Marraskuun mutinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja *Sara*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei!
Täällä yksi, toivottavasti heinäkuussa hyvin pyöreämahainen, mamma ilmottautuu joukkoon mukaan. LA heinäkuun lopulla, jos kaikki menee hyvin. Olen esikoisemme kanssa kotona, neidillä vajaa kaksi vuotta ikää.
Pientä öklötystä, ajoittaista huippausta,väsymystä ja jatkuvaa nälkää podetaan "ensioireena".
Jotenkin rauhallisemmin on osannut tämän toisen raskauden ottaa vastaan. Huoli ja onneksi myös suunnaton ilo kuuluvat kai äityteen/vanhemmuuteen. Jännityksellä odotamme mitä tuleman pitää... :D
Miehen perheelle ja muutamalle ystävälle ollaan kerrottu. Ensi viikonloppuna käydään tapaamassa minun vanhempia ja kerrotaan varmaan uutiset. Haluan kuitenkin kertoa kasvotusten ja välimatkaa on 400 km, ja jouluksi ei olla menossa minun kotipuoleen.
Esikoiselta aikalailla kaikki vauvatavarat säästetty, joten suuria hankintoja ei tarvinne tehdä. Pitää varmaan käydä vauvanvaatteet läpi keväämmällä. Yhdistelmiin aion hankkia seisomalaudan, ja ainakin kokeilla sen kanssa. Neiti on kuitenkin jo aika reipas kävelemään ja melko rauhallinen tapaus. Uskon, että malttais seisoa kyydissä. Jos mahdottomalta näyttää niin sitten pitää miettiä tuplia. Meillä on kantorinkka ja liinakin. Eiköhän noita sitten kerkiä miettimään.
Neliöitä sais olla vähän enemmän, mutta eiköhän me rivitalo kolmioon mahduta vielä. Tämä toinen makkari työtila/vierashuone pitänee raivata esikoiselle kevään mittaan omaksi huoneeksi. Joistain huonekaluista on vaan luovuttava. Ja vieraille ei ole valitettavasti kun olohuoneeseen siirtyvä vuodesohva tarjolla. Mietin kyllä tänne jo jotain parvi/kerrossänky ratkaisua. Mutta mummot ei varmaan kyläillessään kiipeä ylös nukkumaan eikä esikoista vielä voi ylös laittaa. No, joulun jälkeen pitää vissiin ruveta miettimään tilaratkaisuja tarkemmin. Eiköhän kaikki järjesty. :D
Sukupuolesta vielä sen verran, että meillä mies oli iha liikuttava kun se mietti miten poika olis mukava, ettei olis ihan "akkavalta". Mutta kunhan tuleva lapsi olis terve, niin se on molemmille se tärkein asia. :D
Koittakaa nauttia raskaudesta. Voimia oikein pahoinvoiville odottajille, onneksi pahoinvointi yleensä menee ohi :D Ja ihania ultra kuulumisia ja sydämmen sykkeitä kaikille.

Heippa kaikille. Tänne se sitten tuli, se megalomaaninen pahoinvointi, jota tuossa jo tavallaan "kaipailinkin" saapuvaksi. Tai pelotti ettei kaikki ole hyvin kun viime raskaudessa voin todella phoin ja oksensin päivittäin monen monta kertaa 3 kuukauden ajan. Ja NYT sama on luultavasti taas edessä. Muutamaan päivään ei ole mikään pysynyt sisällä ennen iltapäivää. Olo on kaamea ja masentaa jo valmiiksi kun tietää kuinka kauan tämä voi vielä jatkua :( Toivottavasti kuitenkin menisi jotenkin helpommin kuin viime kerralla. Vielä on toivoa kun oksentelua on vasta muutama päivä takana. Ja kuitenkin olen niin onnellinen tästä tulokkaasta, että jotenkin samalla jaksan vielä hymyillä tälle ololle, mutta luulen että tilanteen jatkuessa ja jatkuessa hymy on taas kaukana.

Tästä päästään tunteiden heilahteluun. Huh huh. Saan sellaisia kiukkukohtauksia mitkä jälkeenpäin tuntuvat niin tyhmiltä ja turhilta ja kuitenkin sillä hetkellä olen aivan tosissani suuttunut tai ärtynyt. Huvittavaa.. niin ja kaikki itkettää. Kyyneleet on silmissä tuon tuostakin.

