Marraskuun mölinät!

Toisaalta, onhan tuo kommunikoiva ja naurava työllerö ihana :) Tänäänkin huusi ruokakaupassa oikein sydämensä pohjasta, kyllä mummoja hymyilytti :D Huusi siis intoaan, kun oli niin kivoja ruokapurkkeja jne :D
 
Hei miten teillä mennään kaupassa? Meillä tyttö on manducassa ja siinä on aina tyytyväinen ja kattelee ihmeissään meininkiä. Oon vaa huomannu et tosi monet jää tuijottamaan manducaa, onks se sit joku ihmeellinen kapistus? Joskus kokeiltiin turvaistuinta ostoskärryyn mut ei tuu ku huutoo jos sillä yrittää. Miten työ muut meette kauppareissut ja onko tullu mitää "tilanteita" ?
 
Alkuun oli turvaistuin kauppakärrissä, mutta nyt on jo sen verran kasvanut, että pysyy niissä ostoskärryissä joissa on se sellainen "vauvaistuin". Ei mitään kummempia tilanteita, yleensä on nukkunut tai sitten vain töllistellyt ympärilleen. Tutti kelpaa, jos alkaa tylsyys tai jokin muu ahdistus iskeä.
Kaupan kirkkaita valoja olen miettinyt, että onko ne vähän liian kirkkaat. Pitäiskö olla tyylikkäästi aurinkolasit pojalla päässä kauppareissuilla :P
 
Meillä mennään kärryissä jos käydään kävellen kaupassa. Siinä tulee aina uni. Jos käydään autolla, niin sitten lapsi on kauppareissun ajan auton turvakaukalossa. Siinä ei tosin nukuta pitkiä aikoja ja yleensä vartti onkin maksimi mikä hereillä kestetään huutamatta. Jos alkaa hermostumaan, niin otan tytön ronskisti vain syliin. Siinä viihtyy hyvin kun pääsee ihmettelemään ihmisiä. Onneksi yleensä on ollut mies mukana, niin on helpompi toimia kun toinen työntää sitten tyhjiä kärryjä ja hoitas maksamiset yms.
 
Meillä mennään kaupassa millon mitenkin. Mutta oon kyllä miettinyt, että miten ihmeessä onnistuu tekemään isot ostokset vauvan kanssa yksin..?! Me siis yleensä käydään kerta viikkoon isommilla ostoksilla (6 hengen perheessä ei ihan 2 kassia riitä) vähän kauempana isommissa marketeissa, ja yleensä yhdessä, jolloin ongelmaa ei ole. Vauva on joko rattaissa tai turvakaukalossa, joka on kärryissä. Toisella sitten kärryt, joissa ostokset. Mutta jos oot yksin..? Jos rattaat mukana, voi ottaa vaan korin. Tai jos turvakaukalo kärryissä, ei sinne juuri ostoksia mahdu. Sit on tietty ne kaupan kaukalokärryt, mutta nekin pitää sit aina kärrätä takas sisälle, ja jos auto onkin kauempana niin melkosta edes takas kulkemista. Tai sit pitää kantaa vauva, mutta milläs kannat ostokset? Huh, onpa vaikeaa :cool:
No, Manduca mulla kerran oli, mutta siinä on oma hommansa pukeutumisen kanssa. Täällä on Lidlissä tuohon mun mielestä hyvä ratkaisu: tavallinen ostoskärry, jossa päällä metallinen teline ja turvavyö turvakaukaloa varten! Mikseihän muut kaupat oo tätä vielä hokannu?

Niin, ja meillä siis tyttö nukkuu suurimman ajan kauppareissusta, kun nukahtaa aina autoon.
 
