Marraskuun jännitykset

Voi Prana, kyyneltulvanhan sä taas sait aikaan - jostain syystä se tuli vasta miehellesi kirjoittamasi viestin aikana :D! Ihanaa ja jännää, täällä palstalla kyllä eletään niin täysillä sun mukana!

Ja ihanaa, että jaksat käydä ilmoittelemassa teidän voinnista! Varmasti rankkaa vaan nähdä muiden syntyvän ja teidän pojan siellä sinnittelevän sisällä edelleen. Oot vaan tarjonnut sille liian hyvät oltavat! :)

Puhkun siis lisää niitä supistuksia, ppppphhhuuuuuuuuh! :)

No niin! Heipä hei!

Siinähän ne Pranametrin uutiset tulivatkin! Kiitoksia väliaikatiedoista! Kylläpä siellä tuntuu olevan säpinää!!! Siellä osastolla siis.
Me pijetään täällä peukkuja. Ja sinne miehelle kanssa terveiset, kerta luet näitä juttuja! Lepää ja pijä huusholli lämpimänä. Viimestään maanantaina se mamma siellä kotona huutelee aamukahveja :) Nyytti kainalossa!

Meijän miehelle tämä raskaus käy vissiin enemmän voimille, kun mulla. Tuonne se jäi nyttekin vetelemään raskaan kuuloisa hirsiä, päiväunillle. Laahaustettiin tosiaan kipeellä koivella ( kipulääkkeen avulla) torit ja kaupat läpi. Alan arvelemaan noita väkijoukkoja kaupoissa. Autossakin on käsidesi mukana ja käytössä. Uus herkkuhetkikin tuli ihan vahingossa pongattua. Loraus käsidesiä kouraan ja pala suklaata suuhunn. Hih! Maistui ihan rommisuklaalle!!! (Se maku ja tuoksu yhdistelmä.) Mutta vakavasti siis, kyllä tuo lenssupelko ainakin on tarttunut! Mutta mukavaa oli! Saatiin meidän perinteiset luomu juurekset ja tuoretta haukea ilta pöytään!

UIMAHOUSUISTA: Niin siellä Kättärillä ne sano, että ISÄ saa tulla äidin kanssa altaaseen, mutta omat uikkarit pitää olla. Ottaisko vielä jotai snorklausvärkkejä ja vesileluja? MÄ olisin halunnut sinne kynttilöitä ja omaa musaa. Kynttilöitä kuitenkaan ei sinne saa viedä! Kertoivat, että joku perhe oli tuonu omat
jalkalamput ym. sälää!!! Musiikkia olis tarkoitus ehtiä latailemaan kyllä. Tarkoitus....

RIISIPUUROSTA: Voi, että nami nami! Siinäpä taas yksi joulunajan maku suosikki! Pitäsköhän laittaa tulemaan?

"VALOHOIDOSTA": Huikea idea muksun kääntämiseen! Voishan siinä laittaa isälle otsalampun hieronta sessioihin... Mutta miten sitä pystyy sitä asento hoitoa ottamaan. Lantoi ylhäällä. Minulla ainakin keuhkot  tuntuu kuristuvan pienestäkin selimakuusta?

Mulla alkaa olla vähän semmonen lopuajan pelko ja voimakas pesänrakennus vietti. Pelottaa, ettei saada mitään tärkeitä juttuja aikaseks ajoissa! Vaatteet on kans nätisti pahvilaatikoissa. Oottamassa oikeeta kaappia! Just niinko SannaKoo sano. Nyssäkkää siellä ja täällä. Hoitotasojen rakentaminen olikin isompi urakka kun aluksi luultiin. Ehkä ne saa huomena värin päälle ja asennuksen. Sitte sais jotain paikoilleen.
Nyt vaan ihailen ja kuvittelen miten kaikki pannaan!

Ailime. Kiva, että saat sen pakkauksen piakkoin! Kävitkö muuten Kelan sivuilla kattoo mitä sieltä on tulossa?

Ja SannaKoolle vielä jaksamista sinne Liittokokokoukseen. Kovapintanen mimmi oot jos meinaat tosissaan jaksaa vetää koko viikonlopun! Minä oon jo ihan kauhuissani huomisista vieraista. Tuntuu, että parasta olis olla ihan itekseen. Vetäytyä omaan luolaan ja vähän kurkistaa ulos, jos jotain mielenkiintosta kantautuu kuulolle! Taisin aiheesta kirjotellakin, alkuviikosta.

Seuraillaan tilannetta. Roikun täällä varmaan taas koko illan, kun mieskin vetäytyy puusepän hommiin!

Päiväkahvi kutsuu, joten herätän isännän. Täällähän on jo pimeääkin....

Tervehdys täältä konttausasennosta! Nyt pitäis sitte vauvavalmistelujen lisäksi vielä varmaan kyhätä jotkut kyynärpääsuojukset, niin ei kipeytys niin pahasti kontallaan kirjoittaessa [:D] ja joku takapuolta kohti osoittava lamppu?

