Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sea78 Mulla on maha-asukki aika rauhallinen liikkuja, liikkeitä tunnen eniten tietyissä asennoissa mutta nyt ollut rauhallisempaa menoa. Olen liikelaskentaa tehnyt muutaman kerran, jos on oikein tuntunu liikkeet vähäisiltä ja aina oon saanu riittävän määrän. Eli olen jättäny murehtimisen siihen. Huomaan varsinkin kiireisinä päivinä liikkeitä vähemmän. Toki jos kovin alkaa huolettaa ja liikelaskenta ei rauhota,niin kannattaahan se soittaa neuvolaan tai äitiyspolille.

Ja tuosta mahasta,niin miekin oon katellu ja voivotellu että ompa pieni maha kun vertaa toisten kuvia tuolla kuvaketjussa. Eli et ole yksin huoliesi kanssa [:D]

Meikäläinen oli viikonlopun reissussa ja kävin Tuurissa kyläkaupassa shoppailemassa. 4:lle ohjelmaa kuvasivat ja tehokkaasti yritin väistellä,etten joudu taustalta kuvaan [:D] Olihan se iso pulju ja rahaakin sain uppoamaan. Ostin maha-asukille nallepuh-lakanat,kun hintaero oli puolet vähemmän mitä Oulussa Anttilassa ja sitten ostin myös vaunuja varten suojaverkon, mikä hyvä myös talvella lumituiskulta suojaamaan.

Muuttokuumeessa ollaan, vielä n.kk pitäs kärvistellä ja sit pääsis laittaan uutta kotia

Voikaahan hyvin!

Täällä myös alkais sitte lomailu 22.12. Työt loppuu siihen, kun kauppa laitetaan kiinni. Äitiyslomaa hain hieman varhennettuna eli 7.1 alkavaksi. Hieman ristiriitaiset tunteet tuosta loman alkamisesta, toisaalta ihana päästä jo silloin rauhoittumaan mutta sitten taas rahallisesti huono juttu [8|] 

hilppa86: Täällä kans muuttokuume jo iskee! Meillä olis muutto uuteen vuodenvaihteessa, hyvällä tuurilla jo joulun ja uudenvuoden välipäivinä [:)] Ihanaa![:)]
Aavistuksen harmittaa ettei jouluksi uuteen kotiin päästä, olisi ollut mukava laittaa uuteen kotiin joulukoristeet! Nyt ei edes fiiliksiä tätä nyk. (tulevaa vanhaa) asuntoa edes laitella joulukuntoon. Siinä joutuu kuitenki ne heti purkaa. Hieman syö itseltä joulutunnelmaa. [&o] Mutta jos sitä viettäis joulun porukoilla nii ei tarvi kattella muuttolaatikoita[:D]

Onko muilla ollut öisin hapensaanti vaikeuksia? Itsellä tuntuu, että yöllä vessaan noustessa joutuu haukkomaan happea kun ei muuten tunnu saavan henkeä. Sama öisin kylkeä kääntäessä jne. [&o] Tiedä, johtuisko osittain tukkoisesta nenästä, mikä vaivaa aina aamuisin herätessä. Päivisin happi kulkee ihan normaalisti.

Asuinpaikkakunta/koti: olemme erittäin tyytyväisiä. Melkein tasan vuosi sitten muutettiin nykyiseen rivitaloomme. Koko homma meni vähän niinkuin oho. Olin hieman katsonut netistä mitä sais omasta kämpästäni. Sitten katoin mitä oli markkinoilla rivareita. Sitten aloin lähettää linkkejä miehelle ja pikkuhiljaa alkoi mieskin haaveilemaan rivarista. Hänkun ei ole koskaan asunut maantasalla, eli aina kerrostalossa [:D]. Sitten kutsuttiin välittäjä kylään joka sitten kertoi että tää asunto menee nopeasti, kun on niin vähän tämäntyyppisiä tarjolla. Tehtiin hintapyyntö, joka oli minun mielestäni aika korkea. Asunto laitettiin myyntiin, ajatuksella että no, kait siinä menee sitten joku kuukausi. Onneksi olimme jo ehtineet käydä aika monessa näytössä että tiedettiin suht hyvin mitä haetaan.

