Marrasmammat 2009

Huomenta ja onnittelut Tuinulle, Nicolelle ja Elizille!

Täällä oli eilen pakko pakata sairaalakassi kun ihan yhtäkkiä rupes supistelemaan tosi kovasti ja kipeesti, kesti noin tunnin lähes yhtämittäisesti ilman sen suurempia taukoja ja sitten loppui. Mulla ei oo aiemmin ollut yhtään supistusta (niin että olisin tuntenut ne) eli kyllähän se vähän 'pelästytti', että joko tässä pitää lähteä kohta! Mulla viikkoja siis 36+5. No nytpä sitten tiedän mikä on supistus! :-D

Tiistaina oli neuvolalääkäri ja mukula on onneksi kääntynyt pois perätilasta eli mun puolesta saakin jo pikkuhiljaa tulla. Jos vaikka ensi viikolla niin kerkeis vielä hoitaa muutamia juttuja!! Hehee

Tsemppiä kaikille synnytykseen ja voimia viimeisille päiville ja viikoille!
 
Tuhannesti Onnea Nicolelle ja Elizille!!!

Nuha tuntuu mullakin pysyvän, höh.. Otin eilen tuon rokotteen, pystyin onneksi nukkumaan myös oikealla kyljellä, vaikka käsi hiukan kipeä olikin. Pelkäsin että olisi niin kipeä ettei pystyisi nukkumaan kun yhdellä kyljellä. Koska mulla oli muutenkin flunssan rippeet vielä, niin en osaa sanoa mitään muita oireita tosta rokotteesta, mielestäni olo ei kuitenkaan flunssan suhteen huonontunut. Pitäisköhän oikein ostaa jotain nenäsumutetta, jos lähtis tää nokka aukeamaan nopeammin?

Kannattaisko ostaa jotain laksatiiveja, joita ottaa ennen synnytystä, mikäli suoli ei tyhjene  itsestään? Kuulemma voi olla ihan hyviä myös synnytyksen jälkeen, mikäli paikat tosi kipeät..

Eilen illalla käytiin siskon kanssa ostamassa isänpäivälahjoja, sen jälkeen tulikin aika monta supistusta illan aikana, mutta kyllä ne taasen yöksi laantui kun pääsi makuuasentoon.

Tulee kyllä ihan joulufiilis kun maa on valkoisena:)
 
Ihana kuulla Dyli, että saatte siellä jossain nauttia valkoisesta maasta...kyllä sitä niin odottaa [:)]! Kannattaa halia nuita laksatiiveja, niitä kuulemma tosiaan tarvittee synnytyksen jälkeenki helpottamaan elämää. Mulle lääkäri määräs jossain vaihees raskautta lasten Nasolinia nenän tukkoisuuteen. LAitoin toiseen sieraimeen, et mahd.pienellä annoksella ja kyllä helpotti ja sai nukuttua paremmin.
Eile illalla oli todellinen energiapiikki. Leivoin kakkuja ja teki mieli tehdä vaikka ja mitä...Yö olikin sitten aikas kipiää vaihteeksi. Panadolia otin. Tuntui niinku ois lantiota revitty kahtia ja kunnolla pistetty kohdunsuulle...kolme tuntia meni valvoes, mut edelleen kotona ollaan [:)]. Lähen kohta miehen mukaan hakemaan uutta kopiokonetta. Päikkärit täytynee ehkä sitten ottaa.
Mun serkulla, 5kk raskaana ja hänen pojalleen oli noussut rokotteesta kova kurkkukipu ja kuume. On kyllä niin yksilöllistä näköjään, miten sitä reagoi rokotteeseen...
 
Onnittelut vauvautuneille!!!