Kolmantena oireena on tuplaantuneet tissit. En muistaisi, että viime raskaudessa tissit olis kasvanut näin alussa jo ja näin paljon. En tiedä enää, et mihin näitä tunkisi ku mitkään liivit ei mee päälle..:)

En ole vieläkään uskaltanut soittaa neuvolaan. Enkä ole edes saanut aikaiseksi varata sitä varhaisultraa.. Kai  näiden kaikkien oireiden jälkeen olisi jo aika uskoa olevansa raskaana, mutta jotenkin silti lykkään asiaa vaan eteenpäin..

Tuplavaunuista; meillä ikäeroa tulee 3v 1kk. Mitä mieltä olette, meneekö sen ikäinen jo ilman istumapaikkaa? On jotenkin vaikea kuvitella sinne asti. Tällä hetkellä pikkumies vielä kärryttelee mielellään ja tehdään pitkiäkin kävelyreissuja, mutta muuttuuko tilanne sitten kesään mennessä niin pajon.. Tietty helpommalla pääsee jos ei tarvis tuplavaunuja ostaa. Jäähän meille sit pojan rattaat ja vauvalle vaunut, et jos ollaa koko perheen voimin liikenteessä pitkiä matkoja kävellen niin sittenhän meillä on vaan molemmilla työnnettävää :) Tietysti just niitä kävelylenkkejä olis kiva tehdä päivisin ku oon kotona lasten kanssa... vaikeita päätkösiä ja just kun ei oikein osaa vielä miettiä niin pitkälle...

Asumisesta: Me asutaan nyt omakotitalossa ja täällä olis ihanasti tilaa uudelle tulokkaalle ja miksei vaikka kahdelle jos niin käy ;) Mutta... (huokaisu) muutamme mieheni työn vuoksi Ouluun vuokralle määrittelemättömäksi aikaa. Ja luultavasti muutamme keskustaan kerrostalo kolmioon, ainakin aluksi.. Muutos on siis juuri kaikkea sitä mitä itse haluaisin ja nurinkurisinta on se, että meillä olisi täällä kaikki ihana, oma piha, tilaa ja sosiaalinen tukiverkko. Mulla ei ole Oulussa ketään tuttuja, joten muutto sinne ahdistaa kyllä senkin takia. Erittäin mielelläni treffaisin sitten siellä muita Oululaisia heinämammoja :) tai jos teillä on antaa jotain vinkkejä missä siellä voisi sitten tavata muita äitejä :)

Mitäs muuta.. sukupuolesta ei ole vielä aavistusta. Viimeksi tunne pojasta oli vahva ja poikahan sieltä tulikin. Nyt ei ole vielä tuota tunnetta tullut. Mieheni on vakuuttunut että siellä on kaksoset , mutta muistaakseni sama oli viime kerrallakin :)

HEIPÄ HEIJ KAIKKI HEINIKSET :)

Mä en oikeen ole saanu aikaseksi kirjotella tänne, vaikka päivittäin tulee luettua tekstit : )
 Ihana lukea muiden tekstejä miten on mennyt ja aina tulee vertailtua itseeni :D Täällä pahin väsymys nyt ainaki toistaiseksi selätetty \o/ mutta, housukaupassa sain käydä ostamassa tuulihousuja ja hieman löyhempiä farkkuja alennuksesta :) omat ei mene vetskarista kiinni, mutta menevät vielä jalassa paksun vyön kanssa ettei nävy kun vetskari on auki :) ELI, mahan turvotus jo näkyy x)
nälkä on, mutta nyt viikon ajan ollu kohtuu rajoissa...alussa tuntu et puolentunnin välein sai olla kaapilla :D
Mutta ei se auta ku lähtiä tuon koiruuden kans lenkkeileen tuonne pakkaseen :)
Mukavat illat ja odotukset kaikille :)
mamma rv 9+0

Maailman lohdullisinta, että muillakin on hermot piukalla... Mulla on ihan järkyttäviä hermostuskohtauksia (erityisesti mies raukka saa tuta) ja jälkeenpäin on maailman noloin fiilis.. koska asia on mitättömin...

Mä kuulin ja muistelin, että kuuluu asiaan, mutta silti.. ihanaa lukea siitä täälläkin. emoticon

Heissan!

