Marraskuun jännitykset

Hei meilläkin on tänään luvassa köyhiä ritareita![:)] Toi pitko on jo niin pitkään nököttäny pakkasessa että otin aamulla sulamaan ja kohta pääsee paistelemaan köyhyyksiä. Ne sopiikin tähän tilanteeseen kun köyhyys tosiaan on iskemässä. [:o] Tullu taas shoppailtua ihan liikaa. Joutuu vissiin luoton puolelle siirtyä lahjoja hankkiessa. Noh, kerrankos sitä eletään [;)]

sannaKoo: en tajunnukaan että se on kääntöhaalari [:D] kiitti vinkistä. en nimittäin olis välttämättä edes tajunnu vaikka olisin ennen pesua sen nurinpäin kääntänytkin.

On muuten tällähetkellä tosi tuskanen olo. tuntuu että tyttö on kohta kurkussa. Ylämasu törröttää pystyssä ja hengittäminen on tosi vaikeeta. Kylkiluut taas paukkuu pois tieltä [:(] AUTS!

Huhheijaa, täällä tapahtuu ja jengi pulisee, kotoisa tunnelma! Myös täältä Pranikselle (ponnistus)voimia, toivottavasti kuullaan pian mahtavia uutisia!

Mäkin rupesin suhailemaan mittanauhan kanssa, kun en sitten ilmeisesti koskaan saanu sitä kuvaa itestäni tänne laitettua. Meikäläisen (näille viikoille ylisuuren vauvan sisältävä) pömppä on noin 112 senttiä ympärysmitaltaan, navan kohdalta koitin tarkalleen mittailla. Ihan komee jo. Vaa'alla en oo uskaltanu käydä, kun oli vanhemmat kylässä ja herkuteltiin oikein olan takaa. Mut viime lääkärikäynnillä ilmeni, et alusta painoa on tullut noin 12 kiloa, tasaantunut kovasti alkupyrähdyksen jälkeen.

Hei, onko täällä nalleklaanilaisten lisäks yhtään pupujengiä?? Mä sain nimittäin nyt sitte vanhempien mukana äitiyspakkauksen ja äidin ostaman pienemmän haalarin, joka oli pupukuvia täynnä ja siinä kans söpöt korvat. En tullu kysyneeks et mistä liikkeestä oli ostanut. Mut kyllä musta vaan puput päihittää nallet ihan tosta vaan [:D]

Joo Hennas, oikein muistit että meikä sitä keisarinleikkausta täällä pohti. Masukaveri on edelleen poikittain pää kyljessä, peppu vähän alaviistossa vyötäröllä ja jalat potkii alaspäin. Jostain (täältä??) luin, et pitäis paljon konttailla tai nojailla eteenpäin niin vauvalla ois hyvin tilaa kääntyä pää alaspäin ja vähitellen asettua lähtökuoppiin. Ehkä jos tän läppärin pistäis tohon lattialle ja nojais kyynärpäihin samalla ku lukee kuulumisia täältä? [:)] Ainakin tulis vietettyä aikaa siinä asennossa...

Äh, mulla on vielä illalla pieni työtapaaminen, joka ei millään järjestynyt aiemmin päivälle, joten ei kai auta ku alkaa valmistautua lähtöön.

Ai niin, joulufiilistelystä: Sain suklaajoulukalenterin Suomesta, jippii!!!

Hyvin nukuttuja öitä ja leffamaisia unia (uskomatonta Maarinen..!) kaikille!

HYVVÄÄ ILTAA!!!

Jaa. SE on ollut kaikilla uneto yö. Täällä myös. Koko päivä menny ihan laahatessa tyhjän perässä. Äsken käytiin kaupassa ja viimesetki voimat meni. Ihanaa, että tuolla Tarjoustalossa on niitä kiikkeriä hyllyntäyttöjakkaroita, joissa voi tuskasta oloaan lepuuttaa!!!!

Joten empä ole sitten keksinyt mitään kadehittavaa jouluaskartelua. Jääpi huomiseen. Sen sijaan vauvan tonttupipossa menossa viimeset kavennukset. Siitä tulee SULKKU(= inhokkisana)

KARHUKERHO! Jee! Hyvä tytöt! Täytyy varmaan ottaa sitten ekat valokuvat PEIPISTÄ tälle sivustolle, tuo karhupuku päällä. Saahaan kunnon karhuvauva-kollaasi!

JOULUKUUSI! Sisälle. Ehottomasti. Meillä ollut aina sisällä. Se tuoksu ja tunnelma ei välity ulkoa aitona mitenkään. Ei vaikka ois miten hienot valot ja krumeluurit! Haaveksin siitä hetkestä, kun jouluaamuna herää hiipailemaan tupaan, ennenmuita. Kuusessa valot. Yön yli kypsynyt uunipuuro tuoksuu valmiilta ja
paahteiselta. Sivaltaa siivun kinkusta ja palan piparista ja kaataa lasiin glögiä. Kipristele varpaita villasukissa
ja on vaan tunnelmassa! Kopsauttaa kahvipannun tulille ja odottelee valon hiipimistä tupaan.

