Marraskuun mutinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja *Sara*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hei nopeesti sen verran kirjottelen ku täälä on niin monella pieni lapsi ennestään ja nyt toinen tulossa...että minkälaisia vaunuja ootte aatellu hankkia? Siis niin että vois kuskata molempia lapsia? Kun ei kai vielä noin 1,5v millään seisomalaudalla kulje? 

Hyviä viikonloppuja!! 

Iltoja täältäkin vielä - tai yötä oikeastaan jo. Olin juuri lapsuudenystävien kanssa iltaa viettämässä ystäväni luona, toiset jatkoi baariin ja minä kotiin nukkumaan (taino jotenkin siis eksyin taas tänne nettiin :)). Ystäväni eivät tiedä vielä raskaudestani, mutta tietävät että "yritämme", oli siinä pokassa pitelemistä kun vakuuttelin että juu katsellaan nyt sitten milloin tärppää... :) Kovasti olisi tehnyt mieli kertoa mutta jotenkin en vain vielä uskalla ennen kuin ainakin varhaisultra on ollut.

Varhaisultrasta tuli muuten mieleeni, että kun soitin aikaa helsinkiläiselle yksityiselle lääkäriklinikalle, mulle sanottiin sieltä ettei varhaisultrasta saa kelakorvausta ellei ole lähetettä lääkäriltä jostain erityisestä syystä. Eli jos oman omasta tahdostaan muuten vaan menee, ei korvausta kuulemma saa. En tiedä voiko tämä käytäntö sitten jotenkin vaihdella, kun osa täälläkin sanoi että ovat korvauksen saaneet. Hintaakaan ei osannut ihan tarkalleen sanoa, mutta kuulemma voi olla jotain satasen molemmin puolin. No, tuntuu että aivan sama mitä maksaa, on sitä rahaa joskus turhempaankin käytetty ja omasta mielenrauhasta se on lopulta aika pieni hinta. Vaikka kuten *Sara* sanoi niin voihan se olla että aina tulee uusia murehtimisen aiheita, jos sattuu olemaan stressaajatyyppi kuten minä.

Mutta aivan ihanaa että täällä on vertaistukea ja jotenkin helpotti lukea, että on muitakin melko oireettomia odottajia joukossamme ja siitä ei ehkä pidä niin kauheasti huolestua. Viime viikonloppuna ja alkuviikosta tuntui monena päivänä nippailua alavatsassa, mutta nyt ei ole tuntunut muutamaan päivään niitä ja tietysti heti mietin miksihän ei. Mutta kaipa siellä vain on eri vaiheita menossa ja jonain päivinä kehittyy muut asiat ja toisina päivinä tuntuu nippailua kun kohtu kasvaa. Jonkun nettilaskurin mukaan ihan näinä päivinä pitäisi olla se päivä kun pikkuisen sydän alkaa lyödä <3. Se ajatus tuntuu niin hellyttävältä, vaikka toinen on vasta muutaman millin mittainen.

Uusille muuten paljon tervetuloa - kiva kun täällä on aktiivista keskustelua!

Jaaha, josko sitä sinne nukkumaan sitten kömpisi... viikonloppuja kaikille!

Yritän tässä vähän huijata pahoinvointia kirjoittamalla tänne. Oksentamaan en ole joutunut vielä, mutta muuten on koko ajan ihan kamala olo. Olen jo alkanut epäilemään, että viikot ei täsmää, kun on jotenkin tosi aikaisin alkanut tämä pahoinvointi. Ja mulla ei tosiaan rajoitu mitenkään aamuun tää vaan yötä myöten oksettaa, kuvottaa ja kiertää mahassa. :/

Jännää muuten tuo, mitä tekee mieli syödä. Mä oon yleensä sokerihiiri, mutta nyt mun tekee kauheasti mieli kaikkea suolaista, samoin oli esikoisen odotusaikana. Oonkin jo miettinyt, että onko kyseessä vaan mun tapa reagoida raskaushormoneihin vai onko meille tulossa toinen tyttö. :) Ootteko te muut vielä miettineet vauvan sukupuolta?

Mä oon kanssa miettinyt samaa kuin iines eli tuota vaunuasiaa. Meillä tulee lasten ikäeroksi noin 1,5 vuotta ja sellaiset vaunut pitäisi löytää, jossa voisi kuskata molempia. Oltiin viime kesänä katselemassa matkarattaita esikoiselle, mutta mies vaan kuolasi niitä kahden istuttavia eikä lopulta ostettu sitten mitään. Hyvä niin, koska nyt on sitten tarvetta niille kahdenistuttaville! :) Meillä siis miehellä on ollut kova vauvakuume tämän kakkosen suhteen. Mä kuumeilin taas enemmän esikoista.

