Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli taas aivan pakko tulla lukemaan vasta plussanneiden kuulumisia. [:)] Tuntuu, et vasta itte plussas viikolla 4+4 ja nyt poitsu jo pian 3kk. [:)] Kaiholla muistelee noita aikoja mitä käytte läpi. Eli onnea mahottomasti teille kaikille!![:D] Ja hirmusesti tarrasukkia mukkaan!

Täällä yksi lisää! Uskaltauduin nyt kirjoittamaan myös, vaikka lukenut olen jo aivan alusta saakka! ..Ja vähän ennenkin.
Eli rv 5+4 ja laskettuaika 18.11.! Jännittävää kun ensi kertaa pääsee kokemaan tämän kaiken. Toivomus tietenkin, että kaikki onnellisesti loppuun saakka! Neuvola ja varhaisultra (8+0)varattuna, joten niitä odotellessa ja olotiloja ihmetellessä! Aika vaan ei tahdo kulkea sitten mihinkään.. Onnea kaikille odottajille ja jaksamista päivien laskuun![:D]

ONNEA kaikille uusillekkin plussanneille!

Huominen ultra jännittää..... En viime yönäkään saanut yhtään nukuttua, tuskinpa siis tulevanakaan...
Olo on kuin kuumeisella vaikkei kuumetta olekkaan... Voi kumpa kaikki olis hyvin ja voin huomena mennä ONNENkyyneleet silmissä töihin..!

Täällä tuli plussa tänään lääkärikäynnin yhteydessä, nyt menossa vko 4+1. Menin lääkäriin kun oksentelin viikonlopun ilman syytä ja positiivistahan se näytti :) Pelottaa kamalasti, koska vuoden takainen keskenmeno kummittelee mielessä :/ Varsinkin kun nyt on ollut pari pvää sellaisia menkkamaisia alavatsakipuja ja sellaista pientä rusehtavaa tiputtelua. Noidenhan pitäisi olla periaatteessa ihan normaaleja juttuja, mutta silti..keskenmenon kokeneena pelkään ihan järjettömästi, tuntuu ettei osaa iloita uutisesta yhtään! :(
Onko kellään muulla ollut alavatsakipua tai pientä vuotoa raskauden alussa?
Ainiin ja LA pitäisi olla 28.11, JOS ei satu mitään.

Heipä! [:)] Uskomattomalta tuntuu olla täällä, mutta niin sitä vaan ollaan. Laskettu on marraskuun lopussa... just soittelin neuvola aikaa mikä on heti vapun jälkeen. Toinen raskaus kyseessä. Esikoinen on jo iso koululainen. Tätä yritetty reilu puolivuotta.. jänskättää!

Mumssi ilmoittautuu marrasmammoihin. Laskettu aika marraskuun puolivälissä (itsetehdyn laskurin mukaan), eka neuvolakäynti parin viikon päästä. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi. Jihuu!

Mulla ei ole ollut vielä pahemmin oireita, paitsi jalkoja särkee samalla lailla kuin teini-ikäisenä kun kärsin kasvukivuista. Vähäisistä oireista huolimatta maha pömpöttää kyllä jo ihan selvästi! Mitens teillä muilla?

Täälläkin odotellaan ensimmäistä, toisaalta yllärinä, toisaalta ei. LA 17.11., viikkoja nyt siis 5+6. Jännittää kamalasti kun eka neuvolakäyntikin on vasta 12.4. ja ultra 5.5. Pitäisköhän mennä varhaisultraan, haluaisin tietää mahd. aikasin että tää on varmasti kohdussa? 4.3. tehtiin vasemman munasarjan kystapunktio, sekin huolestuttaa. Aargh.

Sisilia ilmoittautuu mukaan marrasmurujen odotteluun. Olo on aika epätodellinen, mutta niiin onnellinen. Lapsi on erittäin toivottu ja siis ensimmäistä odottellaan. Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin ja marraskuussa saan sen oman käärön syliini. LA on siis 20.11. ja nyt menossa rv 5+3.

Rinnat ovat vähän arat, vessassa täytyy käydä myös yöllä, pientä vihlontaa on toisinaan ala-vatsassa ja maha on välillä melkoinen pallo tuvotuksesta. Muuten olo on ainakin toistaiseksi ollut ihan hyvä. Nyt on tietysti helppo sanoa, mutta ei haittaisi vaikka vähän oksettaisikin, tuntuisipa raskaus edes vähän todellisemmalta. [;)]

Varhaisultraan menoa olen vähän miettinyt. Te ketkä olette menossa varhaisultraan, niin mille raskausviikolle olette sen varanneet?