Tänään oli sitte eka neuvola ja oli kyllä niin ihana neuvolatäti että !! :)
 Mun kaveri jo kerkes pelotella että täällä on joskus ollu semmonen ihan kamala joka on laittanu suoraan lähetteen aborttiin jos ikää ollu hänen mielestään liian vähän!  ;o

mutta joo tosi kiva kerta oli, höpöteltiin ja semmosta. Sitten otettiin kaikki ne pikkutestit ja kun mulla oli mieski mukana nii siltäki sitte ottivat tasa-arvon nimissä :D mies varmaan tulee joka neuvolaan mukaan, kun tuollaki sanovat että saa tulla ja tuo nyt on muutenki ollu alusta asti tulossa mukaan kaikkiin. Ihana vaan jos tahtoo <3 1 tai 2 heinäkuuta olis laskettu, mutta tää varmistuu tuossa ultrassa vieslä ja ite epäilen että olis ehkä joka 30. 6

Seuraava neuvola onki sitte 30.12 tuollon kuunnellaan neuvolassa sitte sydänäänet kun siellä sen verran pikkunen laite ettei aijemmin kuule ja ennen sitä sitte on se h12 ultra varmaa jossai joulukuun puolessavälissä, tuolla varmaan tulee ne sydänäänet kanssa jo. Siitä tulee sitte kirjeellä Joensuusta keskussairaaalalta aikaa. En malta oottaa, mutta eipä tässä ole kun reilu kaksi viikkoo siihenki sitte aikaa :) hirmusta vauhtia menee kyllä aika.

Ja tuosta pahoinvoinnista, tänään tuli sitte aamulla ekaa kertaa ylös aamupala. Kissaparat säikähti kun piti vessaan juosta semmosta vauhtia. Mutta ainaki olo parani pikkusen sen jälkeen. Pientä etomomista tosin ollu koko päivän tähän asti, mutta kun syö säännöllisesti niin ei kerkee pahemmaksi mennä. Kauhulla vaan ootan kun kohta pitäis ruokaa tehdä, kun ei edelleenkään siedä jääkaapin hajua. :D

tarrasukkia ja ihanaa odotusta muillekki heinämammoille :) pitää varmaan alkaa valmistella tuota ruokaa.. palaillaan.

Hejsan tytöt ja tervetuloa kaikille uusille! Täällä tehty ahkerasti töitä, joten en ole kerennyt muuta kuin käydä lueskelemassa teidän kirjoituksianne. Kaikilla taitaa olla enenmmän tai vähemmän pahoinvointia. Täällä väsymys on tullut pintaan. Maanantaina uskalsin varata neuvolan ja saatiinkin se ennen jouluaattoa. Päästään sinne hienosti molemmat yhdessä. Neuvolatäti kuulosti todella mukavalta ja herttaiselta. Itsestäni tuntuu oudolta sanoa ääneen olevansa raskaana:) Kuitenkin kutkuttavan ihanalta:) Meillä lähetetään kotiin ennakkoon lukemista ja kaikenmaailman lippulappuja. Lisäksi ekassa neuvolassa otetaan jotain testejä, ainakin pissasta.
Ootteko alkaneet ostella jo joululahjoja ja laittamaan kotia joulukuntoon? Täällä pitäisi siihen saada motivaatio aikaiseksi:) En tiedä olenko jo kysynyt, mutta koska ajattelitte kertoa työnantajallenne raskaudesta ja miten?
Tarrasukkia! <3

Noniin, täälläkin on nyt alkanut lievä pahoinvointi. Empä olisi uskonut, että margariini on se, minkä hajua tai makua en voi sietää! Tekee tiukkaa voidella voileipiä, mutta eihän sitä nyt kuivaa leipääkään voi syödä! :D Ja pitää vähän väliä myös syödä jotain, muuten iskee kyllä huonovointisuus ja heikotus! Mandariinit ja mehujäät on muuten havaittu hyväksi pahoinvointiin :)

Mulla on aamulla ensimmäinen neuvola, kerron kuulumiset sitten! Saa nyt kuulla ainakin, ultrataanko täällä ekalla lääkärikäynnillä.. se olis nimittäin viikon päästä!! Olis kiva tietää, että kaikki on hyvin :)

Mulla tosiaan noi mahatuntemukset vaihtelee kovastikkin päivän mukaan. Välillä särkee alavatsaa ja selkää pieniä hetkiä, nippailee, vihloo ja nyt on tullu paineen tunne alavatsalla.

