Marraskuun höpötykset

Sitä kans piti tulla tänne höpöttelemään että ihanaa kun tännekin satoi vihdoin lunta pari päivää sitten (jotka sulavatkin jo hyvää vauhtia pois) ja voi että on ollut ihanan iisiä lasten kanssa kun on voinut tehdä vaan minilumiukkoja pihalla ja kaikki on ollut tyytyväisiä :) :) :) Tehtiin tänään myös huomiseksi isänpäivä-jäätelökakku lasten kanssa ja se osoittautui oikein kivaksi puuhaksi pikkuisten kanssa yhdessä tehtäväks kun hekin pystyivät oikeasti auttamaan ja osallistumaan, ja nyt kun syödään vain perheen kesken niin ei haitannut yhtään vaikka sitä vähän tökittiin sormilla ja nuoltiin niinnäin hygieenisesti samalla :)
(Miehenkin suhteen ollut tämä päivä aikasen helppo, eilisen puolpäivää kestäneen täyshuutoriidan jälkeen helpotti hieman vaikka mentiinkin taas ihan yli rajojen (muksut olivat hoidossa sen aikaa), jäänyt sellanen olo et kai mekin tästä pikkuhiljaa aletaan taas rauhoittumaan vaikka kommunikaatioongelmat hieman jylläävätkin :) )

Sitä kans piti tulla tänne höpöttelemään että ihanaa kun tännekin satoi vihdoin lunta pari päivää sitten (jotka sulavatkin jo hyvää vauhtia pois) ja voi että on ollut ihanan iisiä lasten kanssa kun on voinut tehdä vaan minilumiukkoja pihalla ja kaikki on ollut tyytyväisiä :) :) :) Tehtiin tänään myös huomiseksi isänpäivä-jäätelökakku lasten kanssa ja se osoittautui oikein kivaksi puuhaksi pikkuisten kanssa yhdessä tehtäväks kun hekin pystyivät oikeasti auttamaan ja osallistumaan, ja nyt kun syödään vain perheen kesken niin ei haitannut yhtään vaikka sitä vähän tökittiin sormilla ja nuoltiin niinnäin hygieenisesti samalla :)
(Miehenkin suhteen ollut tämä päivä aikasen helppo, eilisen puolpäivää kestäneen täyshuutoriidan jälkeen helpotti hieman vaikka mentiinkin taas ihan yli rajojen (muksut olivat hoidossa sen aikaa), jäänyt sellanen olo et kai mekin tästä pikkuhiljaa aletaan taas rauhoittumaan vaikka kommunikaatioongelmat hieman jylläävätkin :) )

Muokattu viimeksi:
Hups :o Noh, onneks toi tuli vaan kolme kertaa tänne, netti lagaili ja minä rämppäsin täällä ihmeissäni tota lähetys-nappulaa kymmenkunta kertaa kun ei mukamas lähettänyt mitään :S Eikö noita/näitä viestejä pysty oikeasti poistamaan? :o

Meillä miehelle pidettiin isänpäivä kakku kahvet kotona vaikka kaverit vasta masussa mutta on se ollu esikolle isä hahmo jo esikon syntymästä asti. :)

Vinkkaan tänne näinkin tärkeän asian :grin.

Mun lemppariruokia on itse valmistetusta pestosta tehty pasta ja avokadopasta. Näitä ruokia en ole voinu syödä pitkään aikaan, kun parmesaani on näissä ruuissa pääosassa. Kävin kyselemässä Stockan juustotiskiltä löytyisikö heiltä pastöroitua parmesaania, mutta semmosta ei ilmeisesti ole.. Noh, myyjä sitten suositteli parmesaanin korvikkeeksi Itävaltalaista Asmonte juustoa. Ostin sitä palasen ja pyöräytin eilen kauan himoitsemaani pestopastaa ja voin sanoa, että NAM! Tuo Asmonte juusto oli maultaan kuin parmesaania, mutta hieman miedompi :). Eli jos haluat käyttää ruuassa parmesaania, niin kokeile ihmeessä Asmonte juustoa!

