Marraskuun jännitykset

Olipas mukava kuulla Pranasta! Toivottavasti saa pikkuisen nopeesti kainaloon [:)]

Oli muuten aikamoinen shoppinki-reissu [&:] tosiaan lähdin niitä joululahjoja ostamaan. Mut kotiin tulin kuitenkin kaiken muun kanssa. Kapp-Ahl:ssa oli tarjoustuotteista vielä -50% alennusta. joutu sit ostaa vauvalle sekä pienempää että isompaa vaatetta [;)] Ja sit stockmannilta löysin ihania 50cm sukkahousuja. Että saa tytön kunnolla topattua. Lindexillä olis ollu pieniä toppapukuja -20% mut miks mä TYPERYS en ostanu. Ekaks valitan pakkauksen isoa pukua ja sit kävelen hyvän tarjouksen ohi... perkule...[:@] Ehkä joutuu huomenna hakemaan sen. Jos on enää pieniä kokoja jäljellä.

Nyt on muuten selkä sen verran kipee että tietää taas kävelleensä. Pari tuntia jo oikaisin sohvalla, mut eipä sitä näköjään ihan niin nopeesti "palaudu".

Jospa mäkin alkaisin jo tekee niitä joulukortteja. Tuli tänään postissa toi punanen kuorikin missä saa sit kaikki laatikkoon yhdellä kertaa. Merkitkin muistin käydä tänään ostamassa. Jotain sentään sain mitä oli muistilistalla [;)]

Vielä kun löytäis sen osote-kirjan jostain..... iso huokaus!!! onneks on eniro.fi [:)]

Huiii!! Kiva kuulla Pranametrin kuulumiset. Olin kyllä jo varma, että nyytti ois jo sylissä, mutta eiköhän se parin päivän sisään sitten oo tulossa. Supistuksia puhaltelen täältä päin sinne kanssa!!

Mä en oo tehnyt mitään jouluhommia. Tuli ahdistus ihan lukiessa teidän suunnitelmia ja tekosia. Meinasin väsätä herkkukorit siskon perheelle ja omille vanhemmille nyt jo etuajassa ja muut saa jäädä paitsioon. Uskoisin kaikkien ymmärtävän, että tänä jouluna on ollut hieman muuta mielessä.

Mies on kipeenä. Toivottavasti ihan tavallisessa flunssassa. Vaikuttaa vahvasti siltä, kun ei kuume ole onneksi noussut yli 38 ja ruoka maistuu ja muutenkin olo ns. normikipeä. Juuri sai kuulla, että yks työkaveri ainakin on sikainfluenssassa ja niillä perjantaina oli ollut illanvietto yhdessä, joten pientä jännitystä on ilmassa. Se on nyt sunnuntaista asti köhinyt ja nyt rupee itseänikin hieman yskittämään. Saas nähdä kuinka käy.

Nyt ruvetaan kattomaan leffaa. Voikaa hyvin ja kasvatelkaa massuja.

ps. Ootteko muuten mitanneet vatsan ympärysmittaa? Mä just mittasin tosta navan kohdalta ja se oli hurjat 103 cm. Pitää laittaa mitat muistiin ja katsoa kuinka jättimäiseksi sitä vielä ennen synnytystä paisuukaan! :)

Saiskohan tästä palstalla roikkumisesta palkkaa, tai kela korvausta? Lomat voisin ottaa rahana, kun en sitä lomaa kuiteskaa pitäis....

NYT on pää punanen. Ei supistuksesta vaan mittanauhan kanssa leikkimisestä. Kiitti vaan Tuik! Seistä töröttin heti oitis mittanauhan kanssa. Tälläsin sen peilin kanssa sivukuvasta katsoen tohon mahan isoimpaan, leveinpään, näyttävämpään kohtaan. Tasasen suorasti. Kait se siinä napapiirillä oli. Ja ou jee... meijän mitta näyttää 122 senttiä! PII PAA PII PAA! Mut tuo möllökki on pudonnu. Se niiku roikkuu, tuossa irto-osana. Hengityskin kulkee ihan normaalisti viimeviikkoseen verrattuna.  Rinnan ympärys tuosta tissien alta on normaalit 88 sentiä. Että meikäläinenkin tietää nyt vihdoin viimein, tähän ikään mennessä, mikä on PÄÄRYNÄVARTALO!

