Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tulitikku: Jos saan udella, niin millasen hoidon sait hiivaan? itellä ollu tän raskauden aikana jo monta hiivatulehdusta ja aina mulle sanotaan et mitään muuta ei saa edes ajatella ku canestenin paikallishoitoa ku oon raskaana. Melkeen kuukauden välein uusiutuu, alkaa jo pikkusen vaatiin hyviä hermoja...
Voi ihana ku sait tietää et poika tulossa!! En jaksa oottaa rakenneultraan asti et saadaan itte tietää kumpi meillä möyrii tuolla masussa :D

tulitikku: voi että täällä on sitte tyhmiä lääkäreitä! sanovat, ettei mitään muuta voi edes harkita ku canestenia!! ja ku joka kuukausi uusiutuu, nii on rasittavat ajat vielä edessä sen asian suhteen ku muutaman kuukausi raskautta vielä jäljellä!

melela, tarkistin vielä tosta tuoteselosteesta et se on tosiaan tarkoitettu sekä hiivaan että emättimen bakteeritulehdukseen. ja googlettamalla huomasin et sitä on sekä emätinpuikkoina että tabletteina. ite sain ne puikot. katotaan nyt jos se vaikka sit auttais! sitä ei suositella raskauden ekalla kolmanneksella eikä imettäessä mut muuten kyllä sopii sitten raskaina olevillekin!

Nii, no se varmaan johtuu sit siitä et ei muuta mulle suositeltu ku canestenia, ku ei oo sitä bakteerin aiheuttamaa tulehdusta, vaan ihan pelkkä tavallinen hiiva. rasittavia vaivoja kyllä osaa ollakki olemassa!

Hienoa tulitikku!! Kävitkö siis ihan vaan lääkärissä ja sitten päätettiin ultrata vai miten saitte tietää että poika on tulossa? Vai joko teillä oli rakenneultra..? Muisti pätkii [:D]

Niin kovasti tekis mieli jo ostaa vauvan tarvikkeita!!! [:)]

Heipsan!

En olekkaan piiiitkiin aikoihin käynyt täällä katselemassa ja kirjoittelemassa. Työntouhussa mennyt aika ja nyt on jotenkin omassa mielessään halunnut asioita pyöritellä, ja tietty perheen kesken. Rv 16 menossa ja vauvan liikkeet tuntuvat jo :) mikä tuntuu aivan ihanalta. Tietty niitä isompia muljauksia odottelen kovasti ja mies myös. Odotan vaan kovasti rakenne ultraa viiikolle 20 =) se on varmaan parhautta!!!

iines, multa löytyi neuvolassa virstasta proteiinia ja päätin sit mennä ihan lääkärin vastaanotolle, yksityiselle. siellä se gyne tutki alapään ja samalla sit ultrasi (ilmatteeksi). halus tarkistaa et vauvallakin on kaikki hyvin.siinä se sit kysäs et haluunko tietää kumpi on tulossa. rakenneultra sit jussin jälkeen.

Moikkis, piiitkääästä aikaa :) En tiedä mikä laiskuus iskenyt, kun en ole täällä ikuisuuksiin käynyt!
Nyt meneekin sitten ikuisuus että saa selville kaikkien kuulumiset :)

Omia päivittelen tässä samalla;
nyt menossa rv 15+2. Tähän mennessä jo kolme ultraa takana, viimeisin eilinen 4D, jossa selviteltiin epäiltyä kitalakihalkiota.
Ei sitä sitten onneksi ollutkaan, huh! Pikkuinen kelli ja imi peukkua, sukupuolta ei valitettavasti saatu selville koska napanuora oli edessä. Välillä epäilen että saattaisin tuntea jotain liikettä mahassa, mutta laitan ne oman suoliston piikkiin kuitenkin :D
Massu on pömpännyt jo muutaman viikon niin että näkee selkeästi, että raskaana ollaan. Legginsit jalassa siis mennään, kun normaalisti käyttämäni tiukat housut eivät enää päälle mahdu :D Rinnat myös sitä luokkaa, että ihankuin olisi implantit hankkinut :D