Toivottavasti kaikki menisi hyvin.. päivä kerrallaan <3 tarrasukkia kaikille ja ihanaa alkuodotusta!

Ei ole kyllä hirveästi tullut kirjoiteltua tänne. En ole ikiään ollut mitä superhyvä kirjotteleen mihkä palstoille.
Hieman on sekalainen olo/tunne vielä, en osaa oikein vieläkään uskoa tätä todeksi. Mut kyl se on vain totta, eikai nuo tissit muuten olis noin arat ja maha turvonnut.. =D
Välillä meinaa olla vähä äklö olo.. varsinkin aamuisin aamupalan jälkeen. En ennen raskautta yleensä koskaan muutenkaan syönyt aamupalaa. Nyt siitä on tullut ns. "pakkopullaa" 

Ukkoki huomas eilen että mielialani on heitellyt laidasta laidaan...
Eilen kyl sain yht.äkkiä kauhiat itkupotkuiraivari kohtauksen juuri ennen nukkuhan menoa,,, kaitpa nää on ihan normaaleja oireita.. >:) 

Sain otettua eilen jopa itseäni niskasta kiinni ja varatuksi ajan ensinmäiseen neuvolaan.. hieman kyllä sain ottaa itteäni niskasta kiinni ennekuin uskalsin painaa vihreää luuria.. Kait siinäki oli oma pelkonsa jos se neuvolatäti heti alkaa uteleen et onko raskaus mahdollisesti vahinko kun olen vielä kuitenkin niin nuori. Mutta kaitpa se ajatteli säästaa suurimmat utelut itse neuvolakäynnille johon mulla on nyt sit 2vko aikaa.... 

miten/milloin ois syytä kertoa pomolle raskaudesta? 
kaitpa ne näkeekin asian  piakkoin.. aina ollut paikan hoikin, ja nyt kun massuki on turvoksissa ja kohta tursuaa vielä lisää... 

Lisää ens kerralla, nyt työmaalle...  

Ei ole kyllä hirveästi tullut kirjoiteltua tänne. En ole ikiään ollut mitä superhyvä kirjotteleen mihkä palstoille.
Hieman on sekalainen olo/tunne vielä, en osaa oikein vieläkään uskoa tätä todeksi. Mut kyl se on vain totta, eikai nuo tissit muuten olis noin arat ja maha turvonnut.. =D
Välillä meinaa olla vähä äklö olo.. varsinkin aamuisin aamupalan jälkeen. En ennen raskautta yleensä koskaan muutenkaan syönyt aamupalaa. Nyt siitä on tullut ns. "pakkopullaa" 

Ukkoki huomas eilen että mielialani on heitellyt laidasta laidaan...
Eilen kyl sain yht.äkkiä kauhiat itkupotkuiraivari kohtauksen juuri ennen nukkuhan menoa,,, kaitpa nää on ihan normaaleja oireita.. >:) 

Sain otettua eilen jopa itseäni niskasta kiinni ja varatuksi ajan ensinmäiseen neuvolaan.. hieman kyllä sain ottaa itteäni niskasta kiinni ennekuin uskalsin painaa vihreää luuria.. Kait siinäki oli oma pelkonsa jos se neuvolatäti heti alkaa uteleen et onko raskaus mahdollisesti vahinko kun olen vielä kuitenkin niin nuori. Mutta kaitpa se ajatteli säästaa suurimmat utelut itse neuvolakäynnille johon mulla on nyt sit 2vko aikaa.... 

miten/milloin ois syytä kertoa pomolle raskaudesta? 
kaitpa ne näkeekin asian  piakkoin.. aina ollut paikan hoikin, ja nyt kun massuki on turvoksissa ja kohta tursuaa vielä lisää... 

Lisää ens kerralla, nyt työmaalle...  

