Marraskuun jännitykset

TERVE!

Täällä vielä(kin)! Sanoin illalla isännälle, että vauva varmaan tulee tasan täydenkuun aikaan. Eilisellä yötaivaalla kuusta puuttui enää pieni reunasiuru. Muuten samoin kun PaulaMaija, tuskastuttaa ja kyllästyttää nää "turhat" supistukset! Aamulla taas räkäitkua pärskin, ihan aamiaispöydässä, kun en siis millään jaksais enää tätä lyllerystä. Ähellystä, jatkuvaa kusella hyppyytä... ja nyt on tuo suolistokin jo niin ahtaalla, että piereskelykin SATTUU. Yritin kylkiasennossa varovasti piekkua lasketella ulos, että vois ilman kipua toiselle kylelle käntyä... niin eikös siinä tuu pissat samalla. Ja taas saa lenkata vessaan. Haluun se PALKINNON, PIAN! Voisin kirjottaa raskauden jälkeen aiheesta bestseller-tasoisen julkaisun nimellä: "VAIN YHDEN TIPAN TÄHDEN" Jos semmonen joskus ilmaantuu R-kiskan kirja-aleen, niin ostakaa pois!!! Omistan sen meille kaikille.

 Kiitos Saparon tietoiskusta! D-vitamiinit ja Kaasunpilkkojat. Viimeksi mainittuja tänne!

Tuosta D-vitamiinista löysin mielenkiintoisen tiedotteen myös täältä:
 www.vegaaniliitto.fi/vegaia/2004/syksy/D.html.

JA Sormiturvotus/ rannekipu sitä myös täällä ilmassa. Hermopinteestähän siinä on kyse. Se voipi alkaa jopa tuolta kaularangasta, taikka hartiapunoksesta, jatkuen alas ranteeseen. Siis, vaikka on vaan kaks sormee tönkkönä, niin pinne voi olla esim olkapäässä. Siskoni, joka on vyöhyketerapeutti, ehdottaa lymfahierontaa ja kevyttä venyttelyä. Kotikonstein siis: varovaista pyörivää painelua olkavarresta alas kyynärtä ja rannetta kohti. Sormia voi hellästi, mutta napakasti "venytellä,silitellä" tyvestä kynteen päin.(!) Ja tehä semmosta nyrkkiinpano-avaus liikettä jumpaten. Hartiaseudun venyttely ja pyöritys kanssa helpottaa.

ÖÖÖöööö, mitä muuta... muisti pätkii.

Ailimen hemaseva hetki! vautsi vau! Olis se niin mukava tuntea tosiaan jotain muutakin ihailua, kun tuon mahan taivastelu/ihastelu. Täällä mahan takan on OIKEA NAINEN! Nää hienot tissitkin menee ihan susille, kun ei voi missään leuhkana paljastavassa topissa töpsyttää!!! Miestäkin vissiin pelottaa koskea...
 
Emmille vauvaonnittelut! Menit sitten pyöräyttää ihan salassa!!!! Ei yhtään keritty jännittää.Kääk! Täällä tulee kiire!

Hoopolia ja Sapea myöskin huutelen! Missä työ ootta???
 
Sannakoolla kauhee vauhti päällä kokoajan. Miten sä jaksat? Tuon sinun menemisen rinnalla oma jääkaapilla ja vessassa ravaaminen saa ihan hilllittömät mittasuhteet! Paitsi.... (leuhkin) kävin tänään istumassa rautakaupassa  keittiöjakkaralla ja valitsin samalla tapetteja uuteen kotiin! Lastenhuoneeseen ja makuuhuoneeseen! NAm. Kauniit onnistuneet löydöt.

NAm, nam ja kerta vielä. Googlatkaa sana Herkkukirppu! Siellä sitä on, sivu tolkulla nieleskeltävän ihania herkku-ohjeita. SUOSITTLEN: SIIS: HERKKUKIRPPU!