Miten muuten teidän neuvola- ja lääkärikäynnit? Itse olen käynyt neuvolassa vain kerran rv 8:lla, kaikki muut alkuraskauden käynnit on peruttu säästösyistä, seuraavan kerran pääsen vasta syksyllä! On se mukavaa asua Hgissä... Samaten lääkäristä en ole kuullut mitään, tiedä onko mulla koko käyntiä. Pitää koittaa saada yhteys neuvolaan ja selvitellä, en ole saanut sieltä kotiin edes verikokeiden tuloksia vaikka luvattiin...ihme meininkiä. Hermostuttaa, kun mikään ei toimi ja tarvitsisin ehdottomasti lähetteen synnytyspelkoklinikalle, tiedä sitten saako sitäkään...

Moi!

Nyt olis niiiiiiin kova polte päästä ostaan jo kaikkea vauvantarvikkeita ja vaunut!! ..oi niitä vaunuja [:)]
Maanantaina saadaan tietää sukupuoli ja sitten kyllä alan ostaan pikkuhiljaa tarvikkeita!

Ehdin tässä jo vähän säikähtäänkin tällä viikolla.. Oli ollut muutaman päivän kova stressi ja olin rehkinyt vähän liiankin paljon.. ja sitten alkoikin huono olo ja vatsakipu... sellanen kummallinen särky ja ahdistus ja olin muutenkin jotenkin huolestunut ja onneton.. Lähdin kesken päivän töistä kotiin ja makasin koko päivän sängyssä ja vaan nukuin.. Aamulla ylimääräiseen neuvolaan ja huh, kaikki vaikutti olevan niinkun pitääkin! Kyllä siinä jotenkin heti säikähtää kun vähän jotain tulee.... Neuvolantäti vaan meinasi että vois kivut johtua mun "kireistä vatsalihaksista" [:D][:D][:D] Enpä ole ajatellut että mulla edes on vatsalihaksia [:D] Mutta, tänään on ollut jo parempi fiilis kaikin puolin ja vatsakin tuntuu olevan ok. Aion kyllä nyt ottaa rauhallisemmin, jättää kaikki nostelut muille ja yrittää stressata vähemmän..(helpommin sanottu kun tehty!) Kyllä se vauva on nyt (ja on ollutkin tietty..) ihan ykkönen tärkeysjärjestyksessaä!

Multa mitattiin nyt ekaa kertaa neuvolassa kohdunpohjan korkeus ja heti pääsin yläkäyrän yläpuolelle [:D] 18cm tuli mitaksi [:)] Joko muilta on mittailtu?

Marrasmurua täälläkin odotellaan. [:)]  Olen silloin tällöin täällä lueskellut, mutta en kirjoitellut vielä kovasti. Ensimmäinen lapsi tulossa ja viikkoja 16+0. Liikkeitä jo kovasti odottelen ja olisi ihana jo päästä ostelemaan tarvikkeita. Kai sitä pitää malttaa hetkiseksi vielä mieli; muutamia viikkoja kun vielä menee, on puoliväli. Ehkäpä sen jälkeen uskaltaa jo hankkia jotain.. [:)]

Kaksi ultraa jo takana (varhaisultra + np-ultra). Rakenne olisi vajaan kuukauden päästä. Ihanaa aikaa, mutta samalla pelottavaa ja todella jännittävää. Välillä tuleva jännittää ihan tosi paljon, siis vauvan syntymän jälkeinen kotiaika, mutta innolla sitä odotankin! Mukavaa kesää ja mahankasvatusta!! [:)]

Jännä miten se mieli muuttuu..olin niin suunnitellut että ennen toista ultraa en osta mitään, mutta kun käytiin lastentarvikeliikkeessä ja tajusin kuinka paljon kaikkea pitäs hankkia niin olihan se pakko alkaa kattelemaan huuto.netistä jo kaikkea. Vielä en ole ostellut kuin äitiysvaatteita ja yhden vaatesetin 50-60 senttiselle (unisex värejä) mut kyl olis vaunut ja pinnasänky yms jo kateltuna. Ei viitsi jättää kaikkea sit viimeiselle kuukaudelle ja kuntosalihuone pitäs rempata jossain vaiheessa vauvan huoneeksi :)

Ultra vasta heinäkuun tokalla viikolla, ei kyllä jaksais odottaa!

