Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piitu90, tsemppiä huomiseen jännään päivään! Toivottavasti saat nukuttua!

Meillä siis pieni ja siro tyttö syntyi aamulla klo.10.14 ja paino oli 3235g, pituutta ei mittailtu vielä tänään. Tyttö on niin käppyrässä kun on istua möllöttänyt monta viikkoa perätilasssa :D nyt jo oikoo itseään mutta mittaillaan vasta aamulla.
(Jollekin normaali kokoinen mut meidän suvussa kyllä pien! Tytöt ollut aina siinä 4kg tuntumassa ja pojat vähän päälle. Esikoinenkin oli reilu 5kg niin kyllä tää tuntuu pieneltä :D )
Sektio meni hyvin, jotain normaalia runsaampaa vuotoa oli ja vähän heikotti yhdessä vaiheessa mut enhän mitä sitä siellä edes tajunnut kun vasta jälkeenpäin kun lääkäri tuli osastolle kyselemään vointia ja selitti että joskus voi käydä niin että leikataan vahingossa ylimääräistä verisuonta tms... No mutta siis kaikki hyvin. Tänään en kyllä saanut vielä nousta jaloille vaikka olisin tahtonut.. Aamulla sit!
Meillä on yhden hengen huone onneks. Päivällä mies toi esikoista katsomaan vauvaa, eihän se oikein mitään välittänyt. Vähän silitti ja leikki sit autoilla ja söi mamman lahjasuklaata. Haava kun lääkäri tuli kurkkaamaan niin se kyllä kiinnosti, pikkumies hoki vaan "AUUUUU" ja puhalsi :D
Kävihän innokkaat mummotkin tuossa pyörähtämässä illasta.

Imetys lähtenyt hyvin käytiin, kunhan vaan malttaa ottaa kunnon otteen! Nyt iltatissiä ja unille :)

Aamulla tulee mies esikoisen kanssa kylään. Illalla mies vie esikoisen sit hetkeks mummolaan ja tulee yksin. Tollanen 2-v villi poika kun ei kauaa malta täällä rauhassa olla :D saa Isikin sit istua hiljaa vauvelin kanssa ja viihdyttää mua!

Ihanaa, että kaikki on lähteny rullaa teillä Liljankukka. Kyllä se esikkokin innostuu (& mustasukkastuu) sit enempi ku vauva tulee kotiin ja hän oikeesti huomaa, ettei pieni ole lähdössä mihinkään. ;)
Täällä 40+2. Ja kylläpä vitutti herätä aamulla taas ja just nimenomaan siihen, ettei yöllä alkanu tapahtua. Öisinhän se synnyttäminen kai useimmiten alkaa... eli turhauttaa, väsyttää, vituttaa. Tänään olisi neuvola, ei huvittaisi sinnekkään mennä. Blaah. Mutta, torstai toivoa täynnä, ehkä tämä yönä????

Ihana Liljankukka kuulla että siellä sujuu kaikki hyvin ja voit ilmeisesti kuitenkin hyvin? Toivottavasti pääset tänään jo vähän liikkeelle! Kyllä sitä itsekin jo niin hurjasti odottaa että saa kokea kaiken.. Muakin jännittää kuinka meijän 2vee sitte ottaa vauvan vastaan. Sitä kun on mahdoton ennakolta tietää! Voi mahdoton, en jaksa enää odottaa! ☺️

Kuulostipa Catjuksen tupperit kivalta! Itsekin olen miettinyt, että joku oma juttu pitää kehittää kotonaolon ajaksi. Viimeksi melkein perustin kestovaippakaupan ja opiskelin vähän avoimessa. Pitää katsoa, mitä nyt keksii :)

Liljankukalle toipumista ja ihania hetkiä pienen kanssa!

Taidan tänään suunnata ulos vähän kävelylle, kirppikselle ja esikoista vastaan koulusta. Eilinen meni kokonaan sisällä ja toipuen edellisen yön supisteluista.

