Marrasmammat 2009

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sunsuski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kyllä ainakin itse henkilökohtaisesti meinaan noihin seulontajuttuihin ymsyms koska edellinen raskaus jouduttii keskeyttämään 23+4 viikolla ja kiitos että on keksitty noi seulonta jutut..poikani oli niin sairas koska sisällä ei ollut lapsivettä ollenkaa! asia ei tänne kuulu milläänlailla mutta todellakin kannattaa noihin mennä jos haluaa tiätää että pikkuisella on kaikki hyvin!!

mullakin on toi naaman kukkiminen alkanut..ärsyttää aivan suuresti ku illalla ei oo naamas mtn mutta sitten kun aamulla herää niin naama voi kukkia mahtavan paljon :) täytyy vaan kestää :)) ei toivottavasti kestä koko raskautta ::)

meinaakos porukka ottaa selville sukupuolta?? aikaahan on vielä jonkin verra mutta kumminkin :)

Huomenta! [:)]

ElliMamma mulla myös ekaa kertaa kasvojen ihon kanssa ongelmia, eipä ole IKINÄ aikaisemmin ollut. Ostin Weledan naamanputsareita ja rasvaa kans (pitäs olla hyviä erityisesti raskauden aikana). Saapa nähdä onko mitään vaikutusta. [:D] Ja kyllä me seulontoihin mennään, ollaan poikaystävän kanssa ihan samoilla linjoilla tässä asiassa.

Thelma tosiaan aikaa tuohon sukupuolen selvittämiseen on MELKO LAILLA [;)] mutta kyllä me se ajateltiin selvittää... Tosin tyttö tai poika - molemmat yhtä tervetulleita, jotenkin vaan sitä haluaa tietää kumpi, kun kerran semmoinen mahdollisuus on.

Huomenna yksityiselle varhaisultraan, huiiiiiiiiii...

Itse ajattelin mennä sekä niskapoimututkimukseen, että seerumiseulontaan (tulikohan nuo nimet nyt oikein). Se oli meille itsestään selvää, että haluamme tietää onko kaikki ok. Sitä en osaa sanoa, että mitä sitten tehtäisiin, jos jotain häikkää löytyisi. Se on sen ajan murhe, mutta kun tällainen mahdollisuus kerran on, haluan sen käyttää hyväksi..

Tässä raskaana ollessa on tullut huomattua, että en kertakaikkisesti enään pysty valvomaan edes klo 00 saakka! Uskomatonta, olen aina ollut ns. yöeläin, valvonut yleensä klo 3 asti ilman ongelmia! Nyt kääntynyt ihan päälaelleen koko homma. Joku puhui tuossa aikaisemmin tässä ketjussa lasagnesta, rupesi tekemään kans mieli sitä :D Yleensä vaan kun teen itse ruokaa, niin siinä vaiheessa kun se on valmista, ei voisi vähempää kiinnostaa.. [:'(]

Juu lasagne oli eilen hyvää, siinä muutaman tunnin kestävässä hyvässä olossa...nyt sitten sekin taas ällöttää ja ollut kunnon oksetusolo aamu[:'(]...Huh huh ja huomenna olisi aamuvuoroon meno ja viikon ajan olleet nämä aamut tällaisia...pelkkää ruisleipää, maitoa ja mustikkakeittoa on mennyt alas tälle päivää. Jospa se tästä taas kääntyis, kun päivä etenee. Ja kunhan mies tulee töistä lähdetään käymään joella ulkoilemassa. Raitis ilma tekee aina ihan hyvää...Ei vaan missään sauvakävelylenkki kunnossa ole, mutta se vaan täytyy nyt hyväksyä.
Kyllä mekin aijotaan ottaa kaikki mahd.seulonnat. Täälläpäin kaikkia vaan niin supistettu, että esim.sen niskapoimujutun pitää käydä yksityisellä ottamassa.
Kyllä minä kadehdin teitä, joilla tekee mieli syödä paljon, eikä ole ollut pahoinvoinnista tietoakaan [:)]! Jospa se tästä kääntyis joku viikko, nopeastihan nuo viikot menee kuitenkin...

