Marraskuun mölinät

niin no joo eihän tää mikään kakkufoorumi olekkaan...
sori nyt vaan en oikein jaksa ottaa tota kakku juttua huumorilla..huono yö,huono aamu.
koitan miettiä enempi mitä tänne kirjoitan.jos kirjotan.
 
Hiawathalle halauksia, jospa olo paranis.

Juhukainen jo 10kk, mihin tämä aika katoo? Mun pitäis päästä imetyksestä eroon, kun on tuo pikkuinen heinämurunen nyt matkassa ja Juho on niin mahdoton tissitakiainen. Alkuun ainakin nyt päivällä kaikki tisuttlut poien ja jos jotenkin onnistuis rauhoittamaan ukkelin yöt, että alkaisi edes jokseenkin koko yön nukkumaan. nykyisellään herää 3-4 kertaa yössä sänkyyn seisomaan ja vain tissillä rauhoittuu... No aika näyttää...

1v synttärit meillä pidetään ihan vain kakkukaffien merkeissä perheen, isovanhempien ja kummien kanssa. Näin on ollut jokaisen kanssa.
 
Samoin täältä voimahali Hiawathalle!!! Vieläkö Aaro on valvottanut öisin?Se on kyllä kamalaa kun ei saa nukuttua:( Onks teillä mahista laittaa poikaa välillä yökylään et saisit kerättyä voimia?

Meillä on 1v syndet samaaan aikaan mun siskon ja isän kanssa! Sisko täyttää viikkoa ennen 30 ja mun isä 10.1 55! Eli juhlat on 8.1 just Nuutin oikeena päivänä ja saadaan kolme kärpästä yhdellä iskulla [:)] Se on kiva ku perheen kanssa yhessä järkätään ni ei tuu ressiä mulle yksin.
Kakun tekee yks kaveri joka osaa, muut varmaan leivotaan ja tehään ite.
 
mä putosin nyt ihan kärryiltä että mistä se kakuista se hiawatha puhuu??? et kai sä mulle hermostunu kun kirjoitin ettei saa puhua kakuista? voi hitsin pimpula kun se oli just tarkoitettu huumoriksi. tuhannesti anteeksi...

täällä alkoi just lumimyräkkä. Saas nähdä kuinka paljon tulee maahan ja kuinka paljon sitä jää maahan.
 
Meillä vielä niihin synntäreihin palatakseni kakkonen on syntynyt samana päivänä 12 vuotta aiemmin, että hänet saamme juhlia yhdessä...

Ihana seurata noiden kahden pikkuisen yhteisiä rinnakkain puuhailuja. Toinen leikkii pöytäliinan kanssa ja toinen rikkaharjan kanssa. ja peräjulkkaa välillä pitkin käytävää ja tupaa[:)][:)]
 
joo meillä ainakin on 10kk neuvola.

Oltiin viikonloppuna tosiaan liikenteessä. Tyty oli mummon luona ja oli menny hyvin. Seuraavana yönä säikäytti sitten neiti minut. Nukku nimittäin 20,45-06,00 yhteen kyytiin etät päästi vain pari inahusta. Mie vähä välii heräilin et onko se ees enää hengissä. Ja piti ite vielä maanantai aamuna 5,30 herätä ku lähettii käyttämään anopin ja pinjan kanssa pinjan tätiä pääsykokeissa kuopiossa. Hitto että väsytti illalla sitten lähtee töihin. 1h päiväunet kerkesin vetää enne töihin lähtöö joten nyt o pääkoppa iha tööt.

Tänää sitte neiti riehunu koko päivän serkkupoikien kanssa mummolassa. Oltiin siis siitä la illast lähtii siellä. tai siis ite menin vasta sunnuntaina.

Pinjan isosisko o keuhkokuumeessa sairaalassa :(


Mie ellokselta kattelin ja ainakin viime viikolla ne puvut oli kaikki loppu. en tiiä sit onko tullu uutta erää.