Vielä ei ole tullut alakuloa tai harmistusta, ettei se vieläkään ollut oikea synnytyksen käynnistyminen. Mulla kun on noita 1-2vrk supisteluita ollut varmaan yli 10. Yleensä mulla on supisteluvrk:n jälkeen ollut toipumis- ja unipäivä, jota on seurannut itkupäivä. Uskon, että on osin hormonaalista.

Muokattu viimeksi:
Ja storkille tsemppiä! Esikoinen synty 40+2, mutta ei ne kaikki yöllä ala, älä huoli! Mäki olin jo noista parista päivästä ihan kettuuntunu, mutta sit aamusta alko rauhalliset supparit, jotka pikkuhiljaa voimistu.. Se oli kyllä hyvä, että oli saanu yön nukkua, koska koko päivähän siinä meni, ja illalla 11 aikaan poika oli maailmassa ☺️ joten älä huoli, saattaa se tänäänkin olla se päivä!

Tänään 40+0, neuvolaan olis lähdettävä. Ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. Miten nää viimeset viikot on näin hankalia? :D Odottaminen ei taida olla mun vahvimpia puolia.

Jäikin neuvola käymättä, autosta olikin akku mennyt tyhjäksi!! Ja kuinka naurettavaa, millaisen kohtauksen sain siitä hyvästä. Ollaan vuosi sitten muutettu uudelle paikkakunnalle enkä kauheesti oo tutustunu täällä ihmisiin. Niin nyt kun ei käy enää töissäkään, sosiaalinen elämä on näköjään kutistunu niin pieneksi, että neuvolatädin tapaaminen ja kaupassa käynti olis ollu niinkin tärkee että kunnon itkupotkuraivarithan siitä sitten tuli kun ei päässytkään. :oops: Huomiselle uus aika neuvolaan.. Huhhuh. Kai tää on jotain hormonikiukuttelua? :angel4

40+2 ja yö meni täälläkin ilman suurempia tapahtumia. Nyt saatiin jopa nukuttua, kun juniorin lääkärikäynnillä saatiin lääkettä helpottamaan hengitystä. On kuulemma erittäin ärhäkkä kurkunpääntulehdus :sad001. Jospa se kohta helpottais, kun on jo monta päivää vaivannut, kuume on laskenut jo toissa päivänä, mutta kurkku on selvästi edelleen kipeä ja hengitys rohisee ilkeästi.

Aamusta on nyt sitten vatsa vaivannut siihen malliin, että piti mies soittaa töistä tulemaan ajoissa kotiin. Joko vatsatauti on iskenyt päälle, kun maha on kipeänä ja vessassa saa istua tai sitten vähitellen synnytys saattais lähteä käynnistymään. Juniorista tuo luonnollinen suoliston tyhjentyminen alkoi yöllä yhtä aikaa supistusten kanssa, mutta nyt ei ainakaan vielä supistelusta ole hajuakaan... Alaselkä oli vaan aamulla herätessä todella kipeänä :mad:, se on nyt onneksi helpottanut. Sen verran tuo asukki tuolla tuntuu, että kohdunsuulla tuntuu selkeää painetta alas, venyttää muttei sekään tee kipeää. Pakkasin kuitenkin nyt aamusella laukun varmuuden vuoksi loppuun, kun tähän asti se on ollut vähän vaiheessa :rolleyes:

Jaksamisia Stork ja MiNi39! Itse olin kans aamulla kiukkusimmillani kun heräs ja tajusi ettei taaskaan ollut tapahtunut mitään..!

