Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia!

Voi että tuol pihalla tuiskuttaa niin ettei eteensä näe, huh huh..Taas hieman jäänyt kirjoittelut, kun on kaikkea ollut ja jos joskus saanut kirjoitettua, niin netti pätkässyt just kun oon ollu lähettämäs tekstiä. Jokapäivä kyl monesti luen, mitä kaikki ovat kirjoittaneet [:)]

Nukutus: Juu meil se myös yhtä tappelua. Tuntuu, et joka toinen pvä mennään kiltisti nukkumaan ja joka toinen sit huutojen kera ja monta kertaa, ennenku sänkyyn jäädään. Viime yö oli yhtä tuskaa, Jessellä oli kauheasti ilmavaivoja ja tunnin tai vajaan välein herättiin. Nyt hieman silmät ristissä..

Amanda85: Onnea kihlauksesta ja tosi kivasta nimestä! [:)]

Kela: Tosiaan on [:@][&:][:@][:@]. Joka kerta ne jotain hävittää. Kerran mun työtodistuksen, kerran verokortin..Nice! [>:]

Kaika: Hyvä tuo rangaistus pojalle. EI paha, mutta noloa pojalle [:D]

Korvikkeet: Meillä vedellään iltapullosta Nannia ja en ole huomannut, et se tekis masulle pahaa.

Mä en kans ymmärrä miten teette ne 8-9h yöunet! Meil menee enintään 4h ja sit herätään syömään, huooh..Tää tahtos kans nukkua pidemmän pätkän joskus. Meillä mentiin ennen 21 nukkumaan yöunille ja nykyään 22-23..

Joulu: Meil mä en laita mitn juttuja kotiin, kun aatto ollaan mun porukoilla ja 25.pvä lähdetään miehen porukoille Eestiin ja siellä ollaan sitten viikko. Olis kyl ihana laittaa joulu kotiinkin, mut ehkä ens vuonna sitten [:)] Hain Jesselle passinkin ja toinen oli niin reippaana kuvassa, että ekalla kerralla onnistuttiin saamaan se [:)] Hieman hankala oli kyllä istuttaa toista ja pitää niskan takaa kiinni niin, ettei oma käsi näy, mut hyvä kuva tuli [:)]

Jos sitä lähtis seurustelemaan pojan kanssa, kun yksinään tuolla sitterissään juttelee [:)]

Heipsan [:)]

Hellou täältä lumisesta helsingistä. Juu ihan outoo nähdä täällä kunnon lunta[:D] Tottunu sitä että loskaa loskaa.

HaniMamille paljon jaksuja ja toivottavasti psykologilla käynti auttoi. Itse käyn kaksi kertaa kuukaudessa terapiassa, kun menneisyydessä ollut ties mitä ja sitten tätä masennusta on. Lääkitys menee koko ajan.

Meillä on annettu Tuttelia, mut kyl välil ostelen pari muutakin että masu tottuu. Meillä ei ainakaa mitää tullut NANista.

Koira tossa nuoli tyttöä oikein kunnolla ja sitten tassua piti tytön mahan päällä hellästi. Otin pois ja laittoi takas ja tuijotti mua. Sanoin että ei ja että ei oo sun pentus[:D]

Kela on tosiaan tosi persiistä[:@][:@] Niin monta kertaa tapellut kyseisen firman kaa.
Meillä nukahdetaan välil ite sänkyyn mobilen avul tai ton soittolelun avul. Sitten syli ja silittely päästä. On meil niitäkin hetkii viel että heti kun omaan sänkyyn pistää, niin silmät auki ping.
Yks automatka nukutettiin Aada CMX Ruoste biisin säestyksellä[:D]

Amandalle onnea kihlauksesta ja tytölle kauniista nimestä.

