Marraskuun Murut 2012 <3

^Mulla varhaisultra ultrattiin ihan vaan mahan päältä. Piti mennä makuulle ja pikkasen piti paitaa nostaa ja housuja löysätä ja siinä se. Viikkoja oli tuolloin 6+5 ja syke näkyi tosi selvästi ruudulta ja kuviakin saatiin mukaan :) Kun varasin aikaa niin hoitaja sanoi, että pitäis olla rakko täynnä kun tuonne menee. Nostaa ymmärtääkseni kohtua, niin että on helpompi ultrata mahan päältä varhaisvaiheessa.
 
Mukula: Mä olen käynyt kolme kertaa ultrassa Helsingin Femedassa Kalevankadulla. Jokaisella kerralla oon ollut eri lääkärillä, mutta mukavin ollut kenties Laura Seikku (mukavia taitavat olla kaikki!). Hänellä kävin siis tässä raskaudessa rv 6+3. Sain todella ystävällistä ja asiakaslähtöistä palvelua. Hän myös koko ajan kertoi mitä tekee ja mitä tapahtuu, joten ei tullut ollenkaan epämukava fiilis. Ultra tehtiin siis sisäkautta, ja näin kai lähes aina Femedalla toimitaan. Oli kiva, että ultrassa tutkittiin perusteellisesti myös munasarjat jne. Yli 100€ tuolla taitaa kaikilla lääkäreillä maksaa varhaisultra, mutta itse en ainakaan löytänyt edullisempaa vaihtoehtoa Helsingistä. Femedalla ovat myös monet tuttavani käyneet ja tykänneet. Lämpimät suosittelut siis minulta! :)
 
Kiitos manque :)
Tänään itseasiassa olin jo Femedan nettivaraussivuilla mutta en sitten vielä varannut aikaa. Kiitos vinkistä, taidan sitten varata ajan Lauralle ensiviikoksi.. :)
 
Mulla oli eilen eka neuvola ja la onkin nyt sitten 10.11. viikolla aikaistu mun laskuista. neuvola"täti" (mun ikänen neitokainen tai vähän jopa nuorempikin..) oli tosi mukava ja kerto kaikki jutut niin tarkkaan ettei oikeen ees tajuttu ite mitään kysellä. Ultra olis about viikolla 12 eli ei tarvii kauaa ootella et näkee pikkusen. <3

fiiliksetkin alkaa tasaantumaan ja mikä parasta mulla on KOLMAS päivä ilman sitä ällötyskuvootusoksetusdarraoloa! ah, se jo saa mielen niin paljon paremmaks.

väsyttää edelleen aikalailla, mut se ei mua haittaa, kunhan se laattatauti olo on poissa.. välillä tulee sekoiltua ja itkeskeltyä, mut se kai kuuluu asiaa. ukkeli vaan hymähtelee ja yrittää ymmärtää. :D

liikunnasta pakko vaan vielä valittaa, että ei kulje ei sitten ollenkaan! siitä on pienoinen tuska, koska olis kiva jatkaa aktiivisesti salilla, mutta voimat ei kertakaikkiaan riitä ja ku yrittää vetää normi salitreeniä, ni siit ei oikeestaan ees tuu hyvä olo. odotan et sekin korjaantuu ja pääsee taas ole normaali oma itsensä. :)

 
Nyt täälläkin on tullu hiukan vuotoa ja tottakai se säikäyttää vaikka onkin monesta paikkaa lukenut että se ei välttämättä ole automaattisesti merkki keskenmenosta tai muusta ongelmasta. Ei vielä ollenkaan kuukautisvuotoon verrattavaa, mutta kuitenkin. Mahakipuja en ainakaan vielä ole tuntenut. Toivottavasti pieni pysyisi kyydissä mukana!
 
eleanora, eiköhän kaikki ole hyvin ja kuulu aisaan :) peukkuja

Täällä alkaa meneen hermot öihinki jo :D päivisin on huono olo ja kaikki mahdolliset muut vaivat ja pelkkä kävelykin sattuu loppupäivästä häntäluuhun, en tajua kyllä miksi.. mutta noista öistä, nyt joutuu jo 4x yössä nousemaan kuselle! eihän siinä saa ainaku tunnin tai pari unta ja taas herää kusihätään ja siinä välissä näkee painajaisia.. :D nyt oon nähny joka yö neuvolan jälkeen painajaisia siitä sitä tutkimuksesta mikä ois parin viikon päästä.. :O ja suu on koko illal ja yön aina rutikuiva kun ei uskalla juoda ettei tarvis niin usein nousta..

