Marraskuun muminat!

bartender

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei vain!

Ajattelin että jos jaksotettas näitä yleishöpinöitä kuukauden mukaan niin ei aina tulis järkynpitkiä ketjuja?

Mitenkäs muilla mammoilla on mennyt vkl? Meillä oli omat tuparit + miehen ikääntymis pirskeet ja eipä kukaan huomannu mun juomattmuutta, vissii oon sen verran sekanen tapaus selvinpäinkin :p

Onko täällä muilla hirvee himo katsella kaikennäköistä vauvatavaraa? Mä oon tässä lähinnä huvikseni selaillu tuplarattaita sisaruksille ja todennu ikävästi että ei sellasia valmisteta mitä haluisin :D No ehkä oon valmis tinkimään sitten ulkonäöstä kun tulevat ajankohtaisimmiksi. Ikävisti joudun vaan myymään mun unelma yhdistelmät pois :sad001 Valkoiset keinänahka emmaljungat :Heartred Meille siis olis tulossa lapsille ikäeroa 2v 2kk niin on melkein pakko hankkia tuplat.
 
Joo minä oon kans selaillu netistä myytäviä tuplia, 2v tai alle tulee tod näk ikäeroa :)

Easywalker duot on aika vahvoilla, niihin ku saa taaperon kasvot menosuuntaan ja vaunukopan työntäjään päin. Lisäks adapterilla sais maxi-cosin kaukalon kii. Pitäs vaan se kaukaloki sit ostaa kun esikoisella oli graco ja haluun siitä eroon, en tykänny yhtään. :D
 
Itse olen kanssa noita ratas-asioita mietiskellyt tässä, kun tosiaan ikäeroksi olisi tulossa vain 1v 2kk, niin oltava kunnon rattaat. Mutta satuttiin ihan ajattelematta ostamaan esikoiselle Britaxin b-dualit, kun ne oli vaan niin loistavat käsitellä, niin ratkesi ihan huomaamatta tuokin ongelma :) täytyy vain onneksi asentaa tuo mukana tullut lisäosa niin pikkusisaren saa sillä sitten kiinni siihen! onneksi muutenkin löytyy kaikki vauvatarpeet sitten hyvinkin valmiina esikoisen jäliltä, mutta jos poika saataisiin niin pääsisi ostamaan kaikkia ihania poikien vaatteita :wink
 
Hyvä idea tämä höpinöiden jaksotus!

Viikonloppu meni keräännyttäessä univelkaa, ei kylläkään bilettämisen vuoksi. Olen tulkinnut huonon unensaannin raskausoireeksi. Lisäksi viikonloppuaamuina oli etova olo. Mieli tekisi kovasti jo kertoa läheisille pienestä ihmeestä :Heartpink

Ensi viikolla selviää kilpirauhashormonin arvot verikokeessa ja sen mukaan katsotaan annoksen kokoa raskauden aikana. Tää asia on vaivannut mua paljon, koska tuon hormonitasapainon horjumisen liittyy suuri keskenmenoriski... Positiivisella mielellä olen liikkumisesta, jonka olen nyt mielestäni saanut vihdoin hyvin sovitettua arkeeni. Neuvola-ajan ja ultran varaaminen jännittää. :biggrin
 
Mua ottaa niin päähän ku oon noiden "perinteisten" vaunujen fani niin ei oo markkinoilla oikein sellasia tuplia missä olis ominaisuudet mitä haluisin. Meillä on tolla poitsulla emmaljungan nitro cityt ja vauvaaikana oli isokoppa rungossa kiinni. Noissa jäin kaipaamaan heittoaisaa. Nykyään kyllä Brion Ponyt on eniten käytössä.

Haluisin tuplissa seuraavat hommat
-Erilliset istuimet + kuomut. Vierekkäiset
-Vauvalle kopan, joka olis työntäjään päin ja esikoinen sitte naama menosuuntaan
-heittoaisa(ei pakollinen jos muut ehdot toteutuu)
-Klassisen malliset, en tykkään noista "avaruus"malleista :D

Kyllähän noi Bugaboot olis aivan ykköset! Mutta helkkari minkä hintaset. Oon myös kuolannu teutanioita.
Mutta pakko se on nyt tinkiä ulkonäöstä. Ja luulen että itse ratas tulee käytettynä meille, mutta kopan tahdon uutena.
Mä en jaksais millään oottaa et pääsis jo hankkii kaikkee :D No onneks ei oo mikää kiire ja meillähän on nyt aikalailla kaikkee esikoisen juttuja valmiina.
 
itse en tiedä vaunuista mitään:) ihan käytettynä oon aatellu ostaa jossei joku mega alennus osu silmää:wink ja ei sillee väliä kuha vaan toimiii ja on ehjät ja että kehtaa kävellä niillä:) mitenkää en ooo ees moderni ihmine ja tyylistä en tykkää. rakaastan vanhanromanttista ja iha normi rattaat tulee:)
 
jja jännittäää !!!! viikkoja 5+2 , pilkuhiljaaa vois soittaa neuvolaaan... vai pitäskö oottaaa :)
 
Mä en tiedä miten muualla, mutta meijän neuvola on ainakin ihan tukossa, mullekkin ei täti meinannu aikaa löytää :D Mutta miksi et helmimeri vois varata aikaa sieltä? Muistaakseni raskaustesteissäkin lukee "Kun teet positiivisen tuloksen, ota yhteyttä neuvolaasi"

Seuraava Helsingin kaupungin sivuilta lainattu:

"Äitiysneuvonnan tavoitteena on turvata odottavan äidin, sikiön ja vastasyntyneen terveys sekä edistää ja ylläpitää perheen terveyttä ja hyvinvointia.

