Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Mä olen ollut NIIIN huonovointinen viimeiset puoltoista viikkoa ettei mitään rajaa. Ei ole jaksanut täälläkään käydä. Onneksi oli lomaa viime viikko, sai vain rauhassa köllötellä himassa ja pidätellä oksua... Pikkuisen olo alkaa helpottaa, mut syödä pitää säännöllisesti. Maha on kuin jalkapallo ja turvotus pahenee vain iltaa kohden. Ja liikkuessa vatsa tulee tosi kipeeksi (jos esim. lenkkeilee), onko muilla vastaavaa?

Kiva kuulla niin monelta teiltä iloisia neuvolakuulumisia. Mulla on eka neuvola huomenna, jänskättää! En yhtään tiedä ultrataanko siellä, vai mitä tapahtuu. No, huomenna sen näkee. Viimeksi olen nähnyt 4+3 viikoilla ultralla sen mustan pisteen siellä kohdussa. Nyt ois kertynyt viikkoja 8+3, tahtois nähdä että se sydän siellä sykkii!

lune, loistavaa!!!

Meijän pötkylä oli jo iso, kokoa huimat 2,6cm! heilutteli mammalle ja pappalle käsiä ja jalkoja [:)] se oli niin liikuttavaa!!!! tippa tullut linssiin päivän mittaan monta kertaa kun sitä ajattelee. nyt siis näyttää hyvältä ja nyt yritän myös asennoitua positiivisesti et kaikki menee hyvin jatkossakin. lääkäri yritti vähän niskaturvotustakin kattoa ja rakennetta muutenkin, sanoi että viikkoja on niin vähän että vaikea sanoa mutta hyvältä kuulema näyttää!!! jee olen niin onnellinen!!!!!!

Ihanaa tulitikku ja Lune [:)] Hienoja uutisia. Nyt vaan positiivisella mielellä päivä kerrallaan eteenpäin[:)]

Itse odottelen kuumeisesti kutsua kättärille ultraan, lienee tipahtaa luukusta tällä viikolla [:D] Minäkö muka malttamaton [:D]

Voi teitä huonovointisia. Itse olen selvinnyt täysin ilman huonoa oloa jos pientä tiettyjen ruokien etomista ajatuksesta, mutta se on vähäistä monen muun olotiloihin verrattuna. Itse olen lähinnä vain väsynyt ja joka päivä on pakko ottaa vähintään tunnin päikkärit. Aiemmin olisin potenut huonoa omaatuntoa moisista päikkäreistä mutta nyt olen antanut itselleni luvan levätä ja olla tekemättä mitään jos siltä tuntuu [;)]

Luit mun ajatukset tulitikku, ajattelin juuri aamulla että loisin pk-treffaajille oman keskustelun mutta onneksi kerkesit ennen minua [:D] Aikoja siis miettimään ja paikkoja mis voitais treffaa.

luomuleena, mites ultrassa meni?

ninnu76, meillä onkin ihan sama toi la ja kättäriin mäkin menossa! mulla kuukautisten mukaan la 13.11 mutta nyt ultrissa varmistunut 14.11. en lähde vaihtamaan sitä la:ta koska se on äitini syntymäpäivä ja tiedän kuinka toihkeissaan hän tulee olemaan kun kun kuulee! mäkin odotan kättäriltä postia, voi kun tulis tosi pian. milloin kävit neuvolassa? mulla viime to joten saas nähdä tuleeko kutsu vasta ensi viikolla. tosin se täti oli niin tumpelo etten yhtään ihmettelis vaikka sitä kutsua ei tulis ollenkaan...jos ei tällä viikkolla tule postia niin soitan ma kättärille ja kysyn onko ne mun tiedot edes lähetetty sinne.

Lunelle paljon onnea!!!

Satu, mä sain ajan varhaisultraan kunnalliselta, kun en ollut plussannut siis tehnyt koko testiä. Ja kun riittävän epämääräistä oli niin ne laitto ultraan. Siellä tosin ei näkynyt vielä kirppua, koska kunnallisen ultralaitteet kuulemma huonommat, joten joudun kutitenkin jännittämään KAUAN ja vielä puolitoista viikkoa.

tulitikku ompas kivaa kun näin samassa vaiheessa ollaan, päivälleen [:D] Tiedä vaikka yhtäaikaa siellä kiikutaan kättärin ultrissa ja kaikes muussakin [:D] Mulla ensimmäinen neuvola oli ennen pääsiäistä 30.3. eli aika päivää sitten jo. Ne antaa sieltä kättäriltä niitä aikoja vikojen menkkojen mukaan ja olivat aamupäivällä menossa muistaakseni 2.2. alkaneissa...vielä siis muutama päivä pitää odotella omaa aikaa.

