Marraskuun höpinät

Mites muihin vaikuttaa tää pimeys? Mä oon aina syksyisin hieman väsynyt, mut nyt raskausaikana tupla väsynyt. Koko ajan revityttää, päivä unet nukun mielelläni ja yöunillekin hakeudun heti ku esikoinen menee nukkuun.
 
Mites muihin vaikuttaa tää pimeys? Mä oon aina syksyisin hieman väsynyt, mut nyt raskausaikana tupla väsynyt. Koko ajan revityttää, päivä unet nukun mielelläni ja yöunillekin hakeudun heti ku esikoinen menee nukkuun.

Mulla ihan sama, heti nukkumaan kun saan lapsen nukahtaa. Aamuisin jaksan, mut päivällä en jaksa enään mitään...
 
Sama, aamulla jaksaa vähän touhuta, mut väsymys ja kuvotus alkaa päivän mittaa ja pahenee iltaa kohti. Tekis mieli vajota syvälle peiton alle ja vaan nukkua.
 
Nippanappa jaksan töissä käydä. Koira toki pitää käyttää vähintään kahdesti päivässä ulkona, mutta muuten kyllä vaan nukun, vaikka tekemistäkin olis.
 
Minuakin tämä pimeys väsyttää ja ahdistaa enemmän kuin normaalisti. Luultavasti siksi, että on illalla aina super huono olo ja väsymys, eikä pimeys nostata mielialaa yhtään. Jospa tämä tästä sitten, kunhan pahoinvointi hellittää ja lumi sataa maahan.
 
Mites muihin vaikuttaa tää pimeys? Mä oon aina syksyisin hieman väsynyt, mut nyt raskausaikana tupla väsynyt. Koko ajan revityttää, päivä unet nukun mielelläni ja yöunillekin hakeudun heti ku esikoinen menee nukkuun.

Just sama täällä. Aivan järkyttävä väsymys.
 
Sama, aamulla jaksaa vähän touhuta, mut väsymys ja kuvotus alkaa päivän mittaa ja pahenee iltaa kohti. Tekis mieli vajota syvälle peiton alle ja vaan nukkua.

Ja tässäkin sama :greet025 Herään aika virkkuna mutta siihen se energisyys sitten loppuukin. Pahoinvointi jyllää ja pahenee iltaa kohti..
 
Onko täällä kukaan jäänyt sairaslomalle töistä raskauspahoinvoinnin vuoksi?
 
Mää oli muutaman päivän poissa 9. viikolla, kunnes opin kontrolloimaan huonoa oloa syömällä tarpeeksi usein. Kerran piti käydä yökkimässä työpaikan vessassa, mutta muuten on selvitty työpäivistä oksentamatta.
 
Jouduin päivän ainakin olemaan pois töistä, kun todella paha olo ja oksentelin pari kertaa päivässä. Jos voisi työtään etänä tehdä, niin toimisi itselleni hyvin, mutta oma työ vaatii läsnäolon.. Yritän mennä töihin, sillä pelottaa että viikot 9-12 tulee olemaan pahemmat vielä kun tämä vk 8 :sad001 Vähän epätoivoinen olo, vointi on niin paha..
 
Mulla menossa viikko 11 ja tää kuvotus on kamala koko ajan, tänään oksentanut muutaman kerran. Tänään olin pois töistä, katsotaan miltä huominen näyttää. Helpottaisi jo tää huonovointisuus, tai ei ainakaan alkaisi oksennus lentämään.
 
Mulla on menossa 6+6 ja megadarra on kestänyt nyt kolme viikkoa, tänään taas pohdin saikun hakemista. Laatannut en onneksi ole vielä kertaakaan, mutta tuntuu että hetki koittaa milloin hyvänsä.
Mä teen etänä pääosin töitä, joka helpottaa kyllä tosi paljon. Tosin päivä koostuukin lähinnä syömisestä, töistä ja lepäilystä. Työpäivä venyy pitkälle iltaan kun päivällä ei onnistu työnteko.

Viikonloppuna kerrottiin appiksille tulevasta vauvasta ja iloinen vastaanotto saatiin :)
 
7+4 tänään ja viikon melkein ollut kans kestodarra.. musta tuntuu että mä en jaksa tätä oloa enää. Vaikka oon päässy suht vähällä, kun alkoi pahoinvointi myöhään ja en oo sentään oksentanut. Nyt on ekaa kertaa sellainen olo että saattaa oksennus tulla ja ihan kaikki syömisen ajattelu vaan lisää ällötystä. Koti on kun pommin jäljiltä ku ei pysty tehä mitään. Mies ei ehkä ihan hirveesti ymmärrä tätä oloa kun ei jaksa ees kaupassa käydä nyt yksin, eikä kotona oo oikeen mitään mikä uppoais :depressed: aluksi se jaksoi ja teki jotain kotitöitä mut nyt sitä jo kyllästyttää ku mä en tee mitään. :sad001 Alkaa kyllä olla mielikin jo tosi matalalla tän olon takia..
 