Ihanaa odotusta ja onnea kaikille!!!

Sisilia, mäkin olen miettinyt sitä varhaisultraa, kun tosiaan se keskenmeno painaa vieläkin niin pahasti mieltä. Haluaisi tietää mahdollisimman pian, onko siellä nyt sitten varmasti joku :)
Toisaalta olen kuullut myös negatiivista aikaisista ultraamisista, esim. lääkäri on todennut että kyseessä on tuulimuna vaikka raskaus on ollut normaali, tullut vain turhaa murhetta :/
Noh, tänään tuo lapsettomuusklinikan täti soittelee, kyselen varmaan jokatapauksessa tuosta varhaisultran mahdollisuudesta.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on toi tuulimuna??
Monella on näköjään ollut se ja pelottaa muutenki jo et onko kaikki ok..
perjantaina onneks selviää!

tervehdys kohtalotoverit :)

Täällä menossa rv 6+4. laskettu menee omien laskujen mukaan 12.11. esikoinen tuloillaan ja odotettu napero kyllä on. eka neuvola noin viikonpäästä ja tuntuu ettei aika mene eteenpäin ollenkaan. tahtois nähdä ultrakuvaa että tietää sielä jotain olevan.

Ihanaa odotusaikaa meille kaikille :)

Moi kaikille!

Olen jo pidempään lueskellut teidän viestejä ja nyt varhaisultran jälkeen uskallan minäkin liittyä iloiseen joukkoon. Nyt menossa rv 7+1 ja erittäin toivottua esikoista odotellaan. Yritystä on takana vuosi ja muutama kuukausi päälle. Ekasta Clomifen-kierrosta tärppäsi. :)

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Sisilia, nyt on varhaisultra varattu 12.4 eli rv 7+0.
Silloin pitäisi kuulemma kuulua syke (jos kaikki ok) ja saada jo vähän enemmän tietoa raskaudesta.

Pelottaa kamalasti, kestääkö tämä edes sinne asti...keskenmenot muuttaa ihmistä lopullisesti, sen olen omalla kohdallani huomannut. Toisaalta, pitäisi osata iloita raskaudesta ja unohtaa huolet, muutenhan tässä tulee hulluksi ennen sitä 12 vkon rajapyykkiä...jos jollain ajatuksia, millä tsempata itseä, niin kertokaa ihmeessä :)

Kaikille oikein onnellista ja ihanaa odotusta! <3

Terveisiä ultrasta!!

Tänään viikkoja kasassa 7+4 ja yksi pieni papunen sielä kohdussa kasvaa!! [:D] Kyllä väkisin tuli onnen ja helpotuksen kyyneleet silmiin kun näin ruudulla sen pienenpienen nykerön ja pamppailevan sydämen! <3
Olen OIKEESTI RASKAANA !!!! Uskomaton tunne!! Tätä kun on sen melkein neljä vuotta odottanut niin tunne on jotain käsittämätöntä....

Sikiö vastasi viikkoja 6+5 eli vähän pienempi on kuin voisi olla..tämä tosin on kuulemma normaalia pakastealkioraskauksissa. Viikon päästä käyn uudestaan ultrassa jotta nähdään että tyyppi kasvaa kuintenkin normaalisti. Ihan hyvä niin. Saapahan taas nähdä pikkuisen! [:)]

Tuosta varhaisultrasta.... sitä ei kannata varata liian aikaiseksi jottei tule niitä vääriä tuulimuna diagnooseja. Mun kaverille kävi juuri niin että ultra oli liian aikaisin eikä sykettä vielä näkynyt.. Todettiin tuulimunaksi mutta niinpä sekin vaan syntyy hetkenä minä hyvänsä [:D]
Heloisa tuulimunaraskaudessa raskaus alkaa mutta sitten sielä ei kuitenkaan ole itse sikiöö, pelkkä ruskuaispussi vain... Osaako joku muu selittää...? [:)]

hyviä ultrauutisia
siellä se pötkylä köllötteli ja sydän pamppaili.
koko vastasi viikkoja ja nyt vaan sit jännätään pysyykö se hengissä!
täällä on todella iloinen tulitikku

