Marraskuun Marinat!

Suviii... täällä oon kipuilli tätä imettämisasiaa. Korvikkeilla ollaan menty alusta asti, mutta osittais imetys ollu joka syötöllä. Nyt menee itkuks, niin vauvalla ku tällä äitelläki. kai se on lopetettava, ei tästä tuu mitään.
 
Suviii sun pitää olla ylpeä että onnistuit noinkin hyvin imetyksen kanssa :Heartred Niinku ite sanoit monella muulla ei olis onnistunu teiän tapaukses ollenkaan.

Känkkis sulle mä toivottelin jaksuja jo tuol imetys ketjussa.
 
Niimpä. Mua lähinnä harmittaa sen takia, että omasta maidosta sanotaan siirtyvän vauvaan kaikenlaisia ns. hyviä juttuja mitä korvikkeista ei saa. Toisaalta voisinko estää esim. flunssaa tulemasta omalla maidollakaan, jos se on tullakseen... Turha sitä on miettiä, asia nyt on näin ja meidän poika ainakin vaikuttaa tosi tyytyväiseltä tähän ratkaisuun. :)

Mulla ei ainakaan ole mikään kiire sinne töihin. Voisin vaikka jäädä kokonaan kotiin, jos se olis mahdollista. :p
 
Känkkis: Onhan sekin jo jotain, kun oot osittain pystynyt imettämään! :) Mäkin pohdin pitkään sitä, että jaksanko huudattaa poikaa joka syötöllä, kun musta rupes tuntumaan jo aivan kamalalta. Koen, että näin on parempi, vaikka huonoltahan se tuntuu.
 
Älkää poteko huonoa mieltä. Jos se on hankalaa, eikä itsekään jaksa, niin parempi se on varmasti lopettaa se imetys. On ne lapset ennenkin kasvaneet isoiksi ja vahvoiksi lehmänmaidollakin. :) Mulle olisi kans kova pala, jos joutuisin jo lopettamaan imetyksen.. Parhaanne ootte tehneet. Jaksailkaahan. :)
 
Miten muuten ootte päätyny siihen, että alusta asti vastiketta? En ny muista, et ootteko puhunu siitä missään vaiheessa?
 
Eihän sillä äidilläkään ole vastustuskykyä jokaista flunssaa vastaan, kun ne uusiutuvat niin nopeasti, niin ei se imetyskään näitä vastaan suojaa. Lisäksi 3 kk iässä vauva saa jo rokotukset hankalimpia sairauksia vastaan. Uskon lisäksi, että paras tapa suojella vauvaa sairastumiselta on vältellä sairaita ihmisiä.
 
Hmmm,eilen kun se vauvattaren tilaus vihdoin ja viimein tuli ja siinä ei sitte ollu sitä laskua mukana.sit laitoin sinne palautetta et tuleeko se lasku perästä ni sain vastauksesks et se luvattii mulle ilman laskua.
tarkottaaks toi sitä et mun ei tarvi maksaa sitä ikinä vai et se on mulla testikäytös ja sen jälkee ne laskuttaa mua?:grin
 
Mä en oo viitsinyt vielä juoksennella missään kerhoissa tai perhekahviloissa vauvan kanssa.. vauva alkaa kiinnostua muista lapsistakin vasta yli 3kk ikäsenä ja oon halunnu vältellä flunssat. Mulla oli itellä ikävä räkätauti, mut imetys suojasi pojan siltä, sillä oma kroppani torjui pöpön ja vasta-aineet menee äidinmaidon mukana vauvalle. Vieraat pöpökannat on asia erikseen, mutta se on tosiasia, että äidinmaidosta saa suojaa.

Mut nyt sit oon ajatellut, että voisin joku päivä piipahtaa noihin kerhoihin.. sinänsä jännä juttu, et vaikka oon kova höpötteleen ja ystävystyn helposti, niin mulla on kyl korkea kynnys aina lähteä uusiin tilanteisiin ja vähän jännitän uusia ihmisiä... mut pojalle tekisi hyvää päästä kohta vähän katteleen millaisia muita pikku veijareita täällä naapurustossa asuu..

Hehheh.. ja olinhan mä tosiaan pojan kans perhevalmennuksessa kertomassa vauvan hoidosta uusien ihmisten edessä, mut se on ihan eri asia, kun on joku homma tai tehtävä. :D
 
Mua kans kiinnostaisi tietää, että miten olette päätyneet siihen että korviketta alusta asti? Mites sairaalassa, kun eihän siellä korviketta annetta.. Onko siis sairaalassa annettu pelkästää lisämaitoa? Itse kun olen ollut siinä ajatuksessa, että sairaalassa ollessa tuetaan juuri imetyksen käyntiin lähtemisessä.. Ja jos kuitenkin alusta alkaen on annettu korviketta niin mikä on ollut "syynä" siihen?
Mua jotenkin itseäni henk.kohtaisesti ihmetyttää että miten imetys ei vaan heti onnistuisi. Siis tarkoitan, että jos synnytys on edennyt ihan normaalisti (ilman mitää komplikaatioita yms) ja saa vauvan heti rinnalle niin mitä siinä tapahtuu ettei imetys lähdekkään luonnollisesti käyntiin? Eri asia on sitten jo kun vauva on hieman kasvanut, kun voi tulla rinnan hylkimiset, raivarit sun muuta.. Mutta jos puhutaan nyt ihan esim ensimmäisestä viikosta tai toisesta.. Onko syynä aina pelkästään se, että maito ei nouse tai se ei vaan riitä. Mutta mikä siihen sitten vaikuttaa, että toisila nousee ja toisilla ei. Luulis, että äidin elimistö tuottaisi maitoa jotta saa pidettyä jälkeläisensä elossa.. Tänä päivänä myös korvike on olemassa, mutta ei sitä joskus monia vuosia sitten taatustikkaan ollut.. Toivottavasti tästä sepostuksesta saisi jollain lailla selville sen mitä yritän hakea takaa :grin
 
mä kokeilin imetystä ekat viikot,ei ollu mun juttu. sit lypsin maitoo sen aikaa kun sitä riitti. olin jo oikeastaan päättänyt etten imetä.

IceCream:mikä se vauvatupa on? :)
 
Me ollaan käyty vauvan kanssa vauvakerhossa vissiin 8 vk lähtien. Meidän vauvaa kovasti kiinnosti jo noin 2 kk iässä toiset vauvat. Se jaksaa aina niitä innoissaan katsella ja kun sen laittaa lattialle makaamaan toisten kanssa niin alkaa sellainen touhottaminen, että hyvä, ettei jo 2 kk iässä lähtenyt ryömimään toisia kohti :D tänään jää kuitenkin kerho välistä, kun eilen saatiin rokotteet, niin tarkkailen vielä ainakin tänään, ettei nosta kuumetta yms. kun on ollut vähän levoton tänään.
 
Jonnuli; miksei se ollut sun juttu? Ja siis en todellakaan tarkoita tätä millään pahalla vain ihan silkasta mielenkiinnosta..

Mutta onko kenelläkään fakta tietoa siitä, että miksi toisilla maitoa tulee ja toisilla ei? Kun edelleen tuntuu hassulta, se että saa jälkeläisen mutta luonto hoitaisi asian niin ettei sitten olisikaan keinoa pitää jälkeläistä hengissä...
 
Takaisin
Top