Me käytiin viikonloppuna ostaa pinnasängyt kaksosille, Ikeasta sai Family kortilla 49 eurolla/kpl... http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70116002

ei oo kyllä pahan hintaset sängyt! :)

kävin hakee h&m:ltä parit mammahousut, ai vitsi miten mahtavaa kun ei kiristä eikä purista. näihinhän voi jäädä koukkuun [:D] kaveri kokeili krapulaturvotuksissaan ja sano että "tämmöset on pakko hommata just näitä päiviä varten" [:D]

edit. kun osaan kirjoittaa....

Miten ootte jatkaneet liikuntaharrastuksianne? Mä olen edelleen airobikissä käyny ja yritän hyötyliikkua mahd. paljon. Nyt sitten mulle avautui tilaisuus päästä ilmatteeks ratsastamaan viikon päästä. No joku sitten jo muistutti mua, että raskaana olevalle ei suositella! :( Ei tietenkään.. hevosen selästähän voi tippua. Olen kauhean pettynyt, sillä lähden kyllä mukaan, mutta joutuisin katsomaan sivusta. Mietinkin tässä vielä, että jospa nyt kuitenkin.

Nyt meen viikolla 17+1. Vielä pari viikkoa sitten pelasin ultimatea ja lentopalloakin. Lämmittelin vaan hyvin ja otin aika rennosti. Mikään liikunta ei oo ainakaan pahalta tunutunut. Mitään äkkinäistä rehkimistä vaativaa en ole uskaltanut tehdä. Tylsää, kun sit pitää vaan olla et "eiku en mä voi!" Ja muuten oon tosi puuhakas ihminen.

Heips, ei ole pitkään aikaan ehtiny koneen ääreen. Viikko on mennyt nyt ilman kauheeta pahoinvointia. Elikkäs se kesti sellaiset 8viikkoa.

Nyt on alannut olla jo vähän virtaa ja olen hiukan saanu jo kotiaki laitettua. Ihan mukavaa ku alkaa olla hiukan edes oma ittensä [:)] Tänään hain kaapista jo vatkaimetkin, josko sitä oikein leipoiski taas joku päivä.

Liikkunu en juurikaan ole, ku kunto ollu niin huono ton pahoinvoinnin takia, mutta ajattelin että nyt voisin alkaa kunnostautua ku taas jaksaa :) Ihanaa ku pääsee vähän lenkkeilemään ym.

Säde, ei muuta ku liikut vain omien tuntemuksien mukaan. Jos siitä kerran nautit, niin ilman muuta. Tuota ratsastusta ikävä kyllä kannattaa välttää. Olisin itteki halunnu ratsastamaan, mutta ei tohdi.

Vauvan vaatteita tullu ostettua paljon, samoin pinnasänky 6€, sitteri 2€, pinnasängyn suojus 5€, imetystyyny 5€ ja semmonen kantoreppu mikä lie 2,5€ kirppareita olen kierrelly ihan hulluna ja niist kyllä löytää tosi hyvää tavaraa tosi edullisesti. Olen löytäny juuri sellaisia mitä olen itte halunnu. Nyt pitäis sitte viel jatkaa shoppailua, jos löytäis viel jotain muutaki edullisesti [:)]
Sitten mies lupasi korottaa mun vanhan meikki/koulupöydän hoitotasoksi, ku yhtenä yönä pohdin, että siin ois hyllyt ylhäällä ja kaikkea, et se ois tosi mahtava hoitotaso. Siihe pitää mennä ostelemaan sitte jotain levyjä ja pehmuste tieytty, niin tulee aivan juuri sellainen hoitotaso, ku olen haaveillu. Sinne alle saa lelulaatikotki kivasti, ku laatikostojen alle jää sitte semmonen 40cm tilaa [:)]