Murehtimisesta olen samaa mieltä kuin *Sara*, sitä saa luultavasti murehtia loppuelämänsä äidiksi ryhdyttyään. Mä stressasin koko esikoisen odotusajan kaikkea, sitten pelkäsin kätkytkuolemaa ja ties mitä, joten ehkä en nyt sen takia ole samanlaisessa paniikissa. Olen tietenkin huolissani ja mietin aina välillä, että onhan vauvelilla kaikki hyvin, mutta jotenkin tässä ei ole aikaa keskittyä siihen samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Ja murehtimisella ei kuitenkaan voi ehkäistä ikäviä asioita, joten parempi olisi jos voisi keskittyä nauttimaan ihanista asioista. Ne ikävät asiat on kohdattava joka tapauksessa, jos ne vastaan tulee. Mutta ei olla esimerkiksi kerrottu raskaudesta kellekään, jolle ei sitten haluttaisi mahdollisesta keskenmenostakaan kertoa.

Sainpahan hetkeksi huijattua pahoinvointia, kun keskityin naputtelemaan. Nyt pitää mennä leikkimään esikoisen kanssa. Mullakin olis tänään illalla yhdet pikkujoulut, ja pitäisi keksiä syy juomattomuudelle. Taidan vedota siihen, että meillä on vauvauinti huomenaamulla niin aikaisin, että parempi pysyä vesilinjalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

*iines: minä ajattelin selvitä entisillä yhdistelmillä, esikoisella siis ikää kakkosen syntyessä 1v5kk. Meillä on emmaljungat ja ostan siihen vaan sen sisarusistuimen päälle. Toki meidän tilannetta helpottaa se, ettei esikoinen suostu nukkumaan rattaissa ollenkaan eikä näin ollen tarvitse mahdollisuutta makuuasentoon. Maastot joissa liikutaan ovat myös sellaisia, etten pärjäisi niissä kovin heppoisilla renkailla, vaan nykyiset nelivetoyhdistelmät on olleet tosi mahtavat. Kulkekoot esikoinen sitten metsäreissut eilen saapuneessa kantorinkassa, mikä on muuten aivan korvaamaton jo yhden reissun perusteella! :)

Huomenta.. Noniin jos eilen sanoin että oireita ei kauheesti vielä oo niin illalla ne sitte iski. Keittiöön ei kauheesti oo asiaa tällä hetkellä jos en haluu oksentamaan mennä. Illasta meinasi pari kertaa olla lähellä ja aamulla kuuden maissa heräsin siihen että kohta kyllä pitää juosta vessaan. Ja nyt aamusta aamupalaa tehdessä oli tosi lähellä myös, tähän mennessä kuiteski vielä jotenki saanu sen kuriin. Inhoon oksentamista, mutta jollain tapaa oon kauheen ilonen kun tulee näitä. Tietää että pikkunen siellä muistuttelee itestään <3

Ja väsymys.. eilen kävin ennen yhdeksää nukkuu ja siitä sitte semmonen 13 tuntii eteenpäin tuli vedeltyy jos ei lasketa tuota aamuyön heräämistä. Mutta olin eilen niin kuollu ettei järkeeekää. 

Kiitos mukavasta vastaanotosta tähän porukkaan :)

Tuosta murehtimisesta.. kyllähän se tähän äitiyteen kuuluu! Ne murheet toisen hyvinvoinnista ja että onko kaikki kunnossa alkoi mulla heti kun esikoisesta tein positiivisen testin. Eikä ne murheet lopu varmaan koskaan.. kun nyt katsoo omaa äitiäni niin murhetta se kantaa edelleen meistä lapsista ja nyt myös lapsenlapsista :D Miten voidaan ja onko kaikki hyvin. Mutta kun pitää maalaisjärjen mukana niin eiköhän näiden murehtimisten kanssa pärjää ;)

Vaunuista taas sen verran, että oon ajatellut nyt (tai siis ihastunut) oon mountain buggyihin! Esikoisellamme on yhdistelminä Gesslein F6, jotka myös hyvät mut nyt ostettiin Mountain Buggy urban junglenit ja oih miten ihanasti ne kulkee ja on helpot!! Meillä on maastiona pyörätiet, metsätiet ja soratiet ja joka paikassa menee hienosti! Vaikka on kolmipyöräiset niin ei missään tapauksessa keikerät. Nyt oonkin sit aatellu, että ostan Mountain Buggy Terrain, johon saa sitten lisättyä lisäistuimen helposti, mutta toimii hienosti myös ilman sitä. Sitten siihen saa vielä kivan seisomapotkulaudan. Aluksi sitä toki ei tarvita, kun esikoinen on sen 1,5 vee toisen tullessa niin tarvitsee ehottomasti vielä rattaat. Nää mountain byggyt on kätevät ainakin ottaa mukaan ym, saa pieneen kasaan ja ovat kevyitä.
Jospa sitä kotiin ostais sit vähän halvemmat nukutusvaunut, esim carena tuplikset mihin saa molemmat makuuasentoon.. Noh, nää vaunuasiat on vielä pohdistatasolla :)
Nääki ois kivat http://mountainbuggy.com/en/buggies/double/duet