Asunto meni kaupaksi 48 tunnissa!!!!!!!! Ja täyteen hintaan: saatiin jopa 2 täyden hinnan tarjousta [:o] Oltiin ihan äimänkäkenä! Sitten piti alkaa nopsaan löytää se uusi koti. Loppupeleissa onnistuttiin rajaamana kahteen kandidaattiin joista tämä nykyinen koti voitti, koska oli uudisrakennus.

Nyt tosin haaveilen taas isommasta, kun olen miettinyt että kun (JOS) kakkonen siunaantuu, niin pitäähän lapsille olla omat makkarit. Nykyisessä on vaan 3 makkaria, ja yksi toimii miehen pelihuoneena. No, haaveilla voi - ja lotota [:D] [:D] [:D]

Asuinpaikkana se on loistava, talouyhtiössä hurjasti lapsia ja aluekin on pientaloalue. Ollaan hirmy häpi ja viihdymme hyvin!! Meri sais vielä olla näkyvillä mutta jostain oli pakko tinkiä [:D]

kodista meilläkin muuttopuuhia suunnitellessa. Nykyinen on pienehkö 55,5neliön kaksio. Toka kerros eikä hissiä, eli ei oikein onnaa vaunujen ja muiden kanssa. Ja tää on jo nyt ahdas, ja helpompi muuttaa nyt, kuin sitten pienen lapsen kanssa. Eli etsinnässä meilläkin olis, keskiviikkona olis pankin kanssa keskustelut että saataisko lainaa. Jollei pankissa onnista, niin sitten olis yks vuokra kolmio varattuna meille. Eli sitten varmaan sinne, tosin oma houkuttais toki enemmän. Ostettais OK-talo ja vuokra olis kerros... No, loppuviikosta varmasti viisaampi taas. Jokatapauksessa muuttoa varmaan eessä tossa vuoden vaihteessa.

Huomenta [:)]
Varoitus! teksti sisältää runsaasti ( . ), joka muuten pullahtaa pihalle kohta!
Täällä herättiin tähän keskiviikkoon jo ennen viittä [>:] En enää saanut unta vessareissun jälkeen, vaan pyörin sängyssä tunnin verran, ennenku sit nousin ukkelin kans aamukahveen keittoon.. Vauvakin heräili aamujumpalleen sillon viiden aikaan, joten ei senkään vuoksi uni enää tullut..
Saa nähdä mimmonen päivästä tulee.. Mulle on ruvennut tulemaan väsyneenä sellasia ihan kummallisia sydämen tykytyskohtauksia.. pulssi nousee ykskaks ilman mitään fyysistä rasitusta 90 --> 150 [&:] Olo on ihan kamala.. Näitä on ollut jo kohta kuukauden aikana aika monta [:'(] Menevät onneks ohi noin 5-10 minuutissa, mut sillähetkellä tuntuu et henki lähtee.. EKG:ssä kävin ja lääkärillä ekan tämmösen jälkeen ja ihan normaalit oli käyrät ja labrat mitä otettiin, mut mun äiteellä on sellanen kun johtoratahäiriö, niin tää lääkäri sit epäili, et saattais olla periytynyt mulle ja et raskaus on sen vaan laukassut.. Ei oo mitään paniikkihäiriöö lääkärin mukaan, kun ei oo muita oireita kun äkillinen pulssin nousu.. [8|]
Eilen olikin sit odotusajan suuhygienistillä käynti [:)] , joka täällä meillä on siis ilmainen! En ollutkaan käynyt 10 vuoteen siellä [8|] [:D] ja olin ihan varma et se löytää kymmeniä ja taas kymmeniä reikiä... Mut ei.. Sama reiän alku kuin 10 vuotta sitten [:D] Eivät sitä edes paikkaa, kun ei voi vielä oikein reiäks sanoa.. Mikään ei ollut siis muuttunut 10 vuodessa, vaikka mulla oli sinä aikana 8 vuotta kielikoru, yhdessä vaiheessa kaksikin.. ja sit huulikoruja kahdessakin eri paikkaa ja sit vielä poskikoru [8|] Yhtään kasvojen alueen lävistystä mulla ei enää oo.. Ihme kyllä nuokaan korut ei ollu aiheuttanut mitään ongelmia [:)]
Ainoo ongelma siellä suuhygienistillä käynnissä oli se, et multa meinas lähtee taju siinä selällään maatessa [&:] Vauva painaa jo sen verran, et selällään maatessa tulee huono-olo ja tää hoitsu ei eka uskonut mua kun pyysin lupaa nousta istumaan.. Hiki valu päästä ja silmissä sumeni [>:] Sit vasta helpotti kun nousin istumaan.. Huh huh.. ja YÄK! Oli kyllä pyörtyminen melko lähellä!!
Vauvakin oli melko hiljanen eilen ja jo liikelaskentaakin tein sen vuoksi.. Sain kuitenkin jo ekan 20 min aikana ne 10 liikettä onneks [:D] ja tänä aamuna ollaan taas jumpattu niin et ei oo tarvinnu kyllä huolehtia..
Huh.. Johan rupee riittään taas yhelle kertaa.. [:D]

