Marraskuun höpinät

14+5 ja kova jano ollut nyt ainakin viikon verran. Ja nimenomaan veden jano. Koko ajan kotona ollessa on vesipullo käden ulottuvilla ja sitten tietysti rampataan vessassa pitkin iltaa, yötä ja aamulla rakko huuta hoosiannaa!
Toisaalta hyvähän tämä on että kroppa pakottaa juomaan kun en normaalisti muista juoda tarpeeksi. Onko tämä nyt tämmöistä loppuraskaus? Onko muita joita jano vaivaa?
 
Jep, janottaa. Öisin heräilen kun suu on niin kuiva että kieli jää kiinni hampaisiin parin tunnin juomatauon jälkeen. Ja vessassa rampataan täälläkin
 
Lähdin käymään kävelyllä kun ilma oli hyvä ja päässä kaikuivat neuvolatädin sanat "Sinun ei pidä syödä kahden edestä, vaan LIIKKUA kahden edestä.". Olen tosiaan laiminlyönyt liikunnan täysin ja ajattelin että nyt täytyy alkaa tsemppaamaan!

Reilun 10 min. kävelyn jälkeen alkoi alavatsaan koskemaan. Muistutti vähän samanlaista pistävää kipua kuin jos lähtee liian nopeasti syömisen jälkeen kävelemään tai hengästys pistämistä. Jatkoin kuitenkin kun kipu ei kovin kovaa ollut. En siis paahtanut menemään kovin kovaa vauhtia, ihan normaali kävelyvauhti. Kipu ei hävinnyt vaan alkoi hiljalleen koventumaan ja n.30min. kävelyn jälkeen menin hetkeksi istumaan penkille. Kipu hävisi ja jatkoin matkaa. Alkoi nopeasti uudestaan ja vihlonta vain yltyi. Lopulta kävelin enää joitain metrejä ja pysähdyin aina, menin kippuraan, ähkin ja jatkoin matkaa. Välillä nojailin kaiteisiin ja hengittelin. Matkaa kotia oli vielä ainakin 20 min. kävely. Kyllä meinasi itku päästä kun mietin miten selviän kotiin asti. Mutta sitten kipu vain yhtäkkiä loppui ja kipitin vauhdilla kotia. Huomasin että on kyllä vähän jomotellut sen jälkeen.
Ei ollut eka kerta kun kävellessä alkaa sattumaan, mutta koskaan ei ole noin kovaksi yltynyt. Onneksi keskiviikkona on neuvola niin voin kysyä tuosta.
 
Onpa kurjan kuuloisia oireita MelonSoda, toivottavasti eivät uusiudu ja osaavat sanoa asiasta jotain neuvolassa.

Mulla on nyt eilisestä saakka ollut tuo "kohdun alue" todella herkkä ja jopa istuminen sattuu välillä.. Kaipa se on normaalia tässä kasvun vaiheessa, mutta inhottavalta se tuntuu..
 
MelonSoda, kuulostaa samanlaiselta pistolta/viillolta ku itselläni ollu joka raskaidessa melko alusta asti lenkkeillessä. Oon tulkinnu omani vaarattomaksi, mutta ärsyttäväksi. Loppuraskautta kohden on moinen vähentynyt ja loppunut kokonaan.
 
Onko kukaan tuntenut jo liikkeitä? :) Muistelen, että esikoista odottaessa tunsin viikon 14 paikkeilla sitä perhosen siipien räpyttelyn kaltaista. Kunnon potku tuli vasta myöhemmin. Silloin mulla oli istukka edessä, joka saattoi tietysti vaimentaa joitain liikkeitä.

Toistaiseksi jotain kuplintaa on ollut, mutta en ole ihan varma vielä, onko se oma suoli vaan joka kerta.
 
Mäkin olen tuota kuplintaa välillä miettinyt että onko oma suoli vai jotain pientä liikkeen tuntua. :) Tuntuu lähinnä kun makaan selälläni.
 
En ole huomannut mitään, mutta minulla onkin istukka edessä ja ultrassa sanottiin että voi mennä sen takia aikaa ennenkuin tunnen mitään.
 
Unohdinkin täällä hehkuttaa, että viime viikolla ihan selvästi tunsin liikkeitä sohvalla maatessani :Heartred Pitkän aikaa tuntui ja sitten tauon jälkeen vielä uudestaan. Olikohan se torstaina eli 15+0. Sen jälkeen on välillä ollut tuntuvinaan, mutta ei yhtä selvästi.
 