Purri: Mekin saatiin miehen isältä joulukalenteri ja oli ostanut mun pojalle kaksi kalenterii[:D]

KUUKAUSI JOULUAATTOON[:-][:-] Kukaa ei varmaa tiennyt[:D]
Me ollaan varmaa tytön kaa kotosalla, kun poika on mummolassa ja mies menee yöks töihin. Sanoin että jos joulupukki tuo Angelinin kolmaskauden, niin voin sitä katel ja syödä pizzaa. Emme siis tee mitää jouluruokii tmv. Ehkä voin porkkanalaatikon ostaa ja riisipuuron tehä. Viime joulunakin mies oli töissä. Tää meitin ala ku on 24/7 palveluu.  Ihanaa kun mies oli vaa ma-ti välisen yön töis ja loppuviikko vapaata.
Sitten alkaakin 117h ja rapiat 3vko jakso.
Mut nyt syöttämään Aada, niin pääsee nukkumaan.

Heipäti hei!

Mammaliina: Mulla on yksi kaveri, joka ei niin joulusta perusta- sekin viettää Joulua itsekseen, kun miehensä lähtee maakuntiin jouluilemaan. Ja mitä turhia hössöttämään joulua, jos esikoinen saa joulunsa mummulassa ja Aada ei vielä tajua joulusta mitään.

Kela: Persiistä.

jousimiehen äiti: Kiva kuulla sinustakin! Mitä soseita teillä on alettu antamaan?

Amanda: Amanda oli meillä pitkään listalla toiseksi nimeksi- ihana nimi! Ja onnitelut kihlauksesta.
Onko hääpäivä sovittu?

Nukkumisesta: Vesseli ja muut, joilla ei pitkiä unia nukuta, lohdutuksena; kyllä ne unet pikkuhiljaa pitenee[;)]
Vauvoillahan on oma rytminsä siitä huolimatta, mitä me aikuiset syötetään ja mihin aikaan, mutta meillä joillakin on sattunut sellaiset rytmit omaavat vauvat, joilla sattuu se pisin pätkä nukkumista yöhön, jolloin todennäköisyys hiljaisuudelle ja unirauhalle on suurin.
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..

Joulu: Musta on kasvanu Joulufiilistelijä[:)] Ihan fiilareissa jo nyt, kun meillä kokoontuu isompi porukka tänä jouluna.
Ihanaa- paljon ruokaa, höösäämistä, iloisia ja jännittyneitä lapsia, joulurauhan julistus, lumiukko tvstä, nättiä vaatteita, pitkät valkeat verhot, joulukuusi, koristeita, kynttilöitä, sauna...ai että!

Meillä yö meni normisti ja mun kannattaisi jo uskoa, että meillä vauva nukahtaa 22:30-23. Meinaan että yritin, josko menis sänkyynsä jo klo 21 yöunille..nooh- nukahti ihan kiltisti sinne, mutta sitten- kaamee pälätys ja möngintä alkaa puolen tunnin unien jälkeen..ja sitten itku, jos ei huomioitu..ja loppujen lopuksi tissi 22 jälkeen ja sitten omaan sänkyyn hereillä oleva lapsi--> kauniisti nukahti itsekseen. Että josko tää äiti nyt vaan suostuisi uskomaan, että lapsensa uniaika on tuolloin ja sillä sipuli[:D]
...ne vaan on raskaimpia ne viimeiset illan tunnit[&o]- onneksi on kantoliina ja -pussi[;)], siellä viihdytään killittelemässä.

Mutta nyt jottai ruokaa ja tää päivä käyntiin[;)]

HaniMami, tuota katsekontaktia mie oon käyttänyt kans siinä vaiheessa viimestään kun ei oo alkanu unta kuulumaan ja oon ottanut pienen viereen

Kela on [:'(][:'(][:'(][:'(] täälläkin suunnalla [;)]

Mie laitan joulun aina aikaseen kun oon semmonen immeinen että kun se joulu on ohi (ja meillä se on ohi paljon ennen loppiaista[;)]) niin se kans on ohi, naatiskelen siis kai enemmän melkein siitä odotuksesta kuin itse joulusta[:D][:D][:D]

