Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille onnellisille!

Minäkään en nyt malttanut pysyä poissa..
Tein positiivisen raskaustestin pari päivää sitten ja rv olisi nyt vasta 4+1.
Yritystä takana melkein vuosi. Aivan mahtavalta tuntuu monen pettymyksen jälkeen.
Hieman hirvittää hehkuttaa tätä vielä näin aikaisessa vaiheessa mutta tännehän on hyvä tuuletella. [:D]
IHANAA!!!!

Onnea kaikille ja mukavaa odotusta.

Nyt ehkä pystyn jo iloita raskaudesta sen verran että uskallan liittyä joukkoon mukaan. Nyt raskausviikko 7 alkamassa. 1 tuulimuna takana. Laskettu aika 7.11. Täytyy nyt vaan uskoa että tämänkertainen olisi tositarkoitksella mukana [;)].

Ihanaa tämä odotus vaikka aika kuluukin toodella hitaasti!

Gaiza juu lääkkeellinen pas. Mulla ei ollut ollenkaan zumenonia nyt käytössä vaan pelkät estradot-laastarit. Ne on mulle toimineet parhaiten. Lugeja menee kyllä 600mg päivässä [:)] En ookkaan tullut ajatelleeks voisiko lääkkeet vaikuttaa jotenkin... Saattaapi olla..mistä näistä tietää! Olis kyllä kiva jos olis oikein kunnon pahoinvointi niin olis olevinaan jotenkin enemmän raskaana [:D] Vaikka toisaalta, pitää varmaan olla onnellinen että on ihan ok vointi!
Oliko Gaiza teilläkin pas?

Omien laskujen mukaan tänään alkoi kahdeksas viikko <3

iines* Toukokuisista tulin neuvomaan :)
Eli kun olet tehnyt sen tickerin,niin alapuolella on sillä sivustolla niitä koodeja,painat siitä koodista missä lukee jtn tyylii "PseudoHTML" ja sitten sen alapuolelle tulee se koodi ja kopsaat sen. Täällä olet nähtävästi ihan oikein toiminut,että liittänyt sen tonne omaan käyttäjätilin "allekirjoitus" kohtaan,mutta sen oikean koodin saat,kun painat sieltä sem pseudo HTML ja saat paljon lyhkäsemmän koodin [:)] ja otat sen..[:D]
Toivottavasti autto.[;)] jos ei...käy lukemassa paremmat ohjeet "Yleinen sana on vapaa"-keskustelusta ja sieltä "Ticker-testi" tai "lilypie.com" :)

Moi!
Varovasti ilmoittaudun mukaan marrasmurujen odottajiin. Olen viestejänne lueskellut jo pidemmän aikaa, mutten uskaltautunut osallistumaan. Takana tuulimunaraskaus syksyllä (joka todettiin vasta 12. vkon ultrassa), joten en usko tätä vielä todeksi... Testin tein 1.3. ja plussaahan se näytti vihdoinkin! Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 7.11.2010 ja nyt tasan 7 viikkoa täynnä. Oireet mielestäni todella vähäiset, joten epäuskoisena odottelen torstaista varhaisultraa. Neuvolaan soittelin viikko sitten ja sinne vasta 8.4. eka aika. Ensimmäistä odotellaan, ja kovasti toivotaan että tällä kertaa joku todella on kyydissä ja myös pysyy siellä!
Onnea kaikille meille plussanneille ja toivotaan että kaikkien kyytiläiset pysyvät mukana onnelliseen loppuun asti!