Niinpä tuo meilläkin tuli tänää se 10kk täyteen. Minuanna hoiti sen homman yö/aamupuolella ja mie päivä/iltapuolella. Kovasti me kannustettiin edellisenä iltana toisiamme ja muita myös :)
 
Meilläkin oli 10kk neuvola tänään!
Nuutti on 10,5kg 75cm ja nuppi 48cm
Kaikki oli muutenki ok ja neuvolaneukko tänään jopa ihan mukava[:-]
Oma neuvola oli samassa ja mullaki kaikki jees, vauvan syke oli ihanaa kuultavaa ja hemoglobiinit ja verenpaineet ok! onneks painokaan ei oo noussu ku 125g viikossa. Mulla on onneks edelleen se ettei tee mieli mitään makeeta.
 
Mä niin muistan kuin eilisen päivän meidän sairaalareissun ja jännitimme yhdessä kenellä supparit alkaa ja milloin ja kuka ehtii ensi [:D]Ja kohta tuosta on vuosi aikaa!!!! Apua, kyllä päivät ehtii karata kunnolla hyppysistä!

Voi, en mä taida saada Juhoa hylkäämään mun tissiä, huutaen on mennyt vaunuihinkin nukkumaan ja mun hormoonihuuruinen sydän itköö verta. Yöllä jouduin ottaa ukon tisulle varmaan sen 4 kertaa, kun en saa hörppimään kuin pari hörppyä maitoa kerrallaan, pillinkin vain puri, pullosta ei juo lainkaan, leikkii vain sillä jne... Huoh! No, jospa tämä helpottais kohta.

Jaa, oonkohan mä laittanut Juhon 10kk mittoja, 70 cm ja 8,6kg pieni kirppu, vaikka syö kuin hevonen, mutta kävelöö kaiken energian miinukselle[:D]
 
meilläkää ei viime yönä onnistunu oikein toi tissittä olo. Huuti ku syötävä enkä kehanna naapuria häiritä jote otin tissille. ja ollu tän päivää sitten neiti tissitakianen myös. HUOH. Pitäs varmaa lopettaa kaikki imettäminen että mie pystysin pääni pitämään. ees jotenkin. mutta ku RASKI.
 
Moikka moi !

Yama:Mä vetäsin herneet tonne takaraivoon asti kun "en saanu"kakuista puhua.Hyvä etten koko profiilia poistanu[:D]Hah hah !
En mä yleensä niin herkkä ole.Mutta silloin mulla vaan keitti yli...olin väsyny yms.
-nopsaan luin ettei kakuista saa puhua[8D]
Nyt mua jo naurattaa koko juttu.
Kuinka tyhmältä kuullostankin[:D][:D][:D]
Ei sulla ole mitään anteeksi pyydettävää.Itse vähän ylireagoin[;)]-anteeksi siis siitä !

Aaro heräilee vielä aika usein yöllä.Ja tissiä "joudun "antamaan...
oishan se varmaan aika luksusta nukkua joskus edes 4h putkeen.

hei palaillaan huomenna,täytyy mennä.

Öitä !
 
Huomenta!

Ihan hirvee yö takana.
Aaro heräs klo 01 ja siinä sitten loppu yö rampattiin,pinnasängyn,meidän sängyn ja tissittelyn väliä..vaippaakin vaihdettiin.
Mutta kerrankin mies oli touhussa mukana.Vuorotellen rauhoiteltiin poikaa..
Mietin että oisko mun pitäny vaan pitää pääni ja olla antamatta tissiä ?[8|][:(]

Meilläkin oli 10kk neuvola. 9970g 75,5cm..pipoa en just nyt muista.

Tänään ois ohjelmassa kerhoilua ja kyläilyä.eli siis ihan kiva päivä tiedossa[:)]

mukavaa päivää kaikille !
 