Eli kiitti Iona ja Ailime luonnollisista kääntövinkeistä! Hassua, että tuli mieleen joskus aiemmin tuo valon vaikutus, sillä kun istun koneella tulee valo katosta melko suoraan vatsaan ja juuri silloin useimmiten tunnen, kun vauva liikuttelee itseään/käsiään ylävatsaa kohti, eli valoa kohti. Mutta niin pitkälle en päässyt ajatuksissa, että jos sen valon suuntais vähän alemmas, niin ehkä bebis seurais perässä - testatkaamme! Parhaan keinon tähän kyllä heitti Maarinen, otsalamppuhieronta patentoidaan sitte kyllä tälle palstalle kirjoittaville ja tuotot jaetaan tasan [:)]

Diza ja SannaKoo, kiitos pupukorvalaisen sympatiseeraamisesta, voin kysäistä äipältä, että mistä puvun löysi. Oli poistanut kaikki laput, joten en tiedä mistä ostanut. Materiaali tosin on sellaista kiiltävää vaaleanruskeaa, jossa pupun kuvia, korvat löytyy mut töpöhäntä puuttuu.

SannaKoolle vielä nukkumisesta, mä olen just tollanen (ainakin Suomen valovaihteluissa), talvella ei meinaa 10 tuntia riittää mut kesällä 5 on jo ihan tarpeeks! Ja nyt on taas sellanen vaihe menossa, että mua ei herättäis pommikaan, nukun joka yö yhteen menoon vähintään 8 tuntia. Mulla ei pissioireilua oo ollu ollenkaan. No, äiti onkin joskus todennut, että mulla on seurapiirirakko...

Hoopoli, voiku oisin tienny, että on olemassa salmiakkikalentereita!! Toisaalta mulle kyllä se yks kerrallaan ei välttämättä ois riittäny.. suklaansyöntiä jotenkin helpompi hillitä ku salmiakin.

Äitiyspakkaus on jo hiplailtu ja käännelty lähes ylösalaisin, vaatteet pesty, silitetty ja viikattu hoitopöydän laatikoihin nätteihin pinoihin. Siellä ne näyttää aika epätodellisilta jotenkin. Pienoinen paniikinpoikanen iski nyt sitten kun tajusin, että alkaa olla se hetki käsillä, et se kaikki muu pitäis hankkia viimeistään nyt. Ei kai auta ku hengittää syvään ja syöksyä vauvatarvikeliikkeeseen rohkeasti - eiköhän se helpota ostos kerrallaan...

Pranametrille multakin kovasti terkkuja, mahtaa olla raastavaa aikaa... No, tietääpä ainakin, että nyt on kyllä odotus jo niin lähellä loppua, että vaikka viimeiset päivät pitkältä tuntuukin niin ne on just niitä viimeisiä päiviä. Tsemppiä vaan kovasti!!

Pieruista. Nimittäin vauvan. Muistan, et joku muukin täällä oli kuullu epämääräisiä rutinoita vatsasta, minä myös. Ja ne ei kertakaikkiaan voinu olla oman suoliston ääniä, ellei mun suolisto oo sit siirtyny tohon kylkiluun kohdalle. Eli jep jep, siellä se pieni pierumaakari on päästellyt pari paukkua viime päivinä. Kaipa se on normaalia...?

Tunnelmallista joulunalusaikaa vaan kaikille! Mekin taidetaan tässä lähipäivinä käydä hakemassa Ikeasta joulupipareita ja korkata Suomesta saakka tuotu glögipullo.

Jee, päivityksiä Pranalta! Vaikka vauva ei vielä olekaan maailmassa, on hienoa kuulla, että sulla ja vauvalla on siellä kutakuinkin kaikki hyvin. Puuskuttelen minäkin sulle supistuksia sinne. [:)]

Mä kävin äsken taas pullerokerhon (4 kutakuinkin samoilla viikoilla olevaa tulevaa mammaa) kanssa kahvittelemassa kaupungilla. Mukavaa päästä aina välillä turisemaan tyttöjen kesken. Herkuteltiin myös hiukkasen: minä vetäsin ison viipaleen tryffelitorttua. Ihanaa oli! Makeanhimo ei siitä kyllä laantunut - pikemminkin päinvastoin. Nyt kelpais kyllä ne paljonpuhutut salmiakit!

Ja tänään on kuulemma äitiyspakkaus pistetty postiin!! Huraa! Juu, maarinen, olen mä käynyt kurkkimassa sitä sisältöä Kelan sivuilta. Ihan kivan näköisiä vaatteitahan siellä näyttää olevan. Mulle kelpaa kyllä. [:)] Vielä sitä piti kysellä, että minkä paksuinen se pikku patja siinä boksissa on?

Marianna, mä löysin täältä Ikeasta myös glögiä. Ostin kokeilumielessä pullollisen, ja se oli tosi hyvää. Aion käydä ostamassa sitä jouluksi vielä lisää, jos sitä vaan on jäljellä enää. Oli sen nimistä kuin Herrljunga. Punainen etiketti oli siinä pullossa, ja teksti "1911". Ja oli vielä kaikenlisäksi alkoholitonta. Suosittelen ostamaan ainakin yhden pullon testauksen vuoksi, jos vaan bongaat sitä sieltä!

