Marraskuun Murut 2012 <3

mulla alko oireet tosi aikasin, tissit ja maha oli kipeet jo ainakin pari viikkoa ennenku menkkojen ois ees pitänyt alkaa, ja pahoinvointi väsymys, närästys, turvotus alko samana pv ku tein testin.. siitä viikko niin piti alkaa ravaamaan yöt vessassa ja kauheat painajaiset ja kaks viikkoa niin tuli häntäluu tosi kipeeks, mikä pahenee aina iltaa kohti.. niin ja aknen sain kans heti alussa.. mulla muuttukin laskettu aika 30.10 mut on oon nyt silti tässä ryhmässä ja katotaan mitä ultra sanoo.. hajut ei enään okseta niin paljoa ja tänään meni aamupalakin alas ja ajattelin uskaltaa lähteä kaupunkiin kaupoille, saas nähä miten käy :D ehkä nää olot alkaa kohta helpottaa, ainakin sähköpostiin tuli viestiä että olet nyt viikolla 10 ja pahoinvointi alkaa helpottumaan :D
 
Amppuh: Hui, hyvä että menitte päivystykseen. Voin vain kuvitella kuinka hirveä olo on sinulla ollut. Onneksi kaikki oli kunnossa!

Tein raskaustestin ennen oletettuja kuukautisia juurikin oireiden takia. Väsytti, vatsaa nippaili, oli etova olo.Väsymys on alkanut pikku hiljaa hellittämään, ja etova olo alkaa olla poissa. Vatsallakaan ei ole enää tuntemuksia, joten oireet ovat aika lailla hävinneet.

Oireettomuus ei kuitenkaan pelota, sillä sain äsken ensimmäistä kertaa sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla! Kauan kestikin etsiä, ja piti aika voimakkaasti painaa alavatsalta. Doppler antoi sykkeeksi 162, joten en omaanikaan voinut sekoittaa :)
 
Hei kaikille! :)

Uskaltaudun nyt itse tänne.

Olen seurannut vau.fi keskusteluja sivusta ensimmäisessä raskaudessani, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon vkolla 14. Minulla ei ollut minkäänlaisia keskenmenon oireita tai vuotoja, neuvolassa huomattiin että sikiön sydän on pysähtynyt. "Synnytin" sitten sairaalassa kolme päivää jonka jlkeen istukka kaavittiin.
Sen jälkeen helpotti lukea kaikkien teidän tarinoita, tiesi ettei ole yksin.

Nyt olen raskaana ja laskettu aika tosiaan 27.11.2012.
"Pientä" paniikkia on ilmassa, pelkään kokoajan suunnattomasti.
Eka ultra 11.04.2012. Eli puolentoista viikon kuluttua.

Tämä on raskas matka.
Nyt olen itkenyt koko päivän kauhuissani. Pikkuhousunsuojaan oli ilmestynyt aamulla kaksi pientä tippaa ruskehtavaa vuotoa. Ei ole kipuja eikä sen jälkeen ole tullut mitään mutta pelkään suuresti että menee kesken.
On se epäreilua että ensin saa odottaa että tärppää, sitten pelätä että menee kesken.

Toivon niin paljon että pysyy kaveri matkassa.
Päivä kerrallaan ja tsemppiä kaikille! :)
 
Eli ei se sintti ollut kasvanut eilisen ultran mukaan yhtään viikossa eikä sydämen sykettäkään löytynyt enää :(


Kyllä ärsyttää kun kerkes jo olla niin odottavan onnelline, mutta hyvä että tässä vaiheessa jos alkio oli viallinen...Aamulla otin lääkkeet mitkä pitäis tyhjentää kohtu ja mitään ei ole tapahtunu ainakaan vielä.


Tsemppiä kaikille ja toivon mukaan muiden ei tarvitse kokea tätä
 
Helmi2012, voih ei, jaksamisia! Mulla on maanantaina varhaisultra ja vähän ehkä pelonsekaisin tuntein sinne menen kun pelottaa niin vietävästi ettei kaikki ole hyvin.

Kun ootte käynyt ultrassa/varhaisultrassa niin ootteko menneet sinne yksin vai onko tuleva isä ollut teillä mukana? Mä ehkä haluaisin mennä yksin tuohon ekaan ultraan niin tiedän sitten mitä siellä tapahtuu yms. kun jotenkin tuntuu oudolta että poikaystävä kattoo vierestä kun gynekologi puuhastelee alapäässä..onko kellään muulla samanlaisia ajatuksia vai olenko jotenkin "outo lintu"? :D