Ja tuosta nukuttamisesta ja unista:  Siis tännehän pitäs vissiin enemmänki marmattaa KOSKA: Eilen huomasin samuelilla väsyn tulevan niinkun aina ennenkin ja siinä sitte itseasiassa hyvästi tietosesti puoliyheksän aikoihin alotetiin iltarituaalit ja syönti yheksän aikoihin. Rupesi mun syliin nukkumaan syönnin jälkeen kun sohvalla istuskelin ja kiepautin siitä sitten "muka kapaloon", eli harsolla vaan yläkroppa niin ettei kädet pääse heilumaan. Siitä sitten siirryimmä sänkyyn ja peitosta tein itsessään pesän minne poikasen sitte laittaa ja kas kummaa tämäpä nukkua posotti enste puoli kahteen (tutin kävin laittamassa ihan alkuvaiheessa kerran), jolloin tuttia suuhun ja kokeilua nukkuuko vai ruvetaanko syötille --> jatko unia klo 3 saakka jolloin syönti (mies syötti). Otin sitten viereen kun näytti kädet vispailevan (ajattelin että helpompi nyt näin) ja kun nukahti niin siirsin omaan sänkyyn ja heräsi vasta kasilta[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)] eikä siinä vielä kaikki.... tunnin, melkein 1,5h valvoi ja nyt on siis nukkumassa päikkäreitään 1,5h ainakin mennyt jo... USKOMATONTA! kyllähän meillä on sitten nukuttu päivällä että yöllä ihan ok kunhan on yön nukkumaan menosta selvitty [8D]

hmm.. jos tästä nyt meen syömään, niin poikakin varmaan herää... ikinä kerkee syömään kuitenkaan [:D]

Lakatkaas ny haukkumast mun työpaikkaa niin kauhiaste [:D][:D]
Millään ei olis tehny mieli lähteä tänään vaunuilemaan, on toi tuuli täällä rannikolla niin jäätävää. Mut pakko kai se on, kun ei noi taas nukkunu sisällä kun puolisen tuntia. Ja pakko se on pankkiin lähteä, kun aika on, saa tytötki omat tilinsä jos alkais säästelemään niille omaa rahaa tulevaisuuteen.

Tohon yönukkumiseen: enpä usko, että siinä itse pystyy paljoakaan tekemään. Ensin meillä ei vellin antokaan pidentänyt yöunia. Normi syönnillä pikku hiljaa vaan ite jättivät ensin yhden heräämisen pois ja pian jäikin jo molemmat yöheräämiset pois. Eli nää alko noin 3kk ikäisinä nukkumaan 8-12 tuntia ja syömättä yön ovat sen 12 tuntia. Et kyllä ne unet siellä muillakin varmasti pian pitenee.

Kaika: Meillä on ihan sama juttu, turha edes kuvitella nukuttaa ennen kuin yhdeksitoista. kymmeneltä tissittelyä ja yhdeltätoista nukahtaa yöunille. Koko päivä menee seurustellessa ja kannelessa ympäriinsä mukana.
Syöminenkin sujuu vain neidin kanssa yhdessä. Pitäisi kanssa ostaa tuollainen kantoliina niin sais ainakin välillä kädet vapaaksi. Muuten on kyllä todella kiltti vauva. Kunnon päiväunet jää yleensä haaveeksi. korkeintaan puolentunnin unosia nukkuu.
Meillä syödään päärynä ja välillä luumusosetta, kun tuntuu että vauva on perinyt minun huonon mahani. Välillä kun yrittää kakkaa tehdä, niin maha on niin kovalla ettei saa mitään tehtyä, joten luumusose auttaa niinkuin minullakin.
nyt taitaa taas kutsu käydä, heipsan! 

Anteeksi maalaisuuteni, mutta ajattelin ruveta antaa poitsulle illalla velli-maito sekotusta ennen unille laittoo. En toki laita kokonaista vellipurkkia, mutta mihin hittoon se loppu työnnetään? Jos annan esim. aluks vaikka 20ml velliä ja maito päälle niin siitähän jää 120ml käyttämättä ja säilyy vissiin vuorokauden jääkaapissa? Pitääkö se loppu vaan heittää kylmänviileesti roskiin... [8|]

Hei vaan pitkästä aikaa täältäkin!

Meillä on on joku ihme tauti Eevillä päällä. Joduttiin viime ma lastenklinikalle kokeisiin, kun tyttö on jo yli viikon ajan ollut maha löysällä. Joka syötön jälkeen kakkaa ja koko ajan ihan vetistä. Viikonloppuna alkoi tulla verta kakan mukana ja sitten päätin että ei hemmetti nyt sinne lääkäriin. Käytiin viikolla siis neuvolassa punnitsemessa ja että paino ei vaan ollu tippunut. Niin onneksi oli noussu ihan normaalisti. Neuvolassa sanotiinn, että ei pitäisi olla huolissaan.