Muutama viikko sitten olin tuntevinani liikkeitä. Sen jälkeen en ole kuitenkaan tuntenut mitään, vaikka olen oikein koittanut kuulostella kun olen mennyt makuulle tms.
Olikohan sittenkin eksynyt pieru silloin kun olin tuntevinani :D
 
Tunsin 16+0 ekat hennot potkut ja siitä lähtien joka päivä. Olin tosi yllättynyt, sillä olen ensiodottaja ja luulin, että joutuisin odottamaan pitkään. Mulla on istukka takaseinämässä ja tosi vähän rasvaa vatsassa, joten kätilön mukaan sen takia tuntuu niin hyvin. Välillä jopa tunnen, missä kohtaa vauva on mahassa. Sellainen hassu, kova törö tuntuu siinä kohtaa. Olen pari kertaa dopplerilla varmistanut, että vauva tosiaan on just siinä kohdassa. Liikkeitä on tosin vielä vähän ja ne tuntuu vain, jos makaan selälläni sängyllä. Eka potku oli kyllä maaginen hetki :)
 
Itse olen kans välillä miettinyt et onko tuntemukset liikkeitä vai ei. Ehkä se pikkuhiljaa tästä selkiytyy, ensi odottajan kai on ihan normaalia, että ei vielä tunnu tai et ei osaa sit erottaa et onko liikkeitä vai vaan oman elimistön oikkuja.

Onkohan täällä muuten muita jotka sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mä oon nyt yrittäny kovasti saada neuvolasta tietoa, et pitäskö lääkitystä vähentää, kun on alkanut liikatoiminnan oireita ilmenemään, mutta kun vastausta ei vaan tunnu saavan.
 
Rv 13 tunsin ekoja hipsutuksia (todellisuudessa oli se 13 vkoa täynnä, mut virallisesti muutaman päivän vajaa). Siitä lähtien aina sillon tällön tunnen jonlun hipaisun. Selin makuulla ne helpoiten tuntuu, nyt jo joskus muissakin asennoissa. Vielä niin pieniä tuntemuksia, että ei kyllä tunnu, jos ei oo ihan hissuksiin itse. Paljon vaikuttaa tosiaan istukan sijainti ja myös se, miten paljon on pehmustetta masussa.
 
Itse olen kans välillä miettinyt et onko tuntemukset liikkeitä vai ei. Ehkä se pikkuhiljaa tästä selkiytyy, ensi odottajan kai on ihan normaalia, että ei vielä tunnu tai et ei osaa sit erottaa et onko liikkeitä vai vaan oman elimistön oikkuja.

Onkohan täällä muuten muita jotka sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa? Mä oon nyt yrittäny kovasti saada neuvolasta tietoa, et pitäskö lääkitystä vähentää, kun on alkanut liikatoiminnan oireita ilmenemään, mutta kun vastausta ei vaan tunnu saavan.
Soita ihmeessä heti neuvolaan niin saat ohjeita! Ei oo tarkotus liikatoiminnan puolelle mennä myöskään. Mulla itellä kans vt ja vähennettiin pari viikkoo sitten lääkettä parin viikon sisällä uus aika.

Eikö sulta otettu kilpparikokeita alkuraskauden verikokeitten yhteydessä? Mä soitin päivä pari tästä kokeesta neuvolaan ja lääkäri otti kantaa annokseen.
 
Soita ihmeessä heti neuvolaan niin saat ohjeita! Ei oo tarkotus liikatoiminnan puolelle mennä myöskään. Mulla itellä kans vt ja vähennettiin pari viikkoo sitten lääkettä parin viikon sisällä uus aika.

Eikö sulta otettu kilpparikokeita alkuraskauden verikokeitten yhteydessä? Mä soitin päivä pari tästä kokeesta neuvolaan ja lääkäri otti kantaa annokseen.

Joo siis tänään soitin neuvolaan, kun valitin jo viime käynnillä rinnassa tuntuneita muljahteluja ja ihan jäätävää hikoilua. Terkka sanoi silloin konsultoivansa lääkäriä. No ei kuulunut mitään reiluun viikkoon, joten tänään tosiaan soitin. Sanoivat laittavansa lääkärille viestiä ja soittavansa saatuaan vastauksen, vaan eipä ainakaan tämän päivän aikana kuulunut takaisin. Kokeet tosiaan otettiin jo sillon alkuraskauden kokeiden aikaan, mutta ilmeisesti niitä ei oo mikään lääkäri sit katsonut. Viikon päästä sit uusiin kokeisiin.
 
Ootko kannasta kattonu kokeiden tuloksia? Mulla päivittyy samana päivänä kilppari tulokset kantaan kun käyn verikokeissa ja pystyn itte kattoo ne sieltä :)
 
Ootko kannasta kattonu kokeiden tuloksia? Mulla päivittyy samana päivänä kilppari tulokset kantaan kun käyn verikokeissa ja pystyn itte kattoo ne sieltä :)

Joo siis näkyyhän ne siellä. Mielestäni ne oli vielä viitteissä, mut TSH viitteiden alarajoilla. Lisäks terkka viime käynnillä totes ettei arvot ois ihan viitteissä. Ite en ollu niitä sillon käyny vielä kattomassa. Mut nyt kun kävin niin tosiaan viitteissä näyttäis vielä olevan.
 
Raskaana ollessa ne arvot on vähän erilaiset kuin ei raskaana, nyt en vain niitä viitteitä muista.
 
Takaisin
Top