Tää viikko on mennyt suht kivuttomasti, tissit on olleet koko ajan hieman arat mutta ei mitenkään niin hirveän kipeet, olen nukahtanut melkein joka ilta siinä ysin jälkeen (myös eilen nukahdin enkä nähnyt voice of finlandin loppua =D), mahassa välillä semmosia pieniä pistoja ja välillä samanlaista tunnetta kun kuukautisten alkaessa, aamulla ennen aamupalaa yleensä mahassa kiertää ja on hieman etova olo mutta se menee ohi kun saa syötyä jotakin sekä sitten pientä huimausta on esiintynyt nyt silloin kun nousen sängystä ja myös sellainen ärsyttävä oire on ilmennyt, että herään vapaapäivinä siinä viiden-kuuden aikaan aamusta vaikka yleensä olen nukkunut siihen kasiin asti! Noh, tuntuupa viikonloppu pidemmältä kun on aikaisin hereillä :)

Noh mutta, jospa sitä lähtisi sitten nauttimaan tuosta ulkoilmasta kun on vielä noinkin hyvä ilma :) Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moi!

Helmi2012: Voimahalit sinne! Toivottavastuí lähtee tyhjentymään itsekseen niin ei tarvitse kaavintaan mennä.

Mangue
: Vau, nyt jo löysit sydänäänet kotidopplerilla. Esikoista odottaessa harkitsin sen hankkimista, kun varmasti huojentaa mieltä mutta sitten taas ajattelin että olisin varmasti joka päivä sydänääniä metsästämässä niin voisi mennä stressin puolelle,

Amppuh:
Todella pelottavan kuuloinen verenvuoto sinulla. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, mutta varmasti säikäytti.

Tervetuoloa kaikille uusille!

Oireet: Täällä ne sittem vahvistui viime viikolla oikein todenteolla. Puolen päivän jälkeen on alkanut pahoinvointia, joka kestääkin sitten iltaan asti. Pönttöä ei vielä ole tarvinnut halailla mutta kaukana se ei ole ollut. Sinänsä inhottavaa kun syönnin jälkeen tulee yleensä tosi huono olo mutta sitten jos syöntien väli on liian pitkä tulee taas huono olo. Mikään siis ei ole hyvä. Tosi tarkkaan pitää miettiä mitä syö. Kaupassa käydessä ostin kasan vihanneksia, hedelmiä ja jugurttia kun nuo houkutteli kaikkein eniten. Väsymys myös tullut kuvioihin ja kamala turvotus. Iltaisin olen ihan poikki enkä jaksa kuin ruuan tehdä perheelle ja syönnin jälkeen käpertyä sohvalle. Toivottavasti tuo väsymys hellittäisi pian! Maanantaina varhaisultra ja myös minä odotan sitä lievästi pelonsekaisin tuntein.
 
Helmi2012: kovasti voimia. Tiedän tunteesi :(

Mukula: me ollaan miehen kanssa käyty aina kaksistaan, olipa olut millainen ultra tahansa. Minulla varhaisultrat on tehty vatsan päältä ja ja np-ultrassa sekä että. Saatuani kesken menon niin mieheni oli mukana joka hetkessä. Minusta se kuuluu samalla lailla hänellekin kuin minulle. En ole sitä vierastanu ollenkaan, päin vastoin olis outoa, mikäli en ottaisi häntä mukaan. Riippuuhan se kyllä kaikesta, mutta meillä on esim. niin pitkä suhde takana, ettei me enää vierastella. Jokainen taaplaa tyylillään :)
Tämän toisen varhaisultraan menen poikkeuksellisesti yksin, koska on juuri sellaiseen aikaan, ettei mies pääse. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Amppuh: onneksi kaikki oli hyvin!

Minulla ei ole edelleekään selviä oireita. Eilen oli jonkin verran masu kipee ja tänään ollut löysä vatsa. Se taitaa ollakin minun pahoinvointia kun muistelin, että ekassa raskaudessa oli myös löysä vatsa ihan alusta asti.

Olen myös harkinnut kotidopplerin hankintaa, mutta tiedän, että se voisi lisätä mun stresssiä.
 
Voi helmi2012, todella surullista. Voimahalit myös täältä!

Mukula: Mies oli esikoisesta mukana varhaisultrassa. Mua ei se tilanne itsessään häirinnyt, mutta jälkikäteen miehen kommenttien jälkeen kyllä. Kertoi että oli ollut vähän vaivaantunut olo katsella kun "vanha ukko työntelee keppejä vaimon sisään". Ja minä kun luulin että me kumpikin keskityttiin vain katselemaan meidän pikkuista ultraruudulta. Menin siis tällä toisella kertaa yksin, ja hyvä niin! :D