Kyyllähän parmesia saa syödä - listeria ei ole riski kovissa pastöroimattomissa juustoissa, ainoastaan pehmeissä :)

Mulle taas varhaisultran tehnyt lääkäri sanoi, että ei saa syödä, koska se ei ole pastöroitua. Me ollaan yritetty vauvaa muutama vuosi ja yksi kkm takana, niin aion olla tarkka noiden pastöroitujen/pastöroimattomien tuotteiden kanssa :).

Eilen mies tokasi, että jos sitä vuoden päästä sais itsekin viettää isäinpäivää. :Heartred Ja illalla puheli tuntevansa jotenkin ylpeyttä tästä raskaudesta ja tulevasta vauvasta vaikka minä tässä teenkin kaiken työn. Ukko tainnu sisäistää koko muutoksen paremmin kuin minä. Minusta tuntuu vieläkin jotenkin hirveen uskomattomalta, että meillä saattaa ensi kesänä olla vauva. :eek:

Hitsi et siihen kesään onkin vielä aikaa! Ja siis tää raskausaikahan menee tosi nopeasti. Vuodenvaihteen jälkeen kukaan ei ees enää muista mitään pahoinvointeja "oliko ne ees niin pahoja" ja sit yhtäkkiä on viikko 35 ja sen jälkeen aika ma----te----leee------------ siis tuntuu, ettei 40 tuu täyteen ikinä :) On jotenki tuoreessa muistissa noi vikat viikot vielä...Oispa sit hyvät kelit, et vois masistella ison mahan kanssa pihalla.

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Mulla matelee nää ekat viikot, odottaa niin kovin sitä ekaa ultraa, että pääsee varmuuteen onko kaikki ok jne. Mä luulen, että ekan ultran jälkeen saattais aika alkaa menee vauhdilla, tulee jouluhässäkät ja kaikkee. :)

Hip hei. Täällä selvitty ekasta loman jälkeisestä työvuorosta kunnialla. Ei etonu enkä nukahtanu istualleni. Vallan loistavasti siis. Töiden päälle piti kyllä ottaa puolentunnin päikkärit, mutta niiltäkin sain onneksi kammettua itseni ylös kun oli sovittuna kävelylenkki kaverin kanssa. Nyt sitten punaposkisena iltapalalle ja unille :). Toivottavasti huominen menisi yhtä mukavasti.

Ihanasti tolta sun ukoltas moonflower :) Oon taas itku tuulel ja koitan pidätellä täällä nyt sit kyyneleitä kun oli niin suloista.

Itellä kans matelee nyt alussa aika, ihan vaan kun haluiaisin et toi maha pomppais tuolta kunnolla ulos, vaikka onkin jo nyt alkanut hieman kohota alhaalta päin :) Musta tuntu viime raskaudessa et vikat viikot meni tosi nopsaan, kun jouduin rämpätä tuon tuosta äippäpolilla ja kovalla kiirellä koitin edesauttaa synnytyksen käynnistymistä, kylläkin turhaan mutta sainpahan ajan kulumaan :)

Toivotaan juu noita hyviä kelejä vaikken kyllä haluaisi masistelemaan ryhtyäkkään :D

Mä käyn huomenna neuvolassa, uskaltaisko kysästä jos kokeiltas saada sydänääniä kuuluviin? Tänään siis 10+0

Moonflower miksi ei?? Kyllä mulla nopeasti löysi ja hyvin kuulu. :) minä kyllä kysyin ensin, että voidaanko kuunnella ja terkka lupas sillä ehdolla, etten hätäänny jos ei löydy :)

No mä en nyt oikein vielä tiedä mitä mieltä oon tosta neuvolatädistä.. Noh, katotaan jos huomenna saisin kysyttyä joskos voitais kokeilla jos kuuluis. :)

Huih! Huomenna olisi eka ultra. Viikkoja on tänään vasta 7+1, mutta kesällä mulla oli kohdunulkoinen, niin haluavat nyt varmistaa, että on oikeassa paikassa. Kiva sinänsä! Pahoinvoinnin alkamista tässä odottelen pelolla, kaikki raskaudet menneet 3kk posliinimaljaa haliessa. Toivossa on hyvä elää jos ei tällä kertaa, mutta...! Nyt on rannekkeet käytössä 24/7 josko auttaisivat hieman.

Takaisin