Minä kävin viikolla äippäpolilla taas vaihteeksi. Onnekseni nyt sattui sairaalan pätevin äitiyspuolen tohtori. Se kauhisteli mun alhaista hemppaa (nyt 92). Joka viikko oon käyny rautaa tankkaan suonen sisäisesti, mut eipä se silti oo ollu ko 95 parhaimmillaanki. Lääkärin mukaan tässä vaiheessa pitäis olla ainaki yli 100. Nyt meen maanantaina verensiirtoon. Lääkäri sanoi, että muutoin suuri riski synnytyksessä joutua hätäsektioon, kun niitä punasoluja tarvitaan hapen kuljetukseen. Sen vuoksi todennäköisesti tulis lapsen sydänäänet heikkenemään kesken synnytyksen liiaksi.
Sen sanoi kans, et voi olla ettei se hirmupitkäksi aikaa nosta sitä hemppaa, niin minulle on määrätty käynnistys arvio lasketulle päivälle. Lääkäri sanoi, et parempi ettei muksu kasva ennen synnytystä liian isoksi repeytymis mahdollisuuden kasvaessa samalla ja siitä tietty seuraa suurempi verenhukka. Plus että kohtu jaksaa paremmin supistella kun lapsi on hiukan pienempi. Elikkäs todennäköisesti meillä tulee olemaan nyytti kainalossa kahden viikon sisällä[:)]. Ellei siis sitä ennen synny. Supistelee kuitenki joka päivä ja kohdunkaulaki oli pehmenny plus lapsivesi vähentyny. Lääkäri sanoiki, et voi syntyä ihan millon vaan.
Nyt oliki ihana herätä valkoiseen maahan. Hieman piristävämpää. Jos vaikka alkais leipoon isänpäivä kakkua huomiselle.
 
On tämä jännää aikaa kyllä..Me mentiin eilen aamulla puhelinsoiton jälkeen synnärillä käymään näytillä. Mulla kun oli monta valvottua kipeää supistelu yötä takana ja eilen aamulla oli selviä merkkejä lapsiveden tihuuttamisesta. Ultrattiin ja paikat katsottiin. Lääkäri sanoi synnytyksen alkaneen, mutta lähdettiin vielä kotiin, kun kohdunsuu ei auennut viel paljoo, eikä lapsivettä holahtanut kunnolla. Niin meinasivat ettei kaukana enää ole itse h-hetki...Tässä nyt ootellaan ja seuraillaan. Olin jo niin valmis jäämään eilen aamulla sinne, mutta ei vielä pienokaista saatu maailmaan [:)]...Viime yö olikin sitten niin yllättävän rauhallinen, kyllä vaihtelee. Anoppi sanoi samaa ku lääkärikin, että voi olla nopia synnytys edessä, kun vaikuttaa et elimistö on valmistanu synnytykseen täs kuluneen viikon reippaasti. Mutta sitähän ei kukaan voi tietää etukäteen...Aateltiin tehdä kohta pizzaa uuniin ja oi että oli pakko kaupasta saada ensimmäinen konvehtirasia mukaan [:)]...Käytiin muutama minuutti kävelemässä tuolla lumisateessa, niin kauan odottanut tuota valkiaa maata, mutta ei kovin hyvälle liikkuminen tuntunut. Vähän happea kuitenkin pääkopalle.
 
>Iitalle tsemppiä synnytykseen:)!!

Mekin käytiin tänään nopeasti kaupassa, ai että oli tuskaa kävellä koko tarjoustalo läpi.. Ei selkäkään meinaa jaksaa enää kantaa tätä tajutonta
mahaa..

Ei taida meidän pikkukaveri isänpäiväksikään keretä tulemaan,,..
 
Hei kaikille

Onnittelut kaikille synnyttänneille.

Minäkin sain pojan 5.11. tuli viisi päivää etuajassa. Synnytys mennyt todella hienosti, kaikki kesti yhteensä 4 tuntia. En meinanut uskoa, mutta hyvä niin. Eilen pääsimmekin jo kotiin. Poika on 51 cm pitkä ja painoi 3660 grammaa. Ihan kivan kokoinen.

Onnittelut vielä kerran kaikille äideille ja tsemppiä muille synnytykseen.
 
Voi että, Onnea Aidalle pikkuisen johdosta:)

Minun odotteluni jatkuu yhä edelleen, huomenna neuvola ja torstain 10pv yli kontrolliin...

Ja nyt valuu jo maitoa yöpaidalle..
 
Lämpimät onnittelut minultakin Aidalle ja kaikille muillekin vauvansa jo saaneille!

Dyli79, meillä taitaa olla aika lailla samanlaiset tunnelmat tässä odotellessa. Mulla oli laskettu aika to 5.11., eli nyt on viikkoja kasassa 40+4. Meillä fiilisteltiin kovasti, että oisko pikkuinen tulossa isänpäiväksi, mutta eipä näkynyt...