Pitsa, kaupan valmis semmonen, meni uuuniin. Saunakin ois varmasti mukava. Jos se rentouttas niin, että tulis luonnollinen uni ens yönä.

No niin, mä päätin että meidän vaavikin liittyy nallekerhoon! Löysin nimittäin ihanan suloisenpehmeän nallekorvaisen puvun tänään ostosreissullani! Siinä lukee että se on 50-56-senttinen, mutta näyttää mun silmään hiukkasen isommalta. Sen meinaan kuitenkin ottaa sairaalaan mukaan, että vauva saa lämmintä päälle kotimatkan ajaksi. Oih ja voih.

Ja Marianna, varmasti on se pupupukukin suloinen! Joko olet muuten hipeltänyt ja hypeltänyt äitiyspakkauksen puhki? Mä saan sen toivottavasti piakkoin, tällä viikolla se paketti laitetaan kuulemma postiin! Jee! Ja tosiaan, mulle kanssa sanottiin synnytysvalmennuksessa, että jos vauva on perätilassa, sitä voi koittaa saada kääntymään juurikin konttailemalla! [:D] Siitä vaan, hupia sulle tälle illalle!

SannaKoo: jos edes sitten havun oksia käyt hakemassa jostain, ja pistät maljakkoon ja koristelet? Edes hiukkasen joulutunnelmaa saisit siitä. Tai sellaisen pienen pöytäkuusen? Mullakin oli viime vuonna eka oma kuusi kotona, se oli sellainen ihan pieni rääpäle, kun edellinen kämppä oli myös tosi pieni. Tänne haluan kyllä kunnon korkean kuusen, kun tilaakin on vähän enemmän. Pitääkin muuten etsiä se kuusenjalka jostakin!

Maarinen: onhan tuo neulominen kadehdittavaa puuhaa! Mä en osaa!

Nautiskelkaahan illasta ja köyhistä ritareista. Nami! Tekispä mieleni, mutta kun ei ole vaaleata leipää kotona. Meillä syödään tänään minestronekeittoa. Ja iltapalaksi mun herkkua, eli ihan vaan jogurttia. [:)]

Noista askarteluista sen verran, että vaikken ite mikään kamalan suuri askartelija olekaan niin täytyy kyllä sanoa, että sisko on kunnostautunut silläkin saralla. Jos jollain kiinnostaa niin täältä näkee vähän taidonnäytteitä: http://viipulavaapula.blogspot.com/

Ite olen enemmänkin ruuanlaittajaihmisiä, kyllä oli ukkokin tänään tyyytväinen kun sai lasagnea ja raparperimansikkakiisseliä töistä tullessaan...[:)] Ja tokihan olen joulukortteja itekin tehnyt ja pari viikoa sitten jopa joulukuusen koristeitakin mutta tänä vuonna toivottavasti saamme lähettää vaavinkuvat, joku ihana joulupuku päällä sukulaisille ja ystäville menemään [;)]

Mariannalle sellanen vanhan kansan vinkki että viritä taskulamppu ihan alavatsalle, vauvat kuulemma herkästi menevät valoa kohti! Tämä on itse kokeiltu toimivaksi [:D] Mulla todettiin viikolla 34 että mukula on perätilassa ja siinä sitten pari viikkoa joka ilta ja päivälläkin vilauttelin valoa kudosten läpi. Kaikista lampuista on nyt paristot loppu ja viime viikolla rv 36 oli kääntynyt raivotarjontaan! Kuuntelutin myös iPodia alavatsalla kunnes rupesin pelkäämään että 2009 syntyvällä pojulla ei ehkä olekaan sama musamaku kun äiskällä ja ehkä just siks pysyykin pää ylhäällä.. Kummallakin konstilla rupes ainakin liikkumaan heti eli kai kaveri ainakin jotenkin reagoi tähän 'hoitoon' [;)]

Muita keinoja on just toi konttaaminen ja pylly ylhäällä asento, joko selkä kattoa kohti tai sitten makuulla tyyny peffan alla. Niin että lantio on korkeemmalla kun sydän.

Hauskoja jumppahetkiä ja valohoitoa! [:D]

Täällä tuo etureppu on aika mellevä.. Itellä pituutta 160cm
ja massun ympärys navan kohilta 132cm..[:o][:D]

Ollaan vissiin muovauduttu liian tiiviiksi yhteisöksi, kun meidän ruokalistat ja vaatehankinnat alkaa olla samoja :D Ja kaikki tää jouluhössötys MARRASKUUN ALUSSA (tosin me alotettiin kai jo syyskuussa, vai koska se oli? :D! Eikös naisten kropat toimi niin, että tiiviisti yhdessä elävät naiset mensturoi samaan aikaan, joten josko meillä kaikilla syntyykin beibetkin sitten sopivasti keskellä joulukuuta :D

JA Sinttu, vahingossa mäkin sen kääntöominaisuuden tajusin :) Poistaa pesulapun, niin ei oo mitään, mikä totuuden paljastaisi; nepparitkin on tehty niin, ettei ne näytä hölmöltä kun pitää sitä metsäläis-puolta esillä. Uutta ilmettä käden käänteessä, hihih ^^