Yhteydenotto heti raskauden alussa

Ota yhteyttä neuvolaan heti raskauden alussa, kun kuukautiset ovat jääneet pois. Ensimmäinen käynti terveydenhoitajan vastaanotolle ajoittuu 9–10 raskausviikoille. Toivomme että, isä/kumppani pääsee mukaan ensikäynnille. Kun varaat ensikäyntiaikaa, kerro, jos sinulla on perussairauksia tai jokin säännöllinen lääkitys."
 
Muokattu viimeksi:
juu meilläkin lukee melkein noin:) ehhkä pitäs ku tääki aika iso paikka:) mietin että mite tekkewe ku eks toi eka neuvola ja eka ultra oo aika lähekkäin?? ku mun mies siellä intissä niii tottakai haluun sen mukkaa :) mut emt pääseeks molempiii :) varmaaa ultra aika tärkee?tai eka neuvola? :D
 
Meillä mies ei pääse ekaan neuvolaan, kun ajat peräkkäisinä päivinä ja ajateltiin että mieluummin sinne lääkäri käynnille keskusneuvolaan jos sattuisi tuuria ja suostuisivat ultraamaan. Tai ainakin sydänääniä jos jo kuulisi silloin :Heartred

Pikkukaupungissakin oli ajat kuun loppuun aika tiukilla, niin suosittelen kyllä soittamaan ajoissa, saapahan mieluisimman ajan! :)

Bartender meidän kaupungin nettisivuilla oli EI MITÄÄN infoa ja oli tosi vaikee löytää ees numero mihin pitää soittaa.
 
mutta ainahan niihin aikoihin on myös perujiakin ? et jos sattuis hyvä tuuri :) mulla ei kyllä kiire ne tietäää millo hyvä yms:) ja kaikki ajallaa
 
Jos kehotetaan varaamaan aika kun raskaudesta saa tietää niin miksi ei? En nyt oikein käsitä miksi sitä ei voi varata? :)
Ku ei se nyt ainakaan aikaisemmin ole kun 8-10 viikolla
 
Meidän kunnan sivuilla luki et rv 6-8 yhteys neuvolaan puhelimitse, rv 8-10 ensikäynti. Mut siitä huolimatta varasin jo 5+0 ja ajan sain 8+0 :P
 
Mäkin nyt varovaisesti ilmottaudun mukaan. Menkkojen piti alkaa viime viikolla ja tulikin tosi vähän sellasta menkkoja enteilevää vuotoa, muttei sit menkkoja kuiteskaan ja tänään sitten uskalsin testin tehdä.
Vaikka aavistelinkin että se saattais olla positiivinen, niin silti tosi epäluuloinen ole edelleen. Meidän kun ei pitänyt saada lapsia ollenkaan.
Meillä kuiteskin ennestään kaksi lasta esikoinen on nyt kolme ja kakkonen täyttää kohta puoleen vuoden. Takana yksi keskenmeno esikoisen jälkeen, joka kummittelee takaraivossa edelleenkin. Saas nähdä koska sitä uskaltaa ruveta nauttimaan tästä.
 
Miullaki 2010 km ja 2013 kkm. Eli täälläki jännäillään. Onneks on nuo kaks tyttöö pitämässä ajatukset muualla ni ei kerkkii ressata.
 
Miten muilla, juotteko kahvia? Onko alkanu etoa? Mie keitin tuossa aamukahvit ni yritän tältä pahalta ololta juuva ekkaa kuppii, varmmaan puolta tunttii jo. Ei oikkeen maistu :/
 
Minä en selviä ilman kahvia ja vielä ei ainakaan ole alkanut etoa, lähinnä päinvastoin. Mieli tekisi kahta kauheammin :D ja ilman ei kyllä päivä lähde käyntiinkään, joten toivottavasti ei ala kuvottamaan :)
 
Huutelen täältä vieraaseen pöytään, mutta mulla esikon kanssa kahvi oli ihan ällötys ensimmäisten 2/3 raskauden aikana. En sietänyt työpaikalla edes kahvin hajua. Vielä ei ole mitään ongelmaa kahvin kanssa.

Täällä odottelen kärsimättömästi, josko pääsen liittymään joukkoonne. Ovulaation jälkeen olen joko kuvitellut raskausoireita tai tunnistanut ne. Esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta, toivon, että tämä toinenkin tärppäisi heti.
 
Takaisin
Top