Vähän hermostuttavaa tää odottelu, kun ei ole hajuakaan milloin alkaa tapahtua ja joka suunnalta kysellään koko ajan, että mitä kuuluu ja "onko tuntemuksia"...:)

Mullakin on tänään neuvola, saas nähä mikä siellä on tilanne. Turvotusta on tullut viime päivinä hurjasti lisää, sormet on semmoiset nakkimakkarat että...

Mites Meema, jokohan on lähtenyt synnyttämään vai vieläkö sielläkin odotellaan?

Tsemppiä kaikille odottajille, ja kärsivällisyyttä meille kaikille, joilla se maaginen laskettu päivä on jo takana! :)
 
Hei kaikille ja onnea kaikille jo vauvansa saanneille [:D] Mäki oisin käynnyt aikasemmin kertomassa , että täälläkin on jo pieni nyytti saatu , mutta olin unohtanut tunnukseni [:)] No kumminkin poika tuli 29,10 3500g ja 50cm pitkä. Kaikki meni oikein hyvin poika syntyi terveenä ja hyvin voivana [;)] onnea kaikille odottaville[;)]
 
Aida, meema ja jossu84 onnea poikavauvojen johdosta! Ihanaa, ihanaa! [:)]

Mulla alkaa olo olla jo aika tukala, selkää ja vatsaa särkee lähes nonstoppina ja kävellessä masua vielä vihloo jonkin verran. Meillä kun ei ole autoa niin kaikki asioiden hoidot täytyy tehdä kävellen ja viimeisen viikon aikana tästä on mulle muodostunut jo ihan haaste! [:D] No, onneksi mies jelppii kaikessa mahdollisessa ja mahdottomassakin.

Tsemppiä ja jänskättämistä meille vielä odottaville. [:)]
 
ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille! Teitä alkaakin olla jo todella monta [:)]

Kyllä tässä itsekin olisi jo ihan valmis tositoimiin. Synnytys kyllä pelottaakin, mutta nämä kivut ovat välillä jotain aivan järkyttävää. Ei meinaa kärsiä kävellä ollenkaan kun alapäähän sattuu niin hemmetisti... En tiedä kiinnittyikö vauva tuossa yksi päivä kun tuntui sellainen "rysäys" ja sen jälkeen on tarvinnut juosta vessassa vähän väliä, kuulemma todella alhaalla ainakin oli jo viikko sitten. Supistuksista ei ole tietoakaan, mutta toivotaan, että kun ensimmäinen tulee niin se on sitten menoa heti kerrasta. Tahtoo jo oman nyytin!
 
Hihihiii.... "rysäys"... [:D] [:D] [:D] [:D] .... Aloin kuvitella tuota "rysäystä" ni kävi niin kauheasti naurattaa.... Kiitos Minipossu.. [:)] [:)]

Onnea vauvautuneille ja kohta koitokseen joutuville!!! Olette suuren tarkkailuni alaisena ja käyn joka päivä lukemassa ihania uutisianne tuolta (vasta) helmikuisten puolelta... [:)]
 
Onnea teille vauvautuneille:)!

Meillä jatkuu odottelu, ja suoraan sanoen alkaa kaikki jo ottamaan pikkuhiljaa pannuun.. Tänään vauvan painoarvio 4.2kg, aaargh.., Lauantaina taas käyrille ja maanantaina osastolle, vaikka lekuri kyllä tarkoitti kontrolliaikaa maanantaille, mut kätilö käsitti asian vähän väärin. No, aivan sama, ens maanantaina saavat luvan alkaa käynnistelemään. Voi että toivon, että alkais itsestään tää synnytys, ettei sitä tarvitsisi käynnistää.
 
Onnittelut täältäkin jo synnyttäneille!!!

Nyt menen viikolla 39+1. Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli kuten kuuluukin[:)].
Tuntuu vaan hurjalta ja epätodelliselta, kun ei antanut ensiviikolle lainkaan uutta aikaa sen käynnistysarvion takia, joka on siis keskiviikkona äippäpolilla. Hitsi, meillä saattaa todellakin olla nyytti kainalossa viikon sisällä[:)]. Pitäis kait se sairaala kassikin saada pakattua, mutta kun ei taas meinaa todeksi uskoa tätä tulevaa, vaikka mahakin alkaa jo pikkuhiljaa venymään arville asti[;)]. Vaan toisaalta kun en taho luopua tästä möyryävästä kummustakaan. Mitenköhän sen sen sais pidettyä vauvan lisäksi[8D].