rötkis->Mulle suositeltiin heti ekan neuvolakäynnin jälkeen että menisin suuhygienistille. Juuri tuon syyn takia kun ollaan selällään!!! Onneks tuli käytyä ajoissa nyt ois aika hankala olla sillä penkillä kun itseäkin ahdistaa jos on selältään. Tyhmä hammashoitaja kun ei tajunnu lopettaa ja päästää istumaan hetkeks aikaa!

Sitten omaa napaa. Eilen kun makoilin sohvalla niin yhtäkkiä katsoin mahaan niin poitsun jalka tai joku näky mahan läpi. Tai siis se änki sitä. Masu oli kyllä niin hassun näköinen että mieski näki sen :D muutaman minuutin maha vaihteli asentoa. On se kyl erikoisen näköstä.. mul tuli semmonen iljettävä tunne kun näki kuinka maha muuttaa muotoa oudoks säikähdinkin alkuun :P

Jenni: WOW! 48 tuntia! [:)]

rötkis: Olipas todella tyly hammastäti (tai -setä)! Mulle neuvolatäti sanoi tuosta selällään makaamisesta, että jos vauva painaa selän suuria verisuonia, tulee huono olo ja on pakko vaihtaa asentoa, ettei sikiön hapensaanti vaarannu. Jos raskaana oleva nainen pyytää saada vaihtaa asentoa, niin silloin on paree uskoa [:@] Graah, mitä toimintaa!!! (hormonit jyllää, sori [8|])

Koti: Muutettiin vuokralta omaan asuntoon puoli vuotta sitten, sitä ennen teetettiin täällä kylppäri- ja vessaremontti eli ihan heti ei olla pois muuttamassa. Kämppä on hyvässä taloyhtiössä suht rauhallisella alueella Hervannassa eli palvelut lähellä ja lähin päiväkoti ja koulukin n. 100 m:n päässä. Asunto on hyvänkokoinen kolmio, jossa isot huoneet. Vauvan huone (tällä hetkellä vielä työhuone) on todella iso, johon mahtuisi kyllä kaksikin lasta. Seuraava siirto olis sitten mun valmistuttua ja työllistyttyä varmaan rivari tai paritalo, muttei vielä vähään aikaan.

Helou! [:)]

Kodista: Meillä vuokrakolmio kerrostalon alimmassa kerroksessa, ei siis yhtään rappusia ja oma todella pikkuinen pihakin löytyy. [:)] Tosin tää on opiskelija-asunto, joten saadaan asua tuossa miehen valmistumiseen asti, eli kevääseen 2012. Sit en tiiä mitä tehään, ajattelin ett jos sais Helsingin kaupungilta työsuhdeasunnon siks viideks vuotta, kun niissä saa asua. Mulla kuitenkin täällä vakituinen työ ja miehen alan paikat on aikalailla täällä pk-seudulla, mutta kyllä me täältä pohjosempaan haluttais. Oulu tai sen lähikunnat vois kiinnostaa. [:)] Mutta muutama vuosi ainaki vielä täällä asustellaan, jos ei mitn mullistavaa sitte satu.

