Marraskuun marmatukset

10734133_10152305672287470_3841096751100669452_n_zpsf59911e6.jpg

Marraskuu aloitettiin täällä yllätys babyshowereilla. Olin menossa mieheni kanssa treffeille Helsinkiin lauantaina 1.11 mutta yksi parhaista ystävistäni yllätti minut hammasharja kourassa ja pyjama päällä, ja kertoi että treffi seura vaihtuu.

Minut vietiin KOKO SUOMI LEIPOO LORIN (joka on läheinen ystäväni) Heavenly Scent kellari kahvilaan, jossa minua odotti konkkaronkka lähimmäisiä ystäviäni.

Kellarihuoneisto oli täynnä vaaleanpunaisia ja liloja ilmapalloja. Jopa yksi massiivinen ilmapallo APINASTA oli sinne hankittu. Ihanuutta

Minua ja Apinaa odotti ihana vaaleanpunainen vaippakakku ja paljon lahjoja. Kaikkea käytännöllistä ja kaunista saimme, mutta yksi vei kyllä voiton. Apina korvakoru,t jotka täynnä symboliikkaa ja kirjeessä selitetty auki se symboliikka. Apina sai oman kirjan johon kaikki ystäväni kirjoittivat hänelle maailmaan odotus toivotukset ja kirjan tarkoitus on, että minä kirjoittelen vauvalle kertomuksia hänen elämän kohokohdista. Syntymäpäiväillä kirja voi olla esille johon vieraat raapustava onnen toivotuksia, sisälle voi liittää kuvia ja sitten hän saa kirjan vaikka 18-vuotis päivänä lahjaksi. :Heartpink

IMG_7162_zps2f364d90.jpg

IMG_7183_zpse5ab65ca.jpg

IMG_7184_zps0c1a6992.jpg

IMG_7175_zpsebb0dad2.jpg

Täällä leijailen vieläkin täynnä iloa ja rakkautta. Nyt vain niin odottelen saavani rakkaan Apinani omaan syliini.
Huomenna viides neuvola ja vähän kauhistuttaa koska kolmessa viikossa on nyt tullut reilu 2kg lisää painoa, se ahdistaa. Tosin kai nyt sitten alkanut taas vetämään kasvu spurttia tämä vauva kun kaksi kuukautta hän kasvoi vain +- 400g.

Ihanaa Marraskuuta kaikille vain. On kiva lueskella Facebookista että noita nyyttejä on alkanut tulemaan maailmaan. Kaikille uusille äideille hurjasti onnea ja tsemppiä meille kaikille nyt näille viimeisille vajaa parille kuukaudelle.

:Heartbigred

Mä olin eilen uimahallissa ja uin kilometrin!
Ai että olin itseeni tyytyväinen!
Mitään kuivan maan liikuntaa en ole juuri pystynyt koko syksynä tekemään, kun heti on maha kipeä. Joten oli kyllä hyvä päästä vähän liikkeelle.

Uiminen on niin ihanaa <3
Mä en kehtaa enää näiden suonikohjujen kanssa mennä. Sain viimeksi jo ihan tarpeeksi kommentteja :(

Mä nauttisin kans uimisesta yllin kyllin, mutta atooppisen ihon vuoksi en voi käydä uimahalleissam, heti reagoi iho siihen kloori veteen :oops: onneksi sentään kesällä kerkesin vähän pulikoimaan. Toisaalta en ole vuosiin kokeillut, niin pitäisköhän käydä testaamassa?

täällä kävely on ainoo vaihtoehto liikuntana, yritäpä mennä uimahalliin ku siellä hygieniataso on olematon joten saa kaikki bakteerit yms vedestä...
mun ns sisko tanskasta yllätti tänää mut sanomal et hän tarttee mun osotteen ku on hukannu sen, hän haluaa lähettää jotai mulle ja vauvalle. hän on iha täpinöissään ja malttaa tuskin oottaa että pääsee näkemään skypessä neidin tai saa kuvan. hupaisinta on että tämä minun paras ystäväni ja ns siskoni sattuu olemaan mieheni ex tyttöystävä, tutustuin miehen kautta sen jälkee ku oltii menty naimisii ja ollaa tosi läheisiä, ei ol ikinä ollu mustasukkasuutta eikä mitää :) hänen vanhemmatki on iha innoissaa mein tulevasta perheenlisäyksestä ja aina kyselevät tyttäreltää miten minä voin ja onko kauanki vielä.

