Marraskuun mölinät!

Voih. Meidän uudella naapurilla on söpö pallomasu....
Asiasta kukkaruukkuun. Olipa taas vaihteeksi raskas keli vaunuilla.
 
Onneks täällähuomaa etten ole ainoa ns huono äiti kun samalla pelailee tabletilla kun tyttöä syöttää :wink no joo en siis pahalla tarkota sanoa teitä huonoiksi äideilsi mutta toisinaan itsekseen kun on päivät niin miettii että oonpa huono äiti kun tyttö on sylissä ja minä vaan pelailen..
 
Sitä tuli tehtyä kyllä täälläkin imettäessä. Nyt kun imetys tyrehtyi kokonaan ja mennään pullolla, niin ei enää pysty (poika ei ihan vielä saa pidettyä tarpeeksi jämäkästi pullosta, vaikka yritystä on) :P
 
Onneks täällähuomaa etten ole ainoa ns huono äiti kun samalla pelailee tabletilla kun tyttöä syöttää :wink no joo en siis pahalla tarkota sanoa teitä huonoiksi äideilsi mutta toisinaan itsekseen kun on päivät niin miettii että oonpa huono äiti kun tyttö on sylissä ja minä vaan pelailen..
Miust siin ei o mitään väärää :) sillo kerkee täälläki jutut selailee.. Jos tyttö sit kattelee miuta ni kyl mie sit annan hänelle huomion, mut useimmiten hää kattelee muuta
 
Harvemmin tyttöä syödessä kiinnostaa mitä äiti tekee, hän tuijottaa tissiä tai sulkee silmänsä. Joten ihan hyvillä mielin voi ottaa "omaa aikaa" imettäessä. :D
 
No nyt se tyttö tais tän tabletin jo hajottaaki, välillä sirittää kuva ja nyt alko ilmestyy toi äänimerkkinappula näytölle vähän väliä, hups. Mäkin usein selaan silloin, kun tiedän tytön olevan niin nälkäinen, että keskittyy syömiseen. Jos ei ole, niin haluaa mun huomion ja huitoo naamaan, jos en katsele hänen ruokailuhetkeään herkeämättä :D
 
Noista hulinoista...
Meillä kaks viikkoa nyt jo nukuttu yöt erittäin huonosti :sad001 heräilee 1-2 tunnin välein ja tunnin verran sit touhuilee tissin kanssa ja välillä itkeskelee ennenkuin taas rauhoittuu unille... päivisin kyllä onneksi nukkuu 3-4 tunnin unet ulkona (eilen nukkui 5 tuntia).. mutta kyllä mieluummin nukkuisi yöllä, kun.itse en osaa sitten päivällä oikein levätä kun toinen ulkona vaunuissa..
 
Tää höperö äiti osti sitten mobilen...ei siinä mitään mutta suositus oli 0-6kk eli käyttöaika jää vähiin :D ja hitto kun asensin sänkyyn niin luulenpa että neiti yltää niihin hepoihin tarttua. Just. Onneksi ei ollu hirmu kallis..
 
Vauvakuume kasvaa kasvamistaan... :wideyed: kasvaa samaa tahtia pojan kans :wacky: mutta järjellä ajateltuna ei kiitos :shy: Katsotaan tilannetta parin vuoden päästä uudestaan :grin
 
Vauvakuume kasvaa kasvamistaan... :wideyed: kasvaa samaa tahtia pojan kans :wacky: mutta järjellä ajateltuna ei kiitos :shy: Katsotaan tilannetta parin vuoden päästä uudestaan :grin

Joo lisää vauvoja meillekin :Heartred tänään jo harkitsin kortsujen puhkomista salaa!! Siis kamala minä! :laughing005 sen verran kuitenkin aion olla itsekäs että en aloitakkaan e-pillereitä. Kerkesin viikon syödä ja tuntuu että ne jos jotku pistää pään sekasi :confused013 kortsuilla mennään. Ehjillä sellasilla :happy112
 
Mä en tajuu miten voi olla vauvakuumetta, meillähän on jo kaikilla vauva. :dummy::rolleyes: Jatkuva väsymys ja univaje muutenkin, ettei raskaana jaksaisi tätä vauvaa hoitaa,kun ihan normi päivätkin uuvuttaa. :coffee Eikä meidän vauva oo tällä hetkellä edes erityisen hankala. En tiedä halutaanko enempää lapsia. Ajatuksena tosi kiva, mutta mites se oma jaksaminen. Ja raha. :sorry: En tajuu miten toiset jaksaa niin hyvin. Perhe ja ystävät olettaa että meille tulee seuraava. Kaverille lupasin vaatteita, niin se kyseli että onko ne vaan lainaan, kun eikös niitä tarvii seuraavalle. Varmaan se tulee sitten jossain vaiheessa painostuksen vuoksi hankittua, kun on niin tärkeetä kuulemma lapselle että on sisaruksia. :shifty: Vaikka mitä oon kuullut ja seurannut, niin yleensä niille ollaan pelottavan mustasukkaisia.
 
Mää oon liian itsekäs ja haluam omaa aikaa. Ärsyttää ku ei saa tehtyä niitä juttuja mitkä haluais tehdä. Vaikka nautin kyllä nuista muksuista ja on niitten kans kiva höpötellä ja puuhailla. Mutta sitten ku molemmat kiukuttelee ja on väsyneitä ja mielessä on lista asioita mitä pitäis heidän kans tehä ja sitte vielä se toinen lista mitä ite pitäis tehdä plaah. Joskus jäö sitts kaikki omat jutut tekemättä vaikka ois hetki aikaa. Kyllä nuo kaks lasta vie ihan riittävästi energiaa että eipä taida kolmatta tulla. Tai katellaan sitte parin vuoden päästä uudelleen.
 