Verikokeissa ei sitten selvinnyt mitään, kaikki arvot ihan normaalit. SAnoivat, että tää voi olla joku virus, kun pikkaisen tukkoinenkin on ollut. Mikä sitten reagoi vatsaan ja aiheuttaa ripulia. Toisen pylly ollu aika kovilla ja sitä hoidettu sinkkivoiteella ja ilmakylvyillä ja vaippamerkin vaihdolla pampperssista liberoon. Niin ja silmätulehdus vielä siihen päälle.

Onneksi Eevi on ollut kuitenkin virkeä, syönyt ja nukkunut hyvin, eikä kuumetta ole ollut, niin sanoivat, että pitäis itsestään mennä ohi. Eikä pitäisi olla huolissaan. Arvatkaan vaan miten huolissaan tää mama on ollut! Ens viikon maanantaina sitten uusinta käynnille. Saas nähdä onko tää sitten yhtään helpottanu, niin vois epäillä jotain allergiaa.

Korvikkeista: Ollaan kokeiltu varmaan kakki kaupan korvikkeet ja kaikista tulee ihan samanlaisia vatsavaivoja. Nyt käytössä Nutrilon Hypo allergenic jauhe. Pitäisi muka olla vatsa ystävävällisempi. Noh nyt kun tää pöpö iski niin ei voi tietää jos tää onki maito-allergiaa.

Unista: Meillä aletaan laittaa tyttöä, 19.30-20.30 iltapesulle ja yökkäriä päälle. Sitten rauhotutaan, laitetaan kans valoja ja telkkaria pienemmälle ja syödään vielä. Unille nukahdetaan syliin 21-22.30 välillä. Tyttöä joutuu joko kantamaan ja hytkyttelemään, että nukahtaa, tai sitten meillä on sellanen Ikeasta hommattu tuoli mikä nytkyy just sillein rytmikkäästi, että siinä kun istuu ja nytkyttelee niin nukahtaa. Välillä sitten kun tyttö on juuri sopivan uninen mutta ei nukahtanut, niin vien sänkyyn ja siltän selkää ja peppua pitkin vedoin niin nukahtaa joskus niinkin.  Muutenkin nukkkuu esim. rattaissa tosi hyvin, mitä kuoppasempi ja monttusampi tie sitä nopeemmin nukahtaa. [:D]

Eka uni pätkä on 3.5-5h ja sen jäleen 3.5h ja sitten vielä yleensä 2h päälle. Ja Eevi on nyt 2kk ja melkein 3vk:a. Jos itsekin saa nukkua noin, ne pätkät, niin päivällä on ihan virkeä olo. Niitä pitkiä pätkiä tässä vielä odotellessa. Ja nyt varsinki kun Eevi on ollut kipeä, niin vaippa pitää vaihtaa joka herätyksen jälkeen ja siinä sitten joku melkeen tunti valvotaan.

Nyt tuli vaan kyllä omaa napaa. En ole vielä tajunnu, että jouluun on vaan se 1kk! Kaverilla onkin jännät paikat, kun sillä on LA 24.12. Siinä oliskin sitten heille ihana pikkuinen joulu-paketti.

Moikkelis!

Mullakin ollut kiirusta niin, että en ole paljon ehtinyt kommentoimaan. Juttuja lukemassa olen kyllä käynyt useaan otteeseen, mutta viimein kun alkaisi itse jotain kirjoittaa niin alkaa kutsuhuuto kuulumaan [:)] Nyt vielä toistaiseksi hiljaista yläkerrassa [:D]

Voi mahtavaa millaisia unia osa vauveleista jo nukkuu! Meillä ollaan kyllä vielä kaukana noista pitkistä unijaksoista. Yöt menee 3-2 tunnin syöttöväleillä edelleen vaikka kuinka illalla pitkään tissittelisi ja kapaloon kietoisi. Päivällä syödään 1,5-2 tunnin välein.