Koitan huomiseksi keksiä jonkun kadehittavan hienon jouluaskartelun... Kerta te kaikki muutkin täällä ootte jo tehneet vaikka mitä! Tänään kilkutan silmät ristiin tuon toisen villapaidan kanssa. Yks hiha enää! Niin ja sitten se tonttulakin kudelma. Ainakin alotus!

Mooi!

Juu, toppapuvustahan minä Ailime puhuin, anteeksi epäselvyys :) Muut vaatteet kyllä tosiaan pesen, ja nuo toppaisetkin, mutta ton yhden kohdalla haluaisin olla esteetikko :D Turhamaisuus ei suinkaan ole toinen nimeni. Äitin murulle vain söpöintä! Niin, ja tuon nallepuvun ostin minäkin jostain vaateketjusta, siellä on noita pienempiäkin toppapukuja ihan säädylliseen hintaan. Ja mahdollisesti siis maarinen ja Piukku ovat samaisen nallepuvun nyyteilleen bonganneet. Mun excuse; kun se vaan oli niiiiiiin söpö!

Lisäksi meillä on paksumpi makuupussi vaunuihin, mutta sairaalasta kotiin tullessa saa tuo toppapuku riittää - auton lämmössähän se matkustaa varmaan ovelta ovelle :) (Ihanaa, näen jo mieheni kantamassa nyyttiä ja turvakaukaloa sitä Jorvin mäkeä alas, itse köpöttelen perässä ja varmaan huolehdin kovin, ettei mies vaan liukastu meidän arvokkain lasti kädessään, hihih) Ailime, siellä sun huudeillahan varmaan pärjäilee hyvin sillä äippäpakkauksessa tulevalla makuupussillakin. Itse aattelin talveksi käydä sinne hankkimassa sellaisen lammastaljan (mikä myöhemmin tulee tarpeeseen pulkkaillessa), mutta mikä jottein ihan perus viltti tai täkkikin eristeenä toimisi :)

Ehkä mäkin siis elän toivossa, ettei se perverssi lääkärisetä tahdo tehdä tätä häntäluu-lantio-arviota, jos otan miehen sinne huoneeseen mukaan. Hahaa, ihanku se sen lekurinkaan unelmahetkiä duunissaan varmaan ois :P

Ja kyllä se joulu alkaa tuntua jo ihan käsin koskettavalta joka puolella. Kaupungillakin oli ihanaa, kun ihmiset alkaneet hyöriä kaupoissa ja Stockan katolla oli kuuset. Koskas se jouluikkuna paljastetaan? Se on yks mun lempparihetkiäni talvessa, vaikka musta tuntuu, että pari edellistä vuotta ne on olleet ihan tyhmiä sommitelmia...!

maarisen viestit on kyllä loistavia, miten sä saat yöllä nauramiselta nukuttua, kun sun omat unet ja miehesi yölliset höpinät on ihan mahdottomia? Weledan raskausöljyllä eilen läträttyäni löysin sitä aamulla sängyltä lammikonmallissa... ja arvatkaa vain, säikähdinkö nyt jo minäkin vesien menoa! Mutta onneksi ei ole aika vielä, ja öljytarhojahan siinä vain oli, eikä onneksi edes lammikollista :)

Hoopoli, mä oon päättänyt, että teen sen, minkä täällä roikkumiseltani ehdin. Onhan vauvalla isäkin, joten osaa sekin tehdä, jos äkkilähtö tulee. Ja voi, ne tulevat mummothan olisivat varmaan jo nyt onnesta soikeina, jos vauvapyykkiä pääsisivät pesemään, että enpä huoli siitäkään! :)

Voi, Pranametri pääsi vihdoin kuulumisiaan päivittelemään! Ja kuten huomaat, kyllä täällä onkin ooteltu! Jänskää, ellei meistä nyt joku ehdi tässä välissä syöksysynnytystä suorittaa, niin teidän poitsu se palstan ekana tulikin! Parin vkon päästä täytyy sit varmaan itsekin kysellä mieheltä, että mitäs ruokaa sille laittaisin, jos miehen toiveiden toteutus vauvan syntymään saa :) Voimia koko perheelle! Ja koita saada untakin välissä!

Loppuun vielä pahottelut toistosta, koska moni muuhan oli näemmä ehtinyt jo samoja juttuja kirjotella ja kommentoida. En nyt vaan jaksa poistaa niitä, joten hyppikää pahimmat yli :)

Joo kyllä sais tämä poju tulla nopsempaan ku esikoinen.[:D] Ei Jamikaan yli menny mutta käynnistelyä oli jo viikon verran takana ennen ku suostu tulehen. Ja kyllä se oli ressaavaa.