Amppu, älä viitti! Mä kävin tän rokotteen nyt nimenomaan tänään ottamassa, koska mulla oli aikaa tää päivä ja huominen potea. Pieni käsikipu ei perjantaitakaan haittaa, mutta silloin pitää olla taas toimintakykyinen. Ja la-su on sitten se iso liittokokous, josta olen höyrynnyt, ja siellä tosiaankin pitää olla skarppina se joku 14h vuorokaudesta, eikä tosiaan saa käsikipuja tai muita oireita olla! Ounou! Nyt huomaa pientä kuumotusta käsivarressa ja pistokohta vähän kipeä, mutta edelleen elän toivossa, ettei tää tän kummemmaksi tästä menis...

Lohduttaakseni Mariannaa, niin mulla on suuressa osassa bodyja ja yökkäreitä pupuja, pupunkorvia tai töpöhäntää ei kylläkään missään. Mut kyl mä silti ehkä mieluummin pidän omani nallevauvana <3 (josta tuli mieleen, että meillä mun hellittelynimi on apinavauva, ku kiipeilen ja roikun aina miehessä :D)

maarisen tonttumyssystä tulikin mieleen, että jos omalla beibellä olis ulostulo varmaa jouluksi, niin olisin Ellokselta tilannut jonkun niistä ihanista tonttupuvuista! Niitä oli myös ihan vauvakoossa, mutta ensi vuonna saan sitten vihdoin pukea tonttulapseni! Oon kyllä ihan höperö, mutta onneks kaikki voi kuvitella, että tää mun jouluinnostus johtuis raskaudesta. Teille, rakkaat ystävät, voin paljastaa salaisuuden: mä olen itse syntynyt 29.12., joten mulla on vuosluokkaani nähden yksi juhlittu joulu vähemmän takana. Joten käytännössä koko elämäni (mitä muistelen) niin mä olen alkanut höyrytä joulusta ihan samalla lailla jo viimeistään lokakuussa! Oonkin miettinyt, että pitäis varmaan muuttaa Rovaniemelle ja työllistäytyä sinne Joulupukin maahan, niin saisin höösätä rakkaan jouluni ympärillä työkseni ihan ympäri vuoden. Enkä usko, että edes kyllästyisin!

Iona, samaa valohoitoa olen kanssa kuullut jonkun muunkin suosittelevan! Ja vaikka vauva olisikin synnytykseen nähden oikeinpäin, niin loppuvaiheissa voi samalla kikalla yrittää houkutella muksua synnytyskanavaan. Saas nähdä, kykkiikö sitä itsekin tehokkaan sukelluslampun kanssa sitten jossain vessassa huikkailemassa vauvankutsuhuutoja. :D

Musta tuntuu, että oon tänään saanut ihan ennätyspaljon aikaan, vaikka heräsinkin vasta sillon 10.30 kulmilla! Sain sen rokotuksen haettua, kävin kaupassa, siivosin keittiön ja laitoin tiskikoneen pyörimään, tein makaronilaatikkoa, irrottelin kaikista vauvanvaatteista ne hintalaput ja pesin 2 koneellista. Lisäksi viikkailin narulta vanhat vauvapyykit oottelemaan käyttöönottoa, jälleen kerran olen kiitollinen Ikean sinisille, kun ovat vaan niin käteviä tähänkin hommaan! Kaappeja kun ei ole vielä vauvaa varten järkkäilty, vaan nuo vaate yms. nyssäkät ovat olleet ihan muovipusseja siellä täällä, ympäriinsä! Vielä olis energiaa, vaan en tiedä mitä tehdä. Äidin ja siskon joululahjapaidat voisinkin paketoida, kun tuli viikonloppuna nuo joulupaperitkin varastosta sisään haettua.

Huomenta masut! [:)]

Voi että... mikä ihme siinä on kun nää yöt on niin tuskasia? tuntuu että ei oo nukkunu taas yhtään. Välillä pientä torkahtelua, mutta muuten vessassa ravaamista ja sängyssä kipristelyä. Tuntuu että nykyään on pystyssä ollessa paaaaljon parempi olo kuin makuulla. Pötkötellessä masuun sattuu ja nipistelee koko ajan. Ihan sama missä asennossa sitä yrittää olla [:(] yritäpä siinä sitten nukkua... hmph...
Ja mä niin odotan että sais jo nukkua mahallaan!! Noi kylkiasennot ei oo yhtään mua varten!

Tajusin just että pitäis vissiin seurata tota kelloakin vähän tarkemmin. Mulla oli jo kuuden jälkeen pyykit pyörimässä ja tiskikone päällä. Toivottavasti ei naapurit heränny [:o] jos minä en nuku niin sitten ei nuku muutkaan! [;)]

HAH! Huomenta suomessa sanottiin just että lasten hankkiminen on ympäristörikos!!! jahas... mitähän seuraavaks?

Nyt mä kyllä keitän itelleni riisipuuroa. Eli tuoli hellan eteen ja tunnin päivystys [:)]

Torstaista huomenta!