Meidän pojasta on tainnut tulla oikein kunnon tissiaddikti [:D] Ei meinaa millään iltaisin nukahtaa ilman tissiä. Vaikka isänsä syöttäisi pumpattua rintamaitoa kuinka ison annoksen, uni ei vaan meinaa millään tulla ilman tissiä. Sitten huudetaan väsymysitkua uneen asti vaikka kuinka yrittäisi rauhoitella heijaamalla, paijaamalla tai vain käsi selällä. Tissillä tilanne "pelastetaan" lähes alta aikayksikön, sen kun suuhun saa niin nukahtaa samantein. Ihme juttu [:)] Toivoisinpa vaan että tuo nukuttaminen onnistuisi meiltä molemmilta, olisi jatkossa niin paljon helpompaa.

Sylissä viihdytään edelleen liiankin hyvin. Sitterissä ja omassa sängyssä mobilea tuijotellen sen vartin verran ja rintarepussa ei hetkeäkään.. Siksi olenkin ollut "kiireinen" kun vauva sylissä on vähän vaikea mitään kunnolla saada tehdyksi. Jospa tähän tulisi muutosta pikku hiljaa iän kanssa.

Meillä vietellään kastejuhlaa 4.12. Suurimmaksi ongelmaksi on koitunut oman juhla-asun löytyminen, ei meinaa tällaiseen palautumistilassa olevaan vartaloon löytyä millään suht koht istuvaa mekkoa tai muuta vastaavaa. Ihan stressiä alkaa kohta pukata tuon takia. Muutaman kerran oon jo käynyt yksikseni kaupoilla asua etsimässä eikä vaan meinaa onnistua [:@] En haluaisi ostaa sellaista, josta en oikeasti kunnolla pidä. Ja sitä paitsi nyt on kaupoissa vaan kaikenlaisia mustia asuja hirveesti, eikä mitään vaaleampaa. Huoh, pieni vuodatus [:D]

Joulu tulee kyllä niin pikaiseen ettei ole tosikaan! Mä tunnustaudun myös oikein jouluihmiseksi, tykkään fiilistellä jouluvalojen ja kynttilöiden avulla jo hyvissä ajoin (yleensä siis näin mutta nyt ei ole vielä mitään tehtynä joulun eteen). Kunhan nää ristiäiset saadaan alta niin sitten alkaa joulun odotus oikein tavan mukaan [:)]

Kaikille ihanaa viikon jatkoa ja nautitaan lumesta! Meillä oli jäänyt vaunut yöksi kuistille ja ihan lumessahan ne aamulla olivat. Ei päästy siis vaunuilemaan tänään vaan kuivattelemaan kiesejä..No, kokemus opettaa [:)]

Palaillaan!

Kiitos kun olette kertoneet näin paljon nukuttamisestanne.

Ehkäpä olen hiljaa tulevaisuudessa, sillä meillä nukutaan yöt hyvin 22.00-05.00/06.00 - tämän jälkeen neiti herää ja jos yrität olla sängyssä alkaa jatkuva tississä roikkuminen. Tuo nukuttaminen on vain toisinaan hermoja raastavaa, sillä en haluaisi tyttöä "huudattaa", mutta jos hän on tankannut itsensä täyteen niin sitten ei ole emännällä vaihtoehtoja, mutta jos isi on käytettävissä niin hän hyssyttää (lähes taukoamatta 30-90 min.) ennen kuin saamme kaadettua nukahtaneen tytön sänkyyn ja äiti hyökkää tissin kera, tarvittaessa - mutta tämä niinä, onneksi harvoina, kertoina kun hän ei ole nukahtanut rinnalle kuten Jousimiesäidilläkin. Helmi nukkuu myös emännän kainalossa - oma napaista - mutta näin koko perhe nukkuu rauhallisimmin. Tavoitteena on, että mikäli kiinteiden aloittamisen jälkeen unet luonnollisesti pitenee niin alan siirtämään hänet siinä vaiheessa omaan sänkyyn nukkumaan mutta toistaiseksi hän on kainalokanaseni.

HaniMami: Meilläkin käytössä tuo katsekontakti / silmien sulkeminen & hengityksen tasaaminen. Sanoinkin isännälle, että saan kyllä kaikenmaailman elikot rauhoittumaan mutta oma nappula antaakin äidille haastetta kerrakseen... >0D

Niin, ja kapaloimistakin harrastamme myös täällä, toimii "fifty-sixty", mutta kun toimii niin parempaa ei olekaan.

