Marraskuun muminat!

Vauvakuumeilin heti foorumeille, ja ja ja täytyy heti mennä asioiden edelle!! Onko kukaan miettiny tai osaako sanoa, kuinkas paljon tarvii minkäkin kokosia vauvanvaatteita ja millasia niitten pitäisi olla? :D vähän kirpparit houkuttelis... :D
 
Ensimmäiset koot menee todella nopeasti pieneksi. Sen verran, että saa pestyä puhtaaksi ennen kuin kaikki loppuu. Olipas avuliasta :). Itse huomasin, että epäkäytännölliset vaatteet kuten mekot jäivät kokonaan pitämättä ja lemppareiksi muodostui ekoina kuukausina puolipotkarit ja kietaisubodyt. En muista paljonko meillä niitä vaatekertoja oli, mutta aivan liikaa. Puolia tuli käytettyä ja loput jäi laatikon pohjalle. Onneksi suurin osa oli kuitenkin kirppareilta, ei mennyt rahaa hukkaan. Ohuet tumput oli myös paljon käytössä ekoina viikkoina, ettei toinen raapinut itseään.
 
Jep, sama homma oli meilläkin, vaatteita oli aivan liikaa.. Paljon juuri kaikkea epäkäytännöllistä. 50cm vaatteita ei käytetty ollenkaan, meidän poitsu kun oli 54cm jo syntyessä :D joten ihan pienimpiä ei ehkä kannata paljon hamstrata ja saahan niitä ostettua sitten vauvan syntymän jälkeen jos tulee pienen pieni tapaus.
 
Kyllä, edellisiin voisin yhtyä. Aivan liikaa tuli pienimpiä vaatteita hankittua, koska pikkunen kasvaa niin nopeasti, että suurinta osaa kerkesin ehkä sen kerran käyttää. Ja todellakin, mekot ym. on todella pienellä todella turhia, ei täällä tullut kyllä käytettyä vain jäivät kaikki pitämättä. Ja ehdottomat on nuo pienet tumput, niitä kannattaa hankkia useita pikkuiselle valmiiksi että ei raavi itseään :) Sanoisin että 50cm vaatteita aivan muutamat, 56 cm hillitusti ja 62 cm sitten pikkuisen enemmän jo, ei aivan niin hillitöntä vauhtia kasva. Ja suosittelisin kanssa noita kietaisubodeja aivan pienimmille :) Ja kirppareita suosittelen ehdottomasti, varsinkin noita pieniä vaatteita löytyy ja aivan käyttämättömiä, juuri kun niitä eivain ehdi käyttää kun aika monet niitä tatavat aivan liikaa ostaa valmiiksi :)
 
Joo, ekat pari viikkoa oli meilläki käytössä 50cm, seuraavat pari viikkoa 56cm. 62cm päästiin jo kuukausi :D et ei tosiaan kannata hirveesti hamstrata pieniä.

Ja tosuaan kietasubodyt (nepparilliset, ei nauhalliset) on kaikista nopeimpia ja helpoimpia pukea pienelle, kokoja 50 ja 56 en suosittele ostamaan yhtään pään yli pujotettavaa mallia :) ja kun valkkaa niistäki ne missä on hihoissa se käden päälle käännettävä "tasku", niin ei tarvii erikseen tumppuja laittaa :) puolipotkareita tuli käytettyä enempi ku henkselimalleja :)
 
Ainii, ja suosittelen jokaista hakemaan apteekista multivitan tai jonkun muun valmistajan raskaus- ja imetysajan vitamiinia. Esikoisen kohalla aloin syömään joskus 6-7 viikolla tuttavan ja neuvolan suosituksesta ja väsymys väheni huomattavasti. Tässä raskaudessa alotin sen syönnin jo ennen ku tärppäsi, sen sisältämän foolihapon takia :) se kun on tärkeetä nyt :wink ja siis tässä raskaudessa en oo kärsiny samanlaisesta järkyttävästä väsymyksestä ainakaan toistaseks :)
 
Täällä tänää eka päivä kun kahvi maistuu pahalta, vähentänyt oon jo aamun kaks kuppia yhteen :) mut nyt se ykskään ei maistu vaikka piristyäkseen sitä tarvis! Oloja ei juuri ollenkaan, tissit vähän kipeät ja yöt nukuttu levottomasti.. Viikkoja tosin se 5+1 vasta :D Samoilla linjoilla Miijuun kanssa nois vaateasioissa, liikaa ei pieniä kannata hamstrata..tosin niitä voi mennäki paljon jos vauva esim. pulauttelee paljon..
 
