Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Eliz! (vai jokohan uskaltais onnitella [:)], hitsi tää on jännää aikaa)Millon sulla muuten olikaan LA?

Kävin viikko sitte äippäpolilla ja kaikki on ennallaan kohdunkaulan suhteen. Eli sormituntumalla oli sen 2cm pitkä, mut ultran mukaan 4cm. Sormelle edelleen auki ja pehmee.. Nyt on pääkin ollut pidemmän aikaa raivotarjonnassa, vaikkeikaan vielä kiinnittynyt. Painoa oli sillon ultran mukaan 2900g (eli hyvin jo pärjäis vaikka syntyiski). Sais nyt vaan vähän rajoittaa kasvua ettei tarvis mitään "jättiä" synnyttää[;)].
Huomenna pitäis hakea se rokote ja lähtä ostaan sänkyä, turvakaukaloo ja pientä toppapukua. Toivottavasti ei mitään oireita ilmaannu rokotteesta, et sais noi viime hankinnat tehtyä.
Nyt sitte mies hyllytti mut hevosten ajohommista. Hieman harmittaa kun se kuitenki on ollut niin mukavaa vaihtelua tähän kotona oloon, mut kai sitä pitää älytä rauhottua...

Kertokaa, ken on ottanut sen rokotteen, millaisia sivuvaikutuksia on tullut. Minulla on ens ke mahd.saada se rokote vielä, kun eilen se lykkääntyi lievän lentsun vuoksi. Mietin vaan nuita sivuvaikutuksia, jos huonolla tuurilla tulee voimakkaita vasten synnytystä...tai jos en kerkeä saadakaan sitä ennen synnytystä, niin jos se pistetään synnytyksen jälkeen (mikä täällä vielä kuulemma auki) ja sitten tulee jotain oireita. Vauva ei kyllä sitten kerkeä saada niin hyvää suojaa kuin jos rokote pistettäisi ennen synnytystä. Paitsi imetyksen kautta. Tämä tuntuu jotenkin kilpajuoksulta nyt, kun la niin lähellä ja rokotteesta ei se vaikutus ala heti, eikös se ollut se pari viikkoa...niin tai näin niin ei kunnon tehoa taida keretä minuun tulla.

Tämmösiä mietintöjä tällä kertaa[:)]...

Moikka moi kaikille!

Minä sain possurokotuksen tiistaina. Käsi tuli siitä todella kipeäksi,on siis edelleen kipeä,mutta muita oireita ei minulle ainakaan ilmaantunut. Nukkumista siis vähän hankaloittaa...
Mun la on 3 päivä ja odotan jo kuin kuuta nousevaa että saan nyytin halittavaksi. Pikkasen kyllä odottelin että nyytti olisi aiemmin syntynyt kun esikoinenkin tuli vauhdilla maailmaan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa,mutta tällä ei taidakkaan olla kiire.

Heipähei !

Minulle soitettiin neuvolasta jokin aika sitten ja otin rokoteajan ensi keskiviikolle, jollonka niitä pistetään vielä toiseen kertaan. Nyt kun olen päättänyt rokotteen ottaa, huolettaa tietenkin se, kerkeääkö vaikutus vauvaan alkaa, kun ei siitä ole kuulemma tietoa, monta päivää vie täysvasteen saaminen vauvan elimistöön. Tässä kun on olo, että pikkuinen olisi aikaisemmin tulossa [:)]...Ja jos rokotteen saaminen menee synnytyksen jälkeen, ei siitä ole sitten samanlaista hyötyä vauvalle tietenkään. On tämä pähkäilyä, kun on näin loppuvaihe, rv 39 siis minulla menossa. Taidampa alkaa koristelemaan täytekakkua ja luottaa siihen, että asiat vaan lutviutuu jotenkin, eikä tässä tautia kerkeä saada...Niin ja minun mielestä raskaana olevien miehetkin kuuluisi rokottaa [:)]...

Heips mammat!

Niin pitäähän sitä täälläkin kertoa että meille syntyi pieni pojan pötkäle tiistaina 27.10, klo 13.15. Laskettu aika mulla on 1.11 eli huomenna. painoa oli 2740gr ja 47,5cm pitkä eli pieni poika.
Aamulla alkoi supistukset 6.30 ja 10.30 oltiin jo sairaalassa ja niin vauhdilla mentiin että 13.15 sitten oli vauva jo maailmassa. Spinaalipuudutuksen ehtisin saamaan ja se auttoi tosi paljon.
Kaksi yötä oltiin sairaalassa ja torstaina päästiin kotiin.
Tyksiinkin tuli sitten vierailukielto muilta paitsi iseiltä.