Oli upeaa lukea, että joillain nappuloilla onnistuu nukahtaminen jo itsekseen - tuota odotellessa.

Päivisin pistän sormet ristiin, joka nukutuksella että saisimme pitkät päiväunet, sillä kantoliinasta / rintarepusta neiti ei pidä minkään vertaa - koska ei näe sieltä mitä tapahtuu. Hän karjuu itsensä siinä uneen - mikä taas on äireelle aika kova paikka ja monesti talo on kaaoksen huipennus kun en kykene huudattamaan häntä siinä ja pinniksessä mobilen kanssa hän värkkää n. 10 min maksimissaan yksinään, viltillä ja sitterissä ei ollenkaan. Olemme siis nappulamme huvitus, turva ja kulkuväline. No, olen lohduttautunut sillä etteivät villakoirat mihinkään ole kaikonneet vaikken ennätäkkään ja Helmen sosiaalisuus ja seurustelu on niin hellyyttävää - ettei sitä voi jättää huomiotta. :0)

Juttelin tuosta vellittelystä neuvolatätimme kanssa ja hän tuumasi, että periaatteessa ravintosisällöllistä eroa sillä ei juurikaan ole korvikkeeseen verrattuna. Eli sen "lisäarvo" täydemmän olon saavuttamiseksi on pieni ja totesi sen olevan ehkä enemmänkin "psyykkinen" apu - mutta mitä väliä jos se vain toimii. :0) Meillä tosin vielä mennään omilla eväillä mutta valmistaudutaan tulevaan - sillä jossain vaiheessa lisäenergiaa tulee tarvitsemaan.

Amandalle perheineen suuren suuret onnittelut!

henulin perheeseen pikaisia paranemisia - oireet kuulostivat hurjilta. Toivottavasti saatte taudin ohi ja painon nousuun. Tsemppiä!

Jaahas, josko sitä lähtisi laittamaan evästä pöytään. Iltoja kaikille ja matkalaisille turvallisia kilometrejä näillä säillä.

nukkumisesta. viimekin yönä meidän pikkumies nukku sen 9 tuntia, sit söi ja nukkui vielä pari tuntia lisää. sen ihmeempiä ei sen eteen olla tehty, syötetty on kun vaan syömistä on vailla. ja korvikkeella siis meillä mennään. pikkumies nukahtaa yleensä syliin iltahommien ja pullottelun jälkeen, siirrän sänkyyn siinä vaiheessa, herätys puolen tunnin sisällä, jokeltelua hetken aikaa ja yleensä nukahtaa parin tuttihärdellin jälkeen itsekseen mun viereen. niin ja viekussa meidän vaaveli nukkuu, ihan sen takia kun joinakin öinä tuttia pitää ojennella hänelle useempaan otteeseen ja se on helpompaa seurata siitä ihan vierestä. ois ihanaa jos ois sellanen pinnasänky, jossa toinen laita menis alas, se ois meidän käyttöön ihan best... [:)]

valveillaoloaikana herra tankkaileekin vähän väliä, puolentunnin - tunnin välein nannia suht pienissä satseissa. annokset on 50-150 ml välillä. ilmeisesti kun annokset on pieniä, niin siksi lienee noin tiheetä syömähommaa.... mut sit kun nukahtaa niin nukkuu hyvin, joskus neljänkin tunnin päikkäreitä, yhteensä kolme - neljäkin päikkäriä päivässä, joista yksi on tollanen tosi pitkä unijakso [:)]

tais tänään hommia liikaakin: pisti jouluvalotukset, leipoi pullia ja pasteijoita ja ruuaksi itsetehtyjä sipsejä, jauhelihapiffejä ja kanttarellikastiketta. nyt poitsu nukkuu vatta täynnä mamia. tää mamma taitaa istua vähäks aikaa persiillensä... huh.[:)]

CF: kyl mä sillo syötin siitä samasta purkista, vaikka siinä lukeeki et pitää käyttää vuorokauden sisällä... Ei se ainakaa meillä vaikuttanu mitenkään...

