Marraskuun mölinät

Moi!

Meillä syödään yleensä pikakaurapuuroa eli ku ollaan herätty ni vedenkeitin vaan pörisee ja hiutaleet liukenee hyvin siihen, sekaan sekotan esim ruisleseitä tms. välillä jaksan kattilassa keittää neljää viljaa. Nuutti syö onneks ihan sellasenaankin puuroa vaik ei se millekkään maistu, joskus seassa hedelmäsoseita, maitoa yms. Muksupuuroista luovuin aikaa sitten, ne on niin kalliita! Muutenki menee rahaa paljon noihin piltteihin ku ei jaksa kaikkee ite vääntää. Oon kyl jo antanu joitain meidänkin ruokia ja hyvin on menny kaikki alas:D

Mä keksin hyvän idean tohon ku pitää kaikki kaapit tutkia keittiössä! siirsin kaikki muovirasiat yms muut heittelyä kestävät tavarat kahteen alavetolaatikkoon, sit ku teen esim ruokaa ni nuutti saa rauhassa niitä kaivella ja penkoa, ei kiinnostu muista laatikoista niin paljoa ku noi kaks on jo täynnä aarteita! [;)] kandee kokeilla! Muutenki joutunu jo siirtää alalaatikoista rikkimeneviä yms ylemmäs ni samalla sit järkkäsin laatikot uuteen järkkään!

Ihanaa kuulla et Hiawathalla ja Elegialla yö menny paremmin!!! Siitä se lähtee[:)] Toi Eemelin sairastelukierre on ollu tosi ikävää luettavaa kyllä:( Toivotaan et pian helpottais!! Ja paranemisia Pinjallekkin!!
 
Meillä pääsääntösesti syödään kaurapuuroa aamulla ja illalla. Mä keitän satsin aamulla 3,5dl vettä ja siihen hiutaleet, jaan sen kahteen osaan, toisen annan aamulla ja toisen laitan jääkaappiin iltaa varten. Niin ja siihen puuroon sekoitan ihan maitojauhetta. ilta puuro sit vaan lämmitetään mikrossa. Välillä riisipuuroa (sitä 3min puuroa).
Oltiin Aapun kanssa kynttiläkutsuilla tänään ja taas teki mieli tilata vaikka mitä. Tilasin vaan pari kynttilää [:)]
Mä oon niiiiiiin väsyny koko ajan.. yöt jotenkin tosi levottomia.. nukun kyllä, mut oon aamulla vaan väsyny.
 
HAH ja mä kun ressasin niitä 1v synttäreitä mut niissä myöhemmissä sitä vissiin onkin sit ressin aihetta ihan tosissaan. Yritän lähettää elegialle kaikki ylimääräiset energian rippeet että jaksaa järjestää!

ja mieleen tuli yks idea että tykkäisköhän ne kamut syödä pasteijoita? ja jos teil oli teemana star wars niin ne vois olla kuun palasia jonka sisällä on alienin aivoja.[:D]
 
Elegia, mä oon hyväksi havainnu ihan vadelmahillo ja vanilia kreemikerma.
Sit joku lakritsa-salmiakki täyte on kuulema kans hyvää (käckpatukoita sulattaa kermassa ja antaa jäähtyä, sit vaan vaahdottaa).
Mulla nyt työn alla lauantaiks kaverille 2 ristiäiskakkua ja niissä juuri tuo vadelma vanilia täyte. Siis ihan tekee vaniliakreemin pussin ohjeen mukaan ja sekoittaa siihen kermavaahtoa.


Lakutäytteen ohje  http://www.kinuskikissa.fi/?p=820
IHANAA, LUNTA!!!
 
Meillä syödään kaura-, ruis- tai neljänviljanpuuroo, ja keitän aamulla ja illalla erikseen. Ei siihen ees mee kauaa ku ei siinä kattilan vieressä tarvi vahtia koko aikaa. Ite ainakin inhoon mikro- ja pikapuuroja, ni en halua niitä lapsellekaan antaa. Ja aamulla syödään aina ite puuroo ni saa keitettyä kaikille samalla.
 
Sillai ollaan tehty jo samoja ruokia, et otan tytölle satsin sivuun ennen mausteiden lisäämistä (käytetään aika paljon). Tai nyt meillä on miehen kans menossa 4 vkon veto siitä go Jutta-ruokavaliosta, ni meillä on ollu omat pöperöt.
 