Jenska9 minä esikoiselta pomolle jouduin kertomaan raskaudesta jo rv9, kun jouduin pariksi viikoksi sairaslomalle. olin vaativassa hoitotyössä töissä ja revitin sitte yhen potilaan kanssa, jolloin kohdunkiinnike repesi ja alkoin vuotamaan verta. no parissa viikossa se asettu mutta pomolle kerroin silloin että en voi enää niin vaativia hommia tehdä. tässä raskaudessa ei tarvii kertoa kun irtisanoin itteni kun muutimme eripaikkakunnalle ja nyt ollaan vaan kotona ansiosidonnaisella esikoisen kaa. pakkohan niille ei oo kertoa kuin kahta kuukautta ennen älomaa, muistaakseni :)

ens viikonlopulle tai seukki viikon alulle vois varailla varhaisultraan aikoja. täällä niitä saa vaikka samalle päivälle niin ei oo mittää kiirettä tilailla.. hui kuinka jännää. meinaa vähän pelottaa kun ei oo nuita oireitakaan palkonkaan.. no huoli se olisi varmasti vaikka niitä olisikin.

Voi voi, täällä odotellaan tuleeko tästä hommasta sittenkään yhtään mitään :´( . Pari päivää nyt välillä tullut verta wc-paperiin pyyhittäessä, ei vuotamalla vuoda mutta tahroja paperissa kuitenkin. Itkettää ja surettaa, kaikista eniten toivoisin että jos on mennäkseen kesken niin menisi nyt nopeasti, tää piina ja odottaminen on ihan kamalaa. Mihinkään en oo viittiny soittaakaan kun eipä tälle mitään kuitenkaan tehdä. Toisaalta tiedän, että voi olla myös normaalia, tuntuu vaan niin pahalta kun ei esikoista odottaessa tällasta ollu. Toivottavasti muut ei joudu kärsimään samanlaista, siispä extratuplahypermega paljon niitä kuuluisia tarrasukkia!

Pinskus: Mulla oli myös veristä vuotoa tossa 6. viikolla muutamana päivänä. Olin ihan varma keskenmenosta ja ehdin jo surrakin sitä ihan kunnolla. Vuoto ei kuitenkaan voimistunut ja sitten se loppui kokonaan. Raskausoireet eivät ole kadonneet mihinkään, joten oletan että kaikki on edelleen niin kuin pitääkin. Netin palstojen mukaan niukka verinen vuoto on melko yleistä alkuraskaudessa ja yleensä vaaratonta. Eiköhän sullakin siis vielä ole toivoa jos vuoto ei ole vahvistunut menkkamaiseksi. Koita jaksaa!

Mä kerroin eilen pomolle ja ihan hyvä vaan kun ens viikolla saapi juosta kesken työpäivän labraan viemään näytteitä. Muut ei töissä tiiä ja tuskin kerronkaan jos ei kysy ite, eiköhän ne sen huomaa ku maha alkaa kasvaa :D

Tänään vaihteeks helpompi päivä, näkkäri ja hapankorppu on kivoja ja auttaa tuohon huonoon oloon kivasti. Eilen ei kyllä millään meinannu kestää iltapäivästä ja illasta mikään sisällä ja aika kurja olo oli muuteski. Mutta onneks tänään parempi olo niin saan hoidettuu kotihommia pois jaloista, mies saanu tehä monena päivänä kaikki kotihommat pitkän työpäivän jälkeen ku ite ollu niin huonovointinen..

Joulujuttuja oon täällä jo puuhailtu, lahjojaki pitäis varmaa alkaa ostella ja joululaatikot meinasin tässä parin viikon sisään tehdä valmiiksi pakkaseen :) Tänään jos paistais ekat joulutortut <3

tarrasukkia kovasti kaikille!!

Sitä piti kysyä että, tietääkö kukaan saako glögiä juoda raskaana? siis noita mehuglögejä mitä nyt kaupasta saa.. Niissä kun on sitä inkivääriä ja mikä on tuolla kieltolistalla.. Tajusin tässä tänää alkaa lukee sitä etikettiä vasta.
  Olisin voinu eilen kysyy neuvolassa, mutta vähän myöhään keksin tuon. Oon kyllä sillon tällön tässä mukin juonu kun kaupasta sitä ostettu.. Että onkohan se nyt oikeesti paha jos sillon tällöin mukillisen juo ? :o

no niin, pitäisköhän korkata tää odottajienkin keskustelupalsta :)

oiskohan hyvä idea, että ois joka kuukaudelle oma palsta, et perustais joulukuullekin omansa? osaisinkohan mä perustaa sitä, täytyy kokeilla :)

me puhuttiin kanssa noista rattaista, meillä esikoinen on jo 2,5 v ku vaavi syntyy, että ei varmaan osteta tuplia ellei oo ihan pakko! hankitaan vaan sellanen kantoreppu, ja sit yritetään pärjäillä mahd pitkään syksyyn, riippuen oikeestaan vauvan painosta!! meillä on vaunut ja matkarattaat, jos ollaan koko perheenä liikenteessä niin voidaan ottaa ne molemmat messiin :)

pinkus: toivottavasti kaikki menee hyvin, ja se on vaan normaalia vuotoa!!!