Moi,

Vihdoinkin uskaltauduin ilmoittautumaan mukaan, eli meidän vauvan laskettu aika on 1.11. Olen lueskellut näitä keskusteluja jo pidemman aikaa, mutta 3 keskenmenon jälkeen ei uskalla niin hirveesti intoilla raskaudesta. Koska olen keskenmenojen takia tarkemmassa tarkkailussa, olen käynyt jo 2 kertaa ultrassa ja nyt perjantaina sitten nähtiin sykekin ja lääkärin mukaan kaikki näyttää hyvältä ja normaalilta! Olen voinutkin tässä raskaudessa huomattavasti edellistä paremmin, joten nyt tuntuu tosi upealta koko raskaus! Hyviä vointeja teille muillekin!

täällä ilmottautuu uusi marrasmamma mukaan. LA alustavasti 19.11 joka tarkentunee ultrassa. Toinen lapsi tulossa. :)

Kiitos ohjeista, nyt toimii tickeri [:)]

Ootteko jo kertoneet monelle raskaudesta? Mä olen kertonut tasan kahdelle ystävälle jotka ylipäätään tietää meiän lapsettomuushoidoista. On ihanaa kun toinen heistä on läsnä joka päivä ja on itse kolmen lapsen äiti, saa kysellä kaikesta ja saa mahtavan paljon tukea asiassa kuin asiassa!

Mulla ei edelleenkään ole selkeitä oireita ilmaantunut.. Päässä pyörii että jos se onkin tuulimuna tai jotain... Oikein itteekin ärsyttää kun ei voi olla huolehtimatta!! No, pian tulee tiistai ja olen viisaampi....
Kävin tänään kaupoilla pyörimässä ja hypistelin innoissani vauvanvaatteita [:D] NIIIIIIIIIN ihania ja söpöjä että en malttais sitäkään odottaa että niitä VIHDOINKIN pääsis ostaan!! [:D]

Lueskelin tuossa ketjua miten on kerrottu raskaudesta tutuille.. Tuli ihan väkisin kyyneleet silmiin, samoin tosin käy oli asia mikä hyvänsä mikä vaan liittyy lapsiin niin itku tulee [:D] Ootteko te miettinyt miten kerrotte asiasta? Ite ajattelin että ois ihana olla ultrakuva mukana kun asiasta kertoo ja kasvotusten haluan kertoa.

lella, mulla kans kolme keskenmenoa takana, kaikki vuoden sisällä. huomenna olis ultra ja jännittää ihan pirusti. olen yrittänyt asennoitua siihen ettei sieltä mitään löydy mutta en tiedä olenko kuitenkaan varautunut tarpeeksi hyvin....vaikka tietää ettei kaikki välttämättä ole hyvin niin kyllä pettymys tulee olemaan suuri jos kohdusta ei elävää kaveria löydy. mä en ole edes uskaltanut neuvolaan vielä soittaa. huominen ultra on yksityisellä ja siitä viikon päästä on toinen ultra lapsettomuusklinikalla jossa käytiin tutkittavana. meistä siis ei löytynyt mitään vikaa ja nyt olen pistänyt klexanea päivittäin ihan varmuuden vuoksi. toivottavasti se ei ole ollut turhaa, kuten ei myöskään tämä 24h kestävä paha olo....

tulitikku ja tietenkin muutkin, mä niin toivon, että tämä raskaus kestäisi loppuun saakka!
Oireesi ainakin kuulostaa lupaavilta..[;)]

Heippa vaan kaikille ja onnea sylin täydeltä. Ajattelin itse myös liittyä tähän keskusteluun. Itsellä 2 keskenmenoa takana ja nyt pari vuotta yritetty miehen kanssa ja nyt tärppäs. Suuri pelko keskenmenosta koska
jo tuota ikää paljon, tänä vuonna 40 ja kilpirauhasen vajaatoiminta. 29.päivä olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Sitten näkee miten kaikki sujuu. Pientä vuotoa joinain aamuina, mutta menee sitten ohi eikä onneks vatsaan satu. Ei sen kummempia pahoinvointeja, mutta nuo rinnat kyl aristaa ja tuo hajuaisti kummasti parantunut.

MIten tuon stickerin oikein saa näkyviin?

Heippa kaikki!

ilmoittaudun onnellisten odottajien joukkoon!
Laskettuaika 2.11 ja ensimmäistä odotetaan !