Toi Kinuskikissan blogi on niin huippu, oon bongannu sieltä ihania kakkureseptejä (tosin ulkonäkö ei todellakaan oo yhtä hieno)!!
 
Huomasin eilen et 7. hammas on tullu, en tiä yhtään missä vaiheessa!! On sen näkönen et on kuitenkin ollu jo pari päivää ainakin!!! Oisko noi yöheräilyt johtunu siitäkin osittain? Ja just käytiin hammaslääkärissä ja sano ettei näytä siltä et ois tulossa vähään aikaan lisää, sillä en oo ees kattellu suuhun tai tullu mieleen tollanen vaihtoehto.
 
ELegia: Heitit todella vaikean kysymyksen mulle!!!  En oo ikinä kuullutkaan Bonnesta tai missä se voisi täällä olla.. Mitkä niiden nettisivut on, selviäis osoite? Me asutaan entisen Sammatin alueella eli lähellä Nummipusulaa, kaikki tehtaat yms paikat yleensä on ihan toisella puolella Lohjaa eli Virkkalan seudullla. Mut tottakai voin jeesata jos vaan pystyn! Mut tosiaan mitään tietoa kyseisestä firmasta ei ole... Mut jos selvittelet et voiks sieltä hakea tuotteita ite?
Ei tää Lojo nyt niin iso city oo ettenkö vois jossain välissä ajella jos sinne sattuu asiaa. Tai sit se on lähelläkin, en vaan satu tietämään. Hirmu kalliita noi tuotteet kyllä on ku joutuu viel tilaamaan ja maksaa kalliita maksuja [&:]

Mä hain joulukoristeet!!! Eteisessä on läjä laatikoita[:)] Sain inspiraation lumesta et nyt on pakko saada jouluvalot yms! Ja me oltiin Nuutin elämän ekalla pulkkamatkalla! Laitoin sen sellaseen ahkioon makuupussiin ja kävelylle! Oli ihanaa! Laitan myöhemmin kuvan ku ehin![;)]
 
Miltsu oli mäkeä laskemassa!! liukkaalla haalarilla nurmikkoista mäkeä selällään alas, annoin vauhtia. Ja hauskaa oli. makasi maassa ihan velttona ja nauraa räkätti. nyt nukkuu päikkäreitä terassilla.
 
ISO PEPPU TEKEE NAISEN!!! Lisää tämä statukseesi jos sinulla on iso peppu etkä ole mikään pakkasen raiskaama pulkan naru.
 
repesin tolle totaalisesti jote ajattelin teillekkii sen jakaa :)

Hyvää huomenta rakkaat NAISET!!! täältä Iisalmen -10 asteen pakkasesta.
 
Huomenta päivää [:)]

Jaahas jaahas, se onkin sit kiirus pari päivää..
*Ristiäiskakut täytetty, koristeet tehty, huomen aamulla valmiiksi asti.
*Kiira viedään tänään pikaseen Forssaan, Ransu huomenna porukoille hoitoon.
*Tänä illalla CMX!!! Eli kaverille iltaa aloittelemaan ja sit Koomaan kattoo CMX:ää. Jeesh! Tosin ne kakut koristellaan sit krapulassa, mut ei voi mitää...
*Pakata tarveis, huomenna lähtee kone Gdanskiin, tiistaina takas.
*Siivotakin tarveis sunnuntain näyttöä varten..
[:D] Miten mä kerkeen!!

Ei käyty eilen kokeilemassa miltä lumi tuntuu, kerkeehän sitä sit myöhemminkin, pakkasta mittari näyttäs 5,5C hrrrrr.. Mutta on kauniin valkoista.
Joulukortitkin tuli, niitä saa alkaa kirjotteleen ens viikolla..

Mukavaa viikonloppua ladyt!
 
Moiks[:)]

Hurjasti tullu textiä.Tänään aikasemmin en ehtinyt kuin lukea,sit piti taas mennä.
Mutta nyt tässä on hetki aikaa..

Elegia,onnittelut vielä tätäkin kautta Akselille[:)]Niin se aika rientää..
Mites muuten Eemelin synttärit...ettei pidetä poikien synttäreitä samana päivänä,koska ajateltiin kutsua teidät Aaron synttäreille[;)]
Ihan tosi hyvin tullu pituutta ja painoa Eemelille!

Niisuneiti,pitäkää hauskaa tänään keikalla !!

Täälläkin lunta tuli paljon,mutta pulkkamäkeen ei keretty..