Pikatsu: Tuo kotidoppler on kyllä stressaava laite. Jos mulla ei sitä olisi kaapissa valmiina ollut, niin en ehkä olisi nyt tässä raskaudessa hankkinutkaan. Mä ainakin sorruin esikoisesta liian usein kuuntelemaan, ja siinäpä sitten paniikki iski kun ei heti meinannutkaan löytää sykettä. Ja tänäänpä taas aamulla yllätin itseni etsimästä sydänääniä. Kun 15min etsinnän jälkeen ne löysin, vein laitteen kellariin :D Nyt saa vähäksi aikaa riittää!
Tsemppiä oloihin ja onnea ultraan! :)
 
helmi2012, Voimahaleja sulle kovasti! :(

Mullakin nyt olis se eka neuvola käynti tosiaan 11.4, ja mietitty ollaan miehen kans tuleeko mukaan, kun ei enää muista itse mitä siellä tehään, kohta 4 vuotta sitte käyny viimeksi. :) Kun mietittiin että ultraako ne vai kuunteleeko vain sydän äänet.. Vessan pöntöllä ramppaaminen on täällä onneksi nyt vähentynyt, viimeset 2 viikkoa onkin jo menty kuin sumussa pahoinvoinnin takia :(
 
Karpalomehu: Mekin mietittiin tuleeko mies mukaan, mutta sitten päätettiin että meen yksin. Ja eipä hän mistään paitsi jäänytkään, me vain juteltiin terkan kanssa ja sain kaikenlaista matskua mukaan, mutta nehän hän voi lukea kotonakin. Ekalla neuvolakerralla ei ultrattu eikä kuunneltu sydänääniä, kuulemma sitten seuraavalla kerralla lääkärineuvolassa kuunnellaan. Näin ainakin meillä, eri paikkakunnilla varmaan tehdään vähän eri tavoilla.
 
Moi! Varovaisin mielin liittyn mukaan :) Elikkä pikku kakkosta odotetaan ja laskettuaika olisi 22.12.2012.
Takana rankka kokemus keskeytyneestä keskenmenosta viime syyskuulta.
Päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta :) Varhaisultra varattu pääsiäisen jälkeiselle viikolle.
 
Meillä mies oli luonnollisesti mukana varhaisultrassa, ja neuvolaankin oli tarkoitus tulla..neuvola on tulevana keskiviikkona, mutta mies UNOHTI ja joutuukin olemaan töissä :/. Tämmönen hormoonihirviö kun nyt olen, meni äsken sit vollotellessa sitäkin asiaa. Maha alkaa täällä pikkuhiljaa kasvaa, iltapäivisin rupee farkut ahistamaan jo :D
 
Meillä mies ei ole ollut ultrissa koskaan mukana, ei vaan oo sattunut olemaan koskaan hänellä vapaata. Neuvolatkin oon hoitanut yleensä yksin, esikoisen aikaan mies taisi käydä pari kertaa neuvolassa mukana.
Enkä usko että tässäkään raskaudessa on tulossa kun joutuu varmaan jäämään kotiin sitten isompien lasten kanssa. Mua ei oo koskaan ahistanu mennä yksin ja mies on sitten saanut myöhemmin ihmetellä kuvista uutta tulokasta. Kakkosen kävin jopa synnyttämässä yksin kun mies ei ehtinyt mukaan :) Yritetään saada mies tällä kertaa synnytykseen mukaan, mutta eipä se maailma siihen kaadu jos ei pääse.

Täälläkin maha kasvanut jo niin että vaikea enää peitellä. Avasin meille oman masugalleria-keskustelun, laittakaa sinne kuvia masuista kunhan ne alkaa kasvamaan :) Itse laitoin sinne jo ensimmäiset.

Helmi2012 Voimahalit täältäkin, tosi kurjaa :/

Täällä huono-olo jatkuu. Välillä on ihan ok olo mutta sitten välillä taas tosi heikko..

Oottekos muut muuten jo ehtineet nimiä miettimään pienelle :)?? Meillä olis tytölle nimi valmiina mutta pojan nimestä ei olla miehen kanssa vielä päästy yhteisymmärrykseen. Onneksi tässä on vielä aikaa :D Tosin tänään kuulin yhden aika kivan nimen josta pidin, saa nähdä mitä mies tykkää.
 
nimet on suht valmiina, vaikka sukulaiset sit joskus kun asiasta saavat tietää yrittävät vasrmasti saada toiseksi nimeksi vanhanaikaisia suvussa kulkeneita nimiä :D oon päättäny nimet jo..ööh joskus aika penskana, vaikka sillon ajattelinkin etten ikinä halua tulla raskaaksi vaan adoptoida (vielä ainakin näin oireiden kanssa sitä välillä toivoo että ois kuitenki vielä miettinyt sitä adoptoimista :DD )

Kiva idea tommonen masugalleria, tuntuu et oma masukin on kasvanu jo ihan sikana, mut tiedä sit mikä johtuu vaan hiilareiden aiheuttamasta lihoamisesta :D
 
Heippa kaikki ! (:

Ajattelinpa nyt sitten vihdoinkin itse liittyä tänne . Laskettu aika on 19.11. ja raskausviikkoja siis ilmeisesti 6+5 . Ensimmäinen neuvola on vasta 18.4 , eli yhdeksännellä viikolla mikä on mielestäni hassua , koska kaikilla tutuillani jotka ovat olleet raskaana , on ensimmäinen neuvola ollut jo viikolla 7 ..