Custos: Joo se tuppaa olee, et talvella on vaa mustia/tummia vaatteita ihan kauheesti.. Ja sit jos satut jonku vaaleamman löytämään, niin eipä oo kokoa tai se on ihan järkyttävän ruma [:D] Mulla oli ristiäisissä tummansininen mekko ja musta lyhythihanen jakku [:)]

jahas.. jatkan paremmalla ajalla..

Hei vaan kaikki!

minä tuolta elokuisista huutelen et onko teistä kukaan aloittamassa vauvauintia ja vauva olis alle 6kg? Ostin epähuomiossa huggies uimavaippoja kokoa xs (3-6kg) ja eihän mun jo nyt yli 6kg poika niihin sovi [&o] jos jota kuta kiinnostaa voisin vaikka lahjoittaa ne pois tai muutamaa euroa vastaan, ostin Kuopion prismasta ja hinta oli 5.90e...

Jos kiinnostaa niin laita sähköpostia, osoitteen pitäis löytyä minun tiedoista...

No nii- se olis kiukkuinen päivä ohi.
Tuolla vauvalla on sellainen äiti, joka ei aamusella tajunnut, että vauva olisi halunnu jatkaa uniaan ja kätisi vaan sitä, että makaili poikittain kehdossaan[8|] Hyvä mä! Siitä alkoi väsyny kitinäitku, joka loppui vasta kolmansien päikkäreiden jälkeen..
Ei toinen jaksanut seurustella paljoakaan koko päivänä.
No, nyt tiedän paremmin.

Tänään käytiin iltasella (klo 19) kylvyssä ja tissi siihen päälle ja tyttö otti pikku torkut ja annoin vellin klo 20:45
Laitoin tytön kapaloon ja sohvan nurkkaan köllimään--> nukahti siihen ja mies kaappasi tytön mukaansa makkariin ja laittoi omaan sänkyyn. Ja tyttö vaan nukkuu[:)].
Olisko tää sitte se ilta, kun meneekin 21 aikaan nukkumaan..mä en mene vielä, koska kamalinta on, jos on nukahtanu puoleksi tunniksi ja sitte joutuu heräämään.

Dalla: Sä olet kone!

Custos: Muotoilevat alusvaatteet ja sukkikset käyttöön--> saa vyötäröä pikkasen ja vaikka joku vyötärövyö päälle[;)]
Naisen on pakko käyttää kaikki mahdolliset avut joskus[:D]

henuli: Toivotaan, että oireet helpottaisivat ja että ei olisi allergioita!

CF: Mä olen antanu samasta- jopa kolmena päivänä peräkkäin..

jousimiehen äiti: mä suosittelen kantoliinaa

Nyt tylsistyn töllöä katsellen--eikuu siis nyt on mun oma aika!

Morooo!!

Hieman helpompi yö takana. Otava on pariyötä herätellyt tissille about tunti-puoltoista välein.
Nyt nukkui 4+3+2. parempi suunta, jeij!!![:)]
Miehellä on tänää synttärit ja isonpojan kanssa koristeltiin pipareita eilen illalla isännälle evääksi töihin.
Voi liikutus kuinka ihania möykkyjä Poika sinne piirteli kuorrutuksen kanssa, miehenkin silmät kostui kun ne näki[:D][:(]
Plus hankin hänelle madcookin uutuuskirjan, sain siihen pojilta omistuskirjoituksenkin. Oli ukko aikas otettu![:D]
Käväsen treffailemassa vauvveleita ja sieltä anoppilaan jossa pöytä koreena. joten kiirusta pitää.

Tein eilen illallla myös viiteen piparilatoon osat, joiden kasausta siis tänä "yönä"[;)]
Tarhassa on 1.12 joulumyyjäiset jonne "ladot" lähtevät myyntiin.

Jouskarista oli mukava kuulla!!!
Samoin teistä kaikista muista!!!![:D]
Tsori nyt mutta pakko painua suihkuun ja aamupalalle jotta kaiken tänään kerkiän...