Eipä tässä auta kuin odotella, odotella ja nauttia vielä viimiseen asti tästä kummusta...
 
Samat tekstit vielä tännekin, laitoin myös tuonne raskaus yli puolen välin keskusteluun väliaika tiedot:)

Riikalle33 terkkuja:) Lapsivedet meni aamulla klo 7:00:) Jee!
Aamulla punkesin sängystä ylös, olin menossa vessaan. Matkalla sitten vedet tulivatkin pitkin lattioita, mutta ei voi erehtyä ainakaan siitä etteikö vedet olisi menneet. Kaaduin vielä vessassa pyllylleni, kun lapsivesi oli hippasen liukasta. Ähistyäni siellä hetken, mies huuteli et onks kaikki kunnossa, vastasin et lapsivedet meni:) Sitten alkoi naurattamaan koominen tilanne, ja helpotus siitä että jotain vaihdoinkin alkoi tapahtua.

Nyt odotellaan et supistukset lähtisivät hyvin käyntiin, ettei tartte ajella laitokselle, ja sitten passittavat käyrien jälkeen takasin kotiin. Yritän ottaa oikein lunkisti ja olla stressaamatta ettei supistukset lopu.

Nyt supistukset tulevat n. 10min välein ja ovat ihan napakoita.
Nyt odotellaan sitten rauhassa kotona ainakin klo 12, mikäli vaan voidaan, ja sitten lähetään laitokselle.
 
Tsemppiä ja voimia Dylille!! Nyt se on sitten menoa!

Ja onnea kaikille jo synnyttäneille, mulla vielä 2 vkoa laskettuun eli pahimmillaan neljä viikkoa ennen kuin kotiudun pienoisen kanssa.. Huoh. No toivotaan että kaveri haluaisi tulla kotiin aiemmin. Terkkarin mukaan poju on siro ja möyriikiin vielä siihen malliin ettei ainakaan tilanpuute ole ongelma vielä ja kun tuubistakin tulee ravintoa niin mikäs siellä köllötellessä.. Mamma olis vaan jo niiiiiiin valmis.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka! Tännekin kuuluu jo vauvauutisia. Tyttäremme syntyi 9.11. ja otti siis 9 päivän varaslähdön. Synnytys meni hyvin ja pikkuhiljaa alkaa kivut unohtua, vaikka vannoin heti synnytyksen jälkeen, etten aio enää koskaan. Palkinto on vaan niin ihana, että aika kultaa muistot tosi nopsaan. Synnytys kesti kaikkiaan 9,5h. Tytär painoi 3360g ja oli 48cm. Pieni mutta pippurinen[:)] Nyt opettelemme kotona vauva-arkea.

Paljon onnea myös muille synnyttäneille!! Ja tsemppiä vielä muille loppumetreille!
 
Onnittelut Maisa tytöstä!! [:D] Muistan sut tuolta kuumeilioiden alkumetreiltä kun yhdessä oltiin aloittelemassa sitä ketjua. Niin oon täällä salaa käynyt kurkkimassa viimepäivinä että koska ilmoitat ilo uutisia. Hyvää jatkoa sinulle ja vauvalle![:)]
 
heippa taas pitkästä aikaa kaikille jo pikkuisen saaneille ja tuleville mammoille! [:)]
täällä siis elellään rv 39+1,eikä pikkuinen kyllä liikaa ainakaan anna merkkejä että olisi valmis tulemaan,taitaa liian hyvin viihtyä masussa[:)]  Äippä olisi kyllä niin valmis jo,on todella hankalaa olla mitenkään päin. kävely koskee alapäähän ja tavallinen istuma-asento painaa keuhkoja eikä makuullakaan enää kauaa pysty olemaan kun on jatkuvaan juostava wc:ssä[:)] elikä siis voisi pikkuinen jo tulla! mutta pitää vaan ajatella niin että se tulee kun on siihen valmis..
ihanaa kuulla että niin moni on jo saanut oman käärön rinnalleen ja päässyt aloittamaan ihanaa vauva-arkea kotona <3
täytyy tulla sitten viimeistään tänne taas kertoilee uutisia kun meidänkin nyytti on syntynyt <3

Tsemppiä kaikille marrasmammoille! [:)]
 
Takaisin
Top