Lomasta: Mulla tän päivän jälkeen enää 4 työpäivää!!! [:D] Oon ihan tötterö täällä töissä ja tosi väsyny, joten ihan oikeeseen paikkaan loma tulee kyllä. Äippäloma alkaa virallisesti 17.12., nyt siis pidän vuosilomat ensin pois. [:)]

Joo oli se kieltämättä vähän pyllystä, kun se täti vaan pyys oottaan kun pyysin saada nousta istumaan [>:] "Et ei tässä mee kuin hetki.." Eipä se tieto paljoo auta jos vauva painaa verisuonia ja estää verenkierron.. Ei oo omasta tahdosta ja kärsivällisyydestä kiinni se, et pyörtyykö se vai ei [8|]
Onpa ne dreamer teidän neuvolassa viksuja, kun ottavat huomioon ton, että suurimmalle osalle tulee huono-olo selällään makuulla! Meillä taasen on suositus et ei kävis ennen (muistaakseni) 25 viikkoa [8|] Ja ne perusteli sen sillä, et raskaus ei yleensä aiheuta suuhun mitään ongelmia sillon alkuraskaudesta, vaan ennemmin loppupuoliskolla.. Täytyykin sanoa neuvolassa tosta [:)]
Asunnosta : Me ostettiin kohta 3 vuotta sitten tää 80neliön kerrostalokolmio.. Kerros on eka (tai tavallaan toinen), eli yhdet pikkuraput vaan on ovelle.. Meidän rapun ulko-ovi on muita rappuja korkeemmalla.. ikäänkuin rinteessä, mut tuohonkin pääsee "ramppia" pitkin, joten vauvan kans pääsee kyllä melko näppärästi noi yhdet raput sit, kun kantaa kantokopassa.. Tilaa on hyvin, kun huoneet on tosi isoja.. Pikkunen nukkuu ekat vuodet kyllä meidän huoneessa, kun tää toinen makuuhuone on miehen poikien huoneena (+tietokonehuoneena) nyt ja kun hyö on meillä jokatoinen viikonloppu, niin saavatpahan nukkua ainakin rauhassa, kun pikkunen nukkuu meidän kans samassa huoneessa.. Hyvin sinne meidän makuhuoneeseen pinnis mahtu ja sit kun tarve on niin junnusänky..
Vaatehuoneeseen tehtiin vauvalle hoitopiste, kun siellä oli sopivasti "hukkatilaa" ja kaappi jonka päälle sai näppärästi hoitotason ja viereen säilytyslokeroita..
Ainoo miinus tässä on se, et kun lapsi kasvaa niin se joutuu sit jakamaan isoveljien kans huoneen aina sillontällön.. En usko et se pientä haittaa, mut isompia voi jo vähän haitata [:D] Vanhempi kun täyttää kohta 9 ja nuorempi just täytti 5.. Noh.. Se on sen ajan murhe [:D]

Moi, se ois 27 viikkoa täynnä!

Kylläpä on myräkkä ulkona. Oltiin tytön kans ehkä 20 minsaa pihalla ja sitten oltiin kumpikin jo niin jäässä et pakko oli tulla takas sisälle. Ei pakkasta ole kuin 7 astetta mutta hirveän kova tuuli. No, onneksi ei ole pakko tonne ulos enää lähteä. Olla möllötetään sisällä villasukat jalassa ja lämmitellään takkaa[:)].

Kodista... Me alettiin rakentamaan tätä meidän kotia 2007 ja päästiin muuttamaan 2008 loppuvuodesta jolloin esikoinen oli jo tuloillaan. Olen kyllä todella tyytyväinen, että ennätettiin ensin rakentamaan ennen lapsen tuloa. Monella tutulla ollut toisin päin ja todella rankkaa aikaa kuulema. Ja meidän kotiin olen oikein tyytyväinen. Yksikerroksinen 140 neliöö... juuri passeli meille. Asuinalue ja naapurit on aivan ihania. Asutaan melkein metsän keskellä, mutta silti lähimpään kouluun ja tarhaan matkaa kilometrin verran. Saman matkan päässä löytyy myös kauppa, kirjasto, apteekki ym. Ainut minkä muuttaisin niin olis yksi makkari lisää, mutta jospa meille nämä 2 pkl lapsia riittää, niin mahdutaan hyvin[:)].