Nyt pitää mennä, olemme lähdössä juuri kohta Pappan 80 vee juhliin! Mukavaa lauantaita kaikille!

moi kaikki

mä oon todella kyllästyny pahoinvointiin. monta aamua pönttöä halaillu ja välillä muutenki. jos vielä muutenki väsyny jos esim ollu herätys aamulla se pahentaa oloa. syömättä voin olla korkeintaan 2 tuntia, sitt pitää taas syödä. ihan outoa ku en normaalisti kokoajan ole syömässä mutt pakko jos ei halua jatkuvasti oksentaa. Juomattomuutta en joudu selitteleen ku en muutenkaan ole kova baareissa juokseen eikä tietty mitään pikkujouluja ole ku kotiäiti olen. Ainut ett yhen kaverin 30v pippaloihin tuli tietty kutsu ja siinä erikseen mainintaa ett maistellaan alkoholia niin piti sitten sille kertoa. varsinki sen takia kun sinne ajais melkein tunnin ja mä en nyt näin pahoinvoivana siihen pysty. mutta oon muutamalle läheisemmälle kaverille muutenki kertonu, sitt ku sais aikaseks käytyä taas kylässäkki pakko se kertoa ettei suotta pelästy että kipeänä oisin tullu mitää tartuttaan. en usko että tässä vaiheessa enää isoa riskiä keskenmenoonkaan on rv 8+2 ku oireitaki on niin kovasti.

vaunuista että esikoisen ja kakkosen välillä on ikäeroa 2v3kk mutta siihen aikaan tein vielä paljon pitkiä lenkkejä koiran kanssa niin hommattiin tuplat, carena double swing. sattu löytyyn vielä tarjouksesta edellisen vuoden väri. tyytyväinen ollu niihin hintaansa nähden. nyt me taas asutaan maalla ja tässä melko iso tie mitä pitkin joutuu ainaki vähän matkaa kulkemaan ja autot ajaa 80 siinä ja tuntuu ett tosi läheltä vaikka on rattaiden kanssa niin ei ole kauheesti huvittanut lenkille lähteä. ehkä sitt taas kesällä ku pääse paremme pientareelle, hitto ku ei ole kävelytietä erikseen ! meillä onneks iso piha niin koiraa juoksutetaan siinä vapaana ku ite ulkona ollaan ja tämä omakotitalo on tosi mukava :) kissastakaa ei ole juuri mitää hommaa ku sisävessaansa harvoin käyttää ku ulkona kulkee. nii vaunuista vielä että meillä ois ihan kohtuuhyvät yhdistelmävaunut joiden merkkiä en edes tiedä ku käytettynä esikoiselle ostettii eikä missään merkkiä lue. ainut vaa ett niistä meni toinen työntöaisa poikki viime talvena. toivottavasti mies sais sen jotenki korjattua nii ne olis hyvät sitte ku pihalla ulkoilee lasten kanssa ja muutenki jos tuleva vauva tykkää nukkua päikkäreitä ulkona. meidän kakkonenhan tykkäs aina parvekkeella nukkua pitkiä unia vauvana vaikka oli talvivauva. esikoinen taas ei yhtään, aina heräs ku vaunut pysähtyi.

vauvantarvikkeet meiltä muuten löytyy valmiina ku ei juurikaan olla myyty vanhoja vaan laitettu talteen. ainoastaan vähä vaatteita annoin miehen veljen lapselle kun hän syntyi koska pienen vauvan vaatteita oli ihan liikaa. varautukaa siihen että varsinki ensimmäisen kohdalta vaatteita saa paljon lahjaksi, ei kannata paljoa etukäteen hankkia. tietty pitää sitte kattella että onko vaatteet sitte ihan kunnossa, en muista tuliko viimeks paljoa läpi käytyä rikkinäisiä pois. mutta hoitopöytä on, samoin pinnasänky ja kestovaippoja. kaukalokin on mutta en tiedä oliko joku raja olemassa montako vuotta se voi olla että on turvalline, pitää asiaa selvittää. tuo ku saatiin jo miehen serkulta meidän esikoiselle ja oli kakkosellaki. sitteri muuten meni rikki ku oli vanhanaikane pelkkä kangas jonka sitte esikoine rikku ku meni istumaan siihen. mutta aikaa tässä on noita tarvikkeita miettiä, vaikka ois jo ihana hypistellä vauvan juttuja, ei malttais odottaa ;)

sukupuolta en ole miettyny mutt jotenki epäilee että taas tyttö tulee ku ennestään niitä on kaksi. vaikka ihana ois saada poika. mutta sitä eniten toivon että vauva olis terve. se muuten tuntu hullulta ku mun äiti eilen kysyi ollaanko nimeä mietitty, ei kai sitä näin alussa vielä suunnitella. muutenki edellisten lapsen nimet on päätetty vasta syntymän jälkeen, jotenki sen tietää sitte ku näkee minkänäköne kaveri syntyyy