Täällä taas aamuyöstä aika tiukkoja supistuksia. Söinkin jo vähän, jos vaikka nyt olis tositoimiin päässyt, pitäähän sitä tankata.. No eipä taas mitään, lämpöpussilla ja Panadolilla vielä rauhoittuivat. Alkaa jo paino nousta näiden 'varatankkailuidenkin' takia varmaan. Vaikka olotila on oikein bueno, voisi kaveri jo tulla. Kun nyt kuitenkin kohta tulee joka tapauksessa, ei tarvis joka toinen yö arpoa että joko nyt!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille niin synnyttämään päässeille, kun sitä vielä kovasti odottaville!

Täällä on tänään ollut yllättävänkin positiivinen päivä. Vapaata pudotusta ja tuskastumista odotellessa... Kävin aamulla kirpparilla ja kaupassa. Esikoinen tuli koulusta ja ajateltiin leipoa pullaa illalla. En ole mikään pullan tuoksuinen äiti, mutta tänään teki mieli leipoa.

Varasin lauantaille vyöhyketerapia-ajan. Sunnuntaina tulee kaveriperhe kylään ja maanantaina olisi tarkoitus pitää pikkujoulut äiti/ lapsi porukalla. Jos ei muuta, niin onpahan jotain muuta mitä odottaa kuin pelkkää synnytystä...

3 tunnin päikkärit... huppista :D

Mulla esikon ja junnun välillä 2v1vko ikäeroa. Todella hyvin meni vauva-aika, aina kun vaan muisti taaperolle antaa aikaa! Esikko sai uhmankin onneks vasta 3v iässä, jolloinn junnukin jo käveli (1v) ja kaikki oli oikeastaan todella helppoa. Mulla onkin jotenkin oudon iisit vauvat ollu, saanu alusta asti nukuttua hiton hyvin aina :D Katsotaa mitä eri isän geenit tuo tälle tullessaan... :P

Jos joku on kiinnostunut kuulemaan Tupperwaresta lisää ja asustelee etelä-karjalassa, niin kerron mielelläni lisää :) Itsekin tuore niissä hommissa.

Ja flunssa jatkuu......:mad::mad:

Mie oon kyllä tykänny tuosta tupperi-hommasta. Alotin vasta syksyllä, kun käly sai houkutelttuu ja lähin tekemmään vain laukkuu, mut jäin vähä koukkuun. Mie tykkään tupperin tuotteista tosi paljon. Niitä on ollu miulla käytössä yli 15 vuotta ja kesttäävät hyvin. Ja nuo illat on niin kivoja, kun päässee ihmisten ilmoille. Oon tosi sosiaalinen, mutta arjen kiireessä jumahtaa hirveen herkästi kottiin.

Minnuu on supistellu tännään aika paljon, alaselkä on ihan kippee, muttei kuitenkaan oo supistuksissa vielä riittävästi voimaa. Oon nyt kotihommia tehny, että ois suht siistiä täällä, jos sattuu että pittää äiti kuhtuu lapsenvahiks.

Poksis 39. Tänään oli taas neuvola ja edelleen kaikki oli ok vaikka painoa oli tullu taas hiukan lisää. Täytyy varmaan ensi kerralla olla kattomatta niitä numeroita kun ei tule kun surku siitä. :( No ehkä niistä kiloista vielä eroon pääsee. Ensi viikolle varattiin sitten seuraava käynti ja se oisi tasan siinä laskettuna aikana joten saa nähä vieläkö sinne ehtii mennä. Vähän voisi tuntua että tulisi piakkoin mutta eihän sitä tiedä. Mies sanoi että jos vielä pari päivää pysyisi sisällä niin ehtisi pelata tuota tietokonepeliä jonka ostin sille synttärilahjaksi. :D
Kuulemma pitäisi tehä kävelylenkkejä nyt että saataisiin mahdollisesti supistuksia tulemaan enemmän mutta helpommin sanottu kun tehty kun pienenkin kävelymatkan aikana tulee ilkeitä sukkapuikkoiluja alakertaan.

