Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilliputtis, täälläkin valvotaan välillä ilman kipuja. Usein kyllä vauvan möyryämisen takia (joka toisinaan tekee kovastikin kipeää), mutta usein myös tunteja ilman mitään "syytä".

Kohta kyllä taitaa joutua sekuntikellon etsimään. Mutta mutta... Kellotetaanko supparit kivun vai kohdun kovettumisen mukaan vai "yhteis"ajan mukaan. Ne kun menee osittain eri tahtia....

Oi, kun saisikin nukuttua edes sen 4 tuntia yössä, niin olo olisi kuin eri ihmisellä. Mulla kun nuo unet tuppaa jäämään sellasiin max tunnin pätkiin ja sitten herätään taas katsomaan kelloa, tuurilla saatan saada jopa kahden tunnin yhtenäisiä unipätkiä... Ja tilanne on ollut sama koko raskauden ajan :sad001. Aina näitä nukkumisongelmia on ollut, mutta nyt tuntuvat kroonistuneen juniorin syntymän jälkeen ja tämän raskauden myötä, kun mitään lääkinnällistä apua ei voi käyttää. Toivottavasti joku apu löytyy sitten imetyksen loputtua, että joskus jaksaa töihinkin palata suunnilleen ihmismäisenä. Tämä jatkuva univaje saa pinnan aavistuksen kireälle :angry1.

Tuolla neidillä tuolla omassa yksiössään tuntuu onneksi muuttuneen rytmi sellaiseksi, että pitää jumppatuokiota illan ja yöllä on sitten rauhallisempi. Seiskan aikoihin alkaa sitten ilmeisesti heräillä, kun liikkeet alkaa tuntua. Aikaisemmin oli erittäin vilkas yöllä ja kauhulla odotin et kuinka hankaliksi yöt sitten syntymän jälkeen menee, kun on niin aktiivinen yöaikaan.

Kävin just neuvolassa ja tultiin siihen tulokseen tätin kanssa, että pikkuisen selkä on nyt tavallaan eteenpäin tossa etuseinäistukassa kiinni ja jalat molemmilla kyljillä sammakkoasennossa :) Tähän mennessä on varmaan 3 kk ollu just tolleen selkä ja peppu vasemmalle puolelle. No ehkäpä se tuolla masussa itseään ruuvailee vielä optimaalisimpaan asentoon.

Mie nukuin taas tosi hyvin ja aamun neuvolakäyntikin oli ihana. Nyt vedin aamupala ja suklaaähkyt ja ajattelin ruveta leipomaan mokkapaloja. Tänään on jotenkin tosi energinen ja hyvä olo. Verenpaineista ja verensokereista viis, sanon minäkin tänään!! Mikään ei kyl nyt pilaa mun hyvää mieltä :D Ja tänään on siivouspäiväkin, kunhan mies tulee kotiin. Saadaan tää koti siistiin kuntoon vauvantuloa varten.

Flunssaa röh ja köh! Ei onneks kuumetta... Eikä saa kiitos tullakaan! No toisaalta hyvä sairastaa nyt ennen vauvan syntymää. Vois olla tuska yskästä tai aivastaa sektion jälkeen! Onhan mulla tässä vielä ens keskiviikkoon asti aikaa parannella itseäni, kunhan vaan maltan ottaa iisisti :) Esikoisen kanssa vaan kun oon arkipäivät yksin niin se lepäily on tietty vähän hankalaa... Kun ei voikaan itse määrätä rytmiä. Me ulkoiltiin aamulla vähän aikaan, olin vuorannut itseni kunnolla lämpöisiin! Nyt on päiväuniaika ja minäkin taidan ottaa pienet unet. Illasta äiti tulee kylään ja käydään ehkä kaupoilla, jääkaappi ammottaa tyhjyyttään.

Mies tulee huomenna uuuujeeeee!!!

No tuli valvottua kipujen kanssa tai ilman niin ei se se pidemmän päälle hyvä ole kenellekkään :/
Alan olla henkisesti ja fyysisesti väsynyt tähän katujyrän alle jääneen oloon. Mutta sille ei mitään mahda jos tyty ei oo valmis tulemaan. Pelkään vaan että oon sit h-hetkellä iha poikki, kun kroppa on sekasin.
Tsemppiä kaikille.

3v pikkusiskoni oli koko asmupäivän jutellut äidilleen ja mammalle, että siskon vauva tulee. No onhan tätä päivää vielä jäljellä, mutta ei mitään siihen synnytykseen viittaavaa ole. Ei taida nyt pikkuneidin ennustukset pitää paikkaansa :) hauskaa kuulla, että kovin vauvaa jo odotellaan.

Yö tuli nukuttua taas oikein hyvin. Ei mitään kipuja/tuntemuksia, jotka vois viitata synnytykseen. Vauva käy nukkumaan masussa siinä ysin jälkeen ja heräilee aamulla kasin maissa. Yöllä hän antaa minun nukkua ihan rauhassa. Välillä jopa ihan huolettaa kun öisin en tunne mitään liikkeitä.

Tämä päivä tylsistyttää jo valmiiks. En keksi enää mitään tekemistä. Eilen tehtiin talossakin suursiivous ja leiponu oon koko viikon. Mitä ihmettä aitä tänään tekis, että sais ajan kulumaan siiheks kun mies tulee töistä kotiin?!

Täällä takana huono yö. Ylös tunnin välein. No ajattelin, että tästä tulee hyvä päivä silti :) Vain elämää -biisit on kaikki spotifyssä ja taidan suunnata kädentaitomessuille.

Pirteää perjantaita!