Mun piti vaan tulla tänne sanomaan että laskeskelin tässä että oon viikon aikana syönyt kolme fazerina suklaalevyä.En normaaalisti syö kuin jonkun suklaapatukan per viikko jos sitäkään.
Ja appelsiini mehua juon litra tolkulla.. No kai se on hyvä että juo jotain :D
Ei mulla muuta.Kiitos nam näkemiin <3

Tosta murehtimisesta, mä oon kans luonteeltani sellanen jännittäjä ja murehtija ja mietin usein mikä kaikki voi mennä pieleen ja pelkään sitten pahinta. Yleensä kyllä sitten järki kuitenkin sanoo että ei nyt tälläistä kannata pelätä ja onneksi mun mieskin on tosi hyvä rauhoittamaan mua :) Pelkään vaan että tän asian kanssa voi tulla ongelmia sitten kun vauva on syntynyt ja elimistö jyllää hormonimyrskyissä ja unenpuutteessa. Osaanko nauttia pienestä vauvasta vai pelkäänkö kaiken aikaa etten osaa pitää sitä hengissä? Onneksi on ihana mies tukena eikä tästä kaikesta tarvitsekaan ihan yksin selviytyä.

Jotkut jutteli isommista asunnoista, meillä on ensimmäisen omistusasunnon (rivitalokolmio) metsästys tässä juuri meneillään. Opiskelijakaksiomme on jo muutenkin käynyt pieneksi kun mies tarvitsisi työhuoneen. Auto täytyy myös vaihtaa farmarimalliseen :) Nykyinen onkin tällä hetkellä korjaamolla ja mies siihen sen verran jo tympääntyi että uhkasi laittavansa heti myyntiin.

Vauvatarvikkeista, meillä ei vielä ole mitään, koska ensimmäistä vasta odotamme. Mulla kylläkin sisko sai juuri tänä vuonna viimeisen vauvansa joten toivottavasti saamme jotain tavaraa jo sitä kautta. Äitiyspakkauksessa on jo niin paljon tavaraa että niilläkin jo aika hyvin pääsee alkuun. Luulisin että myös anoppini ryntää heti vauvanvaatekauppaan kun kuulee meidän uutisen emoticon hänelle tämä on ensimmäinen lapsenlapsi.

Nyt pitäisi vaan jaksaa odottaa torstai aamua ja sitä ensimmäistä ultraa! 

Meilläkin on isomman omistusasunnon etsintä meneillään. Rivitalo kolmiota haetaan tai uutta kerrostalokolmiota.Alkaa tämä kaksio olemaan kohta pieni ja KALLIS tähän neliö määrän verrattuna (lahti,sivukaupungilla 42 neliöö 755€/kk ja nousee vuoden alusta..) niin mielummin maksaa itselleen päin asuntoa kun jollekin kasvottomalle vuokran antajalle..
kohta juuri lähdemme katsomaan maaliskuussa 2012 valmistuvaa rivitalokolmiota tuonne hiukan kaupungista syrjemmälle kaupunginosalle.Josko löytys se oma koti. Kävimme jo aamulla yhdessä näytössä ja ei hitsi meinasin oksentaa.Kolmio,rempattu,kerrostalossa..luoja mikä haju.Omistajat rötväsivät krpaulassa asuntonäytön ajan ja pikkukoirat hyppivät kintuille..huh huh.Joo ei taida ihan lähteä tollasella toiminnalla asunto vaikka kuinka olisi hienosti rempattu (ja vaatii vielä remppausta kun seinät veriläiskiä täynnä ja hirveät mustat viirut..huhhuh..).Pakko oli avautua. Oli jotain niin hurjaa vaikka olisi ollut muuten niin hienosti rempattu kolmio.

Mulla on nyt perjantai illasta tähän hetkeen ollu koko ajan tosi ällö olo. Päivisin helpottaa aina ja kun makaa ja lepäilee niin olo on paljon parempi mutta illasta aina pahenee ja koko yön on semmonen ällötys päällä. Aina herätessä kun kylkee kääntää niin tulee tosi inhottava olo.. Aamulla sitte suolakeksiä naamaan ennen ku nousee ja heti pitää jotai aamupalaa saada.. Siitä sitte joku pari-kolme tuntia vielä ennen ku olo pikkusen asettuu ja tää väsymys on jotain ihan uskomatonta!
 Hirvittää jo aatella mitä viikosta tulee, kun oon leipomossa kondiittorina, herätyskello soi neljältä ja viideksi pitäis töihin mennä. En siedä kotona ollenkaan jääkaapin hajua tai ylipäätään sen ajatteleminenki saa yökkäilemään. Niin töissä voi olla aika tuskaa kylmiössä ravaaminen.

