mä vielä sinnittelen töissä, tosin aloin tällä viikolla pohtimaan sairaslomaa ja tänään sit neuvolassa asian otin puheeksi. lääkäriin on hankalaa päästä, joten otin vastaan terkkarin ehdottaman kolmen päivän sairasloman, jotta saisin nukuttua edes vähän. toissayö meni pikkuisen liikkuessa ja minä sitten huonounisena jäin niitä seurailemaan ja viime yönäkin valvoin tunnin pikkuisen aloitettua liikkumisen. aamuisin ei oo sit toivoakaan mistään pirteydestä. nyt sit sain nukuttua kissan kans kolme tuntia ja nyt odotellaan pojan kotiutumista koulusta.
mulla nyt pääasiallisina vaivoina toi unettomuus ja ajoittaiset selkäsäryt, tänään säteili kipeästi kylkeen. ilmeisemmin kipu meni pois nukkuessa sellaisessa puoli-istuvassa asennossa. jumppa helpottaa myös selkäsärkyihin. nivusissa tuntuu kipua, muuten on menty harkkarisupistuksilla, jotka menee ohi, kun rauhoittaa kävelytahtia. vuotoja ei oo ollut, ummetus jatkuu, tosin oon oppinut syömään kuivattuja luumuja ja luumusosetta, joten sitäkin saa helpotettua.
mulla edelleen kaikki vaiheessa, eli mitään ei oo kasattu eikä järjestelty. vauvapyykin pesuaineet odottaa avaamattomina kaapissa :D suunnitelmissa ois nyt viimeistään mammaloman alkaessa raivata makkarista ylimääräinen roina varastoon tai roskiin ja sit kasailla pinnasänky ja järjestellä vaatekaappeja. tavaramäärä ei ole lisääntynyt toistaiseksi, mut bongasin netistä pinnasänkyyn kissasuojan, joka on tosin sekin edelleen kaupassa. aattelin hakea tässä kuussa tai viimeistään ensi kuussa kotiin sieltä. meidän kissa ei oleile makkarissa muuten ollenkaan, mutta eihän sitä kukaan voi taata, ettei se pääsisi livahtamaan sinne, pääseehän se nytkin välillä. toi kissasuoja suojaa myös pinnojen välit, joten kissa ei pääse sitäkään kautta pinnikseen.
perhevalmennus ollaan aloitettu ja sitä ois kaksi kertaa vielä jäljellä + oma-aloitteinen tutustuminen synnärille. mä oon ryhmästä ainoa, joka synnyttää Naistenklinikalla. mun mies on kolmatta kertaa perhevalmennuksessa, joten "mikään ei tunnu miltään tai ainakaan uudelta". me ollaan ainoat, joilla on muutakin jälkikasvua, ja onhan mullaki jo kertynyt kokemusta lapsen kasvattamisesta ainakin kolmivuotiaasta ylöspäin.