Marraskuun muminat

Tervetuloa uusille!

Mulla nyt 14+1 menossa ja maha on pullahtanut esiin. Mitä googlailin kuvia netistä, on tosi yksilöllistä miten maha tulee esiin.
 
Täällä vasta 14+0, mutta silti kumpu näkyy jopa mieheni mielestä. Liekö sitten enemmän kuitenkin jotain turvotusta vaan koko ajan, kun kuitenkin ensimmäinen tulossa ja mullakin ruumiinrakenne on sellainen, että luulis olevan tilaa muutoksille. Nautin kyllä silti ajatuksesta, että se masu nyt siinä ois päättäny spurtata esille.:rolleyes:
 
Okei! Ehkä mullakin nyt viime viestistä on vähän turvotusta ilmennyt :grin ulkohousuja ei oo toivoakaan saada enää kiinni ja perushousutkin puristaa..

Mulla edessä perjantaina sokerirasitus. :depressed: Molemmista lapsista mulla on raskausdiabetes ollut ja luulenpa ettei tämän tulos siitä poikkea. :sad001 En odota kyllä yhtään..

Onko teistä jollekin tehty sektio? Hätä- tai kiireellinen? :anyone
 
Mulla edessä perjantaina sokerirasitus. :depressed: Molemmista lapsista mulla on raskausdiabetes ollut ja luulenpa ettei tämän tulos siitä poikkea. :sad001 En odota kyllä yhtään..

Onko teistä jollekin tehty sektio? Hätä- tai kiireellinen? :anyone

Tsemppiä rasitukseen! Miulla esikoista odottaessa tuli radi vasta viikolla 30+, kun satunnaislöydöksenä sokerit hyppäsi virtsaan. Molemmat rasitukset oli ok. Toivon samanlaista nytkin, vaikka lisääntyneen rasvamassan vuoksi ne toiveet eivät ole kauhean realistisia. Tuntui jo ekassa rasituksessa että tulee diagnoosi, mutta ei onneksi. Helmikuussa sit uusiksi.

Miulle tehtiin kiireellinen sektio, kun käynnistys pitkittyi pojan avotarjonnan vuoksi (?). Mikä mietityttää?
 
Kiitos! :greet015
Mulla toisen lapsen kohdalla tehtiin varhaisessa vaiheessa rasitus esikoisen aikaisen rd:n vuoksi - niinkuin tääkin siis tottakai tehdään. Esikoisen kohdalla tais olla viikot 26 ja joku ihan onnettoman pieni ylitys niissä rajoissa, tai siis yhdessä. Toisen kohdalla oli jossain 12 viikolla jo aika reipaskin nousu siinä tunnin arvossa. Kyllä jännittää miten tässä käy, toivon ainakin et edelleen ihan ruokavaliomuutoksilla pärjäisin :confused005

Mulle tehtiin hätäsektio 2015 ja mietin ja mietityttää varmaan se, että selvitäänkö hengissä? :nailbiting: Tai ehkä ei sekään kun sitä ei kukaan voi tietää, mutta kun vatsa on leikattu isosti auki ni jännään miten paikat kestää kai :sad001
 
Kiitos! :greet015
Mulla toisen lapsen kohdalla tehtiin varhaisessa vaiheessa rasitus esikoisen aikaisen rd:n vuoksi - niinkuin tääkin siis tottakai tehdään. Esikoisen kohdalla tais olla viikot 26 ja joku ihan onnettoman pieni ylitys niissä rajoissa, tai siis yhdessä. Toisen kohdalla oli jossain 12 viikolla jo aika reipaskin nousu siinä tunnin arvossa. Kyllä jännittää miten tässä käy, toivon ainakin et edelleen ihan ruokavaliomuutoksilla pärjäisin :confused005

Mulle tehtiin hätäsektio 2015 ja mietin ja mietityttää varmaan se, että selvitäänkö hengissä? :nailbiting: Tai ehkä ei sekään kun sitä ei kukaan voi tietää, mutta kun vatsa on leikattu isosti auki ni jännään miten paikat kestää kai :sad001
Miun kaverille tehtiin esikoisen kanssa hätäsektio, mutta kaksi seuraavaa raskautta meni hyvin ja alakautta synnytti molemmat. Että ei se ainakaan poissulje onnistuneita raskauksia ja synnytyksiä. Riskeistä en tiedä sen ihmeemmin, kai missä vaan sektiossa tietysti voi jotain kiinnikkeitä tulla, jolloin kasvaessa voi tuntua ikävältä.
Jos siulla tuntuu kovin pelottavan asia, niin ota ihmeessä se puheeksi neuvolassa - älä jää mietteiden kanssa yksin! Toki me täälläkin tsempataan, mutta aina helpottaa puhua asiantuntijan kanssa.