Heips...

Täällä ollaan kyllä niin valmiita jo luopumaan tästä alati kasvavasta mahakummusta...tiedän..vauvan on parempi olla vielä masussa, mutta mammalla alkaa olla aika tukalat paikat...kotoa en enää pääse liikkumaan..paikat on niin kipeät ja tuntuu olevan kesto vessahätä..mä luulen, että tää baby on jo alaspäin tullut, sillä tuntuu ku pimppa hajoais tuhannen (pillun) päreiksi..Täällä siis keskitytään syömiseen ja tietokoneella istumiseen.

Taitaa myös täällä tuo mies ottaa raskaana olon rankempana kuin minä..tuossa taas vetää sikeitä sohvalla toista tuntia..tosin on tuo paljon hommiakin tehnyt..joutuu raukka prismassakin yksin käydä kamalan kauppalapun kanssa..ja viimeeksi se hyväkäs unohti mun suklaavanukkaat..voitte kuvitella mikä itku ja huuto..hävettää taas näin jälkikäteen [&o]

Ninoskalta saa kyllä hyviä ideoita aina herkkujen tekoon..se riisipuuro..ja luumukiisseli..voih...eipä tarvi miettiä mitä meillä viikonloppuna syödään...niin ja minähän se olin joka sitä vaukirjan pakettia kehui..se kirja minusta (siis vauvasta) oli niin ihana..ja muutenkin vaikutti ihan kivalta kerholta..ja joka kuukautisen paketin pystyy helposti netissä perua jos ei pakettia halua..

Pranalle jaksamisia..ja puhisen täällä myös niitä supistustuulia..niin paljon kun mun keuhkoista lähtee..sieltä se teidän ihana kääryle saapuu..Niin ihanaa!

Meillä ei ole pupu eikä nallehaalaria..höh..ehtisköhän vielä hankkia..mutta meilläpä onkin vauvalle pörheä nallehattu ihanilla korvilla...pääseekö sillä karhukerhoon [:D]

eikä ole täälläkään vielä kasseja sairaalaan pakattu.ehtiihän sitä..viimeistään silloin, kun ne supistukset alkaa..eikä ole kaikkia vaatteita silitetty..ja turvakaukalokin on hakematta..muuten kaikki onkin suht valmiina..nii ja sänky pitäs kasata..mä taidan olla aika saamaton akka..Jotenkin sitä vaan tuudittautuu ajatukseen, että aikaa on vielä..

Nukkumisesta..öisin ei nukuta..koskee, hikoiluttaa, mahaa painaa, mies kuorsaa..janottaa ja pissattaa koko ajan..sitte valvon ja katon jotain vanhoja Dallaseja telkkarista..on se JR vaan mulkku..
Herään aamulla ennen seiskaa ja nukun sitten ainakin kahdet 2tunnin päikkärit...

Huomenna neuvola...vaaka varmaan räsähtää rikki..herkut on maistunut..onneks on toi verensokeri pysyny aisoissa..huomenna myös neuvolassa vauva ultrataan myös..katsotaan onko tytteli miten päin...kyllä tuo tuntuis pää alaspäin olevan, luulen tuon hurjan möhkäleen rintojen alla olevan takapuoli..tää on muuten viides ultra kun vauvasta saan..ja parin viikon päästä ois vielä yksi, missä tutkaillaan vauvan kokoa. On se vaan aina yhtä ihana nähdä oma lapsi.

Kamalasti te jaksatte kirjoittaa ja kaikki jutut tunnollisesti luen, eläen jokaisessa mukana. Hoen taas tätä samaa, mutta IHANA kun olette täällä..

Onko kaikilla muilla jo tisseistä tihkunut..mulla ei mitään...mun tissit ei toimi..vaikka koon puolesta vois maitoa riittää koko talolle...ooteko jo imetysliivejä hankkinu..mä tilasin yhtet netistä..kehuja oon niistä kuullu..varsinkin isorintasille kuulemma tosi passelit..jotkut carriwellin drop lace cupithan ne oli..eikä ollu ees pahat hinnaltaan..

Nyt mä lähen juomaan suklaacappucinoa ja syömään viineriä...nams...

Koetetaan jaksaa mahojemme kanssa..loppusuorallahan tässä jo ollaan...

HEI!

Kuinkas sattuikaan! Purkasin juuri tuon täyteen pakatun pakkauslaatikon. Levittelin tavarat pitkin pöytää hiplattavaksi! Eipä niitä nyt onneks mitenkään KAUHEESTI olekaan! Onneks! Saan vielä rauhassa ostella....kaikkee.
Mutta siis Ailime. Sen patjan paksuus on 4 senttiä! Leveys 42cm ja pituus 70cm.

Mies lähti siis tuonne puusepän hommiin ja komensi minut vaakatasoon. Oottelin hetken, että auton valot käätyy isolle tielle.... Tiskasin, pesin lattian, vaihdoin loput lakanat sänkyyn ja näpsäytin pyykkikoneen päälle. Nyt tuntuu sille, että voisin vetäytyä vaakatasoon.
Hemmetin jalka ja pimpero! Ja tenava, joka yrittää rassata luukkua auki!