Mä ostin sen lidlin haalarin jota sielä viime vkolla kaupattiin, koko oli 50/56cm. Hintaa oli vajaa 15e. Mulla on noita 60 ja 62cm mut ne on kyllä tosi isoja tommosella 50cm tirrillä. Ei tuo mikään paksu oo, mutta mulla on kaukaloon myös sellanen lämpöpussi ni menee hyvin sen kans.[:)] Esikko ku oli kevätvauva ni ei paljoo tarvinu miettiä mitä pukee päälle.

Valkoisen valkoista keskiviikkoa! Täällä satoi eilisen ja yön aikana ihan tolkuttomasti lunta ja lisää tulee edelleen. Jeee!!!! Talvi talvi talvi ja joulu joulu joulu!!! [:D] Pääsin eilen lähtemään töistä vasta kuuden aikaan ja kaupassa käydessäni huomasin, että kappas vaan, kinkut on tulleet. No minähän tietysti ostin pienen kinkun varmuuden vuoksi pakastimeen... [8|] Ja kun lunta oli tullut niin ihanasti ja oli pimeää ja "jouluista", niin ostin sitten vielä valkoisen amarylliksen. Josko sen kukintaa ehtisi tuossa joulun aikaan ihailla...

Pranametrille voimia ponnistuksiin tältäkin suunnalta! [:)] Olipas tosiaan mukava kuulla kuulumisia, kun täällä ollaan päivät pitkät pohdittu tilannetta. [:D]

Meilläkin on sellainen ihana nallepuku! [:D] Anoppi osti sen varsinaisen toppapuvun aluspuvuksi. Lappujen mukaan citymarketista. Materiaali ihanaa fleeceä tai vastaavaa ja suloiset korvat hupussa. Taitaa olla kokoa 56 cm, joten ajattelin ottaa mukaan sairaalaan. Meillä on sellainen lämpöpussi, jota voi käyttää kaukalossa ja vaunuissa. Sen alle ei paljon tarvitse vaatetta. Muuten, kun ne pakkauksen muutkin toppavermeet - hattu, hanskat, töppöset - on niin tuhottoman isot, ostin pienemmän Fredriksonin hatun huuto.netistä. Katsoin marketista noita hattuja ja maksavat parhaimmillaan yli 40€, mutta huuto.netistä voi saada ihan uudenveroisia muutamalla eurolla. Joten kannattaa tsekata myös nk. vaihtoehtoiset ostopaikat, jos ei halua maksaa tuhottomia. Hattu tuli eilen postissa ja on ihan kuin uusi! Olikin ilmeisesti ollut käytössä vaan 2 kertaa... [;)] Sieltä löytyy myös pieniä toppapukuja... Vink, vink.

Viime yö meni taas kärvistellessä närästyksen kanssa. [:'(] Kävelin ympäri asuntoa ja join vettä ja otin Rennietä. Meni se sitten lopulta ohi, mutta ei ollut taas mukavaa. [:@] Vauvakin heräsi ja aloitti harjoituksensa, eikä siitä meinannut tulla loppua, kun oli alkuun päässyt. [X(][:)] Luulenpa, että tänään on tilausta päikkäreille...

Nyt kahvia hakemaan!

Jee, lisää tänneki vaan lunta ja rutkasti =) jouluostoksille meinasin huomenna suunnata ja kyllähän sitä jottai vauvarompettakin pitää ostaa [:)].

Viimeyö meni sitten ihan persiilleen, valvoin yli 2 tuntia, pakko oli syödä ja kattella elokuvia, ei siinä muu auttanut...

Eilinen synnärille tutustuminen ei sitten alkanutkaan jännittämään vaikka luulin, ja teki jo mieli hypätä sinne sänkyyn jo ja huutaa, että hei aletaas synnyttämään jo [:D]. Kyllä tässä alkaa jo siltä tuntua, että sais jo lapsi syntyä mutta toisaalta nautin nyt vielä näistä hetkistä kun olen vaan itsekseni, kohta en ole valovuosiin... [8|][:)]

Moikka!