Ja mulla onki eka neuvola jo tiistaina, perjantaina kesken päikkäreiden soittivat neuvolasta ja jotenki siellä oli sitte sotkettu ja siihen sattu toinen asiakas meidän ajan kanssa päällekkäin. Mun aika sitte piti muuttaa ja oli tasan tuo yksi mahdollinen jäljellä, kiva.   

Joudun sitte  kertoo huomenna jo pomolle raskaudesta  kun  neuvola on jo 9.30 ja en normaalisiti vielä siihen aikaa oo töistä lähdössä. No mutta eiköhän tää pikkunen matkassa pysy niin silleen ihan turvallisin mielin kerron ja varsinki jos tää olo jatkuu tälläsenä niin helpompi jos töistä joutuu olee poissa.

Millasia tuntemuksia teillä muilla ollut vatsassa nyt näin alkuvaiheilla ??
Olis kiva kuulla, kun itse murehtimassa jokaista outoa tuntemusta ja sitten pitääkin jo käydä vessassa tarkistamassa, ettei mitään vaa tullu.. Entä onko muilla selän puolella mitään tuntemuksia ? mulla aina ajoittain särkeny alaselkää. Kuuluuko sekin tähän ? Oon pihalla kaikesta, onneks täällä on kanssaodottajia!! Tarrasukkia!

Heips

Liian nopeesti meni taas viikonloppu! Tarvis yhden päivän lisää vapaata että ehtis oikeesti viettään kunnolla aikaa perheen kanssa ja vielä tehdä kaikenlaiset koti- ja pihahommat... Me asutaan omakotitalossa ja tuntuu että meiltäkin jo loppuu tila  Mietinkin juuri tänään että mihis vauvan vaatteet ym laitetaan.. Alkuun varmaan puoli vuotta vauva nukkuu meidän makkarissa niinkun esikoinenkin, mutta mihin sen jälkeen?? Meillä on siis tällä hetkellä tytöllä oma huone ja sit on vierashuone. Siitä varmaan jossain vaiheessa tehdään toinen lastenhuone, mutta kun vierashuoneellekin ois käyttö

ä.... Toki näin pienet menee varmasti samassakin huoneessa. 

Mulla ei vatsassa/selässä ole mitään tuntemuksia ollut, paitsi sillontällön paineen tunnetta. Sitä ei taas viime raskaudessa ollut, mutta sillon oli semmosia pieniä nippasuja ja vihlaisuja. Nyt vaan odottelen että koskahan vatsa alkaa näkyä emoticon Nyt kun on jo valmiiks löysät vatsalihaksetkin emoticon 

Sukupuolesta, ei oo mitään tuntemusta kumpi olis! Viimeksi olin aivan varma heti alusta saakka että tyttö tulee ja niin tulikin. Toisaalta toivon tyttöä sen vuoksi että ois kaikki silleen valmiina kun on lakanoista ja tuttipulloista vaatteisiin kaikki vaaleenpunasta emoticon

Ja koska mä oon hamstrannu vähän turhankin paljon vaatteita niin ois harmi jos ne jäis näin vähälle käytölle...ja noi kaikki ihanat mekot! Mä haluan vielä käyttää niitä! Mutta, kumpi vaan saa tulla, pääasia että olisi terve!! 

Me muutettiin omakotitaloon kaks viikkoa pikkuneidin syntymän jälkeen, mutta tääkin on suhteellisen pieni talo, et kaks lasta mahtuu ihan ok, mut jos kolmannen vielä haluis, ni sit olis edessä joko muutto tai talon laajennus. Kolme makkaria tässä on, mutta yks niistä on työhuoneena, et aikanaan sitten kun kaks lasta tarvii omat huoneet, joutuu mies luopumaan työhuoneestaan ja mä ajatuksesta, etten halua tietokonetta makkariin... ollaan ajateltu kuitenkin, että lapset voi olla samassa huoneessa siihen saakka, kun tuo esikoinen menee kouluun. Mutta aika näyttää. Ja tosiaan alkuun tää tuleva pikkunen varmaan nukkuu pitkään meidän huoneessa. Toivottavasti on parempiuninen kuin tuo esikoinen, joka oli siirrettävä omaan huoneeseen jo seitsemänkuisena, kun liiaksi alkoi heräilemään meidän ääniin, vaikka kuinka yritettiin hiljaa hiippailla huoneessa!