-nyt kyllä ajatus pätkii sen verran että palaillaan huomenna[8|]
 
pakkasen raiskaama pulkan naru!!![:D][:)][:D][:)]

Mä onneton laitoin mun takin tänään pesuun... ja siellä takin taskussa oli mun kännykkä![&:] ehti sitten vajaan tunnin pyöriä siellä ja kun aloin ihmetellä et missäs se telefooni on niin makoili nätisti siinä pesukoneen luukun edessä vaahdotettuna. No ei muuta kun kauppaan ja ostamaan uus. Siihen menikin sitten tän kuun rahat.[&:][:(] Ja kaupasta marssin vakuutusyhtiöön, meinasivat et saan siitä vanhasta ihan hyvin hyvistystä kun ei ollut niin kovin vanha vielä. Onneks...
mä istuskelen yksikseni ja katson telkkaa. Mies on firman pippaloissa ja typy nukkuu. aamulla pitää lähteä sika-aikaisin heppoja kuskaamaan joten peti kutsuu

Öitä..
 
Huomenta !

Nyt on ihme tapahtunu,Aaro ei heränny kertaakaan viime yönä !!
vasta klo 06:15 heräs..jolloin vaihdoin vaipan ja annoin maitoa.Sit jätkä nukku viel 3h !
Ihan super ihanaa!!
..viel kun itse en heräilis koko ajan joka ääneen(koirien+miehen)niin sit ois täydellistä[;)]

Uskallankohan ens yöksi mennä makkariin nukkumaan.

Mites minton leikkipuisto projektiin kuuluu?

Yamacraw,jopas sattu.[&:]
Onneks saat "rahat takaisin"[:)]Se jos joku on ärsyttävää että puhelin hajoaa ja kaikki numerot on siinä..sit joutuu metsästelemään numeroita takaisin[8|]

ihanaa kun on pien pakkanen.nyt ulos lenkille..

kivaa viikonloppua kaikille mammoille ja pikku väelle[:)]
 
Päivää vaan!
Täällä kaikki hyvin... tasasta arkea, viikot menee nopeesti!!!! Neiti oppi seisomaan tukea vasten kunnolla kuluneella viikolla ja sitä on sitten harjoiteltu unissaankin ja koko ajan sais olla vieressä kulkemassa... Pitää oikein tsempata itseään, että ei aina ole ottamassa koppia kun vähänkin horjahtaa... Pieniä kumpsuja pitää kai tulla, että oppii harkitsemaan minne voi kiivetä ja minne ei... Koria tms vasten kun kiipeää niin sanon, että se keikkaa jne. Mutta pitää vähän varuillaan olla, ettei satu isoja kolhuja...
Kotityöt ym askareet on  hauskoja nyt kun neiti auttaa niin äitiä... repii pyykit pois narulta jne. Joulukorttejakin ahkerasti "kirjoitti" [:D]
Käytiin laskemassa kurahousuilla "pyllymäkeä" ihan hauskaa oli, vaikka neiti ei ihan vielä huomannut lumen viehätystä. Keinuminen on se suosikkijuttu. Siinä hekottelee tyytyväisenä. Onneksi on villahousut [;)] Pyydettiin pukilta lahjaks pulkkaa, joten ei olla sitten ite ostettu pulkaa... mistäs siihen löytäs lampaantaljan? Niin olis lämmin istua... Kengät on otettu käyttöön,ne on kyllä lämpösemmät kun tossut.
Meilllä syödään aamulla hiutalepuuroa ja illalla keitän eloveenaa. Se kunnolla haudutettu puuro maistuu kaikista parhaiten. Joskus riisi, ohra tai vehnä puuroa. En ole oikein saanut selville mistä pientä ihottumaa neidille on tullut [8|] Pitää kokeilla sitä tomaattia vielä... Eilen annoin lasten jugurttijälkkäriä pari luskallista ja ei tullut ainakaan suurta reaktiota maidosta. Vähitellen pitäis kokeilla niitä hapanmaitotuotteita, 10kk tulee ens viikolla täyteen. Muuten rintamaito on ollut tähän asti ainoo kalsiumin lähde. Imetystä en ole vielä raaskinut yöltä jättää, 1 kerran yössä imetän. Pitäis vaan tehdä päätös, että vesipullo yöksi pöydälle ja tuttia suuhun. [&:] Taitaa olla kovempi paikka äidille kun pienelle....
No, nyt taitaa kotihommat kutsua niin kauan kun tuo pieni vielä nukkuu....
Lissu
 