Hahaa, meitä karhuemoja taitaa sitten olla useampikin. Ihanaa, etten ole ainoana sortunut tohon niiiiiiiiin syötävän söpöön nallepukuun :D Pikkusisko oli mukana, kun sen kaupasta ostin, ja hän sitä silitteli koko sen shoppailureissun ja olisi halunnut kotiinsakin viedä nyhjättäväksi. Ja voi kuulkaa, kuinka ihana onkaan se hetki, kun siellä on se mun oma nallevauvani sisällä! Maailman täydellisin pehmolelu <3

Mun pitäis lähteä possupiikille, mutta jänskättää ja venyttelen täällä lähtöä. Alunperin olin ajatellut, että lähden klo 10, käyn aamupalalla jossain kahvilassa ja menen sitten piikille. Nyt kello käy kohta puoltapäivää, ja mä oon edelleen kotona... Ehkä mä kohta, aamupalankin söin tässä koneella sähköposteja lueskellessa. Miks mua pelottaa? Onko tää nyt kuitenkin joku alitajuntainen reaktio, eikä mun pitäis käydä piikkiä ottamassa?

Vauva on ollut kovin hiljainen jo viikon... siis kyllä se päivittäin jotain pientä liikettä antaa, mutta mun mielestä tosi vähän. Hiljanen ja rauhallinen kaveri tää pääsääntöisesti muutenkin on, eli en oo huolestunut, mutta nyt sitä sitten on sitäkin alkanut murehtia. Toisaalta, voin käydä piikin ottamassa ja tietää, että maanantaina on neuvolalääkäri joka tapauksessa, siihen asti kunhan ees vähän möyryää päivässä, niin hyvä. Eikö?

hennasille tsemppiä närästyksen kanssa. Mulla on kans pari päivää ollut ihan järkyttävää korventelua! Rennietä vetänyt taas siihen malliin, että tänään jälleen apteekki kutsuu... Mä onneks saan unta vaikka närästäiskin, ja se onkin usein ainoa keino "päästä sitä tunnetta pakoon".

Elegialle tsemppaukset, lepoa sitten vain ja vielä viikkoja vauvalle syntymättömänä! :) Onneksi saat töissäkin käydä edes kevyitä paperihommia tekemässä, niin menee päivät vähän paremmin! Itse en vuodelevossa oo joutunut olemaan, mutta voin vaan kuvitella, kuinka hirveää se olisi! (etenkin siellä sairaalassa!)

Hoopoli, vielä ehdit shoppailla, niin että korttien magneettinauhat ja ylimääräiset käteiset kärsii, usko vain :D

Nyt kai otan vain itseäni niskasta kiinni ja lähden sinne neuvolaan jonottamaan. Se ei oo vaan mun "oma" neuvola, vaan tän alueen pääneuvola (täällä kun on kai kolme-neljäkin noita sivupaikkoja), jossa Espoon tän osan naiset piikkinsä saa. Hirvittää vaan, jos siellä on kovasti jonoa eikä istumapaikkoja, niin mä joko pökerryn tai hermostun ja lähden pakoon... Ja kuitenkin vauvan takia mä olen sen piikin hakemassa, en itseni :(

Huomentapäivää!

En oo näköjään ainoa, joka ei saanut viime yönä kunnolla nukuttua. Tai siis mua olisi muuten kyllä nukuttanut, mutta virtsarakko oli eri mieltä. Kävin pissalla 6 kertaa! Järkyttävää! Ja nyt mulla ekaa kertaa alkoi nuo lonkat vihoitella. Eli kyljillä on paha nukkua, kun alkaa sattumaan lonkkiin, ja selälläänkään ei voi nukkua, kun alkaa kiristämään mahaa ja nivusia. No, pitää lohdutella itseään, että ei tätä voi kestää enää kuin vajaat 6 viikkoa, ja silloin on viimeistään vauva maailmassa!

Iih, siellä sitten jo oikeen kunnon talvi! Ihanaa! En malta odottaa, että pääsen vauvalle näyttämään Suomen talvea! Ei se tosin vissiin silloin helmikuussa vielä hirveästi ymmärrä... [:D]

Teidän nalle-puvut kuulostavat hurjan söpöiltä! Mäkin näin sen tapaisen asun joku viikko sitten yhdessä vauvantarvikeliikkeessä. Taidan mennä jossain vaiheessa vielä sen puvun sieltä ostamaan! Saattais olla sopivan lämminkin se puku vaunuihin peiton alle.