 
Täällä on jatkunu järkyttävät pahoinvoinnit :/ ollu töistäkin pois ja kävin työterveydessä jossa lääkäri mulle sano et raskaus ei ole sairaus...eli enempää saikkua ei tuu sielt...no juu eihän se ookkaan sairaus mut kuin tän olon kans pitäs pystyä tekeen töitä ihmisten eritteiden ja kaikenmaailman hajujen kans? :( en tiä mitä täs pitäs tehä...kytkin juossu sohvan vessan väliä saati et ois pystyny syömään edes mitää.
 
Kiitos butter lohdutuksesta! Kyllä mää itekin uskon, että kaikki on ihan kunnossa. Tänään pikkuhousunsuojaan ei ollut työpäivän aikana tullut kuin ihan vähän ruskeaa tuhrua. Onhan sitä tosiaan monesta paikasta lukenu, että ovat ihan yleisiä alkuraskaudessa, mutta ei sille oikein voi mitään, että sellasesta säikähtää. Mutta positiivisena pysytään, että kaikki hyvin, kun kerta ei oo jatkunu eikä se eilinenkään niin kovin runsasta ollut.
 
juu sit vasta kun on runsasta ja pelkkää verta + kovat kivut niin sit kannattaa vasta pelästyä :)

ompa outa meiza ettet saa enempää saikkua? :O joo tiiän ettei tää oo mukapa sairaus, mutta mä en kyllä eläissäni ole ollut näin kipeä ja näin kauan! ku ois oksennustauti, krapula, reuma, migreeni, hermorohmahdus, anemia ja flunssa samaan aikaan kk tolkulla ilman taukoja! paljon suurempi syy mun mielstä saada saikkua ku joku flunssa tai pikku kuume ym.. mä en iki päivänä vois olla nyt töissä.. en mä uskalla edes hypätä bussin kyytiin et sinne pääsisin.. tarpeeks rankaa pelkästään tää koiristakin huolehteminen tai siivoamisen yrittäminen..
 
Nii vois ol toki et neuvolan kautta sais mut työterveydes joku ihan idiootti nuori mies lääkäri :/ no jos ny huomen käy kokeilemassa iltavuoron niin näkeepähän sit kui käy...mut tosiaan olo on aivan hirvee oksutauti, krapula justniinko butter luettelit :( ja meil tääl remonttihommat ihan leväällään ja mä en oo pystyny ko makaan sohval :/ toivottavast menis pian ohi et vois sillai normaalisti jatkaa elämää ja töitä :)
 
Mulla oli tänään ihan kamala päivä. Esikoinen oli päikkäreillä ja itse katsoin sohvalla telkkaria, yht'äkkiä sitten holahti ihan kunnolla verta. Sitä oli siis joka paikassa, vaatteet veressä, matto, sohva ja olkkarin lattia saivat myös osansa. Ihan paniikissa sitten soitin Kättärille, että mitäs nyt? Niin siellä vaan täti totes että keskenmeno, kaikki varmaan tulee itsestään ulos. Jos tulee paljon vielä enemmän verta tai kovia kipuja niin sitten päivystykseen. Soitin sitten ukolle että tulee kotiin, kun sain varmaan keskenmenon. Veret siivosin joka paikasta just ennen kuin esikoinen heräs. Ukko tuli kotiin ja sano että nyt lähdetään sinne päivystykseen, mä täällä jo itkin silmät päästäni siinä vaiheessa. Päivystyksessä lääkäri teki tutkimukset ja ultras vielä, niin kunnon parku tuli kyllä siinä vaiheessa kun sano: Onneksi olkoon, täällä on tällänen otus. Sydän lyö ja kaikki on kunnossa. <3 Yhden kuvankin sain sieltä kotiin mukaan :)