Moikka kaikille, täällä yksi onnellinen 27-vuotias odottaja Keski-Suomesta. Nyt vihdoin pääseen tänne liittymään, oon seuraillu kirjottelua jo jonkun aikaa. Oon ollu aika varma raskaudestani mutta kun ne saakelin testit(joita tuli AIKA monta tehtyä...[:)]) näytti aina vaan negaa. Mutta vihdoin tänä aamuna testiin ilmeistyi 2 viivaa (toinen tosin oli vähän vaalee, mutta viiva kuitenkin[:D]). Ei olla varsinaisesti lasta yritetty, mutta on ollu vähän sellainen fiilis että tulee jos on tullakseen. Nyt sitten toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin... Mulla oli ensimmäinen oire todella voimakas metallinmaku suussa ja rinnat arat, mutta oikeestaan muita oireita ei oo ollu. Viikkoja siis 6+0 kai... Onko kellään muulla testi näyttäny vasta näin myöhään plussaa?Niin siis mulla LA laskurin mukaan 22.11

Moikka vaan ja tervetuloa joukkoon Saparo82!
Täällä jälleen viikonloppu loppusuoralla ja valmistautumista työviikkoon. Jännittää jo vähän kun aiottiin huomenna kertoa uutiset miehen perheelle ja äitini kuulee myös asiasta ensi viikolla syntymäpäivänsä kunniaksi. Ei vaan jaksa enää asiaa pitää salassa[:)] Viime viikolla alkoi pikkuhiljaa hiipiä semmoinen etova olo pari tuntia syömisen jälkeen. Tuntuu että jatkuvasti täytyy jotain syödä, että olo säilyisi normaalina. Toivottavasti tämä on nyt se mun lopullinen pahoinvoinnin aste, eikä pääse niin pahaksi kuin joillakin tällä palstalla.

Sitten aloin ihan miettimään omaan tilanteeseeni pohjautuen, että onko muut kokeneet kiinnostuksen seksiin vähentyneen raskauden myötä? Itselläni ei vaan tee mieli.. Liekö sitten johtunee raskaudesta vai jostain muusta..

Tämmöstä mietintää ja pohdintaa tällä erää.. OIkein mukavaa alkavaa viikkoa!![:)]

Mä ajattelin tehdä testin vielä kerran uudelleen kun yksinkertaisesti ei ole mitään raskausoireita! Alkaa jo ärsyttää, kun ei millään lailla voi olla "varma" raskaudesta. Toki sitten ultrassa 20.4. tuon näkee. Ja kun olen kerran saanut testiin plussan niin voiko se valehdella? [8|] Menkatkaan ei ole alkanut. Tosi ihmeellistä! Ainoa oire on siis väsymys. Menen nukkumaan jossain 22 korvilla (eli näihin aikoihin) viimeistään, kun en enää pysy hereillä. No, jos menee kesken tai raskaudessa on jotain häikkää niin niin on sitten tapahduttava...ja yritettävä uudestaan.
Mulla ei esikoista odottaessa ollut kertaakaan finnejä! Eikä edes säärikarvat kasvaneet [:D] :) Nyt naama kukkii niin mahtavasti!

Testit ei tietääkseni tuohon suuntaan voi valehdella, koska ne mittaa istukkahormonipitoisuutta ja sitähän ei muuten elimistössä ole kuin raskauden aikana...Jozz taisit olla Keski-Suomesta. Haluutko paljastaa että ootko Jyväskylästä? Kun itse olen ja haluisin tietää että miten nopeesti täällä saa neuvola-ajan?

Jyväskylästähän minäkin olen Saparo82! :)

Täällä saa neuvola-ajan nopeasti, koska ensimmäinen eli se varhaisraskauden ultra on jo noin rv 10 (-12 muistaakseni) ja sitä ennen täytyy käydä kerran neuvolassa juttelemassa. Mä kävin pojan 1v neuvolassa keskiviikkona ja sain neuvola-ajan 6.4. vaikka mulla siis viikkoja täynnä vasta 6. 

Mehän saatetaan sitten olla vaikka samaan aikaan synnyttämässä tuolla  keskussairaalassa [;)]

muoks. Sinänsä tylsää että esikoisen aikana ei sitten ilmaiseksi muita ultria tarjottukaan :( Milloin se tuleekaan voimaan se että kaikkien kuntien pitää tarjota kaksi ilmaista ultraa?

