Marraskuun höpötykset

Minäkin oon monesti esikoisen kanssa illat yksin, kun miehellä vuorotyö, joka usein illalla/yöllä. Vaikka en korvessa asukaan, niin tuntuu että kaikki tekeminen, muskarit, perhekahvilat ja puistoilut ja muiden äitien näkeminen painottuu päiväsaikaan, jolloin suurimmalla osalla miehet töissä. Nyt jotenkin vielä masentaa toi pimeys ja harmaus niin ei huvita illalla enää uloskaan lähteä. Onneksi miehellä on kuitenkin vuorotyön vastapainoksi myös aika paljon vapaita :) .

Meillä jokatoinen viikko tätä yksin oloa 13-22.30 välinen aika.
Noi kelitkin on ollu mitä on monta päivää. Nytkin myrskynny ja satanut koko päivän. Ja sitten vaikka meniskin ulkoileen niin siellä semmonen tunti vierähtää. Seuraavat 8h sisällä sohvalla istumista... Joo ehkä mä nyt vaan oon masentunut ku ei kiinnosta mikään

Meillä on ja ollut tää syksy semmosta, et mies joka toinen viikko 13-22:30 töissä. Onneks ne meni nyt yhteen vuoroon ja noi yksinäiset illat loppus!

Kylläpä tullu tekstiä kun ei hetkeen seuraile :D Täällä semmonen pahoinvointi ettei rannekkeista oo mittään apua! Tosiaan saikulla nyt kolmatta viikkoa, makaan sohvalla ja käyn oksentamassa. Yöt sentään menee ihan ok ja saan nukuttua jotenkin. Alan kyllä jo väsymään tähän jatkuvaan oksenteluun :(
Huomenna ois eka neuvola, vähä jänskättää...onneks mies pääsee mukaan. Odotan niin kovasti, että pääsen nauttimaan tästä raskaudesta.

Itellä mies makaa tällä hetkellä "työttömänä". Siis on töissä semmosessa pikkusessa yrityksessä ja työ on kaukana kotoa niin ei haittaa kyllä yhtään että nyt ei oo ollu keikkaa että on ollut kotona apuna. Vastahan tuo kyllä oli melkeen 4vko yhtä putkee ruotsissa niin sillon oli vaikeeta. Tekstarilla kerroin sille että siitä tulee isi kun ei soittaa voinu kun tekeevät sit ympäri pyöreetä päivää kun ovat keikalla.

Mut älä sit ylitä omaa jaksamista :)

Mä täs aloin kattomaan tota Imettäjät-jaksoa. Kattoko kukaan sitä?

Joo Elaffy älä liian pitkään sinnittele :)

Täällä on esikoisen kans valvottu koko yö kun on kauheessa räkätaudissa ja köhässä.Itelläki on nyt kurkku kipee et saa nähä..

Timantti mie sivusilmällä seurailin.

Elaffy saikkua tosiaan jos siltä tuntuu!!

Ellille perheineen paranemisia!!

Vielä kivempaa tää pahoinvointi on kun ei äidillä, siskolla, anopilla eikä miehen siskolla koskaan oo tämmöistä ollu, ja minä löysin taas itteni halaamasta vessan pönttöö vaihteeks tänää...

Mie ehin vilkasta Imettäjiä sen verran että huomasin tutun olevan sarjassa mukana, ei oo mokoma mitään maininnu :) Tuskin kuitenkaan alan seuraamaan, pysyn myös poissa keskustelupalstoilta ja lopetan fb:n etusivun selaamisen. Vaikken itse ohjelmassa olekaan niin en jaksa pahottaa mieltäni typeristä kommenteista. Hyvä kuitenkin että tää sarja on tehty, jos edes jonkun mieli muuttuis avoimemmaksi esim isomman lapsen imetyksestä tai tandemimetyksestä. Tai ylipäätänsä imetyksestä. Ihmiset on surullisen vieraantuneita maailmasta ja luonnollisuudesta.

Mäkin katoin noita imettäjiä jotain tekemistä kun koko päivän on yksin kotona

No vähän samaa mieltä oon kyllä. Luulenpa, et tossa äiti tartti imetystä lasta enemmän. Mulla raja menee (itellä) siinä, et jos osaa sanoa, että haluaa tissiä, ni sit ei enää. Olihan toi 3,5v jo aika iso poika. Jotenkin outoa, et sit muistas isompana imetyksen.

Jokainen toki tyylillään. Meillä imetys loppui 6kk iässä, ite tyttö sitä koko ajan vähensi ja sit unikoulun myötä jäi yösyötötki pois. Sit se vaan loppu. Vuodenikäsenä olisin lopettanut viimeistään.

Mitä on tandemimetys? :confused004 Jos voisi joku tiivistetysti kertoa niin khiitos :) Jaksa itse televisiota katsoa nykyisin laisinkaan.

Jetsoni: Mulla kävi viime raskaudessa samal taval et oli mies just monen vk.n keikkareissulla ruotsissa ja kuumottelin kotosalla et tulis jo kotiin niin pääsisin kertomaan uutiset. Mun onneks se kyseinen yritys kaatui sit sopivasti raskausaikana et ukkoni siirtyi sit kotikaupunkiin tekemään hommia, en tiedä miten olisi oma pää kestänyt pidemmän päälle sen reissaamista. Vaik kyllähän niistä reissuhommista huomattavasti paremmin rahaa käteensä sai.

Tota tandemimetystä piti iteki kysyä. En tiedä, mitä se tarkoittaa. Varmaan, että kaks imettää yhtä aikaa samaa lasta?

Tandem-imetys taitaa olla niin päin, että äiti imettää kahta lasta. Imettäjät ohjelmassa ilmeisesti kyse siitä, kun äiti imettää vauvaa ja vanhempaa sisarusta.

Mä oon ymmärtänyt et juurikin vauvan ja taaperon yhtäaikaista imetystä. Moni lapsihan maistaa maidosta et se on eri makusta ja sit imetys jää raskauden myötä pois.

Niin Mullon ne niitä nimiä kyselee neuvolassa??

Takaisin