Lapsi on meille ensimmäinen ja jännittää hurjasti , toivottavasti kaikki menee hyvin (:.
Varsinaisia oireita minulla on ollut vain rintojen arkuus ja väsymys . Avomieheni on kyllä sanonut että olen jatkuvasti huonotuulinen ja surumielinen : D se voi toisaalta johtua siitä , että päätin lopettaa mielialalääkkeiden syönnin raskauden ja imetyksen ajaksi .

Nohh neuvola-aikaa tässä odotellessa toivotan kaikille hyvää palmusunnuntain jatkoa ! (:
 
Onks teil oikeesti jo mahat kasvanu? Mul ei oo mitään.. :( Paitsi tuntuu että löysistyy päivä päivältä enemmän ja enemmän ku ei oo ollu voimia käydä urheilemassa. Mut vauvamahasta ei oo kyllä tietookaan.. Millonkohan massu saattaa alkaa näkyy? Toki se on henkilökohtasta, mut aattelin et millon se on aikasintaan ylipäänsä mahdollista? (tymä kysymys..)

Mä oon niin onnellinen et tää pahoinvointi alkaa hellittämään. Mulla oli kolme kokonaista yrjötöntä päivää ja nyt parina päivänä on ollu toooosi lievää (aikasempaan verrattuna ainakin) yökötystä. Ja sitä myöten myls oma fiilis on parantunu. Mies sano jo mulle etä sä oot koko ajan naama väärinpäin :D ja niin mä olinkin, koska kävi jo voimille jatkuva yrjötys. Mut toivottavasti on takana päin nyt kokonaan.

Tässä tää menee päivä kerrallaan, enemmän ja enemmän sitä alkaa ajatukseen sopeutua että vielä tänä vuonna meitä on kolme! :D

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!!
 
Täälläkin onnellinen odottaja:) Tällä hetkellä 7+2 :) Varhaisultrassa kävin viime maanantaina, kun niin kovat mahakivut ja neuvola aika vasta 23.4. Oli kova huoli siitä, että onko todellinen raskaus, ettei olisi tuulimuna tai ulkopuolinen. Mutta kaikki oli ihan hyvin, oikeassa paikassa oli  ja sydän löi <3 Kohtu on kuulemma nurinpäin,mutta ei ole mitenkään epätavallista, kääntyy luonnolisesti oikeaan asentoon ja jos ei niin se pitää kääntää. Eli ymmärsin että nyt vauva kasvaa tuola selän puolella kun kohtu on sinne päin..huih! Toivotaan että kaikki menee hyvin<3 Ja onnea kaikille odottajille <3 Onko muilla kokemuksia väärinpäin olevasta kohdusta?
 
Heips ei ole pariin viikkoon tullut käytyä täällä. Noin 3 viikkoa sitten alkoi verenvuoto ja kesti viikon ultraan pääsin ja kaikki näytti hyvältä sielä mutta viikkoja oli vielä niin vähän että sykettä ei näkynyt. Viikon päähän varattiin seuraava kun silloin pitäisi sitten sykkeen jo näkyä ja näkyikin pieni hento syke.. Nyt viime torstaina oli kuitenkin kontrolliultra ja sikiön syke oli hävinnyt näkyvistä. Joten pääsiäinen meni vähän apeissa tunnelmissa. Toivottavasti nyt vaan paikat tyhjenee kunnolla. Voi kun mä niin oisin halunnu sen pienen ihmeen. :( Ja pahinta oli kun kerkesi jo tottumaan ajatukseen että saan toisen lapsen. Jos se ois jo siinä ekassa ultrassa näkyny että on mennyt kesken niin ei olisi elätellyt turhaan toiveita. Nyt se oli niin hirveetä kun tiesi että edellisellä kerralla se oli "kunnossa" tosin vaan hieman pienempi kuin oisi pitänyt ja sitten kun se kätilö sanoi että kyllä tämä kesken on mennyt eikä sykettä löydy. Itku tuli ja se valtava pettymyksen tunne.

Ei tässä auta kuin jatkaa eteenpäin ja onneksi minulla kuitenkin on jo tuo yksi rakas prinsessa. <3 Onnea hirveästi muiden odotuksiin. Toivottavasti kaikilla menee hyvin niin raskaus kuin synnytyskin.

 
Takaisin
Top