Täällä kans osastolla heräilty. Halki yönkin kivasti. Aiemmin kun sanoin nukkuneeni toissayönä neljä tuntia, en tosiaan tarkoittanut että yhteen putkeen - pätkissä mäkin nukun. Nytkin täällä sairaalassa ja varsinkin täällä. Tää on mulle niin väärä paikka rentoutua ja laskea verenpaineita, mutta pientä laskua onneks tullu vaikka rajoilla viel ollaankin. Viime yönä tuli jonkun verran supistuksia. Nyt sit vaan ootellaan tietoa et koska käynnistetään... Vai käynnistetäänkö.

Lilliputtis mäkään en osaa rentoutua osastolla yhtään. En saanu viimeeks ollenkaan paineita laskemaan siellä!! Mutta sulla on jotain ihanaa odottaa, jos käynnistetään ja saat oman pikkuisen pian syliisi <3

Täällä taas vaivasi lonkat yöllä, mutta kohtuullisesti kuitenkin nukuttu. Täysikuulla on oma vaikutuksensa mun unen määrään ja laatuun, onneksi se ei enää kauan tuolla taivaalla killu. Mukelo piti yöllä pitkästä aikaa jumppatuokiota mahassa eikä sekään mitenkään helpottanut oloa, tulee veljeensä siinä mielessä, että tykkää käyttää virtsarakkoa trampoliinina :sad001.

Aamulla herätessä turvotus oli lisääntynyt aivan kamalasti vaikka eilen en ole syönyt mitään normaalista poikkeavaa. Nilkkoihin sattuu ja sormien taivuttaminen on tuskallista. Toivottavasti tää menee ohi pelkällä veden juonnin lisäämisellä. Onneksi löysin kellarista teinityttären hylkäämät kuomat niin on kengät mitkä mahtuu jalkaan ja varpaat ei palellu näillä pakkasilla :)

Mulla on jo nyt lähtenyt helpottaa toi turvotus kun oon juonu vichyä (lild tummansininen saskia, siinä parhaiten lisättyjä mineraaleja). Eilen meni 1.5l ja ajattelin sillä tahdilla sitä nautiskella. Ihanaa just kun tunto sormissa palautuu :)

Mulla on turvotus helpottanu, mutta vieläkään ei oikeen käden keskarissa ja nimettömässä oo tuntoa... :( Toivottavasti ei jää pysyvä vaiva vaan palautuu synnytyksen jälkeen.

Moikka pitkästä aikaa. Olen käynyt lueskelemassa mutra näin äippiksellä harvemmin tulee läppäriä käynnistettyä ja kännykällä kirjoittelu nyt on mitä on...

Vointi yhä ja edelleen hyvä, nyt 38+4. Vauva rt:ssa ja kiinnittynyt niin alas kuin mahdollista kuulema. Supistelut ovat kivuttomia, mutta ilmeisesti tuo alhaalka oleva pää saa paikat vihlomaan välillä? Vauvan liikkeet rauhoittuneet tällä viikolla, säännöllisesti tuntuu yhä, mutta erilailla. Terkka sanoi että kun pää on "kiinni" lantiossa pystyy pieni vähemmän liikkumaan.

Kastejuhlia tuolla jo joku mietti etyä saisi vauvan nimen joulupukin listalle. :grin:greet008
Täällä nimi on ollut julkinen ja käytössä jo rakenneultrasta lähtien. Pieni riskihän siinä tietty että ultrassa erehdytty sukupuolesta, mutta sitten vaihdetaan. Minusta on ollut hellyttävää kun sukulaiset kyselevät vauvan vointi, lähettävät terkkuja ja puhuvat vauvasta futuurissa ("Sitten kun xxx serkku on syntynyt tullaan katsomaan häntä" tms) nimeltä. Se jotenkin on tehnyt vauvasta "tutumman" kaikille jo etukäteen. Ymmärrän silti hyvin teitäkin jotka ette ennen kastetta halua nimeä julkistaa, tykkään itsekin yllätyksistä ja salaisuuksista. :) Tässä asiassa tuntui vaan omalla kohdalla luontevalle toimia näin.

Turvotus pahentunut täälläkin ihan näillä loppumetreillä. Piti sormukset poistaa ja sukat jättää sentin syvät painaumat nilkkoihin... Mites imetysaika vaikuttaa tähän pöhötykseen?

Hyviä vointeja kaikille, pian odotus palkitaan! :Heartpink

Täällä kerrankin nukuttiin hyvin kymmenestä kymmeneen. Kertaalleen heräsin vain wc:n ja silloin pyörin puoli tuntia hereillä. Nyt lopouraskauden ajan on täytynyt nukkua ikkuna auki, muuten tuntuu, ettei happi riitä. Fiksuna tyttönä menin sitten kosteilla hiuksilla ikkuna auki nukkumaan ja heräsin kurkkukipuun. Tänään vaan lepoa ja teetä, niin eiköhän saada flunssa pidettyä kurissa, kun ei ole vielä koko raskausaikana tullut.

Tulevan kummitädin kanssa on jo sovittu päivä ristiäisille, meillä menee reilusti tammikuun puolelle ennen kuin nimi annetaan virallisesti. Täti ehdotteli joulun aikaa, kun hänen työnsä helpottavat (papilla joulunalusaika on todella kiireistä, siis tuleva kummitäti on pappi), mutta miehen suku ei asu samalla paikkakunnalla joten tuntuu hankalalta saada kaikkia joulun aikaan meille ristiäisiin. Parempi kuitenkin näin, kun nimestä ei ole vielä hajuakaan :oops:... Tai no, on meillä toinen ja kolmas nimi, mutta ei sitä kutsumanimeä mikä varmaan on se tärkein.

Tänään rv 40+2: Ei mitään uutta. V*tuttaa, väsyttää, kyllästyttää, menee hermot.. kaikkeen!! Eipä mulla muuta, kiitos ja anteeks..

Takaisin