masc: mä en ois huolissaan parista glögilasista, ei varmaan haittaa. ite kyl otan aika rennosti noi ruokajutut. alkoholi on tietysti pahin vaara, mut siis muuten niin yritän vaan syödä yleisesti terveellisemmin ja niitä raskausvitamiineja, kalaöljyä ja hitsin kalliita maitohappobakteereita (vähentää tutkitusti koliikin todennäkösyyttä!!)

Pinkus: Toivotaan että vuotosi on vain alkuraskauden vuotoa, mikä myös ymmärtääkseni on normaalia. Koita jaksaa <3
Itse ajattelen Satuveen kanssa samallalailla glögistä, eikö siinä ole vähän sitä inkivääriä. Itse ruokailen ihan niin normaalisti kuin ennenkin, mutta aamulla otan vitamiinitabletin. Toki ehdottomasti alkoholi kieltolistalla ja listeriaa aiheuttavat asiat, mutta enpä ole ennenkään juustoilla herkutellut:D
Työnantajan suhteen ajattelin toimia näin: Kun saan tietää minkälaisen sopparin saisin ensivuodelle, jos jatkuu suoraan kesälle niin kerron jo nyt ja jos loppuu jo keväällä niin kerron vasta kun eka ultra on takana.
Kattilli minäkin työskentelen hoitoalalla, mutta olen lasten parissa töissä. Tosin olen infektio puolella niin mysteeri tauteja en uskalla hoitaa jos tulee hoidettavaksi. Tiedätkö muuten minkälaisia sairauksia ei hoitajan raskaana ollessa suositella hoitavan?

Heips

Siis voiko vatsa alkaa näkyä jo rv 8+5 ?!?! Enkä siis tarkoita turvotusta tai oikeesti niinkun edes "vatsan" kohtaa, vaan ihan oikeesti tosi alhaalta missä kohtu siis on ??? Tuntuu että tänään on jotenkin pullottanut ihan erilailla kuin aikasemmin....oon tosi laiha, vähän jopa alipainoinen niin huomaan pienenkin eron. Mutta tuntuu oudolta että näin aikaisin jo :D En tiedä sitten...

Eilen oli eka neuvola, ihan mukava käynti ja uusi "neuvolantäti". Perus jutut, pino luettavaa ja ajat np-ultraan ja verikokeeseen, osallistutaan siis seulontoihin. Mites muut, osallistutteko? 

Glögistä, ei oo kielletty :) Edes inkivääri ei oo kokonaan kielletty sellaisenaankaan. 

Pinkus tiedän miten kamala tunne on kun ei tiedä mistään mitään.... Joko vuoto on loppunut? Toivotaan että on vain jotain normaalia alkuraskauden vuotoa. Mulla oli kolmena päivänä vuotoa ja ehdin kans jo säikähtää pahemman kerran... Ootko ajatellut että menisit ultraan? Sielä sais ainakin varmuuden ja mielenrauhan. Mä en koskaan saanut vastausta mistä mun vuoto johtui, saattoi olla vaikka istukan muodostumisesta johtuvaa kun on niin siinä kohdunsuulla alkuun. Tai sitten jotain muuta. Sekin että jos onkin ollut kaksoset ja toinen vuotaa pois, on sekin mahdollista. Ei näistä tiedä.. Toivotaan parasta! 

Jotain muutakin piti vielä kommentoida mutta en muista mitä... 

Enpäs olekaan pitkään aikaan mitään kirjoitellut, välillä kyllä lukenut muiden juttuja. Itselläni nyt 9. rv ilmeisesti menossa, joulukuussa siihen tulee sitten varmuus ultrassa.