Meillä on kanssa tarvikkeita aika tavalla, kun ei olla mistään vielä luovuttu mitä on esikoisen kanssa ollut käytössä. Osa on nyt kierrossa kavereilla, mutta ne saadaan takasin kyllä sitten ensi kesänä, kun kavereidenkin vauvat sopivasti kasvaa jo niistä pois. Mä oon ajatellu alkuun yrittää pärjätä olemassa olevilla yhdistelmävaunuilla ja hankkia vaan seisomalaudan niihin. Jos vaikka tuo esikoinen sen kanssa sitten menisi. Ja jos ei, niin sitten täytyy katsoa jotain tuplia. Mutta meillä tulee tosiaan ikäeroa vähän päälle kaksi vuotta, niin luulisin, että pärjätään jo sillä laudalla. Ainakin jos ajottaa lenkkeilyt johonkin muuhun, kuin esikoisen päikkäriaikaan. Ja on mulla lisäks Manduca, jossa voi tarvittaessa jompaa kumpaa kuskata. Meidän vaunut on Teutonian Spiritit, tosi hyvät ollu, voin suositella. Ainoo miinuspuoli on vähän hankala tavaratila, tai lähinnä se, et sinne ei oikein kauppakassia saa tungettua tai muutakaan isompaa. Mut muuten on olleet aivan loistavat. Esikoinen nukkuu edelleen kaikki päikkärinsä ulkona, ja muutenkin lenkkeillään päivittäin, joten niitä on totisesti käytetty ja paljon.

Vaatteitakin on tosi paljon, ainakin tytölle sopivia. Mutta kyllä varmaan tulee hankittua aika paljon myös uusia :) Varsinkin noita ihan pieniä, toissakesä kun oli sen verran kuuma, että meidän pikkuneiti meni lähes pelkässä bodyssa tai vaan vaipassa koko kesän, niin ei tullut ylimääräisiä hankittua...

Äitiyspakkauksesta tulee hyvin tosiaan myös vaatetta, mutta ainakin meidän pakkauksessa suurin osa vaatteista oli sen verran isoja, ettei niitä ihan vastasyntyneelle vielä pueta. Taisi olla yksi tai kaksi vaatekappaletta koko 56, loput yli 60-senttisiä. Nyt en vielä ole edes varma, otanko pakkausta, kun on ennestään jo kaikenlaista. Mulla on täällä myös mun äidin säästämät 80-luvun äp:n makuupussit ja joitain haalareita samalta vuosikymmeneltä :D

Auto meillä vaihdettiin vuosi sitten farmari-Mazdaan, mutta kyllä silti, jos sinne nuo Teutoniat pakkaa takatilaan, joutuu koiran ottamaan etupenkille. Ja sitten kun takapenkillä matkustaa kaksi lasta istuimissaan, ei sinne mahdu enää aikuista sekaan, joten koira joutuu sitten takapenkille lasten keskelle ja aikuiset eteen... sen verran nuo turvaistuimet syö tilaa. Turvakaukaloista suosittelen muuten sellaista mallia, mihin saa sen telakan (?), joka kiinnitetään autoon ja siihen vaan naksautetaan se kaukalo kiinni. Ei tarvitse joka kerta irrottaa kaukaloa vöistä tai vauvaa kaukalosta, vaan kaukalon saa helposti nappia painamalla irti telakasta ja siihen kiinni. Nopeuttaa ja helpottaa liikkeellelähtöjä ainakin :)

Mahatuntemuksia mulla on lähinnä iltaisin, sellanen pieni turvotus, että maha oikeesti näyttää vähän jo pyöristyneeltä. Aamuisin ei niinkään. Mutta aamuisinkin maha tuntuu erilaiselta, ihan niinkuin hiukan herkemmältä. Jos esim. laittaa farkut jalkaan, niin alkaa helposti vyön kohdalta painaa ja ahdistaa. Eilen testasin vanhat mammafarkut ja jes, ne menee jalkaan. Joten kaapista vaan käyttöön kun alkaa liikaa ahdistaa noi normifarkut.

Pahaa oloa ei vieläkään ole ilmaantunut, mutta sen olen taas havainnut, että kunnollista ruokaa ei tee mieli. Enimmäkseen vaan jotain pientä naposteltavaa tai sitten roskaruokaa. Ihan niin kuin viimeraskaudessani... ja silti saattaa olla nälkä.

Huomenta mammat!

Viikonloppu se oli ja meni, käytiin Ikeassa ostamassa esikoiselle syöttötuolia ja tälle mammalle iski sisustusvimma, joten menipä sitten kaikki matot ja verhot kokonaan uusiks! Ja ihana lamppukin löydettiin olkkariin. Rahaa palo sievonen summa, mutta kyllä piristi kun sai taas vähän sisustaa. Mikähän siinä on, kun tein esikoisesta plussatestin, niin seuraavana päivänä paineltiin sillonkin Ikeaan ja kauhee kasa tavaraa tarttu mukaan. Kai sitä iskee joku pesänrakennus vietti :)

Tavaroista, meillä ostettiin esikoiselle oikeestaan kaikki uutena, joten eipä tarvii uudelle tulokkaalle oikeestaan mitään hankkia. Jos tyttö tulee niin kauhee kasa vaaleenpunasia vaatteita pitää tietysti haalia ja pinnikseen vaaleenpunanen katos, mutta muuten kaikki löytyy.