Raskauspussin vieressä oli verenpurkauma, ja saan varautua siihen että verenvuotoa voi jatkua pitkään. Pikkuisella on kuitenkin todella hyvä ennuste nyt kun tollaisen vuodon jälkeen on syke löytynyt. Toki keskenmeno on aina mahdollinen, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
Hui! hiukka varmaan kerkesit pelästymään ! onneksi kaikk olikin hyvin :)

 mulla on tullu pari keskemenoa, eikä sillon oo tullu mieleen lähtee lekuriin käymään tarkistamaan asiaa, koska ovat soittaessa sanoneet vain että keskemeno että turha tulla paikanpäälle.. ja sit oonki lähteny kaupasta hakeen lohtu kaljaa, onneks nyt sit tiedän et kannattaa tarkistuttaa että ei pakosti olekkaan mennyt kesken, siinähän voi tehä vaikka mitä tuhoja kun luulee ettei oo enään paksuna ja lähtee rellestämään :O (ei ole vielä lapsia ja olen parikymppinen)
 
Kyllä mä ehdin kunnolla pelästyä. En olis itse välttämättä halunut edes lähteä käymään siellä päivystyksessä, koska olin varma että kesken meni. Onneks mies sen verran tomerasti käski lähtemään sinne että ei viittinyt kieltäytyä. Tosi hyvä että käytiin, muuten olisin koko illan märähtinyt täällä.
 
no onneksi menitte! ja nyt taas moni ihminen munkin lisäksi tajuaa varmaan mennä tarkistuttaan asia, vaikka puhelimessa sanottaisiinkin että on keskenmeno..

aloin nauraan tolle mun kommentille ( ei ole lapsia ja olen parikymppinen) :DD siis tarkoitin lähinnä sitä tolla et lähteä rellestemään jos tulee keskenmeno, etten jätä lapsiani siis hoitamatta tai ole vanha juoppo :D
 
Kuinka aikasin teillä on alkanut oireet?

Kuumeisesti odottelen, että josko tästä raskaudesta tietäisi paremmin olevansa raskaana. On kyllä hermoja raastavaa aikaa.. Toisaalta ajattelen, että olen raskaana kunnes toisin todistetaan!

Vielä ois 1.5viikkoa ultraan..
 
Täällä on edelleen oireet vähissä, vähän rintoja aristaa ja itku tulee herkästi, muuten ei oikeastaan mitään. Tiedän, että olen onnekas jos tosiaan näin helpolla ilman pahoinvointeja yms. tästä selviän, mutta en kuitenkaan voi olla miettimättä että eikö sitä pitäisi tuntea olevansa raskaana kuitenkin, onkohan siellä masussa kehittyvä yksilö vielä olemassa jne. :(

Muutenkin kun näitä juttuja täällä lueskelee, tuntuu että olenko mä raskaana ollenkaan; energiaa olisi vaikka muille jakaa, liikunta (raskaampikin) sujuu melkeinpä helpommin kuin ennen, normaali terveellinen ruokavalio tuntuu hyvältä...

Vaikka olin päättänyt ettei varhaisultralle ole tarvetta, taidanpa kuitenkin huomenna soittaa sinne kehuttuun Femedaan, jospa ensi viikon Suomen keikalle saisi ajan. 
 
Mulla oli myös edellisessä raskaudessa noita verenvuotoja, ja kyllä se vaan säikäyttää. Varsinkin kun sitä verta tosiaan tulee aika reippaasti. Mutta hyvä tosiaan että meni näin päin. :)
Meillä oli tänään neuvola kun jouduin työvuorojen takia sitä vaihtamaan. Ei ollut oma hoitaja paikalla, mutta hyvin meni ja LA nyt sitten 13.11. 