Radio on taas mun seurana. Ne on puhuneet kokoillan RUOASTA. Arvatkaa olenko lonksuttanut jääkaapin ovea ees taas! Alotin terveellisesti. Kuorin porkkanan.Söin sen. Kuorin omenan. Söin sen. Levitin voita ruisrevitylle, ripotin päälle valkosipulijauhetta. Söin sen. Avasin piparikakkupurnukan. Söin muutaman.
Muistan nähneeni kaapissa palan juustoa ja keksin juuri, miten hyvää se on, kun sulattaa sitä mikrossa, toisen leipäpalan päällä..... Ja perinteinen wilhelmi vielä perään lämpiämään. Söisin, söisin..... Tai tekisinkö tsatsikia ja söisin senkin. Kokki tulee kuitenkin kotiin vasta yhdeksältä ja ehdin kuolla nälkään monta kertaa ennen sitä!

Moi!

Ja ihania uutisia Pranalta. Täälläki kyyneleet silmissä luettiin. Minähän kävin kans viikko sitten sen pikavisiitin siellä sairaalassa. Voimia sinne, perjantai on jo huomenna!

Mulla tuli tuossa parin tunnin aikana aivan ihmeellistä alavatsakipua tai en tiedä mitä se oli, mutta kauppaan en uskalla lähtä, ku sen verran kipeesti sattui. Supistuksia ei tietääkseni ole, mutta kai se vauva siellä mönkii alaspäin [&:].

Mä en uskalla kohta enää tulla tänne palstalle ollenkaan ku alkaa itseensäki jännittään. Mut nyt lähden takaisin sohvalle pötköttään, ku ei tämä istuminen tunnu hyvälle.

Heippatirallaa!

Tuosta joulukuusesta kun olette keskustelua käyneet niin täytyy kertoa ettei meille ole tulossa kuusta ollenkaan.. Meillä ei ole ollut omaa kuusta koskaan, kun ei kotosalla olla kuitenkaan. Meillä on ollut tapana viettää jouluaatto ja joulupäivä mun isovanhempien luona ja siellä on aiemmin ollut ihka oikea kuusi, mutta viime vuosina oikean kuusen tilalla on kyllä ollut ihan vaan muovikuusi. Joskus oon ite huomannu et mulla meinas vähän henkeä ahistaa se kuusen tuoksu :/ Luulenpa et tämän joulun vietto menee saman kaavan mukaan kuin aiemmatkin.

Sit siitä nallepuvusta. H&M:n puku on myös meillä. Mulla on varmaan jotain vähän vahempaa mallia se puku, koska sen vuori on ihan täysin valkoinen (muuten siis vaaleen ruskee) ja mun harmiksi sitä ei voi kääntää :( Mut siltikin se on kyllä niin niin ihana että! Mun äiti oli siis löytänyt sen jostain kirpparilta ja osti sen meille. Ja löysin muuten ite kirppikseltä myös sellasen valkoisen nallepuvun, joka on Ellokselta hankittu. Sekin oli niin söpö ettei tää mamma voinu vastustaa kiusausta :D

Siitä rokotteesta vielä sen verran et mun käsi kipeytyi samalle illalle, kun se piikki oli laitettu ja se seuraava yö oli jotain aivan kamalaa! Ei saanut nukuttua juuri ollenkaan, kun käsi oli niin kipee ja oli muutenkin tosi levoton olotila. Jossain vaiheessa mun sormia ja rannetta pakotti siitä samasta kädestä, mut se ei onneks kestäny kauan. Mulla oli käsi noin 3 vrk kipeenä (laitettiin ma ja ke oli jo paljon perempi ja to ei ollut muuta kuin vähän aran tuntoinen) ja sit se meni ohi. Mielestäni sivuoireet oli melko pieniä, ainakin mulla. Toivottavasti myös sulla SannaKoo.

Toissayö oli täälläkin vaikee :/ Vähän väliä sai rampata vessassa ja puoli kolmesta viiteen valvoin kun yskitti taas niin maan pirusti!! Mut viime yö oli sit onneks jo huomattavasti parempi. Vessassa sai kyllä kulkee viimekin yönä mut yskiminen oli onneks minimaalista. Seitsemän maissa sitten ei uni enää tullutkaan, joten päikkärithän ne oli sitten otettava ja kyllä täytyy myöntää et uni maistui!

Olihan se minunkin sitten pakko ottaa mittanauha käteen ja eikun mittailemaan. Tulos oli 119cm. Aiemmin en oo edes hoksannu mittaillakaan :(

Meille sanottiin synnärillä, et isä ei valitettavasti pääse mukaan uiskentelemaan. Allas on vain ja ainoastaan äidin käytettävissä. Käytäntö siis vaihtelee paikoittain. Mä en oo kyllä jotenkin sinut sen allashommeliinin kanssa et taitaa mun kohdalta jäädä kokeilematta ja käyttämättä..