Amppu minusta synnärille tutustuminen jotenkin vähensi jännitystä, kun pääsi näkemään, minkälaiset tilat siellä on. Ja saleista oli valot himmennetty, joten näyttivät ehkä jopa kotoisammilta, mitä odotin. Eniten pelkäsin sitä, että käytössä olevista saleista kuuluisi tuskaisia huutoja ja karjumisia. Ei kuulunut! [:D] Eikä siellä ollut mitään pelottavia välineitä näkyvillä. [;)] Moni on maininnut jumppapallojen, altaan yms. käytöstä ja kierroksella sai tuntumaa siihenkin, mitä osastolla on tarjolla. Itse ainakin otan vinon pinon musiikkia mukaan, kun selvisi, että saleissa on cd-soitin! Hevit ja hard rockit mukaan - ei mitään delfiinin laulua!!!! [:)]

Viime yönä sain nukuttua suht kunnolla. [:D] Närästys uhkasi taas illalla, mutta nappasin jo ennen nukkumaan menoa Rennien ja otin kaksi tyynyä, niin johan unta piisasi! Kohoasento oikeasti helpotti myös ahdistuksen tunnetta rintakehässä. Muksu ei pääse työntymään kurkkuun asti ja keuhkoille jää vähän enemmän tilaa...

SannaKoo mulla tuo pistokohta oli kipeä vasta seuraavana päivänä ja sitä kesti noin kolme päivää. Mutta sehän on vain merkki siitä, että vasta-ainetuotanto on käynnistynyt! [;)]

Voi vitsi, nuo köyhät ritarit kuulostaa hyvältä! Meilläkin tehdään yleensä ranskanleivästä... Pitkoa ei yleensä ole, kun ei syödä pullaa... Eilen paistoin ensimmäisen satsin joulutorttuja. Ihania!!! Lauantaille suunnittelin jouluostoksille lähtemistä. Saa nähdä kehtaanko. Rasittavia kaikki ryntäilevät ihmismassat!!! [:@]

Huomenta!

Kiva kun teistä moni on jo käynyt synnärillä tutkailemassa niitä huoneita. Mä en oo vielä käynyt, enkä näillä näkymiin menekään käymään ennenkuin vasta sitten kuin h-hetki koittaa, on meinaan tuo sairaala monen mutkan takana jos ei ole ajokorttia. Ja miehen työpäivät kun ovat todella pitkiä. Möh. Mutta olen kyllä kysellyt, jotta mitä siellä on paikalla. CD-soitin ainakin kuulemma, ja jumppapallo. Tosin luulen, että jätän CD:t kotiin, ja otan vaan tuon mun rakkaan iPhoneni mukaan. Mä olen kanssa suunnitellut että metallin voimin syntyy tämä vaavi. Ja ehkä muutama rauhallinen biisi sinne väliin lepohetkiä varten. Varmaan pitäis alkaa sitä musaakin sitten lataamaan tuohon telefooniin, kun eihän tässä kauaa enää lähtöön välttämättä ole.

Mies antoi mulle tänään "kotitehtävän". Pitää kuulemma pakata viimeinkin tuo sairaalakassi kokonaan. En vaan millään keksi, että mitä sinne laittaisin. Tai siis, että mitä haluan vauvalla olevan päällään elämänsä ekana päivänä. [:D] Ja pitäiskö ottaa itsellensäkin vaihtovaatteet varmuuden vuoksi mukaan? Tiukkoja kysymyksiä.

Mä kanssa ihastelin eilen brittikaupassa ihania suklaakalentereita, ja nyt harmittaa, kun en napannut yhtä mukaan. Eivät olleet kauhean pahan hintaisiakaan. Taitaa joutua tän viikon aikana vielä toistamiseen siellä kaupassa käymään, etteivät lopu kesken. Hollantilaiset kalenterit on nimittäin ihan kökköjä. Sellaisia halpiskalentereita. Ei kelepaa mulle! Salmiakkikalenterikin kyllä kävis paremmin kuin hyvin, mutta en mä tähän hätään sellaista mistään löydä. Suostuiskohan vaikka sisko pistämään pakettia postiin... Hmm.

Huooh. Mä taidan koittaa nukkua vielä vähäsen, rupeaa siihen malliin haukotuttamaan...

Mähän just tajusin että mulla ei vielä ole koko joulukalenteria!! [:o] tässähän tulee melkein kiire hankkia [;)] tosin ehkä on parempi hommata se vasta kuun vaihteessa ettei tuu syötyä herkkuja etukäteen. Parina viime vuonna mulla on ollu dumle-kalenteri. Se oli kyllä hyvä, mut nyt kaipaa jotain uutta. Sisko sanoi että salmiakki kalenterin salmiakit oli pahoja (toivottavasti sen omistajat ei nyt masennu tästä[8|]) eli siis sitä en ainakaan osta. Vaikka en mä siskon makuaistiin aina kyllä menis luottamaan... mut taidan kuitenkin jonkun suklaan puolelle kallistua [8D] lurps!