Vieraita on käynyt katsomassa kohtuudella ja nyt haluankin että saadaan olla rauhassa ja tutustua arkeen. Poika syö ahkerasti ja yöunet on jo miinuksen puolella, mutta hyvin sitä jaksaa kuitenkin. Nyt mennään täysin ihan omalla maidolla ja rinnatkin on sen mukaiset, kivikovat ja ihan täynnä.[:(]

Mulla se sitten menikin lokakuun puolelle, mutta oikein paljon tsemppiä kaikille masukkaille tulevaan.[:)]

karvinen14 ONNEA ONNEA ONNEA <3 Mä täällä ihan ilosta itkeskelen, mieskin oli tossa äsken että mikä sulla oikein on hätänä... [:)] Oli kyllä pikkuinen poju juu, söpöä! Tsemppiä ja tutustukaa rauhassa uuteen tulokkaaseen.

Onnea Karvinen!
Minäkin liityn kohta "raskausaika ohi" -joukkoon, sektioaika on sovittu tiistaiaamuksi. Nyt näitä pikkukääryleitä alkaa pullahtamaan maailmaan. [:)]

Tsemppiä kaikille!

Ihania uutisia Karvinen [:)]! Lämpimät onnittelut koko perheelle ja kaikkea hyvää pienokaisen kanssa [:)]!

Hurjasti ONNEA karviselle! Niin ja tietty koko perheelle[:)]

Annu74 Tsemppiä tiistaille! Tuo oliskin ihanaa tietää itsekin, siis tarkka päivä millon lapsen saa syliin.

Nyt tämä neiti painaa kovasti itseään alaspäin, että kyllä on tukalaa välillä. Kaupasta ko ajoin kotiin, niin survoi itseään NIIN kamalasti alas, etten pystyny täydellä painolla etes istuun penkissä[:@]. Nyt onneksi nukkuu[8D]. Alan nyt olla melko varma, että siellä ollaan kiinnittyneenä kun jo monta päivää ollut pää alaspäin eikä tosiaan alemmas enää pääse ellei syntyä samalla meinaa...

Sikarokotteen sain torstaina. Käsi oli pistokohdasta kipee eiliseen asti, eli pari päivää. Mitään muita "haittoja" ei ole ilmaantunut. Nyt on sen osalta levollisempi mieli, vaikka pari viikkoo se vissiin ottaa ennen ko vastustuskyky on hyvä. Sain onneksi hommattua loputkin puuttuvat tulokkaalle, joten ei haittais vaikka jo syntyiskin. Vaikka nautin vielä tästäkin olotilasta (paitsi sillon kun alaspäin survoudutaan[;)])...

Neuvolassa käytiin, rokotteen otin. Ompahan nyt sekin päätös tehty ja jahkailu loppui. Saa nähä milloin synnytys käynnistyy, kerkeääkö pikkuinen vasta-aineita kuin saada. Saahan se imetyksen kautta sitten jotain...Pää oli jo kiinnittynyt. Nyt vain odotellaan, milloinka pikku prinssi tai prinsessa päättää tulla [:)]...Eile illalla oli sellaiset kivut ja vihlonnat, et kyllä tuntui et nyt se punkee tulemaan, mutta kotona ollaan vielä [:)].

Täällä odotus on päättynyt ja ihana pieni prinsessa syntynyt 29.10 klo 21.45 49 cm 3310 g.
 Onnea myös muille jo vauvansa saaneille :)
kohta se odotus päättyy muillakin ja nyytin saa halittavaksi :)

Väsynyt mutta onnellinen :)

Paljon paljon onnea jo vauvan saaneille![:)] Loppusuorahan tuo jo muillakin häämöttää..

Sain eilen sikaflunssarokotteen ja toivon tosiaan, että oli sen väärti. Olo on kauhea ja kipeä ja pistokohtaan kolottaa. Viime yönä en juurikaan nukkunut. Mutta uskon silti et rokotteen ottaminen on hyväksi mulle ja vauvallekin. Eipä tarvii sitten niin jouluostosryysistä kartella.

Pari viikkoa olis laskettuun aikaan ja olo malttamaton. Vauva ei ole vielä yhtään laskeutunut vaan on aika ylhäällä, mikä taas tekee olon ajoittain aika tukalaksi. Mutta max. 4 viikkoa enää!!

tuinu ONNITTELUT tyttövauvasta. <3

Mä en kyllä enää millään malttais odottaa, varmaan menee yliaikaiseksi tämä vaavi kun niin kovasti synnärille lähtöä jo nyt odotan. [:D]

Jaksamisia meille kaikille.

tuinulle Parhaimmat onnittelut!!!

Asiasta kolmanteen. Elikkä seuraako teistä kukaan nelosella tulevaa ohjelmaa nimeltä "meille tulee vauva"? Mua on nimittäin jäänyt vaivaan kuinka kävi eräälle äidille joka odotti kaksosia. Lapset olivat perätilassa eikä äiti suostunut sektioon vaan vaihtoi viimetipassa lääkärinki semmoiseen joka suostui alatiesynnytykseen. Mahtoiko sitten kuvauksetkin loppua lääkärin vaihdon myötä vai onko joku teistä nähny siitä synnytyksestä ohjelmaa?