Mulla palaa kahvia liikaa, johtuu tosiaan ku tupakan poltto loppui luonnollisesti. No kyllä toi kahvikin saadaan oikeisiin mittoihin :D

Vaatteista sen verran että kietaisubodyt missä hanskat on ykkösiä. Meilläkin oli pitkä poika mut hirvee laiheliini niin kyllä 50cm passas hyvin vaikka syntyessää 52cm. Meillä oli ehkä liian vähän bodeja alussa.
Yökkäreistä ja olohaalareista suosittelen lämpimästi kunnon haaranapitusta(saa auki kunnolla) :)
 
Vaihatteko vaatteita monta kertaa päivässä, vai voiko samoja käyttää usemman päivän? Tietty jos sotkeutuu ni pitää vaihtaa tietty.
 
Daaria ajattele miten itse käytät vaatteita :) tosin pienten kaa saattaa vaipat valskata, puklut ja maidot vaatteilla niin kyllä pyykkiä kertyy
 
Tottakai voi samaa käyttää useempana päivänä :) suosittelen hankkii varuilta jonkun paksumman collegehaalarin tms koossa 56, esikoinen synty 07/13 ja sillon oli _tosi_ kylmä ku lähettiin sairaalasta, joku 8C vaa lämmintä ja vettä tuli kaatamalla, onneks olin pakannu paksumman haalarin bodyn ja potkuhousujrn päälle laitettavaks varuilta! Suomen kesä ku on nii ihana.. :angry1
 
oon hamstraaja :D mulla yli yks banaani laatikollinen vauvan vaatteita. tytöille sekä pojille :) vähemmän pojille, koska kirppareilla aina enemmän tyttöjenvaatteita? suurin osa saatu ilmaseks :) meillä ihana fb kirppis! lyydia huomio ku oot kans täältä:)

kahvi
namnam välillä ihanaa välillä oksettaa... aina oikeestaaa ollu näin.. suur kuluttaja en oo 1-3 kuppia päivässä aina ollu:) joskus en kerkee yhtäää :)
 
Turvakaukaloon voi hankkia myös jonkun kollaripussin. Meillä on sellainen ja siinä voi myös kantaa pientä vauvaa, tosin kantoominaisuus oli meillä turhake.

Ihanaa helmimeri sähän oot valmistautunut jo varhain :)
 
Vauvan ruumiinrakenne vaikuttaa pitkälti siihen miten kauan vaatteet menee. Hoikalle lapselle pienempi koko menee pidempään, kun ei leveys vie ns.pituutta pois. Meillä esikoisella ei ollu kuin 56 ylöspäin ja kaikki jäi 86cm asti pieneks tosi äkkiä. Toinen taas käytti kokoa 50 ensimmäisen kuukauden ja yli puolivuotiaaksi asti käytettiin kokoa 62. Pituus eroa heillä ei ollu syntyessään kuin puoli senttiä.
 
Voi että tekisi mieli ostaa kaikkea ihanaa pienelle; vaatteita, sänky, rattaat yms. Mutta vielä ei tosiaan se aika ole. Esikoiselta on jäänyt laatikollinen vaatteita varastoon ja niitä sitten tulevallekin. Ollaan katsottu taloja miehen kanssa ja haluaisin muuttaa jo omakotitaloon ja jäädä pienen kans kotiin. Töistäkään ei tule oikein mitään kun ajattelen vaan et onko kaikki hyvin, entä jos tämä menee kesken :sad001
 
oon 14vuotiaasta kerännyt just vauvan tarpeita ja kotitavaroita vispilät yms.. joten ku muutin melkeen mitään ei tarvinnut ostaa :) aina ollut unelmana oma koti ja perhe :) vaikka eihä sittä ees osannu sillo aaatella että löytäs rakkahimman :):)ja ei kaikki mee miten aattelee ja suunnittelee, jotkuthan elää yksi kin:) ainaki on vieraiitten vauvoilla vaihtovaatteita:wink
 
Nyt te muut stressaaja leidit minun lisäkseni, ei murehdita tulevaa meekö kaikki hyvin tms. vaan nautitaan hetkestä :) :Heartred
Mä en ainakaan järjissäni olis pysyny esikoisenkaan kohdalla jos olisin miettiny vaan mitä kaikkea voi tapahtua, juurikin sellaisia asioita mihin mun teot tai tekemättä jättämiset ei edes olis voinut vaikuttaa!
 
Mä kattelen jo innoissani tuplavankkureita :) Vaatetta meil ei ollu esikolla liikaa, koska hän puklaili kovaste. Tyttö vaatetta on vieläkin jemmassa, neutraalit lähti kiertoon. Mut jos nyt tämä sattuis (syntymään) olemaan poika ni saan sit kaverilta poikavaatetta :)
 
Takaisin
Top