Meidän lähiuimahallissa ei käytetä klooria, vaan otsoonia :) Sopii atoopikoille paremmin.
Onko Gatusa merivesi vielä uimalämpöistä. Menet mereen polskimaan :) tai jonkin hotellin uima-altaalle ;)

Kiva, mulla ruennu tissit vuotamaan :D ja autolla ajaessa selkänojan pitää olla melkein makuuasennossa muuten vauva painaa aika tukalasti. Neuvolatäti kehotti jo ruveta kattelemaan vauvanvaatteita ym kun en oo vielä saanu mitään aikaseksi.. paitsi tilasin netistä eisbärchen pussin kaukaloon ja pari tyttöjen vaatetta ostanut. Mulla tapana jättää kaikki viimetinkaan :D

rosita merivesi ei ole uintilämpöstä ja porukka ulostaa sinne joten ei kiitos. uiminen on jääny kokonaa pois. esikko ku ennen koulun alkua kävi meressä uimassa ni parii otteesee sit oksenteliki kotona ku sai jonku bakteerin vedestä sitä sitte aina hoideltii pois.

Mä menin ja varasin Tukholman risteilyn marraskuun loppuun, lähden mun 3 pojan kanssa viettämään hieman laatuaikaa ennenkuin vauva syntyy ja jos vaikka jotain joululahja ostoksia löytyisi ruotsista :) sitä vähän pelkään et miten jaksan kävellä kokopäivän Tukholmassa mut kai sen yhen päivän jaksaa vaikka päällään seisten ? Niin ja oli se mun mies vähän huolissaan kun lähden reissuun n.kuukausi ennen laskettua aikaa, mutta onhan siel laivalla varmaan joku ensiapu oltava jos alan siellä synnyttää? :)

Siis onko sulle, Rosita, käynyt joku aukomaan uimahallissa suonikohjujen takia? Kylläpä korpeaa sun puolesta :angryfire Miten ei ihmiset osaa pitää mölyjä mahassaan!

eevis onha siellä aina lääkintähenkilöstö jolla on koulutus vähä kaikkeen tarpeen vaatiessa. oisha se aika hupaisa sattuma jos jossai suomen ja ruotsin välillä syntyis, ja ainaki unohtumaton matka ois jos aatellaa positiivisesti. inshaAllah kuitenki pysyt iha yhtenä kappaleena matkan ajan :)

Mitzi joo, olen saanut kommentteja. En kukaan varmaan pahalla, mutta tyyliin: "herttinen kun on nuorella naisella pahat kohjut."
Ja sitten kyselyitä onko kipeet yms.
Ja onhan ne kamalat ja oikeesti niitä on enemmän kuin monella mummolla uimahallissa. Ja kun ajattelee ettei ennen raskautta ollut juuri yhtään, niin on varmaan itselle tosi kova paikka :(
En kaipaa katseita, enkä kauhisteluita, vaikkei kukaan varsinaisesti pahalla tarkoitakaan.
Mä en usko että on toivoa, että katoaisivat kokonaan synnytyksen jäljeen, mutta mä niiiiiin toivon että edes osaksi!!

Aika ajattelematonta kommentoida tolleen, vaikkei pahalla tarkoittaisikaan. Pidän peukkuja, että katoaisivat!

Mimaro: niin todellakin on. Mun ei tarvis oottaa ku torstaihin, että selviää saanko sektion ja seki tuntuu olevan liian kaukana :rolleyes:

Odottamisessa on se jännä efekti, että kun odottaa jotain tulevaa -aika tuntuu matelevan. Mutta kun ajattelee taaksepäin mennyttä - aika menikin tosi nopeaan.. :)

Tuntuu et kaikille muille se vauva on tulossa nyt jo ihan kohta, mulla se voi olla vasta tammikuun puol välissä jos oikein antaa itseään odottaa ja jos eivät harkitsekaan mitään käynnistämistä, plääh, odottavan aika on todellakin piiiitkä!

Takaisin