Onne kovasti plussanneille ja erityisesti varhaisultrassa elämää nähneille :) Mun varhaisultra on 30.3 ja ei oikein uskalla vielä iloita ennen sitä. Lune, mulla tuli myös viikonloppuna molempina aamuina sellaista niukkaa vuotoa, joista toinen oli kirkasta verta. Päivisin ei ole tullut mitään. Samoin mulla on ollut vasemman munasarjan kohdalla sellaista vihlovaa tai nipistelevää kipua. Ilmeisesti näiden pitäisi kuulua asiaan, mutta silti hermostuttaa. Nyt vuotoa ja kipua ei ole ollut, sen sijaan pahoinvointia kyllä, mitä syöminen vähän helpottaa. Mutta tässä epävarmuudessa on varsin ihanaa, että sitä pahoinvointia on :) 

tuulimunassa munasolu hedelmöittyy mutta alkio ei ala kasvamaan tai kasvu loppuu heti alkuunsa ja pelkästään ruskuaispussi ja raskauspussi kasvavat. oireita on ihan niin kuin normiraskauksissa. mulla toinen km oli tuulimuna ja tod näk myös ensimmäinen. ensimmäinen meni kesken niin nopeasti ettei sitä keritty ultraamaan mutta toinen todettiin viikolla 10 tai 11. iso raskauspussi näkyi ruudussa mutta se oli ihan tyhjä.

ALKUPERÄINEN: tulitikku

tuulimunassa munasolu hedelmöittyy mutta alkio ei ala kasvamaan tai kasvu loppuu heti alkuunsa ja pelkästään ruskuaispussi ja raskauspussi kasvavat. oireita on ihan niin kuin normiraskauksissa.

Tää mua eniten pelottaakin, että mitäs jos siellä ei oo kaikki kunnossa vaikka on ihan normaalit raskausoireet [&:]

aischa, mene ihmeessä varhaisultraan. suositushan on että sinne mentäs vasta kun 7 viikkoa on täynnä mut mulla on tässä ja edellisessä raskaudessa syke näkynyt 6+rapiat.sydän alkaa sykkimään jo aikaisemmin mutta kun hedelmöityksestä ei ole sata varmaa tietoa on hyvä odottaa vähän pidemmälle. onhan se kiva saada tietää missä mennään, ettei ns turhaan ole raskaana jos siellä ei oikeasti ole muuta kuin pusseja. mulla toinen raskaus oli sellainen, vuoto alkoi viikolla 10 ja sit todettiinkin tuulimuna. olishan se ollut kiva tietää jo nelisen viikkoa aikaisemmin. kävin silloinkin varhaisultrassa mutta se lääkäri oli niin tollo ettei siitä ottanut selvää. päätin sit olla menemättä toiseen ultraan...
mut pitää muistaa että vaikka varhaisultrassa kaikki on hyvin voi tilanne muuttua. ed raskaudessa oli kaikki varhaisultrassa hyvin ja uskoin että raskaus onnistuu. kolahdus olikin kova kun niskapoimu ultrassa todettiin sikiön kuolleen aika pian sen ekan ultran jälkeen. olin siis 6 viikkoa valeraskaana. olis ollut kivampi kun olis aikaisemmin saanut tietää ettei kohdussa ollutkaan enää elävää tyyppiä. sen takia meenkin tässä raskaudessa vielä pari, kolme kertaa ultraan ennen sitä niskapoimu ultraa. jos siis kaikki on hyvin. ihan vaan sen takia et haluan mahd pian saada huonot uutiset jos niitä on tullakseen.

tiedän että on turha stressata koska jos raskaus on mennäkseen kesken niin sitten se menee. sille ei vaan voi mitään. mulle on vaan henkisesti helpompaa jos sen saa tietää mahd nopeasti.

tsemppiä kaikille ja toivotaan ettei kukaan meistä tarviisi kokea menetystä vaan meillä kaikilla olisi loppuvuodesta  oma nyytti kainalossa!!!!!

Mulla saattaa olla tässä sellanen pieni mahis, että pääsisin ultraan muista syistä. Mulla oli vasemmassa munasarjassa 7cm halkasijaltaan oleva kysta, joka punkteerattiin muutama viikko sitten, ja siitä pitäis olla kontrolli (jos nyt muistan oikein). Toinen vaihtoehto tietysti olis se varhaisultra, mutta en tiedä mistä sinne pääsis. Pitääkö mennä yksityiselle vai pääseekö kunnallisen kautta?

Takaisin