Rinkku. Jouluverhot. Kyllä. Ehdottomasti. Eihän jouluun ole enää kun muutama hassu viikko! Sitten ne pitää jo tammikuussa tempoa alas. Niin millon niistä nauttii, ellei nyt, ennen joulua!

Hennas. Nautinnollista lomaa, nyt vihdoin ja viimein! Muista pestä sauna, vasta, tosin noin parin viikon päästä :)

Jaahah. Vaakataso kutsuu. Jos kattois kuitenki tän päivän "vauva tulossa" tallennukset. HErkistelis hetken toisten onnella ja nukahtais vartiksi heräämään omaan todelisuuteen, nälkään ja pissahätään ja närästykseen ja supistuksiin.

Ps. mies lohdutti, että ykskään ennakoiva supistus ei ole turha... Bu aaaaa ääääää!
 
Kerkesinpäs tännekin!!

Olin päiväreissulla Porvoossa. Täti asuu siellä, joten päätin hurauttaa autolla kylään. Kierreltiin vanhan kaupungin ihanissa pienissä putiikeissa ja kahviloissa. Ihania jouluikkunoita kaupoissa ja vanhan ajan joulutunnelma muutenkin joka puolella. Muuten mukava reissu, paitsi ne mukulakivi-kadut. Nivuset huusi hunajaa [:@] selvisin kuitenkin hengissä [;)]

Eilisen päivän poltteli alaselkää aikaslailla. Vissiin se saunan pesu vielä verotti osansa. Supistukset onneksi hävis jo aamupäivästä. Taitaa tää kaveri siis pysyä vielä masussa.

Azzay: tervetuloa joukkoon vaan munkin puolesta [:)]

Bongasin muuten jo joululaulukanavankin radiosta. Sitä sitten "huudatin" körötellessä [:D] kotona ei voi vielä kuunnella kun mies ei oo niin innostunu noista sävelmistä. ihme tyyppi [8|]

Se olis sitten ruuanlaitto-puuhiin lähdettävä.. ei jaksais..
 
Heips

Uusi koti on nyt katsastettu ja hyväksi havaittu. Rivitalon päätykolmio ja hiljainen seinänaapuri. Kiva takapiha, VAATEHUONE ja normaalit mukavuudet. Terveyskeskus tien toisella puolella, pikkukylän mukavuuksia [:)] Huomenna sovitaan muuttopäivästä ja yritämme saada puolesta kuusta sopimuksen alkamaan. Sitten vain pakkailemaan..

maarinen tuo linkki ei toiminut, mutta käyn katsomassa vegaaniliiton sivut, löytynee tuo tieto sitäkin kautta varmaan. Koita jaksaa vaivojesi kanssa. Vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä. Jos vielä jaksat vastailla ummikon kysymyksiin niin tässä taas yksi: Missä välissä kannattaa maitoa pumpata? Tarkoitan että heti syönnin jälkeen maitoa ei juuri tule (poju syö molemmat tissit tyhjiin!) ja sitten odotellaan jo seuraavaa kattausta. Kun tuon vaavin rytmikin vaihtelee, välillä kolme/neljä tuntia väliä ja sitten olisi vain tunninkin väliä toisinaan.

Onnea Emmi ja vauva! Kyllä nyytti sylissä on autuasta olla<3 Miten teidän arki on lähtenyt rullaamaan?

Eipä taaskaan ihmeempiä kuulumisia: vauva on syötävän suloinen ja isi huolehtiva ja ihana. Tänään kämpän katsastus-kauppareissulla mies oli pojan kanssa kahdestaan ja silmät loisti kun tulin takaisin[:)] Äiti saa kuulemma mennä niin paljon kuin haluaa, kyllä isi hoitaa, se on niin kivaa. Nii onki. Poika oli huutanut keuhkojen täydeltä kuistilla vaunuissa ja kissa oli rynnännyt kuistille kurkottamaan vaunuihin, että onko kaikki hyvin. Suloista, meidän äijäkolli on huolissaan vauvasta.