Meillä on kaukalo semmonen jonka saa vaunurunkoon kiinni ni on siin kaukalos ja runko mukana. Toinen työntää kauppakärryjä. Jos meen yksin ni osa ostoksista menee koriin kopan alla ja sit osa on toises korissa, tai voisha työntöaisalla olla vaikka kestokassi.. Kaukalossa yleensä vauva nukkuu harso eessä tai sit kattelee ympäriinsä. Joskus ku on hermostunu ni tutti auttaa sen hetken ja liike.
Itellä on se stokken reppu mut en vielä viiti siin pitää pitkii aikoja ni se ei ole ollu mukana kaupas ja sit pitäs kumminki vatvoo tyttöö kaukalosta siihe ja toisipäi.
Monesti oon nähny myös kaukalon siinä mihin taaperot käy istumaa ni sithä jää kärryihi vähä isompi tila jos siihe laittaa
 
Turvakaukalo lukittuu matkarattaisiin jotka on aina auton takaluukussa. Toisella ostoskärry ja toisella rattaat. :-) jos oon käynyt yksin, niin oon nostanut kaukalon kärryihin tai korin pujottanut vaunujen työntöaisaan. Paljoa ei tavaraa mahdu, mutta en paljoa jaksa vauvan lisäksi kolmanteen kerrokseen kantaa.
 
Meillä poika aina turvakaukalossa kun kaupat kaempana, ja kaukalo kärryssä. Jos yksin käyb, otan vielä semmosen vedettävän korin ostoksille lisäks. Melkosta ramppaamista ja käsivoimia vaatii kaikki saada autolle, ihan oon kyllä kärryillä vieny. Ois kyllä pikkuhiljaa kiva kun poika näkis enemmän, nyt joutuu tuijotteleen vaan kärryn seinää.. enää ei nukukkaan siellä niinku pienempänä. Hei. En oo vielä tietenkään kääntämässä, mutta missä vaiheessa yhdistelmävaunuista saa kääntää rattaat? Istutaanko niissä jo sitte ihan selkä suorana? Ja minkähän ikäseks tai painoseks tuota turvakaukaloa pystyy käyttään..
 
Niin ja tilanteista vielä kaupassa; me ollaan pojan kanssa kerran varastettu kurkku ja avokado kun se koppa kärryissä niin olivat niin jääneet pimentoon :p
 
Meillä poika aina turvakaukalossa kun kaupat kaempana, ja kaukalo kärryssä. Jos yksin käyb, otan vielä semmosen vedettävän korin ostoksille lisäks. Melkosta ramppaamista ja käsivoimia vaatii kaikki saada autolle, ihan oon kyllä kärryillä vieny. Ois kyllä pikkuhiljaa kiva kun poika näkis enemmän, nyt joutuu tuijotteleen vaan kärryn seinää.. enää ei nukukkaan siellä niinku pienempänä. Hei. En oo vielä tietenkään kääntämässä, mutta missä vaiheessa yhdistelmävaunuista saa kääntää rattaat? Istutaanko niissä jo sitte ihan selkä suorana? Ja minkähän ikäseks tai painoseks tuota turvakaukaloa pystyy käyttään..
Riippuu varmaan ihan rattaista, osassahan selkänojan saa melkein makuuasentoon ni voi käyttää aikasemmin (nytki melkein varmaan) ja sit semmosta asentoo missä istutaan suorempana, ku istuu itse.. Kaukaloissa on eroja miten kauan niissä voi olla, osallahan nyt jo tulee koko vastaan jos on isompia jässiköitä.. Turvaistuimet taitaa lähtee 9kg eteenpäin.. Meidän kaukalo näyttää olevan 13 kg asti..
 
Meillä kauppareissut menee tällä yh-äidin arjen pelastus meiningillä: poika on kantoliinassa, työntelen vaunuja joihin lataan ostokset, vaunuista kassahihnalle ja lastataan takas vaunuihin. Ja sitten työnnellään vaunut kotiin :D
 
Meillä mies käy yleensä kaupas tekees isot ostokset yksin ja jos mennään mukaan niin turvakaukalo kärryyhi, ja joskus käydään vaunuilla ostaas jtn pientä.

Meidän poika ei mahdu kohta enää turvakaukaloon... :nailbiting: varsinkaa jos on paksummat vaatteet päällä... vielä saa turvavyöt kiinni ja pikkaasen kiristämis varaa on, muttei kauan :confused:
 
Meki sillon yksin ollessa käytiin useemmin vaan kaupassa kävellen, rattaissa oli sekä vauva että parin päivän ostokset. Sinne mäkin vaan surutta kasasin kaiken, itsepalvelukassalla saa rauhassa laittaa ne ostokset takasin sinne siinä järjestyksessä, että mahtuu :)
 
Juu, kyllähän pienet ostokset meilläkin onnistuu vaikka millä tyylillä. Usein lähikaupassa vaunujen kanssa kävellenkin. Mutta tosiaan, kun isommilla ostoksilla käy, niin ostoskasseja saattaa olla 6-7. Eli pientä säätämistä tarvii jos yksin vauvan kanssa pitää käydä. Sitten varmaan helpompi kun osaa istua niissä kärryissä ja jaksaa olla pitempään tyytyväisenä hereillä.