Viime viikolla olin neuvolassa. Kaikki meni ihan hyvin, mutta vähän jäi kyllä stressaamaan, kun painoa pitäisi kuulemma saada ihan reilustikin lisää. Toki ihan ymmärrettävää, jos kerran olen indeksin mukaan "lievästi alipainoinen". Ihan terveissä mitoissa kuitenkin olen, en vain ole ikinä lihonut helposti ja pahoinvoinnin takia syöminen on ollut normaalia vähäisempää. Kuulemma jos ei paino lähde nousemaan näiden kuukausien aikana niin asialle pitäisi tehdä jotain, ravintoterapeuttia yms. Vähän jäi ahdistamaan, kun syön kuitenkin ihan normaalisti, lukuun ottamatta viimeisiä pahoinvointiviikkoja. Ei vaan mene mikään kovin tuhti ruoka välillä millään alas (tai se tulee ylös, heh heh..). Ei se painon nousuun saantikaan aina niin helppoa ole, vaikka yleensä vaan siitä liiasta noususta paasataan...huoh. No hyväähän ne neuvolassa kumminkin vaan tarkoitti. Niin, ja rautaakin pitäisi saada. Onko muilla ollut vielä hemoglobiinit ihan kohdillaan? Itselläni alhainen jo nyt, huhhuh..ei ihme että senkin takia vaan väsyttää ja väsyttää!

Nyt vaan 16.12. odottelemaan, silloin ultrataan. Saattaa olla vähän liian aikaista seulonnalle,  jos viikot eivät täsmääkään, mutta lähden sen jälkeen matkalle, ja palatessa olisi jo liian myöhäistä. Näkeepä ainakin mitä siellä sisällä oikein tapahtuu!

Jaksamisia kaikille!

Heippis kaikille!

Täällä ollut taukoa kirjoittamisessa, ollut vaikka millasta kriisiä perheessä (koiran kuolema, toisen koiran vakava sairastuminen yms.). Käynyt kuitenkin teidän juttuja lukemassa. Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti. Ei jäänyt kovin hyvät fiilikset. Neuvolatäti ei tuntunut tietävän mistään mitään. Neuvo asiat ihan nurin kurin. Oli kuulemma juuri aloittanut tuolla ja sen  kyllä huomasi. Sain tarkistella asioita muualta jälkeenpäin. Täällä kuulemma Espoo säästää ja nyt kun oli viikoilla 8+2 eka neuvola seuraava on vasta viikoilla 22 !!! Jäin ihan suu auki!! :O

Np ultra meillä onkin jo 20.12 jee!! Odotan innolla että näen pienen!! Sydänäänet kuullaan siellä ekaa kertaa, ellei olla niitä bongattu ennen sitä kotidopplerilla. Onko kuinka monella kotidoppleri? Mulle se oli todella tärkeä juttu ensimmäisessä raskaudessa, kun niin kova stressaaja olen.

Täällä pahoinvointi pahentunut koko ajan. Tuntuu että huono olo ei helpota ollenkaan.
En onneksi ole oksentamaan asti silti joutunut. Mitä kun edes ruoka ei tunnu välillä helpottavan? :S Ihan erilainen raskaus kun ensimmäinen, se on jännä huomata. Olenkin miettinyt että olisikos sieltä tyttö tulossa tällä kertaa kun esikoinen on poika.
Saapa nähdä.

Nyt syvännyn Greyn anatomiaan ja otan rennosti :)

Tarrasukkia kaikille!

iines*: siis kai se vatsan näkyminen on tosi yksilöllistä? riippuu varmaan just miten päin kallellaan kohtu on jne. ehkä jos oot laiha, niin se näkyykin :) mulla ei kyllä tuu näkyyn vähään aikaan..ehhehe

ja seulonnoista, mää osallistun ainaki ihan kaikkeen mitä vaan tarjotaan, mua helpottaa tietää jo ajoissa mikä on tilanne..

mua kauheesti toivotuttaa että oliskin tulossa kaksoset, se on aina jotenkin ollu mun haave, meidän äitikin on kaksonen..että vois niinku olla perimän puolesta taipumusta..:)

mulla on vasta 19.12. ensimmäinen neuvola, kyl se vaan tuntuu pitkältä se odotus ekaan neuvolaan. että pääsis tilailemaan niitä seulonta-aikoja..en mä sitten muuten niistä neuvoloista niin perusta, vähän samat kokemukset ku *tiitiäisellä, että ne tädit ei kyllä tiiä mistään mitään.

taas tuli sellanen epätodellinen fiilis, että oonksmä muka raskaana :)

Takaisin