Meillä on ens maanantaina synnäritutustuminen. Ja kieltämättä mua kyllä kanssa vähän jännittää sinne meno. Vaikka onhan siellä jo tullu pari kertaa päivystyksessä käytyä, ja itekin oon siellä ihan onnistuneesti syntyny, niin silti ei jotenkin yhtään hotsita mennä. Tulee kanssa mieleen tuskasta huutavat äidit, yli steriilit salit, kaiken maailman pihdit ja vempeleet. huih.. toivottavasti on sen reissun jälkeen VÄHÄN erilaiset mielikuvat paikasta [;)]

Loput synnäri/perhevalmennukset meiltä jääkin sitten kokonan pois. Hoitajilla on kuulemma niin kiire rokotuksien kanssa että valmennuksia ei ehditä enää pitämään. Nooh, eipä niistä nyt niin hirveesti oo iloa ollutkaan. Aika vähän semmosta mistä en olis jo tienny tai lukenu jostain. Mut mukavahan se oli tavata muita samassa tilassa olevia mammoja.

Oli muuten huisin hyvää riisipuuroa. Porisi hiljalleen tunnin verran ja sitten kylmän luumurusinakeiton kanssa kitusiin. nami. oon muuten ihan hulluna tohon valion soppaan. onneks sitä ei myydä kun kausimakuna näin joulunaikaan. Leijaltais muuten katossa pitkin vuotta kun pistää ton ilmastoinnin meikäläisen kehossa toimimaan [;)][:)][:D] rupsrupsrups....

Huomenta!

On taas iha höntti olo. Suht hyvi tuli onneks taas viimeyön nukuttuu..

Kuusi aiotaa myökii kyllä pistää tuoho nurkkaa töröttämää jouluks! Ja se täytyy olla oikee.

Synnäril käynti aiheutti miulla ainoostaa sen et tajusin "voi elämä, tänne pitää kohta tulla ja meille syntyy sit oikeesti VAUVA!" On se vaa hassuu..

Eile olikii kiva perhevalmennus. Siellä oli omia vanhoja lukiokavereita opettamassa vauvahierontaa!
Saatii oikee ohjekirjane mite ne liikkeet tehää. Sitä olinkii jo miettiny et ois kiva osata sitä hierontaa

Ja tänää reissataa niitä Ampun lakeuksia kahtelemaa taas pidennetyks viikonlopuks sinne anoppilaa.. (tai no etelä-pohjanmaalle mut kuitekii, olevinaa nii tarkkaa et onko pohjammaa vai ETELÄ-pohjammaa vai mikä pohja..) Toivottavast ei autos istumine ois liian hankalaa..

Mie oon muute seuraillu mittanauhan kans tuota masun kasvuu jo pitemmän aikaa Tällä hetkellä näyttäs 116cm..

Ja tuosta ylävesien menosta. Jostai, taas kerran, lukenu että siel masussa ois niiku eri lokeroissa sitä vettä, että voi yks lokero sieltä puhjeta ja tulla vettä eikä muuta.. Enkä taas muista että mistä tuosta oli sitä juttuu mutta kumminkii

Nallepukua ei olla ostettu koska ostettii kyseine H&M:n puku veljenpojalle viimevuonna Ja nyt on siskolta semmone viel pörrösempi, ruskee nalletoppapuku lainassa vaavin kotiituomista varte Siinä on heiän kolme poikaa tullu laitokselta kotia..

Enkä muute oo vielä evääni liikauttanu sairaalakassin kasaamista varte heheh. Nii kovasti olin sitä pakkaamas ko pranalle tuli meno mutta jääny vaa

Ja kyllä se Hoopoli oli iha oikei muistettu tuo funnaloituminen, ts (luultavasti suomalaisempi nimi) suppiloituminen. Itellä totes joskus viikolla 28 lääkäri sen ja edellee on kohdunkaula suppiloitunu.. Enstiistaina ois taas kontrolli, mikä tuntuu kyllä jo täs vaihees vähä turhalta et ne nyt sitä kohdunkaulan pituutta vieläki kahtoo ko alkaa olla jo viikkoja iha riittävästi. 3 viikkoo sitte oli 3cm vielä kohdunkaula ko oli pidentyny. B-vitamiinilla ja levolla ilmeisesti se sitte vähä piteni edellisee käyntii mennes...

Muttah, ei muuta ku ilosta mieltä ja hyviä vointeja <3

Hei, huomenta!

Kirjotin aamulla vaikka mitä... Mutta sitten tää perhanan Windows lämäytti päivityksen....
ja nyt lähössä sinne torstai torille....porkkanan ostoon!

Mut pika kommentti. (pakko)

He hee... mies heitti uimahousut synnäri kassiin ja sanoi että: "no niin, mun synnytys vaatteeet on sitte pakkattu!"

tää meijän touhu on yhtä komediaa. :D :D :D

Palaan vielä!