Kiitos kysymästä leikkipuistohanke on edennyt siihen pisteeseen että sain adressiin voitteko kuvitella 364 nimeä!!!!!!! siis tässä pienessä kylässä se on paljon! kannatti viedä lähisiwaan se:D nyt sain meidän kylän seuralta saatekirjeen missä  ne kans kannattaa sitä, ens viikolla vien sen sit lohjan kaupungille! Sit jännätään;D

Tosi ihanaa et Aaro on nukkunu noin hyvin!!! kuuden maissa herääminenhän on jo ihmisten aikoihin [;)] meilläki Nuutti heräilee ekan kerran 6-7välillä. Ja tota pitkään nukkumista varmasti osaa arvostaa vaikeiden öiden jälkeen!!!Oliks sulla nyt Hiawatha imetys loppunut siis kokonaan? et annatko korviketta?

Tosi paska tsägä Yamalla ton puhelimen kanssa. Toimiks vanha sim vielä vai pitääks sun kaikki numerot hommaa uudestaan?

Kivaa kuulla et Niisuneiti on päässy viihteellekin! [:)] toiv ei ollu aamulla tukka kipeänä... Ai niin ja mukavaa reissua teille!!!!

Laitan vielä tähän kuvan iloisesta pulkkailijasta [:D] Taustalla näkyy meidän talo.



 
Meillä tyttö o ihmeen varovainen. Oon ihmetelly sitä alusta asti. yleensä jos seisomaan noususta tai laskusta tulee kuhmu nii syyllinen on että kädessä o joku iso tavara tai liukastuu. Tänää huomasin että pinja pysyy seisaallaan itse 10sekunttia, sitten sillä loppuu rohkeus ja pyllähtää istumaan. Ja se seisominen ei tuu itestään vaan siitä kun sen laittaa siihen tai ku ollaan kävely harjottelua tehty ja hetkeksi päästää irti.Eli ajan kysymys millo lähetään.


Olen niin pettynyt ja ärtynyt ku kaveri kusi meidän eiliset illan suunnitelmat. Lähti sitten kuskiksi ja oli ollu kyllä sitten siellä minne me suunniteltii menevän. Vituttaa vaa että mie en muka kyytiin mahtunut. JA koko viikon järjestelin asiat ja työt niin että varmasti pääsen lähtemään sen kanssa. Tässä kyllä joku kerta mainihen sille asiasta että jos rupee ronkumaan että lähetään liikenteeseen niin sanon sille vittu mä oo sun kaa lähössä yhtää minnekkään kun et osaa perkele lupauksias pitää. vitu ämmä.

Lissu82:Lampaan taljoja löytyy melkei joka kaupasta isommasta. Jyskistä ainakin löytyy ja lastentarvikkeista, anttilasta yms.
 
huh mikä päivä. Mä olen aivan finaalissa[&o]
herättiin aamulla aikaisin kun piti lähteä heppoja kuskaamaan treeniin. Treeni meni oikein hyvin ja oli mukavaa. ajokeli oli mielenkiintoinen kun oli -4 pakkasta ja satoi vettä! Onneks ei meitä haitannu kun vaihdoin pe kuorma-autoon talvirenkaat ja se on muutenkin niin painava ettei pienestä liukkaasta hetkahda. Mut ne muut oli tien tukeena!![;)]
Saatiin sitten hepat kyytin ja just päästiin lähtemään kotimatkalle ku mies soitti. Säikähdin heti kun kuulin äänestä et kaikki ei ollu hyvin. Pelästyin et onko uimisreissulla sattunu jotain... mut miehellä oli ikäviä uutisia. Miltsun vaari (siis miehen isä) on sairastunut syöpään! paksusuolen syöpä.... voi himputin himputti. silläkin miehellä on niin huono tuuri. Se on sairastanut kaikenlaista ja vielä lisäksi on aika tapaturma altis. 15v. sitten putosi katolta ja mursi häntäluun. 2000 alussa leikattiin aivokasvain, hevonen astui molemmille jaloille ja jalkapöydät murtui, hiihtoreissulla lapissa kaatui ladulla ja käsi murtui, horjahti kuivurissa ja käsi luiskahti viljakairaan ja 2 sormea irtipoikki... ja miljoona hiukan pienempää tapaturmaa. Ja tällä hetkellä vaarin sisko makaa sairaalassa huonosti onnistuneen aivokasvainleikkauksen jäljiltä koko toinen puoli halvaantuneena.
Vaari joutuu leikkaukseen vielä enne joulua. Toivotaan että kaikki menis hyvin eikä tulis kovin ankea joulua.