Olipas kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! [:)] Luomuleenaa vielä odottelen että onko unet pitäneet paikkaansa..? [;)] Kaksosethan olis ihan kiva ylläri!

Tänään kävin taas ultrassa ja meiän nökkönen oli nyt 31mm pitkä! [:)] Vastasi viikkoja 10+0 eli hieman pieni mutta kaikki ok! Kovasti hän sielä potkutteli ja käsiä heilutti [:)] Eikä millään suostunut kääntyyn kyljelleen ja oleen paikallaan mittausta varten [:D] Kyllä se nyt on vaan alettava oikeesti uskoon siihen että meille tosiaan on tulossa vauva!!!! [:D]

Voikun täällä on ihania ultrakuulumisia! [:)]

Oma oloni on hyvin väsynyt ja turvonnut. Alavatsassa tuntuu myös pieniä nipistelyjä, että jotain kasvua siellä selvästi tapahtuu. [:)]

Onnea Lune ja tulitikku!!! Mahtava kuulla, että kaikki menee hienosti! Voi kunpa itsekin jo näkisin, tai edes tietäisin milloin pääsen näkemään pienen sydämen sykkeen.. Jos nyt ensin odottaisi rauhassa sen ekan neuvolan [:)].

Ihania ultrauuutisia!Onnea Lune ja Tulitikku,samoin iines![:)][:)][:)] Kylläpä tuli taas hyvä mieli teidän puolesta!

Angervo,mulla maha vihoittelee urheilun jälkeen,musta tuntuu,että jotenki noi kohdunkannattimet varsinki reagoi...Kävely melkein tuntuu eniten.Samoin mulla tuntuu pitkään istuminen.Mutta uskotaan,että kasvua siellä silloin vain tapahtuu,kun kipuilua on,eikö![;)]

Voi miten ihanaa kuulla ultrakuulumisia!

Tosi paljon onnea kaikille hyvistä uutisista[:)]

Täällä saadaan odottaa vielä viikko ultraan...

- hippu76

ninnu76, ilmota sit kun saat kutsun sinne ultraan. mun neuvolatädin sijainen oli kämmännyt ihan kunnolla ja nyt on vähän epäselvää onko mun tietoja edes lähetetty eteenpäin...tai mihin numeroon sä soitit sinne kättärille ja kyselit noita? oli kiva 1,5h odottaa et pääsis labraan ja sit kun vihdoin oli oma vuoro niin sanottiin vaan ettei verta voida ottaa kun neuvolasta ei olla laitettu sähköstä lähetettä, se paperinen ei riittänyt....
soittelin sit neuvolaan ja kävi ilmi etten ollut saanut muutenkaan kaikkia lappuja ja osa testeistää oli unohdettu kokonaan...

tulitikku, voi apua[&:] On ne sotkeneet sit tosi mainiosti noi sun paperit. Aloin itse epäilee noita labroja kans nyt. Mulle neuvolatätsy sanoi, että ne otetaan sit siellä Kättärillä ultran yhteydessä...toivottavasti silloin. Ei ne ainakaan eka kerran neuvolassa mitään muuta halunneet kuin virtsanäytteen. Vähän epäilin sitä jo tuolloin mut nyt alkoi epäilyttää enemmänkin[&:]

Laitan sulle vaikka sen kättärin numeron viestinä niin voit huomenna sinne soitella onko sun paprut menneet sinne eteenpäin. Tietty ilmoitan heti kun kutsu tulee [;)] Kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin [:)]

Itse täällä jännitän siskoni puolesta, hän on otettu osastolle sisään ja synnytys käynnistetty. Musta tulee pian tätikin vielä tämän oman odotuksen lisäksi [;)]

Haleja ja aurinkoa

ninnu76, älä ressaa niitten labrojen kans. mulle sanottiin tänään et ne voi ottaa sit siellä kättärillä ultran yhteydessä! mä en tiedä tuleeko noi yksityiset viestit läpi, ainakin ennen on niitten kans ollut ongelmia.

Moikka!

Tänään on sitten ostettu ensimmäiset mammapöksyt [:D][:D][:D]
Pakkohan se oli kun olo on niin ahdistava kun puristaa ja kiristää [:D]

Mulla oli muuten kans jotain sotkua neuvolan lähetteiden kanssa... Tosin verikokeet saatiin otettua mutta joku tietty lappu puuttui ja labrantäti joutui soittaan sen neuvolasta.. [&:] No, eiköhän kaikki selviä... Taitavat olla vielä vähän hukassa noitten juttujen kanssa kun eikös tää seulontahomma oo ihan uusi juttu..? [8|]

Ootteko te muuten tehny jotain "erityisjärjestelyjä" töissä? Enemmän taukoja tai jotain? Mä oon yrittäny ottaa vähän rauhallisemmin ja stressata vähän vähemmän [:)] Taukojakin yritän muistaa laittaa listoihin, meillä kun ne saa ite päättää [:)]

Ylpeänä liityn joukkoon mukaan!