Sinttu83: Mua ainakin rauhoitti tosi paljon se synnärillä käynti. Sen jälkeen ei oo juurikaan jännittänyt. Se oli jotenkin niin kotoisa paikka :)

Ninoska: Onnea tädille :)

Pranametri: Kiitos päivityksestäsi. Oli mukava kuulla, miten siellä menee. Ei muuta kuin tsemppiä ja voimia edelleenkin sinne suuntaan <3

Ailime: Maarinen jo kertoikin patjan mitat mut jos tarviit muita tietoja pakkauksesta niin siellä Kelan sivuilla pitäs olla kaikki mitat patjasta, peitosta ym. Muistaakseni ne oli siinä kuvien yhteydessä. Toivottavasti paketti tulee pian perille :)

Terhituuli: Mulla on välillä tullu rinnoista nestettä, kun on pikkuisen puristanut mut muuten ei mitään.. Yhdet imetysliivit mä ostin kans ja sit mulla on myös sellaset, joissa ei oo sitä läppää, kummatkin Carriwell merkkiset. Ajattelin jossain vaiheessa hankkia myös kaarituelliset imetysliivit ja se Carriwell merkki taitaa viedä voiton myös niissä. Kuulin vaan jostain, et kaarituellisia imetysliivejä ei kannata hankkia ihan heti synnytyksen jälkeen vaan vasta sitten myöhemmin. En kyllä muista et miks noin??

Elegia: Mukava kuulla, et kaikki oli hyvin! <3

Huh huh, tulipa taas tätä tekstiä..

Nyt pitää lähtee syömään jotain, joten se on moro!

Iltaa!

maarinen, kyllä se Liittokokous menee, kun saa istuskella ja olla passattavana, vähän tarvii aivojaan käyttää (iik, olen lupautunut ääntenlaskijaksi, saas nähdä, mitä tulee), ja ruokaakin saa valmiista pöydästä muutamaankin otteeseen päivässä!
Kunhan nyt vaan vaatteet mahtuisivat päälle (en ole vielä uskaltanut kokeilla), niin ei mulla hätää ole. Katsotaan vaan, niin tän huhkinnan jälkeen mäkin makoilen sairaalapedissä teille viestejä kirjottamassa :(

Meillä ei onneksi miehellä vielä tää raskaus näy väsymyksenä, vaan päinvastoin. Nytkin se ahkerana maalailee tv-tasoa, ottaa tuntumaa, jotta sitten pinnasängystä tulee täydellinen <3 Pesää siis täälläkin rakennellaan! :)

Hoopoli ja terhituuli, voi, kyllä mäkin voisin jo oikeestaan tän vauvan ulkoistaa! Tuskaa on hetkittäin, vaikka kuinka onkaan samalla myös ihanaa. Viisi viikkoa olis vielä laskettuun, ja mä oon päättänyt, että ei tää tuu ulos ainakaan myöhemmin :D Hoopoli, jos löydät sen kalenterin, joka laskee päivät synnytykseen, niin pistäs tilaten mulle kans!

Mielessäni näen myös Mariannan konttailevan siellä lattiatasossa koneen kanssa. Varo vaan, ettei miehesi tee samaa kuin maarisen (??) ukko uhkasi, ja tuu ottamaan sua rajusti takaapäin! Tosin jos se ottaa sen taskulampun vaikka siihen jotenkin osaksi, niin sittenhän se tosiaan voisikin toimia :D

Ainiin, hyvä veto, ettet terhituuli Prismaan itse lähtenyt! Itse äsken reissun suoritin, ja vaikka oli mies kantajana yms. niin hitto kun sattui! Koko tän päivän tuntunut tosi pahalta, tiedä sitten, mistä johtuu... Navasta reisiin asti ollut sellaista polttelevaa tunnetta, ihon alla, ihan kuten aurinkoihottumaa! Aijjai! Ja emätintä on korventanut myös jo jonkun aikaa, mutta tänään tuntunut erityisen paljon niitä kipuja... Lopun merkkejäkö? Hidastaa onneksi tässä tajuaa jo muutenkin. Ja niin, ei oo tissit vielä vuotanu mullakaan ku kerran viikkoja sitten, lisäks sieltä saanut ehkä kolmesti puristettua sellasta nestettä pienen tilkan nänninpäähän. Optimistina ostin liivinsuojuksia tänään, koska kyllä varmasti meidänkin meijerit tulee vielä jotain tuottamaan, älä huoli :)

Nyt yritän närppiä pyttipannua suuhuni, ehti tulla niin kova nälkä, että tuppaa oksettamaan. Eikä tuo edes kuulu lemppareihini, joten taistelemista tässä on... otin annoksen tähän koneelle, jotta voisin keskittyä teihin ja vahingossa saada lapioitua ruokaa uumeniini...