Hei, huutelen tuolta "alkutekijöistä" tänne!

jozz: En ole ihan varma, mutta muistelen et tämän vuoden alusta tuli se että kuntien on tarjottava kaksi ilmaista ultraa. Ja tuosta oireettomuudesta, itselläkään ei ole ollut tähän mennessä (rv16) isoja oireita, aluksi oli nännit kosketusarat ja iltaisen etovaa oloa, mut sitten kun nekin loppuivat niin ei jäänyt muuta kuin järjetön väsymys, mikä ei ole helpottanut vieläkään. Kaikille ei tule pahoinvointia (oksentelua).

Mukavaa odotusta marrasmammoille!
Maajo

Huomenta päivää! Täällä vietetään vapaa päivää odotellen keskiviikon neuvolaa. Onneksi siihen ei ole enää pitkä aika. [:)] Itsellä myös edelleen aika oireeton, hieman väsymystä ja joinain iltapäivinä pientä etovaa tunnetta, muuten ei ole mitään ollut. Ei edes rinnat arat. Itselläni  myöskään ei seksi innosta yhtään. Kai se sitten on raskaudesta johtuvaa. 

Itse haluan tietää kumpaa sukupuolta sieltä on tulossa. Sen suhteen olen hieman malttamaton. [:D] Ensi viikonloppuna on anoppini 50v. syntymäpäivät ja mieheni ilmoittaa hänelle silloin meidän perheenlisäyksestä. Hieman jännittää, että miten hän asian ottaa. Toivottavasti ei hirveästi järkyty. En tiedä maltanko itse odottaa sinne äitienpäivään asti omaa julistusta. Se nyt vaan olisi hyvä aika kaikinpuolin. Suunnittelin ostavani isoäiti paidan äidilleni ja laittavani samaan pakettiin ultrasta saadun kuvan.[:D] Mutta siihen nyt on vielä aikaa.

Viikonloppu takana ja laskettelureissustakin selvittiin ilman vammoja.Nyt odottelen torstaita ja ensimmäistä virallista neuvolaa...

Josko tämä viikko menisi nopsasti niin alkaisi ihana talviloma...

Oma olo on hiukkasen helpottanut, vessassa pitää edelleenki rampata useasti ja jännittääkin vähän se neuvolaan meno, kun pitäisi 3-4 tuntia olla pissaamatta ennen sitä.

Naamaan on tullut myös minulle nyt pari näppyä ja hiuksia lähtee reilusti ja ne rasvoittuvat todella nopeasti.

Minäkään en ole vielä raskaudesta kuin kahdelle hyvälle kaverille kertonut...vanhemmille ja muille ajattelin sitten kertoa sen np-ultran jälkeen.

Tällä viikolla pitäisi tulla eka vauva-lehti...muuta kirjallisuutta en ainakaan toistaiseksi ole hankkinut.

Doppleria olen harkinnut hankittavaksi...olisihan sillä mukava kuunnella sydänääniä ja antaa myös miehen tyttären kuunnella niitä. Emme tosin ole hänellekkään vielä asiasta kertoneet, mutta hän kovasti toivoo pikkusisko tai veljeä, joten varmasti innoissaan on asiasta ja haluaa tietää kaiken mahdollisen tulevasta perheenjäsenestä.

Heissan! Pakko oli tulla pikaisesti kertomaan, että ultrassa näkyi minityyppi ihan oikeassa kohdassa 5,5 millimetriä pitkänä ja sydämen sykekin näkyi! [:)] Ja viikkoja oli just sen verran kun mulla tossa lilypiessakin eli 6+3. Tuli aikamoinen helpotuksen ja ilon tunne, nytkun vielä loppuun asti sujuisi yhtä hyvin. Mä häviän nyt viikoksi lomamatkalle, kirjotelkaahan ahkerasti täällä sillä aikaa. Ja jos jossain vain pääsen nettiin, niin tulen tottakai lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia. Ai niin ja tosiaan kallista touhua tuo yksityisellä käyminen, 170 euroa maksoi lääkärikäynti ja ultra... Puuronsyönniksi meni siis ens kuu! [:D] Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Heipparallaa!