Paljon Onnea Tuinulle!!!:)

Minulle puhkesi sitten flunssa, todella ärsyttävää näin loppuvaiheessa:( Huomenna olisi rokote aikakin, mutta mikäli aamulla ei ole parempi olo kuin tänään, niin sekin pitää perua pois..

Eilen kävin lekurissa, ja vauvan painoarvio oli 3,8kg. Vauvalla oli kaikki hyvin masussa. Pää on jo alempana, mutta ei ole kunnolla vielä kiinnittynyt. Verenpaineetkin eilen ja tänään hiukan korkeammat kuin aikasemmin, johtuisiko sitten flunssasta? Muuten kaikki ok. Hb oli tänään kun mitattiin 147! Enkä ole edes syönyt Obsidaaneja pitkään aikaan, kuulemma arvo voi olla vähän yläkanttiin, kun en ollut aamulla juonut paljon nestettä.. Vaaveli on hyvinkin aktiivinen masussa, ja tuossa aikasemmin tuntui että se yritti punkea päätään alemmas:)

Voi kun toivoisin että olo paranisi ja pääsisin sitten synnyttämään. En  millään haluaisi nyt puolikuntoisenakaan synnyttää:(

Ai niin, kohdunsuu oli pehmennyt mutta vielä kiinni. Kohdunkaula hieman lyhentynyt 3cm> 2,5cm, kertoi lääkäri. Mukavaa tietää että alapäässä sentään pientä edistystä tapahtunut, vaikka lääkäri sanoikin eilen, ettei kaveri varmasti vielä muutamaan päivään tule.

Otin sikainfluenssarokotteen eilen. Pistokohdan lihas on jonkin verran kipeytynyt. Lisäksi viime yönä tuli lihas- ja nivelsärkyjä sekä olo on ollut väsynyt ja nuutunut koko tän päivän. Kuumetta ei ole ollut. Toivottavasti huomenna olisi jo normaali olo. Rokotteen ottaminen mietitytti, mutta päädyin sen ottamaan heti kun oli mahdollista. Mulla on laskettu aika 13.11. joten ehkä vauva ehtii saada jotain vasta-aineita. Synnytystä jo kovasti odottelen ja omaa vauvaa syliini. Mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta ei tosin vielä ole. Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!

Meidän prinsessa tuli sitten maailmaan 28.10, 21.48 [:)]! Synnytys kesti kax vuorokautta, että siinä oli tekemistä!! Nyt olemme olleet muutaman päivän kotona, opeteltu syömistä ja tuijoteltu toisiamme[:)]..

Onnea kaikille vauvansa saaneille mammoille ja tsemppiä muille odotukseen, kohta se odotus palkitaan[:)]

Pikaista paranemista Dylille lentsun kanssa. Itte kans sitä toivonu, ettei kamalaa tautia pukkais päälle synnytystä vasten, kun on välillä pieni lentsuolo ollut. Ja nyt kun ma otin sen rokotteen. Mutta eipä tuosta oo kummempia tullut, käsi edel.hieman kipeä pistoskohdasta. Väsymystä on, mutta se johtunee varmasti ositain kuluneista öistä, jotka ovat aika rikkonaisia, kun on niin hankala olla aina välillä ja KUUMA ! Miehestä meijän makkarissa on aika viiliä, mutta ei minusta [:)]! Huvittaa kyllä toisaalta, mutta en oo kuulemma ainut kuumakallona öisin tässä vaiheessa.
On niin jännää lukea koko ajan lisääntyviä synnytysviestejä ! Lämpimät onnittelut myös Elizin poppoolle [:D]!

Odotus on  päättynyt! [:)]

Keskiviikkona 28.10. klo 23.20 meille syntyi pieni prinsessa 48cm ja 2990g. ? 10 päivää etuajassa, ja kaikki voi hyvin. Synnytys alkoi kun lapsivesi meni aamulla 9 aikaan ja supistuksia tehostettiin laittamalla tippa, ja itse synnytys kesti noin 4 tuntia, nopea ja suht helppo :)

Onnea myös muille mammoille!

Onnittelut Elizille ja Nicolelle, IHANAA! [:)]

Täällä ollaan flunssassa ja on ihan kuumeinenkin olo, mutta ei ole lämpö onneks noussut. Otin sikainfluenssarokotteen tasan viikko sitten ja silloin ei tullut muita oireita kun pistokäsi tosi kipeäksi. Ja pistokohtaan sattuu edelleen jos painaa. Mietinkin, että voiko tää flunssa vielä johtua tuosta rokotteesta? Tai sitten on vaan ihan normaalia nuhaisuuta, kun sitäkin tuntuu olevan niin paljon liikenteessä.

Kylläpä on ihanan talvista ja lumista! Tunnelmallista odotusta meille lopuille. [:)]

Takaisin