Piukku, se käännettävä nallepuku on mallia Lindex, että ehkä sen takia se sun H&M:n puku ei oo samanlainen :) Ja niin, rokotuksesta ei oo tullut mitään ongelmia, pistokohta on tällä hetkelläkin vähän kuuma ja snadisti kosketusarka, mutta en usko, että ens yönäkään sen päällä nukkumisesta tulis ongelmia :)

kaarituellisia liivejä ei suositella käytettäväksi raskaus- tai imetysaikana sen takia, että maitotiehyet menee jotenkin niiden alla. Eli siis saattaa painaa maitotiehyeisiin.... Itse en voisi kuvitellakaan kaarituettomia käyttäväni, joten jos ei maitoa tän takia tuu, niin ei sitten. Mäkin tilasin jotkut Carriwellit, mutta ne ei kyllä istunut mulle sitten mitenkään päin ja palautin ne... Puristi tosi inhottavasti hartioista ja vaikka oli rintakehästä periaatteessa sopivat, niin jotenkin ahdistivat silti. :(

Maarinen ja Piukku: kiitos patjainfosta. Huomasin tosin viestin lähetettyäni itsekin, että hiukan hätäseen kyselin noita mittoja, kun sieltä Kelan sivuiltahan ne tiedot kaikki nätisti löytyi. [&o] Vaan tämmöstä tää on, hätähousu kun näköjään olen...

Voi että mie niin ootan pranan uutisia...[:)]

Sannakoo, on sen verta isohkot melonit täälläkin etten voi kuvitella kaarituettomia liivejä, eilen nimittäin kokeilin ja ne on vaan jotenki niin kauheet, niin päällä kuin ulkonäöllisestikin!!! Löysin Triumphilta sopivan oloiset kaarituelliset imetysliivit muttei ollu sitä just presiis sopivaa kokoa. Pitää tänään käydä kattelemassa muissa paikoissa niitä, mietin, että ostasin sitten synnytyksen jälkeen ainakin kahdet lisää ja ne vois olla sitten ehkä jo vähän kalliimmat ja silleen nätimmätkin [;)] Kaveri kertoi pärjäävänsä hyvin kolmilla kappaleilla...

Glögistä, mie aloin eilen himoita ihania glögilaseja kun kävin shopailemassa, mitään en vielä kuites ostanut, itse tykkään kaikista eniten Hehkusta mutta sehän ei silleen ole aitoa glögiä kai, ilm olen sokerin perään sittenkin =) Mutta kyllä se normiglögikin on oikein mukavaa maistella. Mitäs ihmettä se sellanen cocacolan näkönen ruottalainen joulujuoma oikeen on, täällä sitä näyttää saavan ihan ruokakaupasta? Pitäskö maistaa, lämmitetääkö sitä? Kellään kokemusta???

Eilen tosiaan meni se melk 2 tuntia prismassa ja voin kertoa, että tais tosiaan penska upota ns lähtökuoppaansa. Luita kolotti niin kummasti/kuumasti koko illan ja mahaa kiristeli. Ja päivällä just neuvolan täti antoi aikoja 18. päivälle asti joulukuuta, ja puhui vielä jopa jouluviikosta...mie katoin kauhuissani [&:] sitä päivämäärää, että jos ei ole sillon vielä laps syntyny niin se pannaan tulemaan!! HUijui! Oon tosiaan nähny unta siitä 11. päivästä elikä, jos sattuu et lapsi syntyy sillon ja on vielä poika, niin kyllä mulla sitten täytyy olla jotain ennustuseukon lahjoja!!! Tosin siskolla oli 4.12. kans laskettu ja se meinas, että kyllä se syntyy 1 tai 7 pvä joulukuuta niinku hänenki lapset, meillähän on siskon kans tullu vahingossa sama hääpäiväkin, samikset... eikä olla ees kaksosia=)

Sama juttu täällä kuin SannaKoolla ja Rinkulla, en osaa olla ilman kaaritukia rintsikoissa. Näyttää siltä, että rinnat ois pussit vaan sellaisissa kaarituettomissa liiveissä. Tai en oo ainakaan itselleni hyviä kaarituettomia vielä löytänyt. Kattelin joskus aikapäiviä sitten, että H&M myy kaarituellisia imetysliivejä, onko kukaan jo niitä ehtinyt testailla. Ei olleet ainakaan kauhean tyyriit...

Ja Rinkku, Hehku on mun lempparia kanssa. Nami!

Ai niin, ja piti vielä editoida sen verran, että mun parhaalla ystävällä oli kanssa LA 4.12. kun lapsensa sai! :D

ja taas uusi päivä!!!

Toivottavasti Pranan onnenpäivä!!! Paljon tsemppiä sinne!!!!! [:)] Toivottavasti on pian käärö kainalossa!!!

Oli niin ihana yö, unien pituudesta kun katsoo. Heräsin vaan kaks kertaa pissalle. Mutta ne unet!!! voi kauhistus!!! [:o] koko yö oli yhtä synnyttämistä!! vauva ei meinannu tulla millään ulos ja lopulta se ihan kirjaimellisesti kaivettiin sieltä semmoset piiiitkät olkavarsiin ulottuvat kumihanskat kädessä [&:] ei helpottanu kyllä toi uni yhtään mun fiiliksiä.. Ja toinen uni menikin sitten imettäessä [:D] en kyllä muista yhtään että millanen se vauva oli. Ainakin se osas puhua [;)] huoh... että semmonen yö.