Yöunet jäi vähiin enkä ole osannut mennä torkuille. Tai yritin, mutta just silloin oli taas keuhkojen harjoitus menossa tuvan puolella. Jospa nyt onnistaisi, poika tuhisee tyytyväisenä.
 
Ja tervehdys taas!

Kiitos Saparolle vitamiini-infosta! Onpas hienoa, että Suomessa saa K-vitskun piikkinä. Saa nähdä miten täällä nykyään, mun Au Pair-vuosista kun on kuitenkin jo aika monta vuotta aikaa.

Mä kanssa oon kävelykärrystä kuullut, että se saattaa hidastaa lapsen oikeaa kävelyyn alkamista. Mutta toisaalta kai, jos sitä ei urakalla käytä, vaan ihan järjen kanssa, niin ei se kai sitä kehitystä sen kummemin hidasta. Mutta siis juu, meillä on täällä kokolattiamatto ([:'(]), jossa imurin pyörätkään ei kunnolla meinaa pyöriä, joten tyssäis se ajatus jo tuohon meillä alkuunsa.

Rinkku: mun tuttava sai just viime viikolla pojan rv 40+2, joten saattais tuossa jotain perää ollakin! Sais poika kyllä hienon synttäripäivän, jos itsenäisyyspäivään odottelis! Niin, ja ehdottomasti vaan jouluverhot jo ikkunoihin!!!

Pranametri: kivaa, että tykkäsitte asunnosta! Nyt ei sitten muuta kuin pakkailemaan, ja pian pääsettekin jo nauttimaan uuden tuvan tunnelmasta. [:)] Suloiselta kuulostaa myös tuo teidän kissaherra.

Niin, ja täältäkin onnitteluja Emmille ja vauvalle!

Tässä vielä oman navan höpötyksiä sen verran, että kävinpäs tuossa neuvolassa taasen. Paino oli PUDONNUT! Ihan muutaman sataa grammaa kylläkin vaan, mutta pudonnut silti! Huraa! Paineet oli taas pikkasen kohollaan, mutta saatoin kyllä vahingossa syöpötellä Domino Blackejä ennen mittausta, eli tais salmiakki vaan vaikuttaa siihen. Kätilökin sanoi, ettei paineet kuitenkaan oo niin paljoa kohollaan, että siitä mitään stressiä tarvitsis ottaa. Käski kuitenkin varmuuden vuoksi kotonakin seurailla paineita, ja muita mahdollisia raskausmyrkytyksen oireita. Niin, ja kun tunnusteli vauvaa, sanoi aluksi että iso poika, mutta sitten kun mittaili tarkemmin, olikin sitä mieltä, että ihan tavallisen kokoinen lapsi siellä sittenkin on. Alle 4-kiloinen kuulemma. Hyvähyvä!

Hmm.. Mä oon yrittänyt saada kananmunan keitinvettä kiehumaan nyt noin 20 minuuttia. Mitä hemmettiä??? Ei vaan kiehu! Outoa...
 
no niin.. mihis jäinkään? salassa menin tosiaan pyöräyttää, kun jotenkin mulle tuli loppua kohden sellanen jännitys, ettei asiat menekään hyvin, enkä halunnut puhua omista asioistani mitään. tiedä sitten, mistä tuollainen olo johtui, ehkä korkeasta verenpaineesta ja raskausmyrkytyksen seurailusta...?

mutta tosiaan mä supistelin maanantaiaamusta keskiviikkoyöhön ennen ku päästiin tositoimiin. ma-ti välisenä yönä käytiin jo pyörähtää synnärillä, ku olin niin väsynyt niihin supistuksiin, et aloin olla pelkoinen ja itkuinen. sillon oltiin sormelle auki ja kysyttiin, haluanko osastolle odottelemaan vai kotiin. sanottiin, että voi hyvin mennä vielä useampikin päivä, joten halusin kotiin.. osastolla oltiin vietetty pari yötä jo kaks viikkoa aiemmin juuri tosta verenpaineesta johtuen.