Riippuu varmaan rattaista, mutta eiköhän yhdistelmävaunuissa kaikissa saa selkänojan ihan makuuasentoon. Ja useissa on sellanen vähän koholla oleva asento ja vielä ihan pysty. Kannattaa testailla niitä omia rattaita, miten asettuvat. Aika useissa turvakaukalossa se painoraja on tosiaan se 13kg.
 
Inhoan kaupassa käyntiä ja varsinkin muksun kanssa, joten tilaan viikoittain isommat ostokset kotiovelle S-ryhmän Kauppakassipalvelusta. Tarvittavat täydennykset hoituu vaunujen kanssa. Meidän vaunut on niin näppärät ohjailla, että voi työntää yhdellä kädellä ja kantaa ostoskoria toisessa.
 
Meillä isot kauppaostokset hoidetaan koko perheen voimin. Esikoinen istuu ostoskärryjen siinä lapsi-istuimessa ja vauva kulkee mukana matkakärryissä turvakaukalossaan, toinen työntää ostoskärryjä+esikoista ja toinen vauvaa. Ennen otin kaupparessuille vauvan kantoreppuun kun ei viihtynyt turvakaukalossa juurikaan ja nukkui sitten aina repussa, mutta nykyään viihtyy turvakaukalossa niin mennään siinä ja kantorepussa ei hereillä ollessaan oikein enää viihdy. On nykyään siis hereillä siellä kaukalossaan koko kauppareissun katsellen ympäristöä, ei tarvi tutteja eikä mitään kun tuijottelee vaan :) joskus nukahtaa, ja itku tuleekin oikeastaan vain jos nukkuu ja sitten herää siellä kaukalossa. Sitten koppaan tytön sieltä syliin vähäksi aikaa, mutta eipä ole montaa kertaa tarvinnut niin tehdä.
Pienemmät ostokset hoidetaan lähikaupassa jonne parisataa metriä matkaa, jos käyn yksin lasten kanssa niin vauvan päiväuniaikana vauva rintarepussa ja esikoinen kävelee/työntää pikkukärryjä kaupassa. Vaikka vauva alkaisikin itkeä repussa niin kotiin on niin lyhyt matka että sitten huutaa sen matkaa että päästään kotiin (eipä ole tainnut kuin kerran niin käydä).
Esikoisen ollessa vauva noita kauppareissuja stressasi paljon enemmän, nykyään ei juuri huoleta, isoissa kaupoissa kun on lastenhoitohuoneet niin sinne vaan sitten imettämään/vaippaa vaihtamaan jos tarvis tulee. Eikä ole ikinä tarvinnut käydä vaikka aina mukana kulkeekin vaihtovaatteet ja vaipat..ja aina olen imettänyt ennen kauppaan lähtöä vauvan mahdollisimman täyteen. Toki hankalampaa olisi jos pitäisi hoitaa isot ostokset yksin näiden lasten kanssa, mutta onneksi ei tarvitse :)
 
Oho, pahoittelut jos oon jaellut muillekin kun marsupilamille omituisia arvosteluja, neiti vähän käytti pädiä.
 
Oho, pahoittelut jos oon jaellut muillekin kun marsupilamille omituisia arvosteluja, neiti vähän käytti pädiä.
Haha, meilläki välillä rullailee sitä vahingossa ku piän sitä jossain sen takana ja käsi osuu siihe huitoes :)
 
Oho, pahoittelut jos oon jaellut muillekin kun marsupilamille omituisia arvosteluja, neiti vähän käytti pädiä.
Täälläkin meinaa tulla välillä tytöltä kummallisia tykkäyksiä - ja mokoma on pari kertaa sabotoinut äidin mobiilipelit, kun on syödessään huitaissut vähän näyttöä. :P
 
Takaisin
Top