Mä sitten kanssa innostuin mittailemaan tuota vatsanympärystä. 118 cm... Ho-hum. Aaarhg! Alkumitta oli 88,5 cm!

Hei, ja Elegialle paljon tsemppiä!!! Kurjaa, että sulla on tuollainen tilanne meneillään. Mä toivon, että pikkuinen jaksaa pysytellä masussa vielä hyvän tovin.

Nyt kahvia keittelemään!

Helou pitkästä aikaa!

Joka päivä oon käyny lukemassa kännykällä teidän jutut mutta ei sillä voi kirjottaa mitää pitkiä juttuja...
En toudellakaan muista mitä kaikki on kirjottanu joten sorry vaan kun tää postaus hieman itsekeskeinen!
Mutta oon nauranu ja itkeny teidän kanssa joka päivä jutuille, menossa ollaan mukana!

Ekana Pranalle hirmusti tsemppiä!! me ollaan miehen kanssa ihan jännänä et millon sieltä rääkäsyt kuuluu.
joku sanokin että tekis mieli puhelinta ettiä esiin ja soittaa Pranalle ku ollaan jo nii tuttuja [:D] noh, sama fiilis [:)]

Meilläkin elettiin hiukan jännittäviä hetkiä sunnuntaina.
Olin lauantaina vanhusten hääpäiväjuhlissa, (30v!!!!!) aamusta yö kahteen heilumassa. siivosin ja siivosin ja kokkasin.
Tais sitten kostautua sunnuntaina. Sillon alko illalla vuotamaan ihan hirveesti "valkovuotoa".
Jouduin vaihtamaan pikkuhousunsuojan n.20min välein ja pikkarit jonku 5 kertaa ku meni aina läpi.
No aattelin et ei hitto tää voi olla normaalia ja soitin maanantai-aamuna polille jonne pääsin heti sisään.
Ne käski laittaa kunnon menkkasiteen ja kun menin polille, oli vauvan syke 180-200 kokoajan ja siteestä otettu
pikatesti näytti että on lapsivettä. Oottelin sitten vajaa 2h että pääsin lekurille ja sinä ainana tuli 8 kivuliasta supparia.
yksin istuin siellä, ukko jännitti kotona ja teki töitä... oli lievää paniikkia et nytkö tuli lähtö ponnistaa.
Kummiski ku pääsin lekurille, testi osoitti että ei ole lapsivettä vuodossa enää. Vesi oli vähentyny ku ultrassa katottiin mutta
kaikki oli silti hyvin. Sain diagnoosiksi ylävedenmeno tms... joku hieno sana. Eli reikä tullu ylhäälle kalvoihin joka menny sitten kiinni.
Mut joudun vielä kontrolli-verikokeisiin maanantaina ja olemaan iisisti. Supistelemaan alkaa heti ku enemmän liikkuu.
Tätäkö tää loppuaika sit on?? [&o]

Amppu: ne sano tuolla polilla että lisääntyny valkovuoto on tosi yleistä loppuraskaudesta.
Tuo mun 20min välein koko side märkänä ei ollu normaalia. Kannattaa vähän haistella sitä vuotoa (yäk!)
Jos on lapsivettä niin haisee vähän spermalle, semmoselle tosi happamalle...
Mut kuulemma jos on lapsivettä, pitäis tommonen tavallinen menkkaside kastua about heti.
Tosin tääki on varmaan henkilökohtaista...

joop, mut töihin tulin taas ihmettelemään menoa. Pakko. 7 päivää enää äippikseen.
Ehkä ehin sitten kirjotella tänne palstallekki joka päivä [:D]

Aijoo, nallepuku-kerhoon se oon minäki liittyny [:)]

mut nyt taas töihin... tai siis naputtamaan konetta...

Voikaa hyvin! <3

Amppu: mun oli tarkoitus kommentoida tuohon kuusi-juttuun, mutta eihän tämmöinen lahopää mitään muista. Eli kuusta olisin mäkin hankkimassa, ja täytyy tunnustaa, ettei käynyt edes pienessä mielessä että se saattais pikkuiselle allergiaoireita aiheuttaa... Hmm. Pitänee vielä miettiä hiukkasen, ja ehkä kysellä kätilönkin mielipidettä asiaan. Itselläni on kyllä puiden siitepölyallergia, mutta ei ole aavistustakaan, olenko kuuselle allerginen.