himassa ne supistukset sit tuntu vähän helpottuvan, ku ei enää pelänny niin paljon. sain vähän nukuttuakin sit ku kotiuduttiin aamukuuden aikaan. seuraavana päivänä ne sit taas jatkui aika paljon voimakkaampana ja kuuden jälkeen illalla en enää viihtynyt juuri suihkun ulkopuolella. sit ku mies alko kuulla suihkustakin itkua, puolen yön jälkeen, niin se sano et nyt kyllä lähdetään. tein tyylikkään sisääntulon synnärille, juurikin supistuksen kourissa yritin kyyneleiltä kertoa kuka oon. kätilö passitti suoraan saliin tarkastukseen ja olinkin reippaat kolme senttiä auki. jee...

käytin ilokaasua ehkä ekan kolme varttia. se autto alkuun, mut sit mulle tuli siitä niin huono olo, etten enää pystyny käyttää sitä. sit ne supistukset olikin sitä luokkaa epiduraaliin asti, et mies luuli et sain jonkun epilepsiakohtauksen, ku mun koko kroppa tärisi ihan hulluna. mut epiduraali tuli nopeesti ja ah sitä autuutta. mä vaan innoissani odottelin seuraavat tunnit, mies sai nukuttuakin vähän. oltiin siis synnärillä vähän ennen kahta, epiduraalin sain ennen neljää.. kätilö tuli tarkastaa tilanteen sit kasin aikaan ja olinkin jo 9,5 senttiä auki. sit alettiin vaan odotella ponnistusvaihetta. päästiin hommiin 9.20 ja kundi synty 9.40. ponnistus oli mun mielestä tosi iisi, kätilön ohjeilla en tarvinnu mitään tikkejä tms. olin samantien pystyssä synnytyksen jälkeen ja elämäni kunnossa. poika tosin oli mukavan pieni, kun tuli tosiaan sillon 38+5, eli 3030 g ja 47 cm.

sairaalassa kundi oppi hoitajien ohjeistamana vähän väärän imuotteen ja nännit meni ihan verille. siitä sit perään vielä rintatulehdus ja 40 asteen kuume kolmeks päiväks. nännit ei oo vieläkään parantunu, rasvailen niitä ihan koko ajan, imuotetta on harjoteltu ahkerasti, mut ei sekään vielä ihan kondiksessa ole. jos siis jollain on hyviä vinkkejä siihen, ettei vauva kesken imun pienentäis otettaan, niin kuulisin mielelläni kiitos. :)
hyvin kaveri oli kumminkin kasvanut vaikka väärällä otteellakin. viikossa paino oli noussut yli 400 grammaa.
arki rullaa omalla painollaan, nännikipu ja väsymys päällimmäisenä, ellei suurta rakkautta lasketa mukaan. <3
 
Moro,

Emmi ja vauva, lämpimät onnittelut. Ihana lukea toisten synnytystarinoita. [:)]

Pulu77, hyvä kun selvensit sen rintatulehdus asian. Ehdin olla vähän ihmeissäni.

Oon iiihan naatti. Kävin kaupungilla mm.kirjastossa ja mammaliikkeessä. Jätin pihiyttäni auton vaan niin kauas ydinkeskustasta, että kerkesin kastua (kun kerta satoi) ja väsyä aika hyvin kun takaisin olin autolle suuntaamassa. Muutama tunti siellä keskustassa vierähti. Kirjastosta löysin nimi-kirjan, josta tsekkasin muutaman nimen merkityksen, ettei sitten tule vahingossa nimettyä joksikkin "pahuuden noita" lapseksi tms...[&:] noh, "viisas", "voimakas", "yleinen" oli ainakin joidenkin nimien selvityksiä.. Joo, hauskin oli ehkä tuo "yleinen". Oli siinä tarkennettu jotenkin se fiksummaksi, mutten enää muista, miten. Mammaliikkeestä ostin imetysliivit. Kokoni oli ennen raskautta 85 C-D (riippuen mallista), raskausaikana 90 D ja nyt ammattilainen katsoi, että 90 F:kään ei varmaan ole liian iso sitten kun maito on noussut. [8D] Oon aiemmin jo ostanu yhet imetysliivit, ne on kokoa 90 E. Eiköhän niistä jommat kummat oot sitten soppelit.