Tänne tulee päivässä sivullinen juttua! APUVAA! [:D]

Koko viikon saanu rampata yöllä 4-5 kertaa pissalla, tosi raivostuttavaa! Töissä sit ihan väsy [&o]
Nyt vasta alkanu nää mun yölliset ravaamiset, ennen riitti kerran kaks yössä... ukkoki hermostuu ku könyän pimeässä
ja kiroan ku sattuu nii hemmetisti aina ku pitää nousta ylös [:D] PUUH! Enää 6 päivää äippikseen!

SannaKoo: joko sattuu rokotus? Mulla kesti päänsärky 4 päivää ja eka päivä rokotuksen jälkeen oli ihan törkeen paha olo.
3 päivään en voinu nukkua vasemmalla kyljellä... oikeestaan eilen, viikko rokotuksen jälkeen häipy kipeä patti käsivarresta...

Sinttu83: mullaki nyt jotenki hemmetin vaikee hengittää. Eilen iski oikeen paniikki illalla ku tuntuu et happi loppuu!
Varsinki jos istuu jotenki huonossa asennossa niin keuhkot menee lyttään. Siihen vielä kaupan päälle pari potkua niin jeejee.
Tosin nyt tuntuu et toi vaavi laittanu jalat sikiöasentoon, iha selkeesti jalat nyt tuolla niinkus kropan vieressä ja kylkiin tulee enemmän potkua ku ylämasuun.

Marianna: oih! Pupukorvat ois varmaan ihanat <3 en oo vielä vaan törmänny sellaseen pukuun [&o]

nippailuista.... ku niistä välissä puhutaan. Onko ne tommosen tuntusia niinkus vauva nipistäis sormilla sisältä ihoa?
Ku mulla tuntuu semmosta välissä...

mulla iskee paniikkia päälle, mulla ei oo vielä koko synnärikassiakaan!!
Apuuuuva! Ja miten sinne pakkaan esim mun lemppari lököhousut ku ei oo ku yhet joita pesen tiuhaan...
Mä haluan nyt vaan sinne äippikselle et saan laittaa kaikki valmiiksi, nyt en jaksa töitten jälkeen muutako makaa sohvalla [&o]

Ouluunki satelee lunta ihan pikkasen, sais tulla enemmän ni voisin laittaa ihkuja kynttilöitä ulos ja fiilistellä <3

Maarinen, sano vaan sille miehelles, että ottaa ne uimapökät pois kassista. Meille sanottiin osastolla, että "valitettavasti allas on tarkoitettu vain äideille". [:D] Meilläkin mies nimittäin suunnitteli vastaavaa kuin teillä ja ajatteli vielä pyytää drinkkitarjoilua... 

Moikka!

Tälle aamulle oon ehtinyt ottaa päikkäritkin. Meillä mies otti vähän pekkaspäiviä töistä, ja koulunstaankin alkoi vapaa-jakso, joten nyt se olis kokonaan vaan mun neljä päivää, ellei mulla ois noita menoja... Oli kuitenkin aamulla ihana herätä, kun se tuli seiskan aikaan töistä kotiin ja köllittiin yhessä. Mulla ei enää uni tullutkaan, jäin syömään aamupalaa sänkyyn (jouduin tosin itse tekemään) ja tuijottelin telkkua. Mies kävi ostamassa maalit pinnasängyn ja tv-tason maalausta varten, ja kotiintultuaan vastaanotettiin taas Vauvan Uusi Viikko käpertymällä sylikkäin ja mies luki ääneen kirjasesta tän viikon metkuja :) Se on ehkä mun lempparihetki viikosta, etenkin nykyään, kun joka viikolla miestä kehotetaan lellimään prinsessaansa :D Lllllloistavuutta! Lukemisen jälkeen mies aloitti aamu-unensa ja minäkin jäin vielä pariksi tunniksi päikkäreille <3

Hoopoli, Amppu ja muut mua rokotuskivuilla pelotelleet... kyllähän se arkuus tohon käsivarteen hiipi iltasella, mutta ihan vaan kosketusarkuudesta on kyse. Tyytyväisenä nukuin yölläkin myös vasemman käden päällä. En mä tota (vielä?) kipeäksi sanois, vähän tuntuu samalta, kun sillon joskus ikuisuuksia sitten on tuntunut treenauksen jälkeen ja hauista vähän pakottaisi. Yöllä tosin huomasin kaikkea muuta ihanaa; nukuin todella levottomasti, näin ihan tyhmiä unia, heräilin ja säpsähtelin vähän väliä. Ja voi sitä hien määrää, joka mun alastomalta kropalta virtasi tuolla 19c makuuhuoneessa ilman peittoakin! Vähän myös höttöpäisyyttä ja pientä jumitusta on huomattavissa, mutta se saatan olla ihan vaan minä itse :D
Eli vielä väittäisin, että eihän tässä mitään hätää ole, toivon tosiaan, että vkl menee yhtä hyvin! Hetken aikaa jo kiukuttelin, että olis pitäny käydä vasta perjantaina, niin olis sit sunnuntaista eteenpäin voinu kärsiä ja potea, jos 3-4 päivä on pahimmat.