Kuulostaa raskaalta tuo teidän yö Hiawatha! Tsemppiä!!! Eiköhän ne yöt sitten rauhoitu kun lopettaa imetyksen, pitää vaan ite pysyä tiukkana.... mut uskon ettei oo helppoa!

Kakkuihin ja muihin herkkuihin palatakseni... [:D] Mitäs teillä on suunnitteilla iseille sunnuntaina?
Mä teen perusherkkuaamiaisen, munakasta ja pekonia ja croisantteja, jotain hyvää mehua ja kahvia;)
Sit ajattelin tehä sellasen suklaakuorrutteisen kakun mikä oli viime pirkkalehdessä..jos joku muistaa?
Lahja on jo tehty ni ei tartte siitä ressata enää!

Meillä eilen neuvolantäti suositteli et nyt olis aika hommata ekat kengät pojalle. Onks muilla jo käytössä ja jos on niin millasia?
Mä oon käyttäny vaan sellasia lämpötossuja ku ei niin paljon möyri vielä maassa... Kellarissa on yhet gorekengät, taidan penkoa ne tänään.

Maidon määrästä.. Suositus Nuutin ikäiselle olisi nyt 600ml/vrk sis vellin!
Eli suunnilleen sen verran meillä meneekin.. Mut jos syö muita maitotuotteita yms ni voi antaa vähempikin. Eilen annoin pojalle piimää, vähän meni huuli mutrulle [:D]
 
Missä vauvanumerossa oli Aavan kuva?
Neuvolasta sai 10/10 lehden eikä siinä ainakaan ollu? Tai en löytänyt...
Lukiko joku siitä kyseisestä lehdestä niitä kirjoituskilpailun voittajia? Se missä oli aiheena parisuhde muuttuu kun vauva tulee tms..?
Sen voittajan kirje oli niin ihanasti kirjoitettu, kyyneleet silmissä luin sitä! Ajattelin että voisinpa kirjoittaa miehelleni vastaavanlaisen ja antaa sen isänpäivänä, hän on nimittäin ansainnut jokaisen ylistyksen sanan isänä jonka vaan keksin!! <3
 
hmm eikö mmeillä käy ohrakaa tytölle. kolomen aikaa heräs ja siitä lähtiin nukku vieressä. kitis vähä väliä. aamu oli huutoa ja kitinää ja pyörimistä. Ja nukku samalla. Mhaan koski iha selvästi. Ja nyt ruualla alko taas nenäkin vuotamaan. VOI PERKELE sanon mie.


meillä o kuoman tyyppiset halpis kengät ulos. ja sitten löysin kirppikseltä sellaset tosi ihanat mokkanahkaiset talvikengät.
 
Aavan kuva oli nyt viimesimmässä numerossa, siinä kuvapalstalla ja tais olla ihan ensmäinen [:)] eli 11/10

Meillä ei ole vielä talvikenkiä hankittuna, mut meinaan kattoa Gdanskista, ku mennään sinne viikonpäästä.
Kiva se äitiyspakkauksen toppapuku, tosi nafti likalle, eli täytyy uus toppapukukin hankkia, porukat lupas katella tallinnasta.
 
Aa okei no mulla onki toi viime kuun numero.. Täytyypä kurkata jossain kaupassa Aavan kuvaa:D
Me kun ei enää tilata vauvaa vaik oon kyllä aatellu että jos sen tilais uudestaan. KaksPlussasta en tykkää yhtään, jotenki se ulkoasu ja jutut ei sytytä....
 
Meilläkin on 10kk neuvola. Tänään mentiin jo ootteleen sinne kunnes neukkutäti kysy että katotaanko siitä vihosta millon se aika on ku ei hällä koneellä näy...noh...23.11 [:D] En tajua, mitä oon siinä kattonu että 11.11 [:D] Käytiin sitte vähän leikkimässä neuvolan leluilla ja lähettiin kotiin [8D] Onneksi ei oo matkaa ku pari kilsaa!