Semmosta tänne päin kuuluupi :) Rakenne ultra vasta heinäkuun loppupuolella, joten meillä viel jännitetään tuleeko tyttö vai poika [:)]

Piti tulla käymään täälläkin lukemassa toisten kuulumisia ja lisäilemässä omiakin [:)]

Elikkäs nyt olis viikkoja 16+3. Vihdoin ja viimein pahoinvointi on helpottanut ja pystyy jopa hieman nauttimaan tästä raskaudesta kun ei tartte kokoaikaa olla pää vessanpöntössä! [:D] Vatsa on kasvanut jo hurjasti ja tuntuu kiristyksistä päätellen onneksi kasvavan kokoajan hurjaa vauhtia [:)]

Huomenna olisi kolmas neuvola käynti, toivottavasti kaikki on asukilla hyvin! Jännä nähä onko paino noussut enemmän kuin viime neuvoloiden välissä, jolloin se oli noussut hurjat 100 grammaa [:D] Tuolla aikaisemmin oli puhe lääkärikäynneistä, niin mistä syystä niitä on pidetty kun itselle ei sellaisesta ole mainittu mitään?

Löytyyköhän täällä muuten suurinpiirtein samoihin aikoihin lasketulla ajalla olevia äitejä jyväskylän seudulta? [:)] Itsellä siis LA 26.11.

säde, mä oon alun väsymyksen ja äklötyksen jälkeen urheillut ihan normaalisti. käyn reilun tunnin lenkin koiran kans päivittäin, pari kertaa viikossa uimassa ja pari kertaa viikossa lihashuoltoa. aika rauhallista meininkiä mut kuitenkin tietää tehneensä edes jotain. mä luulen kans et voi urheilla ihan omien tuntemuksien mukaan.

suhveli, meillä ei kans ole ollut lääkärikäynneistä edes puhe.kait se eka on sit joskus rakenneultran jälkeen, en tiedä. oon ite käynyt yksityisellä kun siltä on tuntunut.

Moi!

Tänään se sitten oli se niin kovasti odotettu ultra!! [:)] Meille tulee TYTTÖ !!! [:)] Ihanaa!!!! Tai siis kumpikin tietenkin on yhtä ihana vaihtoehto, mutta tuo TIETO asiasta on vaan niin mukavaa [:D] Nyt oon päättäny alkaa pikkuhiljaa hankkiin tarvikkeita ja enpä sitten ihan pienimmästä alottanutkaan vaan tilasin vaatekaapiston [:D] No, se olis pitäny joka tapauksessa joskus hankkia kun huone on ihan tyhjä vielä.. Mutta viikonloppuna aion lähtee vähän shoppaileen vauvanjuttuja [:)] Ihanaa kun voi ostaa jo tietyn värisiä vaatteita ja lakanat ja sängyn suojukset ja muuta [:)] Eilen haettiin hoitopöytä joka on ollut hoitopöytänä meidän suvussa jo 30 vuotta sitten [:D] Nyt se on vähän käsittelyä vailla vaan.. Niin ja päätin mä maalata ja tapetoida vauvan huoneenkin [:D] Ja tietty pitää tulla vaaleenpunasta [:D]
Oon niin innoissani tästä kaikesta!!! [:D]

Aiotteko te muut pitää salaisuutena tiedon sukupuolesta? Mä en todellakaan pysty ja ollaan miehen kanssa onneksi samaa mieltä, ettei se mikään salaisuus ole [:)]

voi, ihanaa iines*! mä en jaksa enää yhtään oottaa et pääsen ite rakenneultraan! vielä viikko!!huh ku tuntuu ettei se päivä tuu ikinä! meki halutaan miehen kans heti vaan tietää kumpi on tulossa [:)] me pidetään muuten salaisuutena, paitsi äitille kuulemma pitäs kertoa heti kumpi on tulossa :) 

Takaisin