Joulukalenterihankintoja täytyy itsekin pohtia. Mä oon yleensä ollu vähän pihi ja suostunut siitä max. 2€ maksaa, joten se on ollut ihan peruslinjainen Nalle Puh -kalenteri sitten yleensä. Ja suklaata kyllä mullekin! Salmiakkia ei riitä se pala päivässä, sitä on saatava enempi :D Lisäks mulla on sitten ollu Veikkauksen arpakalenteri... Samoin kuvion varmaan tänäkin vuonna. (ja sit vois ostaa yhen, jonka alottaa 24 pvää ennen laskettua! ;)

Nukkumisesta. Mä luulen, et mä voin kyl lahjottaa osan nukkutunneistani teille. Jos on aikaa, niin enempi ja vähempi horrostilassa kuluu se 12-14h vuorokaudesta, ihan oikeeta untakin siihen kuuluu varmaan joku 10h! Ja voi kuinka kiitollinen tästä lahjasta olenkaan, koska arvatenkin vauva ei suostu nukkumaan ihan niin paljon, kuin äitille maistuis... Mä oon aina ollu tällanen talvinukkuja, kesällä pärjää helposti ku saa 3-5h unta yössä, talvella vaatii sen 10-12h normitilassakin :)

Mä muistan kuulleeni samaa, kuin Tuiks, tosta vesienmenosta. Eli nyt loppuajasta alkaa olla jo niin iso vauva, että se blokkaa niitä vesitaskuja ympärilleen sinne kohtuun. Ei siis enää lillu... En tiiä, onko tällä mtn tekemistä ton ylävesienmenon kanssa, mutta pitipä taas päästä besserwisseroimaan :D

Diza, musta on kans tuntunut, että tää vauva nipistelee, raapii ja puree mua. Etenkin alapäässä tuntuu sellaista tosi hölmöä vihlontaa, että oon ihan varma, että nyt tää beibe on kasvattanut hampaat jo kohdussa ja puree tietään ulos :D

Jassoo, se ois sitten suihkun paikka. Mies ehdotti testata mun kisakuntoa, ja huomiselle puhuttiin iltapäivällä leffaanmenosta ja puol seiskalta alkais sopivasti lätkämatsikin... Viimeisiä hetkiä tehdä kaksin asioita, joten mä lupasin harkita. Kai sitä jaksaa, ja onhan mulla sitten ihana mieheni kantamassa mut kotiin, jos en jaksakaan! ;)

Moikka!

Hennas meillä ne sanoi Kätilöopistolla, että isätkin saa mennä ammeeseen, mutta uimahousut on oltava [;)]...itsellä ei tosin taida olla ammeeseen hinkua, ei miehellä ainakaan.

Täällä palstalla käydään niin tiivistä keskustelua laidasta laitaan, että vaikka kaikki jutut tulee luettua ja fiilisteltyä mukana, ja paljon on juttuja, jotka on kuin itse olisi kirjoittanut, niin eipä minulla tule pahemmin koskaan mitään kommentoitua. Kuitenkin elän mukana kaikessa mitä kirjoittelette, ja itse huikkaan jotakin pientä aina välistä...

Ihanat nallekerhot täällä [:D] Katsoin tuota H&M pukua heti, kun siitä tuli puhe, ja harmi kun ne hiukan isommat on jo loppuneet, olisin muuten tilannut itsekin. Minulla on vaalea/beigenruskea samettinen nallepuku kylläkin olemassa, jonka ostin Sokokselta (ensimmäinen ostamani vaatehankinta)..ja kokoa mietin silloin hyvin hyvin pitkään, mutta päädyin 56cm:n kun halusin kuitenkin pikkuisen puvun...ja nyt sopivalla välikerrastolla tuo saa luvan toimia kotiutumispukuna meillä [:)]

Olikohan se Terhituuli kun oli tilannut/liittynyt tuohon Vau-kerhoon ja saanut ne ihanat kirjat [:)]
Itsekin liityin ihan tuon vauvakirjan ja tarjonnan vuoksi, kun ne vaikuttivat ihan kivoilta ne kaikenmaailman vauva-kirjat, joita sieltä sitten tuleepi kerran kuussa..ikätasoa vastaava paketti. Myöhemmin ajattelin Disneyn kirjakerhoa..mutta vasta sitten myöhemmin.
Eilen tosiaan tuli tuo liittymislahja ja oli parempi kuin odotin [:)]
Pääsin iltasella kirjoittamaan ja fiilistelemään vauvakirjaan tätä odotusta, ja en malta odottaa kun saa kirjoittaa syntymästä ja kotiinlähdöstä yms.