Joo, kuukausi jouluun ja mulla alkaa stressiä pukkaan joululahjojen kanssa ja myös noiden joulukorttien. Joka vuosi olen itse askarrellut, mutta nyt taitaa jäädä väliin. Ajattelin et täytyy ottaa joku perhevalokuva ja siitä teettää kortit, niin pääsee kaikkein helpommalla. Lahjat onkin sitten hankalampi homma. Kummipojille on kaikkein vaikeinta keksiä lahjoja. Mummoille lähtee varmaan taas esikoisen kuvista tehty kalenteri ensi vuodelle. Miehelle en keksi mitään, kun se ei tykkää et sille ostetaan lahjoja[&:]. No, täytyy lähteä joku päivä kaupungille ja ostaa mitä silmään osuu.

Joku kyseli vaunuista. Meillä esikoisen Brio Kombit joilla mennään. Ihan perusvaunut ja tyytyväinen olen ollut. Sisarusrattaina sitten Bill&Teds Dashit. Ne varta vasten tilasin Englannista, kun kakkonen ilmoitteli tulostaan. Vaikuttaa hyviltä ainakin nyt yhdellä lapsella käytössä olleina. On pienet ja ketterät.

Nyt täytyy lähteä tyttöä viihdyttämään, kun roikkuu jalassa koko ajan, ei ilmeisesti halua että äippä istuskelee koneella[:)].

Mukavaa viikon jatkoa!

Sori, nyt tulee omaa napaa:

Maanantaina aamusta alkaen töissä supistellut jatkuvasti, pahimmillaan 2 minuutin välein. Ihan siis istuessa töissä. Tilanne rauhottui hiukan kun pääsin kotiin, ja sama kuvio toistui taas tiistai aamuna. Taas kotona rauhottui hiukan, mutta tulivat kuitenkin muutama tunnissa, ja silloin supparit kestivät paljon pitempään. Normaalisti aiemmin en ole huomannut supistuksia muuten kuin kädellä kokeilemalla että maha on kova, mutta nyt sen tuntee kuinka se lähtee alavatsasta ja nousee ylös koko vatsaan. Ei siis ole kipua, mutta lähellä sitä, pientä jomotusta, ja selkeästi helpottunut olo kun suppareilla on taukoa.

Soitin neuvolaan ja ne lähettivät labraan, otettiin tänään pissakokeet ja valkovuoto näyte, tutkitaan mm. steptokokki B ym. Tulokset saan kylläkin aikaisintaan huomenna, mutta viimeistään perjantaina. Ei kai tässä muukaan aita ku odottaa! Kyllä oli sydän syrjällään viime yönäkin, kun supistuksia tuli vähän väliä ja selkää ja alavatsaa jomotti.

Nyt on ollut vähemmän supistuksia onneksi, toivottavasti ne nyt loppuisi, tää ei kyllä voi olla millään muotoa normaalia enää! Jo sais lääkäriajan sitten ensi viikolla viimeistään.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Miksei täällä vielä sada!!! Tahdon lunta!!!

Möllimöykky: Tsempit sinne ja jaksamisia Tuu sitten kertomaan, mitä testeistä selvisi.

Möllimöykky, nuihin sun supistuksiin kommentoin että mulla oli täsmälleen sama tilanne viikko-pari sitten. Töissä alkoi yhtäkkiä olla supistuksia tosi paljon, ihan vaan istuessa, ja kotonakin iltaisin levossa. "Liikkeellelähtösupistuksia" en ole pitänyt mitenkään vaarallisina mutta ne levossa tulevat tuntui tosi oudoilta. Kävin ylimääräisessä lääkärissä ja otettiin pissasta bakteeriviljelyt ja valkovuodosta streptokokkinäyte. Kaikkien tulokset oli negatiivisia eli syytä supistuksille ei löytynyt. Kohdunsuullakaan ei ollut tapahtunut mitään. Nyt kuitenkin sairaslomailen äippäloman alkuun asti ja onhan ne supparit vähentyneet ihan selvästi kotona ollessa! Eli otahan sinälkin mahdollisimman rauhallisesti [:)]