Sehän tässä onkin että ku vauva on ollu niin pirun helppo , kyllä kerran päivään saattaa huokasta että voi jösses ! Siihen se jää. Nytki tyttö nukkuu neljättä tuntia vaunuissa! Heräs nälkäänsä tunti sit, veti 160ml maitoa ja nukkuu taas ?? Oon siivonnut (whaat!!) , kokkaillut itelle ruokaa , lenkittänyt koirat (mies oli sillon vielä kotona) . Oon saanu tehdä juurikin näitä rästihommia, enkä nauti niistä yhtään x) ennemmin hoitaisin toista lapsosta ja seuraisin hänen kehitystään :Heartred :D suurinta iloa tuottaa tytön hymy ja höpöttelytuokiot, uudet kehitysaskeleet jne.

Olin kans alkuun itsekäs, mullekkin täytyy antaa aikaa! Mut jotenki tuntuu että mun KUULUU olla nyt äiti (no shit, mähän olen.) ja jos toisen tahtoo ni se kannattaa tehdä pian. Sit ku alkaa maistua puulta itsensä antaminen muille ni kappas kaks on kasvatettu ei tarvii alottaa alusta enää vauva-aikaa :D

Ja alicee, sullahan on jo kaks. :Heartred :) niissä on varmasti paljon hommaa (miäki tahon!! :) ) , eikä sitä aikaa todella jää itelle. Sit ku ne kasvaa ni heistä on seuraa toisilleen (tää on siis mun ajatus kahdesta lapsesta, en tiedä vastaako todellisuutta!) eikä ne VÄLTTÄMÄTTÄ aina muista roikkua vanhempien punteissa haluamassa huomiota kun leikkivät (kisuavat) keskenään :D

alicee ja kaikki useamman lapsen äidit , kertokaa millaista teidän arki on, kaunistelematta yhtään tietenkään (ois kiva kokeilla puhkaista tää mun vauvakuumekupla edes hetkeksi!) :P
 
Heii ainaki tolle jälkimmäiselle muksulle toi ukko puki haalarin niinku oma mies, eka kädet ja sit vasta jalat! Haalariin! Huomautin kerran tästä ukolle et heei sähän teet väääärin (tajusin itekki että se oli VIRHE! Jos homma toimii sillai ni sit ukko saa tehä nii, ei kaikissa oo vaan yhtä tapaa suorittaa :wink ).. Nojoo tyhmä huomio! :D ja oli hupaisa video kyllä (määki tahooon!! :) )
 
Oon kyllä miettinyt kuinka sitä oikiasti jaksaas kahden pienen kans, nyt on niin helppoa kun saa mennä yhden lapsen tahdis ja mennä vaikka päikkäreille sen kans :D
Ja on välillä päiviä ettei meinaa jaksaa edes tän yhen kans jos ite on nukkunut huonosti ja poika koko ajan kiukkuaa eikä mikään kelpaa :dead:Mutta silti olis tarve lisääntyä :happy119
 
Minä en tiedä jaksaisinko, mutta hingun jo toista lasta! :) Haaveissa ois, ettei tarvitsisi mennä töihin tässä välissä, vaan sais vauvat pienellä ikäerolla! Ainut vaan ettei menkat oo alkaneet, tuo nelikuinen kun on täysimetyksellä... 8 kiloinen jössikkä syökin niin usein, etten tiedä mitä tehdä, jotta saisin kierron alkuun... Ja syö siis öisin n. 3 kertaa!
 
No esikoinen ei nuku enää päiväunia niin semmosta luksusta ei ookkaa ellei mies oo kotona ja kato muksu(j)a sen aikaa. Sohvalla saa harvoin istua rauhassa. Jos vauva on sylissä niin luultavasti toisella on tylsää tai haluaa lisää maitoa tai jotain muuta. Yleensä vauvan nukkuma-aika menee joko kotitöihin tai sitte esikoisen kans puuhaillessa. Lähteminen on oma hommansa. Siis jos mies ei oo kotona. Lähinnä hankala saada esikoinen pukemaan (haluais vaam juosta karkuun ja heitellä vaatteita tai kitistä ja ulvoa ku joku ei mee niinku hän haluais). Ja sitte miettiä että missäs välissä kannattaa alkaa pukee vauvaa ja ittiä ettei hiki tuu kaikille ja vauva ei hermostu.

Onneksi esikoinen on jo 3,5v joten hän osaa kyllä paljon jo itse halutessaan. Toki vaatii erillä tavalla vanhempien tukea oppimisessa ja leikeissä yms. Tällä hetkellä hän haluais jo kovasti opetella lukemaan joten haluttais kannustaa häntä siihen mutta aila harvoin on rauhallinen hetki sille. Itseä siis harmittaa kun ei ole hänelle samalla tavalla aikaa. Yhdessähän me yritetään puuhailla. Esikoinenkin leikittää välillä vauvaa ja vauva on ihan mielissään :)
 
Kiitos alicee :) hymähdin iloisesti kun luin ton esikoisesi karkuun juoksemisen jne. kun ajattelin kuinka hulvaton oma tyttö sit tossa iässä on.. :love7
 
Takaisin
Top