Tulitikku: Olen pitänyt peukkuja sinulle, toivottavasti ultrasta tuli iloisia uutisia! Keskenmenot on kyllä sellainen vitsaus, että vaikeaa käsittää, miksi yksien pitää saada niitä oikein useampia kärsittäväksi. Tosin mun kohdalla olen tätä asiaa käsitellyt jo pidempään, kun olen lapsena seurannut äitini keskenmenoilua. Oli ihan hyväkin tietää etukäteen, että voi olla samaa vikaa, ettei kannata kovin vanhaksi jättää lasten hankinnan aloitusta.
En tiedä, tekeekö sen hormonit, että kaikista huonoista kokemuksista huolimatta nyt on sellainen olo, että voisin kertoa koko maailmalle! Töissäkin olen jo sanonut muutamalle ja ens viikon kehityskeskustelussa aattelin kertoo pomolle. Vaikka nyt vasta alkoi rv 9, niin jotenkin luotan tämän onnistumiseen. Ne, jotka ovat pitäneet asian omana tietonaan, kertokaa please mullekin, kuinka onnistutte siinä :D
Heloisa: mun edellinen varhaisultra Helsingissä tais maksaa jotain lähemmäs 150 euroo. En muista tarkkaan hintaa, kun sain silloin huonoja uutisia eli mulla todettiin tuulimuna, vaikka se sellainen ollutkaan. Seuraavana päivänä kättärillä löytyi sitten alkio, jonka koko ei vastannut viikkoja, muttei oltu ihan varmoja, että se olis kuollutkaan. Oon kuullu näitä juttuja muualtakin, että alkio on ollut hukassa ja onneksi löytynyt sitten ennen tyhjennyksen aloittamista. Mutta siis huolimatta tuosta kokemuksesta olen itse sitä mieltä, että tulen kaikissa tulevissa raskauksissani menemään varhaisultraan välittömästi, kun siellä mitään nähtävää on. Helpottaa niin kovasti ja vaikka tulis huonojakin uutisia, niin sitten asiaa aletaan hoitamaan eteenpäin.
Juttua riittäis, mutta pitänee alkaa tekemään töitä. Liukenin nimittäin töistä etuajassa hoitamaan raskausihoani - jatkuvat hormonimyrskyt ovat tehneet tehtävänsä.