hmmmm mitäköhän muuta oli mielessä?? ihania pulkkailukuvia Mintolla!
meillä on vahingossa jäänyt tissittelyt kahteen kertaan, aamulla klo 5 ja illalla ennen nukkumaan menoa.

sain uuden puhelimen ja löysin tietokoneelta vanhat varmuuskopiot joten numerot on tallessa. ja sim kortti alkoi toimia kun hetken oli kuivumassa.
 
Moikka !

Ei ois pitäny viel niin hehkuttaa öistä..viime yö oli ihan kaaoottinen.Lopulta annoin rintaa kun en enää kestäny toisen itkua..sit heräiltiin max.parin tunnin välein tissille.Tuttiakin yritin tarjota,mutta Aaro heitti sen aina lattialle..*
Mut kai ne huonot yöt kuuluu välillä asiaan vaikka nukkuisikin kaikki yöt hyvin?[8|]
Eli siis rintaa annan vielä.Aamulla puuron jälkeen,päikkäreille mentäessä ja sit illalla iltapuuron jälkeen.
Korviketta kävin ostamassa kaappiin jos alkais sitä antamaan ruuan kanssa mukista.

Mä keittelen eloveenaa aamulla ja illalla mulle ja pojalle[:)]

kaylies:Aika kauan Pinja seisoskelee,ei meillä olla ku muutama hassu sekunti kunnes pyllähtää lattialle.
Teillä tyttö kävelee ennen joulua ![;)]

-mies soitti että on kohta kotona.Lähetään ostamaan uunia..
palaillaan myöhemmin !
 
hiawatha: meinasitko vielä korviketta alkaa antamaan?? oletteko kokeillut ihan tavallista maitoa?

me oltiin ostoksilla eilen. Ostettiin miltsulle pulkka! vauvapulkka ja käytiin illalla ihanalla kuutamolla ajelulla. Näytti tykkäävän kyydistä [:D]

ja ostin typylle lauskerraston ja villapohjasukat. Nyt kelpaa mennä kovemmallakin pakkasella pihalle. kerrospukeutuminen kunniaan.
 
Hyvää huomenta !

Yamacraw,tavallista maitoa en oo vielä kokeillu.
Mun suunnitelma tässä olikin että olisin jatkanu imetystä päivisin siihen saakka kunnes tavallinen maito tulee kuvioihin.
Hapanmaitotuotteita vasta maistellaan.
Neuvolassa sanottiin että 6dl maitoa pitäis pojan saaha päivässä.Eihän mulla ole mitään käryä paljon Aaro mun rinnasta imee[8|]Joten kävin nyt kaupasta hakemassa korvikkeita mitä oon nyt eilen antanu ekaa kertaa.-ruokajuomana
Tuntuu että Aaro ei oikein tajua että se on juotavaa.. Hän kun alkaa juomaan,niin hän "pureskelee"sitä ja näin osa valuu suusta ulos[:D]

Mekin ostettiin eilen pulkka,tai ahkio siis..siinä on "raudat alla"[:)] Kotona vähän viel tuunasin sitä ja lisäsin ison heijastintarran taakse ja sivuille[;)]
Ihan hieno tuli [:D]
Hyvä olla heijastimia jos täällä kaupungissa vetelee sen kanssa.
Me varmaan käytetään ahkiossa ihan vaan tuota makuupussia..ehkä tehdään joku alusta siihen lämmitämään,vanhasta makuualustasta leikataan..
Suunnittelin että laitan tuon meidän koiran vetämään ahkiota kunhan tulee kunnolla lunta[;)]

Kivoja kuvia mintolla pulkkailusta,ihana hymy!
Aika huitsin paljon olit saanu nimiä siihen adressiin !HIENOA!![:)][:)]
Ilmottele heti kun siitä kuuluu jotain uutta.Jännittävää todella [:)]

Mites niisuneiti voi,oliko hyvä keikka???

Ja mites Elegia selvis selvis synttäreistä?Jotain kattelin että Akseli oli ihan onnesta soikeana juhlien jälkeen.[:)]

nyt syömään puuroa[:)]-kivaa maanantaita kaikille,taustalla olijoliolijolijolijoillekkin-
 
Takaisin
Top