Täällä kaikki hyvin ja tänään pääsin jo kävelee ja suihkuunkin! Mulla aloitettiin lisärauta kun hemoglobiini oli aika alhainen sen leikkauksessa sattuneen vuodon takia, hitaasti piti lähteä kävelee kun aluks pystyssä heikotti. Mutta kyllä se siitä lähti rullaamaan. Me ollaan tissillä ja kohta unille :) maito on noussut tosi hyvin, eli rinnat on komeat pallot :D
Yllätyin kuinka helppoa sektion jälkeen oli nousta ja kävellä. Siis itse haavan takia kun oon siitä kuullut niin paljon kauhujuttuja. Että nouseminen alkuun on yhtä tuskaa jne... No ei se kivaa ole ja varoen pitääkin nousta mutta ei se niin kamalaa ole kun luulin. Kamalampaa on nää jälkisupistukset, auts auts!!!

Esikoinen kävi taas tänään. On se niin ihana ja varovainen! Vähän aikaa pötkötti vauvan vieressä ja silitti sitä. Sit loppui taas mielenkiinto ja karkit ja autot kiinnosti enemmän. Kotona näyttää miehelle pinnistä monesti päivässä ja hokee "vauva vauva" eli kai se jotain aavistaa ;)

Mies tulee taas aamulla esikoisen kanssa! Huomenna on 2vrk lääkärintarkastus vauvalla. Päästään kotia joko huomenna tai lauantaina. Riippuu mun hemoglobiinista. Jos päästään vasta lauantaina niin huomen illasta esikoinen menee sit mummon kaa puistoon pariks tunniks että isä saa tulla rauhassa kylvettää vauvaa ja mun seuraks ja ylipäänsä että voidaan keksittyä yhdessä vauvaan :)

Mut nyt nukkuu!! Öitä ja tsemppiä kaikille tulevaan!

Täällä ollaan pikkuisen prinsessan kanssa osastolla. Just tuossa imettelin ja hyvin meni. Baby suostuu tosin ottamaan maitoa vaan oikeasta rinnasta, joten saas nähdä miten ton vasemman kanssa käy.

Onhan tää aikamoista opettelua ja kaikki on niin uutta, mutta samalla ihanaa! Epparihaavaa kiristää, joten se rajottaa hieman tätä touhuilua. Onneks on mukavat ja avuliaat kätilöt, joita voi aina soitelöa avuksi.

Vaavin ukki soitti ja sanoi ettei malta olla huomenna tulematta katsomaan pikkuista vaikka asuu monen sadan kilsan päässä eikä omista edes ajokorttia. Aika ihanaa omistautumista <3

MaMa, mikä lie kun toinen tissi vaan kiinnostaa. Olisko vauvan asento, tai sit sieltä tulee heikommin maitoa... Oli syy mikä vaan niin toivotaan että kohta se syö molemmista. Onnea vielä peinsessasta :)

Me syöpötellään :) vauveli on tissillä ja minä popsin karkkeja! Kohta jatketaan unia. Ihanasti tää nukkui kun tukki reilu 3h ja minä myös. Samanlainen satsi tähän perään kiitos :D

Taitaa olla vähän matalampi toi toinen nänni ja muutenkaan ei viihdy niin hyvin sillä kyljellään. Mutta katsotaan nyt miten tää tästä lähtee kehittymään. Toivoa on :)

Siis mä en kestä miten paljon sitä haluaakaan tavata tän oman tyypin, varsinkin kun lukee näitä teidän juttuja! Ah, nauttikaa ❤️

Sanoppa Sintsi muuta!! Tääl alko 40+3 & palasin aamiaisen ja koiran kanssa tehdyn aamulenkin jälkeen sänkyyn. Hähähää!!! Ja jään tähän jos parempaa tekemistä ei ilmaannu. Siskon lapset meni sairastuu vikme sunnuntaina enterorokkoon eikä niistäkään saa seuraa... onko muuten faktatietoa siitä, mikä on varoaika ton enterorokon tarttumisessa siitä, kun oireet ovat hävinneet?

Takaisin