Sukupuolesta, mulle on ihan sama kumpi tulee. Poika olis ihana, kun olisivat Micon kanssa niin saman ikäsiä, niin vois touhuta kaikkee yhessä, mutta toisaalta tyttö ois ihan yhtä ihana, kun poika jo on ja ne kaikki prinsessa vaatteet ja muut oih <3
Ahdistaa kun tuntuu, että kaikki (siis mies, anoppi, kaverit) toivois tyttöä.. Esikoisesta sain kuulla pari "höh" kommenttia, kun kerroin, että poika tulee. Yks tuttu tuumas myös, että "ei se mitään, uutta vaan heti putkeen"! Kyllä meinas tulla itku silmään, kun ite oli ikionnellinen pojasta ja siitä, että vauva on terve! Ihmiset osaa kyllä joskus olla niin ajattelemattomia :( Yks kaveri kyllä sai nauramaanki ku totes, että "Ei sun näkösestä voi syntyy ku tyttöjä" :DD Oon siis aika tälläytyjä ja tyttömäinen..

Äitiyspakkausta en aatellu ottaa tällä kertaa, kun viime keväänä sen sain ja kaikki tavarat siitä on jäljellä. Ja ne vaatteet ei kyllä ollut oikeen mun makuun ja just toi, että ne oli niin isoja, että meillä on vieläkin tolle puol vuotiaalle osa reilun kokosia.

Vaunuista on kyllä päänvaivaa täälläkin. Esikoinen ois tän kakkosen syntyessä 1v 2kk, joten tuplat on kyllä pakko hankkia. Tosiaan kuten tossa aikasemmin jo sanoin, niin haluisin, että lapset istuis vierekkäin.. Mutta mä oon aika nirso ja ehkä vähän turhamainen, mutta haluaisin, että vaunut ois mahd.nätit. Hirveesti en oo semmosia nättejä tuplia nähnyt, että jos jollekkin tulee mieleen, niin kertokaa ihmeessä!

Joku kyseli noista mahatuntemuksista, täällä kyllä nippailee ja jomottaa, lähes päivittäin edes vähän. Selässäkin tuntuu välillä jomotusta. Esikoisesta näitä tuntemuksia oli myös, eli varmaan se kohtu siellä rupee pikkuhiljaa kasvamaan :)

Liikunnasta
Miten muut on meinannu, kuinka kauan jatkatte ihan normaalia liikuntaa? Hyppiä kai saa sinne vikalle kolmannekselle asti, jos ei mitään supistuksia tule? Ite käyn aika paljo Body Pumpissa ja oon miettiny, että uskaltaako siellä painoja lisätä vai pitäskö ottaa jo vähän rauhallisemmin?

Ehkä tää romaani riittäs tälle aamulle! Tää lähtee pyykinpesuun, koko viikonloppuna en pessyt yhtäkään koneellista ja sen kyllä huomaa. Pyykkikaappi tursuu, nyt onkin varmaa 10 koneellista pestävää.
Kivaa viikkoa kaikille!

Katjuskainen: mulla on ihan sama kun sulla että kunnon ruokaa ei oikein tee mieli eikä oikein mitään salaatteja ja hedelmiäkään, vaan kaikki epäterveellinen moska maistuis. Ja sit tulee huono omatunto jos syö jotain valmisruokaa tms. kun pitäis yrittää syödä kauheen terveellisesti! Täytyy kokeilla jos tekis vaikka jotain hedelmäsmoothiee niin sais vähän vitamiinejakin sitten. Olisko muilla vinkkejä mitkä olis kivoja terveellisiä ruokia joita sais äklötyksestä huolimatta alas?

Heipat kaikille, 

Tänä aamuna käytiin sitten ensimmäistä kertaa kunnolla ultrassa (pikkasen useempi ja aiemmin aloitettu seuranta omien olleiden "sairauksien" vuoksi) ja siellä näkyi 7,1mm pieni pampula. Laskettu aika muuttui viisi päivää eteenpäin, että ois sit 20.7.12 emoticon . Tuli kyllä mollemmille tuleville vanhemmille onnenkyynel silmään.

Tsemiä kaikille muillekkin ultraan menijöille!

Tällä ois uus odottaja, saako liittyä keskusteluun?
eilen illalla & tänä aamuna tuli tehtyä plussat. :)
Heinäkuun esikoista odotellessa <3

Kapsu85: Ihana kuulla kivat ultrakuulumiset :)

Masu tuntemuksista:
Mulla oli viime viikolla aika paljonki semmosta menkkamaista vihlontaa ja pelotti välillä kovastikki, välillä alaselkääki särki ihan kunnolla. Mutta ultrassa sano että ihan normaalia kohdunkasvua ja kun kaikki oli kuiteski siellä sillo hyvin niin en oo sen jälkeen hirveesti murehtinu noita :) Eikä oo kyllä nyt hirveesti ees ollu mitään kipuja.

Tää huono olo vaan.... hohhoijaa. Koko ajan pitää syödä, ihan niiku puolentunnin välein joku suolakeksi natustaa ja se on kiva kun jääkapille ei oikee pysty menemään ilman et pitää juosta oksentamaan. Noh jos tää tästä helpottas kolmen viikon päästä sitte :)
Onneks töistä selvisin suhteellisen kunniallisesti suolakeksien avulla!