Vaunut tulivat alkuviikosta ja tuntuu kuin tällä viikolla olisi jo Joulu, kun kaikkea uutta ja ihanaa on tullut. Ja sisko sai eilen pojan, joka oli ihana yllätys, kun heillä jo tyttö on. Ja tietty tälle meidän kaverille suht. saman ikäinen serkkupoika [;)]

Ja ulkona satelee taas lunta. Hämmästyin aamulla kun olikin pikku pakkanen, en odottanut että ulkona olisi niinkin kylmä kuin oli kävellessäni labraan verikokeeseen. Joudun käymään noissa "Rhesus-testeissä" (kun minulla on se Rhesus-tekijä)...nyt oli viimeinen eli kolmas verikoe, ja eipä noissa ole ollut ihmeitä. Olisi voinut olla vakavaakin "hylkimisreaktiota" tai jotain sellaista, mutta onneksi ei...ja toivottavasti ei tulekaan [8|]

Odotus sen kuin jatkuu, ja kyllä täällä on kaikki vauvaa varten jo kunnossa. Kassi pakattuna molemmille.
Pranan uutisia odotellaan innolla...voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka.

Sinttu83 tais tänään sitä riisipuuroa keitellä heti aamusta...teki sen jälkeen mieli itselläkin sen verran paljon., että heitin puurot uuniin ja söin jo puoli litraa [:)]..toinen puolikas jää illaksi...
Itsekin tykkään tuosta luumu-rusina-sopasta, ja yleensä teen sitä itse Jouluksi...

Juu, eipä tässä muuta kuin päiväunille täälläkin kömmitään [;)]

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Väliaika tiedotusta taas pukkaa. Moikka kaikki ahkerat kirjoittajat. En valitettavasti nyt kommentoi juuri mitään, ei jaksa lueskella, mutta vilkuilin kuitenkin[:)]
Täällä sairaalassa on netti käytössä vapaasti ti,to ja olisko pe, joten niinä päivinä ehkä käyn jos on mahdollisuus.
Ekaksi: VAUVA  edelleen mahassa. Käynnistetään vasta perjantaina, jos ei tule sitä ennen. Tänään on jo onneksi vähän supistellut, mutta ei tarpeeksi.
(kiitos supistuspuhkuista, lisää samaa niin lähtee tulemaan!)
Eli tuo pari kolme vrk:ta vesien jälkeen käynnistys ei pidä paikkaansa, jos vauvalla on kaikki hyvin eikä ole mitään tulehdusarvoissa. Voin sanoa, että eilen jos olisi mitattu v*****s-käyrää niin huippulukemia olisi tullut. Pari yötä kolmen tunnin unilla ei oikein auta olotilaa...Samassa huoneessa jollakin supistelee ja toinen synnyttää tai sitten tulevat ja menevät vauvan kanssa. Viime yönä sain nukuttua jonkin rentouttavan lääkkeen avulla ja nyt on taas ihan ihmismäinen olo. Odottelu on rasittavaa, eikä sitä auta kaikki kuulemani jutut, mitä ehtii jutella muiden odottajien tai synnyttäjien kanssa. Täällä on hirveä vauvabuumi ja salit ja huoneet täynnä. Eilen meinasi samassa huoneessa syntyä vauva. Minuuteista kiinni että ehtivät saliin työntämään sen pihalle! Tuota ei luulisi enää nykyään tapahtuvan. Äitiä oli käynnistetty jo puolitoista vrkta sitten, mutta salit oli kaikki täynnä, ei ollut minne mennä. Voitteko kuvitella: Verhon takana synnytetään ja huoneessa pari muuta...Huhhuh. Jäi synnytysvideot näkemättä mutta sain kuunnelman. En olisi uskonut mitä kaikkea voi raskauden kanssa ollakaan. Tosin, me jotka siellä odottelemme, olemme niitä joilla ei mene ihan putkeen ja meillä on aikaa höpötellä. Ne jotka vain tulevat synnyttämään ovat niitä suloisten vauvojen kanssa käytävällä kulkevia onnellisia äityleitä. Eilinen oli kyllä jo lohduton, itku pääsi väsymyksestä ja epätoivosta että vauva ei tule koskaan ulos. No, yksikään ei ole sisään jäänyt ja nyt taas on ihan eri olo, virkeämpänä ja silleen. Mies on yhtä väsynyt ollut pitkistä ajomatkoista ja huolesta ja hermoilusta. Hän on ollut kanssani kaikki päivät kävelemässä käytäviä ja pitämässä kainalossa. Ollut mukana ja helpottanut omalta osaltaan oloa ja väsymystä. Nyt sovimme että hän jää kotiin keräilemään voimia täksi päiväksi ja hälytän paikalle tarvittaessa. Ei muuten jaksa sitten kun oikeasti aletaan toimiin.

Terveisiä kotiin! Muista syödä hyvin ja suukotella kissaa ja levätä. Ja ota tyyny kainaloon nukkumaan mennessä. Lue Paskaa jos voit ja kirjoita vauvakirjaan jos jaksat. Rakastan sinua<3( tiedän hänen tulevan lukemaan jutut illalla)

Sikaflunssa on sitten jo täällä ihan kunnolla. maskinaamoja kulkee osastoille.
Mieheni lähetti terveisiä kaikille Masumiehille! =tarkoittaa masuista pitäviä miehiä, niitä jotka saa masuja aikaiseksi [:D]

Nauttikaahan masuistanne, kun ne vielä ovat olemassa. Minä lähden makoilemaan. Lapsivettä tulee edelleen, uusiutuva luonnonvara...
Ei mulla muuta [;)]

Takaisin