Joona lähti konttaamaan [:)]...täytyy hankkia silmät selkäänki [&:] Melekosen näköstä ku koira ja poika hyörii ja häärii lattialla. Oon niin loppu tuon adhd koiran kans! Ukko heittäny hanskat tiskiin sen koulutuksen suhteen ja mullei yksinkertaisesti riitä energia enää [:o]

Vaan eikai se auta ku kömpiä sänkyyn pikku tuhisian viereen <3 Tai melkeen viereen ku Joonan sänky on meidän sängyn jalkopäässä...öitä mammat!
 
Minttukin kävi jo 10kk neuvolassa, vaikka n. 2vkoa etuajassa... Mitat 10kg ja 72,6cm käppyrässä, kun pisti justiinavaiheen päälle :D näkipähä terkkatäti luonnetta :D ja pipo tais olla 46cm?

Yöunista: Taitaa hampien tulo vaivata tai kävelyn harjoittelu, kun unistelee tosi paljon..

Isänpäivästä: Jutskailtiin tänään miehen kanssa, ja tuumailtiin että jos Minttu rauhoittuu ja "haluaa" niin voipi tulla lauantai illalla meijän väliin nukkumaan, jotta ihana herätä koko perhe samaan aikaan. Isi ja Minttu jää sit nautiskelemaan ja köllöttelemään, kun aamiaista meen tekemään :) Ostettiin Isille lahjaksi rannekello, eipä sellaista ole omistanut sitten yläaste aikojen, ja mikä raivostuttavinta kännykästä kellonkatsominen vähän väliä! NYT SE LOPPU :D Kortti tehtiin kerhossa tiistaina. Pappa ja Ukkokin saavat omansa. Tosin ukko vasta ensi viikolla, kun unohdin postittaa sen ajoissa! Mutta tuumattiin, että parempi myöhään kuin milloinkaan.

Täytyy hehkuttaa, että pikkuhiljaa saadaan laitettua kotia itsellemme! Vanhemmat vieneet jo suurimmat tavaransa uuteenkotiin =)

Miten kummilasten joululahjat? paljonko siihen sijoittaa?? Kelan tuilla kun ei kovin pitkälle pötki, niin ollaan sovittu että lapsia muistetaan, aikuisia ei. mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa mitä ostin viimevuonna kummitytölle!!! Hän saa ikean keittiön lahjaksi, ja tein kokinhatun ja essun. Ikeasta ostan kattilat siihen.. riittääkö? Miehen kummipoika? mitä hälle??

Isomummolle päätettiin serkusten kesken teettää kalenteri, joissa lapsenlapsenlapset kuvissa! Tykkää heistä kovasti! Vanhimmasta nuorimpaan: 03/95 , 05/96, 04/00, 06/02, 04/07, 06/09, 09/09 ja nuorin Minttu 01/10..

Tulis jo luntakin nopeasti!!! ärsyttää tälläinen synkkä ilma! Ostetiin kynttilälyhtyjä pihaa valaisemaan, terassille 4pientä kaiteelle, ja pääovelle 4, kaks 50cm ja kaks 30cm korkeeta.. ei meinattu ehkä laittaa ollenkaan jouluvaloja?, et polttaa mielummin kynttilöitä, kun ne on kauniimpia!

Minttu kun oli kipeänä, hiukan lämpöä ja ihan tukossa.. Käytettiin silloin lekurissa, ja tuumasin että oon varmaan ihan paska mutsi, mutta oon laittanut nukkumaan ulos päiväunia kun nukkuu siellä paremmin, sekä aamukävelyt suoritettu normaaliin tapaan. Lekuri tuumas, että ei niistä haittaa ole, kunhan pitää huolen ettei lapsi vilustu ja sairastu pahemmin.. tosin silloin syyskuun alussa ei ollut vielä näin kylmä.. mutta vaunuihinkaan ei pääse nukkuessa viima kun harso edessä...