Tulipa mieleeni parikin asiaa. Ensinnäkin, tilasin ulkomailta (kun halvemmalla sai kuin Suomesta) sellaiset silikoniset nännisuojukset (kai niille on jokin viksumpikin nimi, ei nyt vaan muistu mieleen). Ne pitää pientä painetta nänniä vasten niin, ettei maito vuoda koko ajan. Voi käyttää myös esim. nukkuessa, niin ei tarvi pitää rintsikoita yöllä (itse ainakin vierastan ajatusta rintaliiveistä yöllä muussa kuin viettelytarkoituksessa [;)]).

Ja mikähän se toinen juttu oli....äh, kerron sen joskus, jos muistan. Nyt alkaa Huippumalli haussa! [:D]
 
HELOU, imettäjät ja muutkin!

SIIS: kurkatkaa tollanen sivusto kans kun: imetystukilista.net. Siellä on kaikkee hyödyllistä tietoo ja vinkkejä imettäjille ja myöskin odottajille. Maitolaiturilla toimii mammojen keskustelupalsta.... mut älkää menkö sinne.. siis pysykää täällä. Pliis! Hätähuuto!

Tosta pumppauksesta.Pranametri. Jos sulla on ne kipeät pahkurat jo laskehtinu, niin ihan hyvin voit jättää pumppaamattakin. Varsinkin, jos poika syö kummankin tissin kerralla tyhjäksi. Pumppaus on parasta suorittaa aina imetyksen jälkeen.Tai katkaista sillä se ensimmäinen kauhee maitosuihku, jos vauvalla on tullu yllättäen pidempi syöttöväli ja tiedät että se tukehtuu ensimmäiseen maitoryöppyyn. Ja, jos tuntuu sille, että maito ei riitä, voi tissejä "huijata" tuottoisammaksi pumppaamalla syöttöjen välissä. Muutamassa päivässa tää "huijaus" pitäis auttaa. Kannattaa antaa imetykselle suurempi paino ja pumpata vaan tarvittaessa. Kyllä se oma tapa ja rytmi löytyy. Tissit kun on LUOTU pitämään ihmisen lapsi hengissä!

Ja hienoa PRANA, että uusi tupa kylillä oli mieluinen! Kovasti voimia ja intoa muutto puuhiin.

Kiitos sinulle, joka sanoit 40+2 lähdöstä. Täähän vois kuulostaa vedon lyönniltä! 50€ lähtö nro 40+2! Mulle yks semmonen.

Emmi ja vauva. IMUOTE. sitä mun leijonanpennun imuttelua sai kans korjailla tuon tuosta. Sillon neuvoivat "puristaa" poskesta hellästi, että irrottaa löysän otteen ja tupsauttaa taas nänni tosi syvälle vauvan kitalakeen. Koko nänni ensin litteeks ja äkkiä suijautus kurkkuun asti.... Kaauhee miltä se kuullostaa tälleen kirjotettuna....

Tämmönen tietoisku tähän väliin!!!! Pääsis jo itekkin nuihin tissi hommiin!!!!

IHANAA, täällä mies kohentaa takkatulta... ja villasukat tuntuu niin kodikkalta jalassa. Pistin vielä meille kahdelle muutaman tortun uuniin. Jotain lohtua tähän odotteluun....
 
...niin niin se toinen asia oli sellanen, että:

me vaihdettiin jouluverhot jo viime keskiviikkona ikkunoihin kun mun äiti ja sisko pääsivät avuksi. Minä en kurkotellut mihinkään, vaan lähinnä annoin sohvalta istuen ohjeita että mihin mikä verho ja kappa tulee. Kyllä mää muutaman kapan silitinkin. [;)]

Ei muuta tällä erää.
 