7+4 tänään ja viikon melkein ollut kans kestodarra.. musta tuntuu että mä en jaksa tätä oloa enää. Vaikka oon päässy suht vähällä, kun alkoi pahoinvointi myöhään ja en oo sentään oksentanut. Nyt on ekaa kertaa sellainen olo että saattaa oksennus tulla ja ihan kaikki syömisen ajattelu vaan lisää ällötystä. Koti on kun pommin jäljiltä ku ei pysty tehä mitään. Mies ei ehkä ihan hirveesti ymmärrä tätä oloa kun ei jaksa ees kaupassa käydä nyt yksin, eikä kotona oo oikeen mitään mikä uppoais :depressed: aluksi se jaksoi ja teki jotain kotitöitä mut nyt sitä jo kyllästyttää ku mä en tee mitään. :sad001 Alkaa kyllä olla mielikin jo tosi matalalla tän olon takia..

Kaikki sympatia täältä sinulle! Minulla kesti kestodarra kahdesta kolmeen viikkoa. Aika tuntui ikuisuudelta. Jatkuva etova olo veti mielen tosi matalaksi. Nyt vihdoin viime perjantaina (rv 9) pahoinvointi oli yllättäen poissa ja poissa on pääsääntöisesti pysynytkin. Eilen illalla ällötti jonkin aikaa ennen nukkumaanmenoa, mutta parempi sekin kuin koko päivän kestävä pahoinvointi. Toivottavasti pahoinvointi loppuisi kaikilla pikimmiten! Se on todella kuluttavaa pitkäkestoisena.
 
7+4 tänään ja viikon melkein ollut kans kestodarra.. musta tuntuu että mä en jaksa tätä oloa enää. Vaikka oon päässy suht vähällä, kun alkoi pahoinvointi myöhään ja en oo sentään oksentanut. Nyt on ekaa kertaa sellainen olo että saattaa oksennus tulla ja ihan kaikki syömisen ajattelu vaan lisää ällötystä. Koti on kun pommin jäljiltä ku ei pysty tehä mitään. Mies ei ehkä ihan hirveesti ymmärrä tätä oloa kun ei jaksa ees kaupassa käydä nyt yksin, eikä kotona oo oikeen mitään mikä uppoais :depressed: aluksi se jaksoi ja teki jotain kotitöitä mut nyt sitä jo kyllästyttää ku mä en tee mitään. :sad001 Alkaa kyllä olla mielikin jo tosi matalalla tän olon takia..
Tsemppiä. Täälläkin tuntuu oma huono olo vaan tarttuvan mieheenkin, niin kukaan ei välillä tee kotona mitään.
 
Toivottavasti menis tää paha olo meillä ohi nopeesti, eikä kestäis nyt montaa viikkoa enää.

Noin se varmaan onkin, että tarttuu mieheenkin tää väsymys ja laiskuus.
 
Löytyykö muita aamukukkujoita...
Täällä kolmatta viikkoa herätään sitkeästi neljältä aamuyöllä ja huonosti nukutaan sen jälkeen.
Normistikin olen aamuvirkku, mutta kyllä mää mieluusti nukkuisin lähemmäksi kuutta. Tietysti iltaisin simahdan ysiltä sänkyyn kuin tukki.
 
Löytyykö muita aamukukkujoita...
Täällä kolmatta viikkoa herätään sitkeästi neljältä aamuyöllä ja huonosti nukutaan sen jälkeen.
Normistikin olen aamuvirkku, mutta kyllä mää mieluusti nukkuisin lähemmäksi kuutta. Tietysti iltaisin simahdan ysiltä sänkyyn kuin tukki.

Mulla ei riitä unta kuin kolmisen tuntia yössä. Klo 23 petiin ja herään klo 2:00. Sitten pyörinkin sinne vähintään aamuviiteen, usein en nukahda sittenkään. Eli nyt on mennyt neljä viikkoa todella olemattomilla yöunilla, tosin ei mulla nukuta päivälläkään.
 
En oo normaalisti aamuvirkku ja nyt entistä vähemmän. Tuntuu että voisin nukkua kokoajan. Tosin öisin nukkuminen on levotonta, johtunee hormoneista? On kuuma, kylmä, veskissä saa käydä kokoajan, unet on outoja jne. Päivisin oon ottanut lepotaukoja ja välillä nukkunutkin.
 
Takaisin
Top