Pahoinvointia on ja koko ajan saa olla tunkemassa ruokaa suuhun.. ? ! ?
olen aina tullut erittäin vähällä toimeen ja vaikeuksia tuottaa tämä syöminen koko ajan, varsinkin aamuisin!

Ensimmäinen neuvola perjantaina 26.3 ja sitten varasimme myös ajan yksityiselle varhaisultraan, onko kokemuksia näistä muilla jo?? mitä maksoi??? meillä maksaa n. 100€ kuulemma!
mutta haluamme mennä ja saada jotai todellista todistetta!

Muuten kaikki ihan ok, rinnat ja varsinkin nännit herkät ja hieman kipeät, ja ollut alavatsa kipuja myös silloin tällöin. Itkuherkkä olen muuten myös, se vauvasieppaus juttu Varkaudessa sai mut aivan sekaisin....

Perjantaita odotellessa <3 <3 <3

Heloisa: Kävin itse varhaisultrassa viikko sitten yksityisellä. Mulla otettiin samalla papa ja itelle jäi maksettavaa kela-korvauksien jälkeen 100e. Eli ilman papaa olis ollu varmaan jotain 75e?
Mä oon ainaki tosi tyytyväinen, että kävin...näki konkreettisesti, että siellä on elävä kaveri oikeessa paikassa. Ite olisin ainakin halunnu tietää heti, jos olis ollu tuulimuna.

Tulitikku: Olen pitänyt peukkuja sinulle, toivottavasti ultrasta tuli iloisia uutisia! Keskenmenot on kyllä sellainen vitsaus, että vaikeaa käsittää, miksi yksien pitää saada niitä oikein useampia kärsittäväksi. Tosin mun kohdalla olen tätä asiaa käsitellyt jo pidempään, kun olen lapsena seurannut äitini keskenmenoilua. Oli ihan hyväkin tietää etukäteen, että voi olla samaa vikaa, ettei kannata kovin vanhaksi jättää lasten hankinnan aloitusta.

En tiedä, tekeekö sen hormonit, että kaikista huonoista kokemuksista huolimatta nyt on sellainen olo, että voisin kertoa koko maailmalle! Töissäkin olen jo sanonut muutamalle ja ens viikon kehityskeskustelussa aattelin kertoo pomolle. Vaikka nyt vasta alkoi rv 9, niin jotenkin luotan tämän onnistumiseen. Ne, jotka ovat pitäneet asian omana tietonaan, kertokaa please mullekin, kuinka onnistutte siinä :D

Heloisa: mun edellinen varhaisultra Helsingissä tais maksaa jotain lähemmäs 150 euroo. En muista tarkkaan hintaa, kun sain silloin huonoja uutisia eli mulla todettiin tuulimuna, vaikka se sellainen ollutkaan. Seuraavana päivänä kättärillä löytyi sitten alkio, jonka koko ei vastannut viikkoja, muttei oltu ihan varmoja, että se olis kuollutkaan. Oon kuullu näitä juttuja muualtakin, että alkio on ollut hukassa ja onneksi löytynyt sitten ennen tyhjennyksen aloittamista. Mutta siis huolimatta tuosta kokemuksesta olen itse sitä mieltä, että tulen kaikissa tulevissa raskauksissani menemään varhaisultraan välittömästi, kun siellä mitään nähtävää on. Helpottaa niin kovasti ja vaikka tulis huonojakin uutisia, niin sitten asiaa aletaan hoitamaan eteenpäin.

Juttua riittäis, mutta pitänee alkaa tekemään töitä. Liukenin nimittäin töistä etuajassa hoitamaan raskausihoani - jatkuvat hormonimyrskyt ovat tehneet tehtävänsä.

nojoo, sössin taas ton ajanvarauksen, ei mulla ollutkaan tänään aikaa ultraan vaan se on huomenna...

Takaisin