Nyt on keittiössä puunattu, joululeipää leivottu ja marmorikakkukin pyöräytetty, siin samalla asenneltu vähän jouluvaloja ja sen semmosta... nyt väsyttää, enpä jaksanutkaan saunaa siivota ja tuskin sitä seksiäkään enää tälle iltaa, eiku pyllynsilmä kallelleen ja kohti höyhen saaria!! Oispa kyllä magee jos itsenäisyyspäivänä lapsi päättäis syntyä, mie kun oon vähän isänmaallista sorttia [:D]

Vatsanahkaa kiristää ja auta armias jos jotain putoaa maahan ja pitää koittaa noukkia ylös...(niinku tänäänkin on käynyt sen 398 kertaa) auttsss, ei se veny ennää enempää!!??!![&:]

Nonnii nyt mie lähen tutimaan, heissulivei!!
 
Iltoja ihanaiset!

Täällä palauduttu päivän riennoilta, yllättävän helposti tääkin päivä sitten sujui, vaikka unet jäi vähäisiksi yöllä... Ei tehnyt tiukkaakaan olla ilman päiväunia, ja vaikka muutenkin sillain jaloilta ja päältä paljon vaativa päivä, niin ei kyllä tosiaan tuntunut viimeisillään raskaana olevalta! Toivottavasti olo ei kostaudu huomenna, kun pääse shoppaamaan viimeiset vauva-asiat. maarinen, olotilojen mukaan mä meenkin, en mä ihan kaikkina päivinä tällasta jaksais. Jonain päivinä oon ihan tyytyväinen, että mä voin VALITA jääväni kotisohvalle lötköömään. Päivät vaan tulis pitkäks, jos ei jaksais mitään tehdä... ja tosiaan, jostain ne on niitä suppareita hankittava, kun ei toi siivoominen innosta. Haha, oonkin unohtanut kertoa... yks yö pohdin, että mistä ihmeestä ne kolme ässää tulee näihin vauvan ulossaannin vinkkeihin. Että SSS, ookoo, siinä on seksi ja sauna, mutta mikä se kolmas on? Suklaa? Syöminen? Mulla meni pari päivää, kun tätä pohdin, kunnes sitten jostain vaan hyökkäs päähän, että kappas, sehän on se SIIVOUS! Eli ei tosiaan kuulu mun lemppareihin ;)

Ja juu, samaa olen lukenut, että lähdöt tulee nimenomaan yöllä, ja useimmin sillon 40+2! Ja nythän meistä maarinen on jo sen ylittänyt, eli meidän muiden saumat paranee koko aika ;)

hennasille fanfaarit mammaloman alusta, awesome!

Jei, samaa fantasiaa täällä eletään... parisen viikkoa tosiaan on ollut jo noita lähdön merkkejä ilmassa oikeestaan päivittäin. Mulla vaan jostain syystä kaikki viitteet on päivällä, sitten yöks rauhottuu. Nyt kolmena yönä oon heränny sellaseen hassuun tosi vahvaan ihme kipuun, mutta se on mennyt oikeestaan heti ohi ja sit oon taas nukahtanut... mutta ehkä mä oon sitten se säännön vahvistava poikkeus, ja lähden miehen toiveiden mukaisesti päivällä :)

Tuikin kutsut kuulostivat tosi ihanilta! Hauskaa, että myös miehesi osallistui. Ja hyvä, että pääsitte kisaamaankin, se on aina kivaa ;)

Emmille tosiaan lämpimät onnitteluhalaukset! Ihanaa, että löysit takaisin tauon jälkeen! :)

Saparon d-vitskuopas tarvii pistää mieleen, toivottavasti pian päästään kukin hyödyntämään tätä tietotaidon jakamista! :)