Ihanaista pakkaspäivää!! hrrrrrrrr!!![&:][:D]

Pikaisesti:

Kannattaa avautua täällä palstalla;
tyttö nukahti itekseen ennen klo 21-->3.30, syöttö 10 min ja sitten taas posotti klo 7 asti, jolloin syötiin ja herättiin katsomaan isoveljien aamutouhuja.
Nyt taas nukkuu ekoja päikkäreitä.
I like!

Pakko avautua yhestä asiasta. On meinaan hiukka alkanu ärsyttään kaupungilla, kun nyt jo kaks kertaa jotku vanhemmat naiset tullu kommentoimaan kun oon syöttäny poikaa pullosta et kuinka noin pieni syö pullosta. Muutenkin hieman arka aihe kun hetki sitten loppuna iteltä maito tisseistä. Ensinnäkään mitä se kuuluu kellekkään ulkopuoliselle, vähän sama kun menis jonku viereen joka imettää et no tuleeko maitoo [:@]

Sillonki muistan kun olin synnyttäny nii kaupassa tuntemattomat ihmiset tuli kyseleen et tuleeko hyvin maitoo. En tiiä miten se asia on ennen vanhaan ollu mut nykyään toi maidon tulo ei oo mikään itsestään selvä asia ja monelle arka paikka jossei sitä tuu.

nukkumisesta: meillä on nyt kolme yötä nukuttu 21-07 velliä on saanu enempi. maitoon sekotettuna kylläkin. kaippa toi yörytmi elää, eihän sitä itekään aina nuku hyvin. mut toivotaan et alkas nukkuun jo öitä, äiti tykkäis [:)]

Täälläkin alettu nukkumaan pitempiä unia. 23 jälkeen unille laitto ja unta semmoiset 5-6 tuntia on eka pätkä seuraavat 3-4 aina 10 asti nukkuen. Eka pätkä ollu parhaimmillan jo 8 tuntia kun ei ilmavaivat oo häirinny ja nukuttaminen on tapahtunu masullaan, ja kun ilmavaivat hyppää kehiin jää unet aina 3 tunnin pätkäksi tai jopa lyhyemäksi. Ja omalla maidolla on menty vielä tähän asti, ei oo lisämaitoa annettu eikä vellejä.[:)] I like... Päiväunia nukutaan kuitenkin yhdet pitkät puolen päivän jälkeen semmoiset 4 tuntia ulkona, sisällä helposti jää katkonaiseksi unet. Ilta menee ottaen välillä ½ tunnin nokosia sylissä.

Nukuttaminen: Valoja vähemmälle iltaa myöten ja ääniä hiljasemmalle. Yökkärit 21 aikaan ja siitäpari tuntia ja valot ja äänet pois, sit makkariin pimeään syömään, avot tulee uni viimeistään toisen tissillä syönnin aikana jos hirmunälkä on ollut. Ja neiti nukkuu vieressä jos tuntuu et vähäkään on huonouninen, omassa sängyssä saattaa herättä. Mut muuten omaan sänkyyn heti nukahtamisen jälkeen. Aamusta jätän nukkumaan viereen ja me naiset vallataan peti heti kun mies lähtee töihin.[:D]

Pakkas huomenia täältäkin...

Yöllä sitten sain tehdä koiran kaa ulkoilun[>:] Kova pissahätä ja kakkahätä. Sit pari kertaa noussut laittamaa Aadalle tuttia.
Tääl niin kannatellaan päätä koko ajan ja sitten eilen otti pannuu Aadal ilmeisesti, kun ei päässyt ryömimään sängyssä.
Miehen kaa ollaan vietetty laatuaikaa ja tekee oikeesti hyvää meidän suhteelle, kun on ollut aikalailla noita riitoja ja erimielisyyksiä.
En tiedä vaikuttaako Aadan hyvät yö unet siihen että päivällä ei tunnu kunnolla nukkuvan. Semmoisia pikku pätkiä vain.

Heinuli: Toivottavasti ei ole mitää vakavaa[8|]

Kaika: Onnittelut hyvästä yöstä.

Nyt maitoo hakee kitisevälle paidassa roikkujalle+joka syö mun käsivartta.

Kiirettä pitää ristiäisten kanssa!
PÄ: kiitos tuoleista! Miehes ei oo yhtään sellainen, ku aattelin[:D] vaan paljon pitempi[:D]

Myöhemmin lisää!

Takaisin