Pakko jakaa teidän kanssa viimeyön uneni:

Olin mennyt nukkumaan ihan normaalisti ja seuraavan kerran herätessäni istuin olohuoneessa vauva sylissä.
Minulla oli mennyt koko synnytys ja kaikki tapahtumat ihan ohi, enkä saanut mitään muistikuvia vaikka kuinka yritin. Mies kertoi muistavansa ja valokuvanneensa kaiken. Olin todella surullinen.... Meillä oli vieraita käymässä ja istuin sohvalla vauvan kanssa ja höpöttelin tytölle niitä näitä (vauva oli ihan minun näköinen pienenä), kunnes vauva taisi kyllästyä lepertelyyni ja tokaisi: "Mutsi, turpa kiinni". En saanut sanaa suustani..... vauva oli minulle sen jälkeen tosi ilkeä, mutta kun mieheni tuli niin hänelle oli oikea pikkuinen enkeli.

Sitten heräsin ja piti vähän aikaa katsella ympärille ja tunnustella mahaa, että "huh! kaikki kunnossa".

Onko muilla ollut näitä ihme unia? Edellisenä yönä näin taas sellaisen kauhuleffan, jostain hirviöstä jolla ei ollut ollenkaan ihoa ja se jahtasi meitä ja lopuksi sai meidät kiinni. Taitaa alitajunta tehdä pienet tepposet.....Eihän tässä enää uskalla kohta nukkumaan mennä kun ei tiedä minkä lajin näytäntö seuraavaksi alkaa[8|]

unista mä oon taas alkanu näkemään näitä kuoleman pelko uniani... Että joku läheinen kuolee. Ihan kamalia, muutenkin painajaisia nähny paljon raskaana ollessa. Oudot unet on kadonnu hetkeks, kyllä niitäkin näen, en vain niin muista.

Nyt jos menis koittamaan unta, katsellaan miten onnistuu kun tuo nahkapallon valtias on niin riehakkaalla päällä, ei ehkä olis kannattanut syödä tossa iltasella suklaakakkua [:D][:D] On meinaan virtaa, josko hänkin pistäs unille kun pääsee parempaan asentoon, tuntuu häntä haittaavan mun istuminen, niin josko sitten sais paremman asennon kun makaan[;)]

outoja unia (siis jotka poikkeaisivat nykyisistä, jo oudoista unista [:D] ) ei ole ollut. Mutta oi kun kivaa kun heräsin aamulla!!! Käytän sellaista purentakiskoa, kun narskutan hampaita todella paljon. No, otin sen pois aamulla ja se oli ihan verinen. Sitten huomasin että suu on täynnä verta!! Ikenet vuosivat yön aikana aika paljon. Sain verenvuodon tyrehdyttyä, mutta ei ollut kiva maku suussa - ei!

29. viikko lähti käyntiin tänään!! Huhheijaa! Juhlistan sen hernekeitolla ja pannukakulla (+ kermaa ja hilloa! haha!)

Unista nyt viime yönä näin ensimmäistä kertaa vauvasta unta. Yritettiin miehen kanssa totuttaa vauvaa tuttipulloon :) ja sit se vauva oli viel kauheen iso ja painavakin. Sit sen vaippa irtos koko ajan :D oli hiukan outo uni.

Jeejee 27. viikko pyörähti käyntiin!!

Rölli: On ollut noita unia tosi paljon, tänne jonnekin olen niitä kirjoitellutkin... Milloin jäänyt vauva laitokselle, milloin syntynyt navasta jne.

Jenni: Inhottavaa tuo ikenien vuotaminen, itsellä auttanut vähän kun suuhygienistillä ja hammaslääkärillä käynnin jälkeen olen joka päivä putsannut hammastikulla (EI LANKAA!) hampaiden välit. Hammaslanka saattaa vahingoittaa ikeniä.

