaan..

Täällä kuule jokainen elää nobody sun tilanteessa mukana,joten purat tänne vaan! Halauksia valtavasti!

Ei oo tullu pitkiin aikoihin kunnolla tänne kirjoteltua mitään. Ollu melkosta haipakkaa joka asian suhteen. Työtki alko tossa maanantaina taas. Järkyttävä helle, sisällä vanhainkodissa +32!! Hiki virtaa, vettä kuluu työvuoron aikana n.2litraa. Muuten ei jaksa. Jalat ihan turvoksissa päivän jälkeen, kipiätki niin kovasti, että itkeä vois :´( Monta kertaa päivän aikana tänäänki piti istahtaa ja nostaa jalat ylös et pysty jotenkin käveleen..

Vaihdettiin tossa viikko sitte asuntoaki. Muut hommaa isompaa nii me muutettiin pienempään :D kerrostalo elämä ei enää napannu...

oi onnea uuteen kotiin! [:)] (revithän ne tummat lattiat mukanas uuteen kämppään?? )

meillä kans töissä vanhainkodissa semmosia +34 lukemia, huhhuh. mutta eipä tässä kotonakaan vilpoinen ole, sisälämpömittari näyttää +30,9. eikä nukkumisesta tuu mitääään.

nobody, koitahan jaksaa. sano vauvalle et ei tuu vielä, jospa pysyis vielä muutamia viikkoja masussa. susta tuntuu varmaan kamalalle, mutta täältä kyllä täydet tuet sulle. (lue; täällä saa valittaa.) [:)]

Voi ei nobody! Ei voi kuin toivottaa tsemppiä ja voimia näille viikoille. Mulla oli ensimmäisellä kolmanneksella vuoteluja (mut ei varmasti samalla mittakaavalla kun sulla nyt) ja pystyn melkeen tunteen sun ahdistuksen [:(] Huoli on varmasti järjetön. Niin ku monet jo totesi niin tänne voi avautuu!

Saatiin eilen kasattua uusi vaatekaappi esikoiselle ja tulevalle vauvalle. Ja voi tuska ja hiki kun oli kuuma kasatessa. No nyt on pojan vaatteet siellä siististi ja ryhdyin tänään penkomaan sängyn alla olleita laatikoita. Otin sieltä pojan vauva-vaatteet kokoa 56 ja 62. Laitoin jo pesukoneeseen pyörii, kun jos ovat vaikka pölyttyneet. Onhan tää ehkä vähän aikasta mutta polte oli niin kova päästä niitä taas hypistelee. [:)] Sitten vaan kuivuu ja silittämään. Oli ne sitten niin pieniä vaatteita, olin jo ihan unohtanut. [:D] Tuli taas jotenkin niin paljon todemmaksi kaikki. Kohta saa oman pienen käärön viereen tuhisemaan. AAH! [:)]

Nobodylle täältä taas lähetellään jaksamisia.

Luomuleena, oi ku ihanaa ku olette saanu jo vaatekaapin. Minä haluaisin kans saada, niin pääsis järjestelemään tavaraa. Vaatteita olen jo pessy ja laittanu laatikoihin odottamaan. Juuri miehelle sanoin, että nyt pitäisi saada hankittua ne rattaat ja vaunut, että varmasti tulevat ajoissa ja että varmasti saan juuri ne mitkä haluan.

Ihanaa kun on vähän viileämpi päivä. Tuntuu, että ollu vähän liiankin kuuma, vaikkeihan sitä lämmöstä sopisi valittaa.

Onneksi on nyt pari päivää ollut vähän viileämpää. Mä en ole muuta vielä ostanut kun vaatteita pikku pojulle ja onhan tässä aikaa ja kun mulla alkaa nyt kohta loma niin sitten on aikaa laitella. [:)]

Mulla oli tuossa pari päivää sitten pientä vuotoa ja heti soitin neuvolaan että apua mitä teen että taas vuotaa ja kävin sitten neuvolassa ja kaikki oli ihan ok. Se hematooma jo mulla on ollut alusta pitäen päätti sitten vuotaa ja neuvolatäti vaan kehotti lepäämään ja niin ees päin..

Jaksamisia Nobodylle ja kaikille muillekkin [:)]

Tämä mamma juhlii huomenna 28 vuotis synttäreitään, tänään tein mansikkakakun [:)]

Kiitokset tuesta kaikille tasapuolisesti <3

Tosiaan, yritän pysyä edes jotenkuten positiivisin mielin täällä. Stressi tuskin tekis kauheen hyvää tällä hetkellä, vaikka aina ei meinaakkaan usko riittää tähän touhuun. 24 viikkoa nyt täynnä ja jokainen päivä on voittoa! Tää viimeisin lääkäri joka mut tutki tosin sano, että jos vuoto ei lopu (mutta vältyn tulehdukselta) niin pääsen korkeintaan viikolle 34. Kalvot todennäköisesti repeää ennen sitä, ja vaikkei repeäis niin saattavat tehdä päätöksen että käynnistävät synnytyksen silloin (tulehdusvaaran takiako?)... Sitä en tiedä miten käy jos tulee tulehdus, hoitavatko antibiooteilla vai joudunko veitsen alle [&:]

Tympii tää kotona istuminen.. piti tänään lähteä vauvanvaateostoksille miehen kanssa, oisin saanut vähän piristettä kun on mielialat vähän maassa.. mutta, mutta, olo ei ollu ihan sen mukainen.. Vuotoa ollu aamuyöstä asti, kasvukipuja(?) perjantaista asti ja vissiinkin tää painostava ilma saanu päänsäryn aikaseks.. Varsinainen monivamma-mamma mäkin oon [:'(]

Tota nobodyn tilannetta ei kyllä sois ees pahimmalle viholliselleen.. varmasti ahdistavaa ja super ahdistavaa kun tietää ettei sais ahdistua ettei vauva ahdistuis ja voi AHDISTUS! [&:] Oot kyllä niin sitkeä, kun jaksat yrittää ajatella kokoajan positiivisesti. Sua koetellaan nyt oikein urakalla, mut toivotaan että palkinto on mitä parhain (ja varmasti onkin) ? Paljon voimia ja enkeleitä teille.. pianhan ootte jo ihan "turvallisilla" viikoilla - pysyis nyt pieni vielä kasvamassa sisällä, sitä toivotaan täällä niin kovin teille!!

Takaisin