"tissitihkumista" on aina välillä havaittavissa. Ehkä just aamuisin huomaa että yöpaidassa on pienet märät läntit tissien kohdalla. Joskus vaan toispuoleisesti [;)] nyt ei oo kyllä pitkään aikaan ollu... Ja kaarituellisia liivejä oon kyllä pitäny koko raskauden ajan. En taida edes tuettomia omistaa.

Kahdet imetysliivit on hankittu. Ja ne onkin sitten muuten tuettomat! Eli omistanpas!!!! Saa sitten nähdä et mahtuuko ne enää päälle kun maito nousee. Mut nyt ne ainakin näyttäis siltä että on siellä kasvuvaraa.

Toi lasketunajan kalenteri onkin ihan huippu! [:)] Ja se pitääkin sit alottaa 24sta. Eli aamut vähenee. Saa taas hyvän tekosyyn herkutella heti aamusta. njam!

Sit taas loihtimaan jotain aamupalaa. Masussa myllerretään taas niin vauhdilla että taitaa olla verensokerit sielläkin jo alhaalla. siis jääkaapille mars!

rinkku: mulla on kans neuvola aikoja joulukuun 18pvä asti. Eli sillon viimenen käynti. ja laskettu 19pvä! Mahdankohan päästä sinne asti? 

Huomenta!

Taas oli paljon hihiteltävää, tää palsta ohittaa kyllä nykyään jo aamuhesarin sarjakuvapalstat, jotka on lukematta ties kuinka monelta päivältä. Te riitätte tuomaan naurun <3

Ainiin, pitää varmaan itsekin muistaa sinne synnärille soittaa ja varaa se tutustumisaika. Mukamas piti tää asia jo hoitaa pari vkoa sitten... Nooh, kai tässä ehtii, ja jos hyvin käy, ni sithän sitä voi jäädä samalla kertaa ponnistelemaan, eiks je?! :D Mutta istukoita en minäkään tahdo nähdä, joten sympat Ampulle!

Ailime, saako sieltä maailmalta H&M:ltä rintsikoita isompia kuin C (tai D) kuppiin asti? Kun mä haluisin ostaa jotkut tollaset halvat ny ekaks, et sit tietää kuinka paljon tää lollot oikeesti kasvaakaan. V****is laittaa huntti kiinni liiveihin, jotka ei sitten mahdukaan, tai ei istu tai on liian isot, miten vaan.

Ja jos Rinkku meinaa jouluviikolle vielä yhtenä kappaleena olla noilla viikoilla, niin mitenhän vaikka mulle ja Ampulle käy, ku me ollaan jo sovittu, että joulu ollaan kotona nyytin kaa!?

Sintun unet kyllä sai totaalisesti hymyilemään täällä ruudun takana. Ehkä sä käyt nyt unissas kaikki kauhuskenaariot, ja sitten teillä beibe tupsahtaa sievästi syliin sellaisena sun ja miehes aikatauluun sopivana päivänä ;)

Ja ihanaa, että Hoopoli pääsee pois vuodelepotuomiosta! Fanfaarit sinne suuntaan!! Tosin älä sit pety, kun toi kaupassa käynti ei ookaan niin kivaa, ja huomaat, että roskisten vienti on ihan riittävästi ulkoilua, eikä ne kävelylenkit tunnukaan kivalta idealta, kun nyt olis lupa niitä tehdä :D

Ihanaa päivää arvon leidit!

Kyllä mäkin aion olla kotona jouluna nyytin kanssa, eihän se nyt niin voi mennäkään etten olis jos kaikki menee ns normisti, vaikka menis sen 2 viikoa yliki jos lapsi ja ite vaan ollaan terveitä ja silleen...??

Miepäs lähen kohta toiselle maratoonishoppailukierrokselle tänään tällä kertaa cittariin... tiiä sitten jaksaako enää muualle, tuskin, mutta onhan tässä varmaan päiviä niin voi vähän jakaa, ettei kaikkia kerralla... Iskän joululahjaa oon kovasti miettinyt sille kun on aina kaikkein vaikein ostaa mtn... ehotuksia??? Suht nuorekas isä mulla on 53v mutta varsinainen äijä kyl pohjimmiltaan...

Di diii!

Mulla ihanat FIILKSET! Hyvin nukuttu yö takana. Miehen taikoma aamiainen tyylin "prinsessalle hotelli-aamiainen höyryävällä munalla" (lautasella tosin, pilkottuna +ripaus suolaa) Ja mikä lysteintä! Istun taas vaihteeksi täällä uuden kodin keittiössä naputtelemassa teille terveisiä! Olen maksimoinut tekemisen hyöty-ajattelun. Kirjotan, kudon viimeisiä olkakaaren kavennuksia vauvan paitaan ja toisella( ? ) silmällä kuikin tuonne peltojen suuntaan, metsän reunaan, mahdollisia ulkoilureittejä..... Ja mies siis turvallisesti tuolla kellarin askartelutilassa pykää niitä hoitotasoja.

Eilen iltasella hätäpäissäni keräsin koko synnärille mukaan lähtevän repertuaarin tuvan puusohvalle lähtö valmiuteen. Siinä se turvaistuin ja pullisteleva kassi nyt odottaa! Mulle ja vauvalle vaatetta. Miehelle ne simmarit::::: Oli sen verta KOKONAISVALTAISIA supistuksia koko loppu illan. Nyt on semmonen seesteinen ole, että eipä mittää hättää. Antaa tulla jos on tullakseen. Tai olla siellä jos on ollakseen! Ihme rauha, kaiken hepaamisen jälkeen!