Diza: Siis nekö kalvot on nyt sitten itsekseen sulkeutuneet? Onpas jännä juttu! Kovasti kestämisiä ja jaksamisia sinne! Ja hyvä vikoja työpäiviä!

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Laiska olen ollut kirjoittamaan mutta olen välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia ja ollut hengessä mukana. Jännittävää aikaa, 1. jo tästä porukasta lähtenyt synnärille...hui! Saa nähdä koska sitä itsekin lähtee synnyttämään. Pikkuinen on ollut jo pitkään melko laskeutuneena, lähtövalmiuksissa, joten täälläkin sairaalalaukut pakattu valmiiksi. Joulusiivoukset ja joulukortit tehty sekä lahjat valmiina.

Joku puhui kutinasta. Kutinaa on ollut täälläkin mutta maksa- ja sappiarvot oli ok, joten johtuu varmaan ihon venymisistä, painaumista, joita on tullut kun tulee nukuttua samalla kyljellä koko yön. Kaikenlaista kolotusta sitä on mutta eiköhän sitä jaksa pinnistellä vielä vähän aikaa[:)]

Ailime: niin siis semmonen reikä voi tulla tuonne yläosaan kohtua joka menee itsestään kiinni.
Siis kyse ihan tosi pienestä reijästä ilmeisesti...

Tässä suora lainaus muualta netin maailmasta:
"ylävedenmeno eli kalvoihin oli tullut reikä ylhäälle. Ja jos tollanen reikä ylhäälle tulee, nii se yleensä umpeutuu eikä vettä tuolloin paljon pääse karkaamaan ja lapsivettä muodostuu kokoajan lisää eli täysin vedetön ei ole koskaan, mutta jos reikä alhaalla, niin sitten onkin toinen juttu"

No niin! Nyt on lämmin puku ostettu! Ja uus hiano vaaleenpunanen myssy [:)] Ja yllätys yllätys nallepuku!!!!!
Ei tosin H&M, mut lindexiltä löysin. Kokoa 56 ja -30% alennettu [:D] happy happy joy joy!!!

amppu: Meille tulee kyllä ehdottomasti kuusi! Ilman sitä ei ole joulua. Siitä tulee niin ihana tuoksukin. Ja tunnelma. Paketit vielä kuusen alle odottamaan omistajiaan. Ai se on niin ihanaa. Ja on niin kiva kun ne valot palaa läpi vuorokauden ja valaisee koristeita. Saa samalla "yövalaistusta" vauvan hoitoon [;)]

Mulla on kans toi valkovuodon määrä ihan järkyttävää. Mut ei se millekään haise ja parilla pikkuhousunsuojalla oon pärjänny päivässä. On vaan inhottavaa kun koko ajan lirahtelee housuun [:'(]

On niin hassua lukea teidän juttuja kun ne on ihan kun omaa elämää. huonosti nukuttu viime yö, monta pissareissua, nallepukuja, joulun odotusta, lumisateen fiilistelyä... [:)] Aika samassa tilassa ollaan kaikki!! Ihanaa kun on pikkuinen masussa, mut silti toivoo että se olis jo sylissä tuhisemassa [:)]

Nyt mä kyllä kaivan ton lihamakaroonilaatikon tuolta uunista ja alan syömään. Ihan hirvee nälkä. TAAS!

Joo, meillekin tulee oikea kuusi! En vois edes kuvitella joulua ilman kuusta. Eikä mikään keinokuusi todellakaan kelpaa! [:'(]

Amppu jollain toisella palstalla luin samanlaisesta "ongelmasta" ja kyseessä oli ollut jotakin, jota hoitaja oli kutsunut "pimpsahieksi". Moni on sanonut, että tuon lapsiveden "lorahtelun" kyllä huomaa, kun housut menee kerrasta märiksi. [;)]

Ja istumatyöstä ja supisteluista: neuvolassa sanottiin, että ERITYISESTI istumatyö lisää supistelua. Mulla on ollut kivuttomia suppareita välillä aika paljonkin työpäivän aikana. Neuvolasta sain ohjeet, että pitää käydä säännöllisesti tekemässä pieni "kävelylenkki". Parantaa myös verenkiertoa jaloissa ja ehkäisee suonikohjuja. [;)]

Voi vitsi, kaikki alkaa olla jo mammalomalla! Mulla on VIELÄ 12 päivää töitä. [X(] Viimeisellä viikolla ois vielä iso palaveri, mutta saa nähdä kykenenkö osallistumaan. Ongelma on, että mulla on enää kahdet housut, jotka mahtuu jalkaan!!! [:@] Menen varmaan sinne kokoukseen miehen kerraston housuissa, jos muut puristaa. [:)]

Sain tänään puhelun serkultani, joka hädissään kyseli, että joko olen synnyttänyt. Oli nähnyt kuulemma unta, jossa meille oli tullut tyttö ja sen nimeksi oli annettu Juha Tapani! Voi luoja, että nauroin taas katketakseni!!! [:D] 

Nauttikaa mahoistanne!