Tavis maidon antamisesta: Neuvolassa sanoi, jollei mitään oireita tule, niin voi ruveta antamaan pikkuhiljaa.. Tosin ollaan kyllä jo maisteltukkin..

Jospa vaikka yrittäisin mennä nukkumaan, jos nyt masa ei painais kaasua ja pysähtyis heittää sitä unihiekkaa..
(lue: yritin keksiä järkevää tekemistä, vaikka väsytti eikä uni tullut.. tulin siis kirjoittamaan "turhanpäiväistä" omaanapaa yms tänne..
 
JT10! Ootko lukenut Pertti Vilanderin kirjan "koirankorjauskirja"?
Voin todella suositella!!! Hän neuvoo ja opastaa, kuinka koira saadaan kunnioittamaan omaa laumaansa eikä kukkoilemaan siinä. Myös kyseisen miehen nettisivut kannattaa tsekata! Itse olen aikoinani jääkauden pitänyt koirille ja toimii!
Meillä myös kuitenkin Nuutin  konttaus on aiheuttanut toimenpiteitä niin, että koirat on joko aika paljon ulkona tai keittiössä portin takana. Niitä kun ei voi ikinä jättää kolmisteen, koiria ja lasta kun Nuutti konttaa ja kiljuu niitä kohti ja koiraparat menee karkuun.

Ei mulla muuta tällä kertaa.. Ai niin missä on ELEGIA? Kirjoitteleekohan hän enää tänne tammikuisiin ollenkaan? Pipskua ei myöskään oo näkyny? Eikä Tammimammaa!
 
Täällä ollaan... ihana Minto, kun muistat [:)]. Lueskelen kyllä jutut, mutta oon vähän laiska tuossa kirjoittelupuolessa...

Meillä täällä menee oikein mukavasti. Tyttö ei vielä kävele ilman tukea, mutta pöydän ympäri osaa kiertää jo sivuaskelin. Eipä tuolla kävelyllä mun puolesta mitään kiirettä ole, hyvä kun pääsee kuites konttaamalla liikkumaan paikasta toiseen. Vähän aikaa sitten oppi osoittamaan, ku kysytään "missä lamppu" [:D]

Viime viikolla aloitettiin muskari ja tosi mukavalta vaikutti. Mä oon täällä touhunnut Nellalle huonetta kuntoon, tuunailin vanhaa kirjahyllyä sinne... vielä pari maalikerrosta, niin eiköhän siitä ihan kelvollinen tuu... jos ei, niin sitten ostoksille [:D] Mä en tosiaan oo mikään käsillä tekijä, mut ajattelinpa yrittää [:D]
Yritettiin opettaa likkaa nukkuun omaan huoneeseen, mut vähän huonolla menestyksellä... Heräsi aina itkeen yöllä ja lopulta mä aina vein sen meidän makkariin.. ei varmaan sais noin opettaa, mut minkäs teet.. mä en raski toista siellä itkettää, jos sillä vaikka pelottaa...[&:] Vauveli [:)]

Oon menossa töihin tekeen muutamia keikkoja loppuvuoden aikana, isi hoitaa niinä päivinä tyttöä kotona...  ihan kiva kyllä mennä, mut jännittää nyt jo! [:D][:D]

Vauvakuumetta on täälläkin "vähän" ilmassa... ollaan puhuttu et sit ku Nella on vuoden, niin voitais alkaa aktiivisemmin tekeen asialle jotain.. nyt tajusin et eihän siihen oo ku pari kuukautta!! Huhhuh...[;)][:D][;)]

Aivan ihania kuvia tuolla joulupinossa Aavasta!! Niin söpöläinen!! <3 <3 Ja ihana puku! Mäki oon jouluihminen, pitäiski tulla puliseen myös sinne puolelle ja fiilistelemään...

Joku huutelee tuolta itkuhälyttimen kautta... palataan taas ja voikaa hyvin!! [:)]
 
Takaisin
Top