Te, joilla on jo ollut ensimmäinen neuvolakäynti niin kuulisin mielelläni että mitä siellä touhattiin? Meillä neuvola parin viikon päästä vasta. Kun varasin aikaa sanoi, että lähinnä haastattelunomainen eka neuvolakäynti, korkeintaan gynegologinen tutkimus tehdään. Ja siitä sitten muutamien viikkojen kuluttua on vasta eka ultra, jolloin oon jo rv 10-11. Oon kans miettinyt tuota yksityisellä ultrassa käyntiä, mut on se vähän kyllä kallis jos 170 euroa. Tietenkin hyvään asiaanhan se menis :) Ja ois ihana saada varmuus että pikkuinen on oikeassa paikassa. Toki jos tehdään sisästutkimus ja kohtu on suurentunut niin kylläkai se kertoo sen, että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan..?

Sain eilen pinkan siskoltani vauvanvaatteita ja vauvalehtiä... Ja oli tosi jees ;)

Mulla on muuten hirvee himo jäävuorisalaattiin, sitä pitää saada joka väliin ja appelsiineja menee monta päivän aikana. On kyllä muutenkin tosi kova nälkä koko ajan. Se on hassu että jo tässä vaiheessa tämmönen nälkä. Mitä se on sitten myöhemmin ;) ?!

Itellä oli se tilanne, että 7. rv menossa kun plussasin. Tai 6. rv kun näytti tositosi hailakkaa viivaa, mut en siihen uskaltanu luottaa ja tein sitten parin päivän päästä uuden. Muistaakseni kolme negatiivista, yks haalea ja yks selvä plussa. Eli pari viikkoa tuli tikkuun pissattua...

Itselle on ollut iän kaiken selvää se, että sukupuolta ei selvitetä. Tulee kumpi tulee. Nyt sitten kun tilanne onkin tässä, en enää tiedä varmaksi. Toisaalta olishan se helpompi miettiä lastenhuonetta ja vaatteita. Toisaalta taas noilla asioilla ei ole mitään suurempaa merkitystä. Uskon myös siihen, että äiti tietää raskauden loppuvaiheessa, kumpi on tuloillaan. En tiedä yhtään äitiä joka olisi arvannut väärin.

Mä aloin ihmettelemään noi lilypien jäljellä olevia päivä kun ittellä näyttää, että onreilusti yli kaksisataa päivää jäljellä ja esim mmj_llä ja ElliMammalla näyttäisi olevan reilusti alle 200 päivää jäljellä, vaikka viikkoja näyttää olevan vähemmän kuin mulla. Mistäs moinen johtuu?

Huomenta kaikille :)

Liittyisin joukkoon mukaan jos vielä mahtuu. Laskurin mukaan la olisi 24.11, eli 5+6 olisi menossa nyt. Toinen lapsi olisi tulossa, jos kaikki menee hyvin. :) Lueskelinkin jo osan aikaisemmistä viesteistä, mutten valitettavasti kaikkia ehtinyt, kun on pakko jatkaa töitäkin ;) Jotenkin on tosi epäuskoinen olo tähän raskauteen kun on niin kovin oireetonta ollut tähän asti..viime raskaudessa oireita oli alusta asti... Taidanpa varata ajan varhaisultraan tuonne femedaan, kun neuvolakin vasta 17.4.

http://bd.lilypie.com/cb7Dp3.png" alt="Lilypie Expecting a baby Ticker" border="0"  />

On siis muitakin joilla on jokseenkin oireetonta! En ole yksin, kiva kiva [:D]
Meillä ei ole varaa mennä minnekään yksityisille ultriin joten odotellaan sitä 20.4. ultraa.

Hänelle (en muista nikkiä) joka kyseli mitä ensimmäisellä neuvolakerralla kysellään, niin muistaakseni se on sellainen "miltä nyt tuntuu" haastattelu. Sitten täytät lappusen alkoholinkäytöstäsi ja suvuissa esiintyvistä sairauksista. Se on ihan leppoisa visiitti, no panic!

Tuota ultraa odotan kuin kuuta nousevaa. *huoh* Niin toivon, että siellä näkyisi pikkuinen jolla kaikki olisi hyvin. Ekassa raskaudessa mulla oli kaikki mahdolliset raskausoireet: ensin turposivat tissit ja tulivat ihan järkyttävän kipeiksi, niin että nukkuminen oli hankalaa. Toiseksi aloin juosta yökaudet pissalla. Sitten alkoi etominen, joka lopulta muuttui pahoinvoinniksi. Nyt ei siis ole mitään oireita, viikkoja 6+5.

Nyt mua etoo sen verran että kahvi ei maistu, eli ei oikeastaan edes edo, vaan kahvi vaan maistuu tympeältä. :)

Takaisin