Sukupuolesta: Me ei varmaan ees kysytä kumpi tulee, jos ei ite sitte nähdä ultrassa selvästi. Enkä ehkä haluukkaa tietää, mies toivoo poikaa ja mulle nyt on ihan sama oikeestaan, kunhan tulee terve vauva <3 Tyttö olis siitä kiva, että haluisin napata mun mummon nimen, koska oon aika varma että jos mun serkulle kerkee  syntyy kolmanneksi tyttö niin se nimi menee varmasti sinne. Mun omat epäilykset sukupuolesta vaihtuu joka päivä.

Noista vaatteista ja tavaroista sen verran, että epäilen kovasti että mun äiti ja anoppi penkoo kaikki vanhat vauvanvaatteet esille. Äiti on varmaan jo käyny penkoo kaikki mun vanhat vaatteet kun sen on varmaan kaikki mahdolliset säästäny :-D
  Otan varmaan myös sen äitiyspakkauksen ja ostan luultavasti itekki aika paljon. Mutta en uskalla kauheen aikaseen alottaa sitä, ettei tuu hanmstrattuu sitte liikaa. :D

Mutta päikkärit vois nyt olla aika kivat kun tää väsymys on jotain ihan uskomatonta taas vaihteeks.. :)

Heeeip emoticon
Tervetulotoivotukset uusille!

Eevi- Mulla on aikasemmissa raskauksissa pahoinvoinnin yllättäessä maistunut just kylmät, raikkaat ja happamat ruuat. Smoothiet ja raikkaat ruokaisat salaatit. Sitten kevyehköjä keittoja, mitä raskaampaa ruokaa, niin sitä helpommin alkoi ällöttämään ja ällötys kesti pitkään, kun ruuan sulminenkin kesti kauan.
Tässä raskaudessa olen himoinnut rasvaisia ruokia. Oon juonut kermaa suoraan purkista, teen VOIleipiä, syön paksuja täyteläisiä juustoja tosin ei pysty paljoa kerrallaan syömään, koska tulee juurikin ähkyinen olo.
Luulen että tuo rasvanhimo on vain merkki lisääntyneestä energiantarpeesta, olen hoikkarakenteinen, imetän, tämä raskaus ja aktiivinen elämäntyyli päälle..

En osaa sanoa, kumpaa sukupuolta toivon. Molemmat otan avosylin vastaan, toivon vain terveyttä.
Toisaalta tyttö olisi kiva tähän äijämeininkiin, mutta mulla on niin ihanat pojat, että viideskin käy mainiosti. emoticon
Mies kyselee koko ajan, että mitä jos tämä onkin tyttö, mutta olen aika varma pojasta..

Meillä on kaikki valmiina, kun kuopus on vielä pieni. En ole oikeastaan koskaan  pukenut lapsia perinteisiin poikaväreihin, niin vaatteitakin on tosi paljon. Keltaisia, valkoisia, beigejä, punaisia, oransseja ja ruskeita.
Muutama vaaleansininen löytyy, joita olemme saaneet lahjaksi
Autoon tarvitsemme telakan kaukaloa varten, koska nykyinen on käytössä turvaistuimelle. Hoitopöytää emme käystä, minusta ihan turhin vauvanvaruste. Ovat kömpelöitä ja vievät hirveästi tilaa ja käyttöainka tosi lyhyt. Khh:ssa on työpöydälle tehty pienoinen vauvan hoitopiste. Pehmustettu alusta ja korit tavaroille.
Ja sitten ilmeisesti ne tuplat.. Tuo kaksi vuotta tulee kuitenkin vasta syksyllä, niin seisomalaudalla ei ehkä pärjää. Toisaalta vauva menisi lenkillä liinassa ja isompi rattaissa, mutta katsellaan sitä sitten joskus.

Soitin neuvolaan ja ensimmäinen neuvola-aika on 16. pvä. Sehän on jo ihan pian!

Sain eilen illalla megalomaanisen itkukohtauksen.. Mun mies ei oo mitenkään verbaalisesti lahjakas ja saattaa tahtomattaan töksäytellä asioita. Haudoin sitten yhtä sanottua monta päivää mielessäni ja se raskaushormooneilla kyllästettynä romahdutti maailmani.
Nyt on hyvä olo, itkulla on ihmeellinen voima, varsinkin tuollaisella kolmen tunnin vuodatuksella. Saimme keskusteltua muistakin mieltä painavista asioista. Muuten tuntuu ettei tahdo löytyä aikaa kiireen ja väsymyksen keskellä, sitten ne usein painaa villasella.. Mutta kyllähän ne jää kuitenkin tuonne mielen syövereihin

Nyt voisin ottaa pienet päivätirsat, jaksuja tuleville pallomahoille

Takaisin