Varovaisia vielä täällä ollaan, raskaan keskenmenon jälkeen. Ensimmäinen lapsi tuloillaan ja laskettuaika olisi 23.11. Viikkoja on tällä hetkellä 8+0 ja viikko sitten olimme varhaisultrassa. Itkin ja tärisin pelosta, mutta onneksi sydämenäänet kuuluivat ja ainakin vielä voi elää toivossa. IHANAA :)

Onnea kaikille odottajille!
Nyt elellään täällä päin 8+2 rvk. Odotan ensimmäistä lastani. Tunteet on välillä iloiset, välillä pelokkaat. Synnytys murehdituttaa ja jännittää jo nyt. En usko oikein psyykkisesti/fyysisesti olevani valmis synnytykseen, olen jo miettinyt suunniteltua sektiotakin. Aika tuntuu menevän niin hitaasti, kun jo haluaisin olla rvk 12, silloin voisin jo vähän rauhoittua, ensimmäinen kolmas olisi jo ohi, se kriittinen aika. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. 10.5. olisi aika ultraan, silloin olisi raskausviikkoja jo 12. Laskettu aika on arvioitu olevan 21.11. [:)]

iines, mä oon kans ostanut mammapöksyt mut ei ne ole vielä käytössä. ne vaan oli niin hianot et ne oli pakko ostaa ennen ku ne myydään loppuun [:)] yritän sinnitellä omilla housuilla niin kauan kun pystyn. ainii ja kamulta sain ihanat mammahaalarit, farkku sellaset, ne on tosi hianot. kunhan vaan toi masu kasvais niin pääsis käyttämään [:D]

prinsessa, tervetuloa joukkoon! toivottavsti kaikki sujuisi hyvin! paskamaisia noi keskenmenot, ne vetää kyl mielen niin matalaksi.

töissä oon jatkanut ihan samaan malliin kun ennenkin. mulla kans se vapaus et voin ite päättää kuinka paljon teen töitä niin voi hyvin säädellä sitä oman jaksamisen mukaan. ei kyllä ainakaan vielä ole ollut tarvis mitenkään himmailla. ennemminkin tekee mieli tehä töitä kun noita menojakin olisi....ollaan huomenna hakemassa hullareilta pinnasänkyä. uus telkkari pitäs ostaa ja tietenkin siihen taso...ja makkariin sit mukulalle vaatekaappi ja hoitopöytä....mut on tää suunnittelu niiiiiiin ihanaaaaaaa!!!

Tervetuloa uusille [:)]

Mun pitää töissä kahden tunnin välein olla laittaa jotain pientä suuhun, muuten tulee oksuolo. Päivällä harvemmin syön lämmintä ruokaa, vaan töissä syömiset on jotain tyyliin appelsiini x2, riisipiirakka, jogurttia x2 ja tuoremehua pitkin päivää. Illalla sitten lämminruoka. Siinä mun järjestelyt..

Mutta on tää aika kamalaa kun allergia-aikakin iski. Ilman antihistamiinia on aika kamalaa olla!!!!! Ja etenkin kun on asiakaspalvelutyö. Nenä vuotaa ja kurkkuu kaihertaa sekä silmiä kutittaa, mutta jos tää kirppu matkassa kulkee niin en valita (ainakaan paljoo..)

Huomenna olis se uusi ultra enkä nyt tiedä että meenkö vai en...Neuvolassa sanovat ma, että ei sen tarviiskaan vielä näkyä kun kävin sillon viikolla 6+6 ja ei näkynyt alkioo. Soitin neuvolaan kun olin niin rikki viikonlopun jälkeen. No, huomenna ois viikot 7+6 että luulisi et siellä nyt jo jotain näkyis vaikka ois maailman paskimmat laitteet sillä gynellä (?). Neuvolassa oli sitä mieltä, että se ei välttämättä näy nytkään ja sitten murehdin liikoja.... hmmmmj.. MITÄ teen? Rahaahan tonne yksityiselle menee juu...

ekan muksun kohdalla vuosia vuosia sitten en mennyt varhaisultraan, enkä ees pitänyt todennäköisenä vaihtoehtoa tuulimuna tai keskenmeno. Nyt sitä vauhkoaa ja säntäilee ympäri kylää [:D] Tää on vaan niin odotettu lapsi pitkän tauon jälkeen...

Takaisin