Rinkku. Se kokiksen näköne ruottalais limu on oikeesti limua! JEP! Niillähän on pääsiäisenäkin semmonen mämmin makunen kokis. Tuo joulu limu on vähä glögin makuista. Tykkää jos tykkää! Mutta elä paa sitä kattilaan, poreet haihtuu. PAITSI: Siitä tulee ihan SIKAHYVä marinaadi esim. sunnuntai pöytään possulihalle. Sillon kattilaan! tuota limua, soijaa, siirappia, mustapippurirouhetta, valkosipuli murskaa ja
keittele sakeaksi. Sitte voit sivellä sitä possun paistiin pitkin kypsennystä....... HYVVÄÄÄ JA JOULUISTA!

Hoopolille ONNEA sängystä pääsemisen kunniaksi! Saattaa hyvinki olla että puolen päivän aikaan kaipaat sinne jo takaisin! Ota kuitenki hisukseen että voit nauttia kaikista vaivoista mahollisimman pitkään. Niinkun ite ajattelitkin!!!

Sinttu (+jokunumero) UNET: Painajaiset ovat palanneet TÄNNE! Olen niitä herkkä sieluisia elokuvien ystäviä, että en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi täyttää päätäni kauhy leffoilla. Ja nyt, perskele, kiiltokuvataulun suojelusenkelikin muutti muotoaan viimeyön unessa. Se näytti minulle muumi mörön keltaisia iljettäviä hirviön hampaita. Semmonen örisevä kalsea varjoinen hymy. Itse koko enkeli tuli ulos taulusta ja muuttui voipaperista leikatuksi kaksimetriseksi kauhistukseksi. Siinä se seisoi läpinäkyvät kädet horollaan minua koht,i kun tulin yölliseltä kusi reissulta.... No minä huutamaan ÄITIÄ ääneen! Mieshän se minut unestani sitten pelasti, hikisen pullean pikkuvaimonsa! Otti syliin ja piti kiinni kädestä, kunne nukahdin uudestaan.

No,mitä tämä pelastani sitten itse näki.. SE on jo tarina erikseen... oli kuulema istunu paskalla niin kauan, että myöhästyi lennolta! Herätessään ajatteli, että myöhästyy synnytyksestä jos ei kohta nousta ylös.

ASIAAN.

ISTUKKAVERI. En kyllä tiiä tarkkaan, mutta meille ainakin sanottiin, että siihen istukkaan jää aina sen verran verta, että se riittä kokeisin. Ainakin. Me kun kans luultiin, että ne vetää sen kilpirauhas testin heti napanuorasta! Mut kyllä se saa sykkiä vauvalle kaiken, mitä on sykkimässä. Näin meille sanottiin!

Ööö.. nyt meni järki. Tänne tuli tapahtumia. Mies raapaisi tulet puuhellaan ja kohta saadaan PANNUKAHVIA. TUO UKKO ON IHANA. SITÄ MINÄ RAKASTAN. Tuossa se töpsyttelee edestakaisn puuhissaan.....

Perjantaita vaan kaikille!

Makoilen tässä töissä jalat pöydällä, kun toinen nilkka tuppaa turpoamaan, kun rasittuu. [&:] Joskus olen tuon nilkan venäyttänyt ja nyt näköjään "kiukuttelee", kun painoa on enemmän sen päällä.

Maarinen, en viitsi kertoa miehelle, että teidän sairaalassa iskäkin pääsee altaaseen. [;)] Mutta meillä tosiaan se on varattu vaan äityliineille...

Rintsikoista: ostin yhdet sporttimalliset, koska niissä on parempi tuki kuin tavallisissa kaarituettomissa. Ja toiset ostin kyllä ihan tavalliset, pinkit ja pitsiset. Tein kylmäharjoituksen sovituskopissa. [:D]

Meillä tosiaan noita neuvola-aikoja annetaan aina vaan yhdelle kerralle eteenpäin. Nytkin on aika sovittuna vaan ensi viikon neuvolalääkärille... [8|]

Eilen pakkasin sairaalakassin. Tai vielä jotakin puuttuu, mutta suurin osa laitettu. Aika paljon tuli tavaraa, vaikka mitään ylimääräisiä en laittanut. Mies sanoi, että hän voi sitten tarpeen mukaan tuoda, jos jotain puuttuu. Vielä pitää kyllä ujuttaa lankakerä ja puikot mukaan, että on edes jotain tekemistä... Jos on ylimääräistä aikaa... [;)]

Uunissa tehty riisipuuro ois kyllä herkkua! Glögiä meilläkin juodaan lähes joka ilta. Lämmittää mukavasti! [:)]

Pitänee vielä jatkaa töitä jonkun aikaa... Äippälomakausi alkaa muuten tiistaina, mutta mullahan on se 10 päivää vielä töitä... [&o]

Takaisin