Edelleen täällä halaillaan pönttöä, tälle pahalle ololle ei loppua näy ja se on  tosiaan 24/7 nyt olen onneksi saikkarilla viikon ja toivon että helppaisi. Tämän päiväinen neuvolatäti tai oli oikealta ammatiltaan kätilö kertoi että jos mikään ei auta niin hän voisi tehdä mulle akupunktiota, mikä kuulemma auttaa myös pahoinvointiin. Katsotaan nyt mihin päädyn. :)
 
mulla vihloo alamahaa ja munasarjoja ja tissit on vähän arat.
välillä ällöttävä olo, mutta oksentaa ei oo tarvinnu, ainakaan vielä.
edellisen raskauden aikana ei tarvinnut oksentaa kertaakaa.

mä en vuotanut viime raskaudessa vaikka kaksoisraskaus päättyi toisen alkion osalta joskus
rv 6-8, näkyi vaan np-ultrassa että oli toinen pussi tyhjänä.
toivottavasti ei tulis nytkään vuotoja.

ultraan yksityiselle vasta 12.4 ja neuvolaan 16.4.
saiskohan sitä puhuttua itelleen suunnitellun sektion? :D
 
Tervehdys kaikille, taas pitkästä aikaa :)
En oo muutamaan päivään jaksanut käydä koneella ollenkaan, on ollut töissä aikaisia aamuja (työt alkaa klo 4.15 tai 5.15) ja päivällä kotiin päästyä oon vaan kaatunut sohvalle nukkumaan :D Huono olokin jatkuu joten sekin on jymäyttänyt mut sohvalle. Ei ole oikein energiaa tehdä mitään, joten oon vaan katellut elokuvia ja makoillut sohvalla. Tosi epäreilua lapsille jotka haluais sitä huomioo ja että tehtäis jotain yhdessä mutta ei vaan jaksa.. Ehkäpä tää alkais kohta helpottaa, toivoa saa ainakin.

Tänään olis tarkoitus lähteä viikonlopun viettoon Espooseen mun vanhempien luokse, saa nähdä mitä tulee bussimatkasta kahden lapsen ja pahoinvoivan äidin kanssa.. voi olla aika mielenkiintosta :)

Meiza Voimia pahoinvoinnin kanssa elämiseen, ei oo kivaa :/ Onpa sulla ollu tyly työterveyslääkäri, pitäisköhän sun neuvolasta kokeilla?? Mulle juuri sanottiin neuvolassa kun puhuttiin tästä mun pahoinvoinnista ja työstä ja neukkutäti käski heti tulla hakee saikkuu jos alkaa tuntuu siltä ettei enää jaksa..

Amppuh Kuulostaa hurjalta tuo verenvuoto, ite olisin kans menny kyllä ihan paniikkiin. Hyvä että kaikki oli kuitenkin kunnossa, toivotaan ettei enää sun tarvitsisi säikähtää samalla lailla <3

onnekas10 Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6-7, sitä ennen ei oikein ollut muita oireita kuin väsymys ja arat rinnat. Väsymys alkoi varmaan viikolla 5..

Mäki oon nyt alkanu joutuu nousee öisinki käymään pissalla, alkuun riitti yks kerta mutta nyt kyllä täytyy käydä ainaki kaks kertaa. Viime yönä havahduin siihen että pitäis nousta käymään vessassa mutta ajattelin että ei vielä jaksa, torkahdin siinä sitten ja näin unta että mulla oli ihan kamala pissahätä ja yritin jossain kahvilassa päästä vessaan mutta kahvilan omistaja ei päästänyt mua :D Yritin sitä sitten rukoilla että kiltti päästä mut vessaan, oon raskaana ja mulla on tosi pieni rakko :DD Sitten heräsin ja olikin jo kiire vessaan, varmaan olisin pissiny sänkyyn jos olisin vielä vitkutellu..
 
PePa>  Juu tyly se lääkäri tosiaan oli :/ mul on neuvola tiistaina et sit pääsee keskustelee neukkutätin kans asiasta joka toivottavast hiuka enemmän myötä elää tälläsen ongelman kanssa.
Ärsyttävä pahoinvointi :/ on päiviä jolloin on hyvä olla ja sit suurimmaks osaks kuitenki niitä "krapula" päiviä....no mut kohta olis 8 viikkoo täynnä et josko pian loppuis pahat olot ja alkais se ihana odotus :) Tänään tiedossa 9 h iltavuoro...huoooh...saas nähä kuin käy...tämä aamu nyt ollu sarjassa hieman parempi mut mua pelottaa se huominen aamuvuoro :P
 
Takaisin
Top