Toivottavasti sokerit pysyvät asioissa, jos ei muuten, niin ruokavaliomuutoksilla! Ite toivon kovasti samaa. Vähän yritän jo nyt miettiä sitä mitä syön, ja pitäisi varmaan hommata sokerimittari ihan vaan omatoimitarkasteluja varten. Tarkoittaahan tää sitä, että jatkossakin on madaltunut kynnys sokeriaineenvaihdunnan häiriöille. :sour:
 
Muutaman viikon jo supistellut ja pikku hiljaa muuttuneet ikävämmiksi. Tänään lääkäriin tsekkaamaan tilanne. Tyypillä mahassa todnäk kaikki hyvin, koska liikkeitä on alkanut tuntumaan päivittäin asennosta riippumatta, mutta kohdunkaulan tilanne jännittää. En millään haluaisi sairaslomalle vielä... Tiedän, että saikulle joudun kuitenkin loppuraskaudesta, jos tämä menee samoin kuin aikaisemmat raskaudet. :confused005
 
Minulle on tehty sektio! Suunniteltu perätilan vuoksi. Ja haluaisin myös nyt tämän toisen sektiolla, mutta neuvolalääkäri oli tosi inhottava asiasta jutellessamme :sad001 Sektio meni hyvin, mutta toki kysyä saa!
 
Käytiin tänään neuvolassa ja passittivat mut viikoksi sairaslomalle raskauspahoinvoinnin ja siihen liittyvän väsymyksen takia. Oli vähän hassu olo, kun jotenkin oon aatellu, että se olotila nyt vaan kuuluu tähän vaiheeseen.:shy: Kaveri onneks näyttää olevan se taho, joka nappaa kantajan energiat, kun pyöri menemään taas niin vimmatusti sydänääniä kuunnellessa.
 
Käytiin tänään neuvolassa ja passittivat mut viikoksi sairaslomalle raskauspahoinvoinnin ja siihen liittyvän väsymyksen takia. Oli vähän hassu olo, kun jotenkin oon aatellu, että se olotila nyt vaan kuuluu tähän vaiheeseen.:shy: Kaveri onneks näyttää olevan se taho, joka nappaa kantajan energiat, kun pyöri menemään taas niin vimmatusti sydänääniä kuunnellessa.


Joo nyt kannattaa huilata ja se pahoinvointi vie yllättävän paljon voimia. Eilen kävin kaverin kanssa joululahja ostoksilla ja tuntui kuin olisi juossut maratoorin kun pääsi kotia. Normaalisti ollaan shoppailu koko päivä ja nyt oltiin ehkä 4 tuntia liikenteessä. Koko raskauden kestänyt raju pahoinvointi on onneksi itsellä jo lieventynyt vähäsen ja oksentelua on vähemmän... olo on aivan naatti pahoinvoinnin takia koko ajan ja väsymys valtava vaikka rauta-arvot(hemoglobiini) oli hyvä neuvolassa kun mitattiin.
 
Siis mullakin hemoglobiini oli ihan hyvällä tasolla, vaikka alkuun aattelin, että sekin vois olla yks syy väsymykseen. Yllättävän rankkaa voida pahoin!

Ja pystyn kyllä kuvittelemaan vaan, kuinka väsyny tollasen jälkeen oot ollut! Ite päädyin jo marraskuussa tilaamaan joululahjat netistä.:laughing002 Oisin varmaan jaksanu kaupassa tunnin ja sen jälkeen nukkunu 2h päikkärit.:wink
 
On kuulunut meillä jouluperinteisiin niin en oikein halunnut skipata vaan sinnittelin ostosreissun verran. Kyydittyäni kaverin kotiinsa huilasin autossa tunnin verran ja söin välipalaa jotta jaksoin ajaa kotiin. Loput joulu ostokset hoitukoon verkkokaupan kautta kotoa.
 
Mä puuskutan ku viimeistä päivää - ei tulis kuuloonkaan että jaksaisin 4h kierrellä kaupoissa :hungover:

Mä olin perjantaina sokerirasituksessa ja just päivää ennen neuvolassa. Neuvolassa sanoi, että soittelee tuloksista alkuviikosta jos arvoissa huomioitavaa. Alkuviikko on mennyt eikä mulle ole soitettu :wideyed: Ajattelin, että on vaan unohtanut soittaa, mutta äsken kurkkasin omakantaa..
0h = 4,6. 1h = 7,6. 2h = 5,6.
Tarkoittaako tää sitä mitä mä luulen? :nailbiting: Eikö mulla vielä olekaan tässä raskaudessa raskausdiabetesta???:happy093
 
Takaisin
Top