(.) Itsellä tuli taas viime yönä lonkkakipuja ja pohjekramppi. [:@] Eihän ne nyt takaisin tule!?! Muutenkin on ollut hirveän tukala olo, läheisetkin ovat huomanneet, että vatsa kasvoi muutamassa päivässä ihan hujauksessa tosi paljon! Ruokaa täytyy syödä aivan toisella tavalla kuin aiemmin, ihan hiiren annoksia kerralla. Muuten tulee niin karsea fiilis, ettei meinaa kestää. Ihan kuin räjähtäisi. Ja vesilasillinenkin meinaa pyrkiä tulemaan ylös. Hankalaa, kun olen tottunut juomaan paljon vettä. Supistuksia tule joka päivä, mutta ei kai niistä tarvitse huolestua. Lääkäri sanoi että jos tulee kipeitä niin sitten on toinen juttu. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä, niin ei hätää. Ikävän tuntuisia nuo supistukset ovat lähinnä.

Kotina meillä on vuokrayksiö omakotitalon yläkerrassa, reilut 50 neliötä. Yksiö tämä tavallaan on, kun toisella puolella on keittiö ja toisella olohuone. Molemmilla puolilla on kuitenkin alkovit, joista toisessa on meidän sänky ("poikittain") ja vauvan pinnis tulee siihen viereen. Keittiön alkovista tulee aikanaan tytön huone, tällä hetkellä toimii miehen työpisteenä. Näitä ei kuitenkaan lasketa neliöihin koska ovat vinon katon alla eivätkä täyttä huonekorkeutta. Eli todellisuudessa neliöitä on ehkä n. 55-60... Vuokraan kuuluu saunamahdollisuus, lämpö, vesi, sähkö ja pieni piha. Ja kun talo on puutaloalueella, niin ulkoilumahdollisuudet alkavat heti ovelta ja minun vanhemmillani on oma talo tuossa viereisellä kadulla, ja heillä on isompi pihakin. Tyytyväisinä ollaan tässä asuttu jo kohta 10 vuotta.

***Ihastuttava talvi! Voi kun voisi vielä ottaa kunnolla ilon irti ja tehdä pitkiä lenkkejä, mutta täytyy sitten lopputalvesta senkin edestä!***

Uniani olen tänne jo jonkun verran kirjoitellut, mutta viime aikoina ei mitään liian outoja ole tullut nähtyä. Paitsi näin vauvan kasvot ensi kerran: näytti ihan miehen ja mun välimaastosta (vauvoina siis)...helmikuussa nähdään sitten, kuinka oikeaan uni osui [:D]

Jenskula: Närästys...aah, tämä iltojemme murhe ja päiviemme riesa. Omasta mielestäni englanninkielinen termi "heartburn" kuvaa vaivaa aika hyvin, ainakin omalla kohdalla. Eli, siis rintakehässä tuntuu poltetta. Joskus pakko puristaa silmät kiinni ja huutaa. Mulla veden juominen auttaa ja Rennie kanssa.

edit: Oho, 200 viestiä täynnä [8|] Huomenna alkaa 29. viikko ja viimeinen kolmannes!!!

Unista: Itse näin toissa yönä että synnytys alkoi kotona. Nukkuessani. Mies oli töissä. Unessa pällistelin ympäri makuuhuonetta, jostain tyhjästä tuli harsoja yms. viereeni iso liuta. Ääneen tokaisin " Nonnih vaava, mä oon valmis ottaan sut vastaa, alappas tulla jo!" Ei siinä montaa sekunttia mennyt kun vaava syntyi, itse otin kiinni, leikkasin napanuoran. Ja sit vaan soitto miehelle että " onneksi olkoon, sieltä tulikin tytön sijasta poika, oot nyt iskä!" :D Mies tokasi siihen " Selvä, täytynee pukea poika pinkkiin sittten, kiitos, samoin sinulle!"

Sit heräsin ja katoin ni mies nukkuu tyytyväisenä vieressä, tosin heräsi mun kauheeseen naurukohtuakseen :D

Närästys: Sitä on täällä myös... Olisi edes päivän poissa. Itselläni auttaa iso, jääkylmä lasillinen maitoa ! :) SUOSITTELEN ! Tai manteli ;)

Takaisin