Hei sinttu, ilmeisesti siis pk-seudulla tuo joululaulukanava? Löytyiskö taajuutta? Määki haluun! :D Meillä ei myöskään mies voi sietää joululauluja (ei yleensäkään pidä joulusta), niin voisin himassa sitä itsekseni täällä päivisin soitella ja luritella :)

Pranan uusi koti kuulostaa ihanalta! Jee! Nyt kai jo saa sanoa, että onnea uuden kodin löytämisestä, kert sopimukset on hanskassa! Ja ihanaa, että teillä on 2 kollia innoissaan vauvatouhotuksesta, saat sinä siis mennä jos vaan jaksat. Tollasta mäki haluisin, mut mies on valitettavasti töissä sit taas heti ens vuonna... :(

Ailime, oliko sulla oikea levy päällä munavettä keitellessä? Raskaushan tunnetusti höperöittää, joten en ihmettelis kummasti... tai sitten sulake palanut?

Jahas. Sinkkuelämää vois pelastaa tän illan, en ookaan aikoihin katsonut... Huomenna sitten heti aamusta sinne supparinmetsästysreissulle Ikeaan ja mattokaupoille. Postista saa myös hakea sen tilaamani pinnasängyn, rintapumpun ja pullot, nopeasti tulivat, postilaitos yllätti! :)
Eli huomenna kotiutuu viimeisetkin vauvakamat, saadaan oikea pinnasänky kasaan, ja saan pedata sen! Iiiiiiihanaa!

Hei muuten... voinko korvata sairaalakassini tuoreet hedelmät vauvamössöillä, vai pidetäänkö mua ihan outona? Sitten vähän pillimehua, keksiä ja suklaata... mmm.... Mitähän muuta sitä sitten pitäis? Vaatteet ja hygieniakamat, luettavaa, kamera, kännylaturi... Muuta?
 
Vielä nopeasti, ennenkuin menen unille...

Tiedättekö naiset. Ampun kirjoitus sai mut hymyilemään niin leveästi, ajattelemaan omia kahden viikon sisään mahtuneita tapahtumia ja tähän tulokseen mä tulin... Ei mua oikeestaan haittaa, että ne miehet ei vilkuile niin kovin perään. En mä tarvii niitä tietääkseni, että mä olen edelleen myös Nainen. Mähän olen pian synnyttänyt pienen ihmeen, saan imettää (toivottavasti) ja mikäs muu olis sen naisellisempaa!
Ja oikeestaanhan mua raskauden alussa eniten pelotti ystäväpiirin kutistuminen, mutta mitä mä olenkaan saanut! Löytänyt ne todelliset Ystävät, ja saanut jakaa teidän kanssa tämän uskomattoman ajan!

Ystäviäni, miestäni, vauvaani, teitäkään, en IKINÄ vaihtais, vaikka maailman jokainen mies kävelis tolppia päin vain kääntyessään tuijottamaan mua. Wow, tuli tosi voimaantunut olo!

Ihanaa yötä, makoisia unia ja supistuksia niitä kovasti kaipaaville!
 
Ja sitähän mun oikeasti piti sanomani, että kun ei kerta tänään(kään) vielä vaavi syntyny, niin joulukuulta ei vielä saa lapsilisää.[:'(] Tai siis..en minä nyt niin rahan perään ole [:D], mutta hassua, kun sitä lisää saa vasta seuraavan kuun alusta kun lapsi on syntynyt.
 
Huomenia!

Täällä on herätty tuosa 6n maisa pieniin supistuksiin ja muutama tuntuvaki jo bongattu. Limatulppa tais kans mennä.[:D]
9ltä olis neuvola, jännittää. Maha on sekasi ku seinäkello ja tuntiin saanu jo kolomisen kertaa käyä tyhjentämässä.[:D]
Jospa tää tästä![:)]

Jännittää niin maan perkeleesti.
 
Harvemmin kirjottaville vinkki, että siirrytään kuukausittain uuteen keskusteluun, jonka Amppu tuonne näköjään taas ehtinyt avata :)))
 
Takaisin
Top