Moi taas!

Olin sitten reipas tyttö ja kävin sen possupiikin ottamassa. Eikä tarvinnut jonottaa, just ku pääsin ovesta sisään, niin meni yks nainen rokotushuoneeseen ja mä jouduin venttaa ehkä 3min! :D Eikä sattunut, turhaan jännäilin. Nytkin, muutama tunti myöhemmin, on ihan kivuton pistokohta, voi painella ja tökkiäkin. Tosin salee mulle käy sit niin, että kuume nousee, ku ei pistokohtaan satu :D

Jee, nalleklaani kasvaa! Sinttu ja muut Lindexiltä hankinnan tehneet; jos teillä on se sisävuori sellasta valkosta, jossa on jotain metsäneläimiä tms, niin ootteko huomanneet, että se toimii kääntöhaalarina! Itse päätin nyt kuitenkin pistää kaikki noi mun vanupuvut neljänkympin pesuun (löysin siis keväällä ostamistani vaatteista 2 muuta vanuhaalaria, jotka olin jo unohtanut :D), ja kun käänsin tän ihanan nallepuvun ympäri, niin kääntöominaisuuden bongasin!

Poistin sitten samalla kaikista vauvanvaatteista ne hintalapputagit, tuolla vaatevuoren keskellä istuin varmaan tunnin! Onhan tota ehtinyt kertyä näemmä yhtä ja toista... tosin paljon oli myös isompaa vaatetta, jota ei ennen ens kevättä tuu käytettyä. Lajittelin väreittän ja pesen, ensi viikolla ku saan lipaston kotiin, niin täytyy sitten katella, että miten noita lajittelee.

JA äääää! Älkää puhuko joulukuusesta, ku mulle tulee paha mieli! Mä RAKASTAN aitoa kuusta, vasta omillani asuessa mulla on ollut aito kuusi... ja nyt kun vauva tulee ja sen vaunutkin tarvii säilyttää sisällä, niin mulla ei mahdu kuusta tänne. Byääh!

Minä täällä taas hei :D

Amppu, ei se kuusi ulkona ole sama, kun sinne ei voi niitä paketteja laittaa tunnelmaa tuomaan... Mies ei siedä mitään muuta jouluhömpötystä, niin kuusi on ollut mun ainoa salainen keinoni saada kotiin edes vähän jotain jouluista! Ja viime joulunakin sen kuusen vain "salaa" tohon ängin, ei ollut ukolla paljon sanottavaa kun se siinä oli jo, ihanat siniset kuusenlamputkin sain vasta jouluaattona mummolta lahjaksi, ja ne olisi tänä vuonna kuuseen tulleet... Tänä vuonna olisi ollut erityisen ihanaa, kun joulupaketit tulee sen verran ajoissa valmistettua, että niistä olisi saanut nauttia jo vaikka heti kuun vaihteessa tossa! Vaan ei auta, kyllä se vauva voittaa tämänkin asian, ja ehkä mä voin tuoda sen vaunut hyvissä ajoin sisään, ja ennen käyttöönottoa ripustella ne mun jouluvaloni niihin, laittaa paketit kyytiin ja ihastella sitä, mihin maailman paras joululahja sitten lähiaikoina laskeutuu <3

Ja köyhät ritarit on kyl nam! Mun piti viikonloppuna tehdä, kaikki aineetkin jo oli. Ei vaan saatu aikaseks... nyt oon sitten pitkin viikkoa natustellu tota pullapitkoa ja päälle heittänyt vähän hilloa ja kermaa; huijauslaskiaispullia siis. (ja varmaan oon tänki täällä jo kertonut :D)

PeeÄs. Käsi ei vieläkään osoita minkäänlaisia merkkejä rokotteen ottamisesta, whuu! Ihan snadisti hellyyttä havaittavissa, jos kovasti sitä pistokohtaa törkkii!

Takaisin