Marraskuun höpötykset

Täällä ois uusi käyttäjä! Näillä näkymin LA ois 28.6 ja viikkoja 6+0. Odotan kovasti ultraan pääsyä koska on jotenkin tosi epävarma olo tästä! :oops: Esikoisesta alkoi tosi aikaisin ja rajut pahoinvoinnit mutta nyt vaan rinnat kipeät. Menispä nopeesti pari viikkoa ja vois ehkä vähän huokaista. :)

Ellafy: kiikunta varmaan on ihan omien tuntemuksien mukaan mut kannattaa kysästä lääkäriltä.

Itsellä ressaa huominen ultra ihan liikaa. Viime yönä näin untaki että sieltä löytyy kuolleet sikiöt. Kauheeta tämmönen ressaaminen. :( mies kovasti yrittää rauhotella mut mun päätä ei rauhota mikään ja päivän mittaan menny mahaki kipeeksi, johtuu varmaan tästä kauhu tilasta :(

Elaffy, kyllä liikuntaa saa harrastaa sen mukaan mikä tuntuu hyvältä itsestä (luulis pätevän kaksoisraskauksiinkin näin ensimmäisellä kolmanneksella). Mulla ainakin raskaus itsestään "huonontaa" kuntoa niin, ettei tuu edes oman "normi" kunnon äärirajoilla käytyä.

Jetsoni, tämän sanominen ei helpota oloasi ehkä yhtään mitenkään, mutta yrittää nauttia raskaudesta. :) olet raskaana, kunnes toisin todistetaan ja olen varma, että jos tulee km, sitä itkee ihan yhtä paljon, oli sitten murehtinut koko raskauden ajan tai nauttinut siitä. Stressi ei tee hyvää sikiölle tai edes kahdelle. Nyt mukavia ajatuksia mieleen ja leuka pystyssä ultraan huomenna! Itketään sitten vasta, kun siihen on aihetta. ♥♡♥

Mulla ihan sama toi kunnon "huonontuminen", jotenkin vaikea käsittää miten raskaus voi nuin paljon vaikuttaa näin alussa :confused004

Ja joo pitäis ihan normaalissa kaksosraskaudessa päteä noi normisäännöt liikunnan suhteen näin alkuun ainakin, mutta kun se lasketaan riskiraskaudeksi niin pitäisi vissiinkin myöhemmässä vaiheessa lääkärin kaa puhella jos haluaa liikkua enempiä.

Kkatya en usko etä ton ns. oireiden puuttumisen takia panikoida tarvii vaikka viimeks mennytkin eri tavoin. Erilaisiahan usein eri raskaudet ovat vaikka sama odottaja kyseessä. Tsemppiä kuitenkin pään kanssa parille viikolle :)

Kiitti elaffy tsemppaavista sanoista. Onneksi nyt jo vähän parempi mieli ja ei niin kauhee jännityskään. Vissiin tuon ukko kullan sanat vaan rauhottaa mieltä sen verran. Jos vaikka yrittäs nukkumaan mennä niin menis aika nopiaa. Ja aika heti aamusta niin pääsee tästä jännityksestä eroon. :)

Nyt jännittää sikana! 8.15 eka neuvola! Iik! Pelkään jotenki myös ku kaveri myy meille ihan huippu paketin vaunuineen ja kaikkine päivineen niin halvalla. Ne täytyy hakee jo tänään... toivottavasti ei ole liian aikaista ja kaikki vaan menee hyvin :)

Liikunta on tänään tarkoitus aloittaa taas. Oli pitkä tauko ja nyt pelottaa jo kaikki se miten jaksan jos en liiku. Nyt se on alotettava!

Tsemppiä ekaan neuvolaan, hyvin se menee!

Meidän neuvolatäti antoi hyvän ohjeen (jota en itse aina ymmärrä noudattaa) eli kannattaa nyt vaan nauttia tästä raskaudesta, kun ei sitä muutenkaan elä koko ajan murehtien ja peläten pahinta. Jos kaikki ei mene hyvin ni suree sitä sitten kun on mennyt huonosti.

Aamupalaksi makaronilaatikkoa! Teki niin mieli. Syönnin jälkeen vaikutti virheeltä, kun kunnon yökkäilyjen sarja iski päälle. Mutta sen, kun selvitin, nyt onkin tosi hyvä olo. Pidemmän päälle ehkä painonhallinta taas kärsii... :rolleyes:

Mullakin kunto on laskenu ihan sikana mut yritän ees kävellä lyhyitä lenkkejä kun kiva sit synnytään on lähtee ihan nollakunnolla. Ja rauhallista vauhtia kun menee mut monesti paha olo tulee kyllä ulkoillessaan.

Saman henkilön raskaudet on tosiaan erilaisia ja meillä menee niin et mulla tää pahoinvointi mut siskolla ei ollu eikä meidän äidilläkään ees kaksosraskaudessa. Mä elän toivossa et seuraava raskaus ois vähempi pahoinvointia sisältävä mut kai sitä on sit ihan paniikissa jos ei oo kauheen paha olo jatkuvasti...

Onko joku käyny hammasleikkauksessa raskaana? Mulla olis ens viikolla tiedossa silloin 10+1. Sanoivat hammaslääkäristä että on turvallista jos siinä vaan jaksaa olla ja pärjää panadolilla. Onko kokemuksia? Oon tähän ollu puol vuotta jonossa niin olis kiva saada pois alta.

Ei ole hammashoidoista kokemusta raskausajalta, mutta ilmeisesti raskaus lisää hieman verenvuotoa. Kannattanee mennä sitten hoito-ohjeiden mukaan ja vain kylmää ravitsemusta nauttia. Luulis hammaslääkäreiden kyllä sanovan, jos raskaudelle jotain haittaa toimenpiteestä olisi.

Aamu alkaa näissä merkeissä :sick006 Varmaan meneekin koko pvä pahoinvoinni merkeissä,eli lämmin ruoka taas pannaan ja jospa edes joku hedelmä menisi alas. :confused:

Oliko jollai kokemusta niistä pahiinvointi rannekkeista? Meinasin tnä käydä ostamassa ja kokeilla toimisko mulla.. jos täällä edes myydään niitä,muute sit netti tilauksee. :)

Tuutikki90 mulla on ollut pahoinvointirannekkeet raskauden alusta asti ja on helpottanut oloa. En tiedä onko sitten yksilöllistä tuon tehokkuus. Mulla on vienyt pahoinvoinnin huiput pois melkein kokonaan eli en oksentanut vielä kertaakaan vaikka onkin kaksosraskaus. Nyt on 9+5 menossa :)

Mullakin on ollut käytössä pahoinvointirannekkeet ihan pahoinvoinnin alusta alkaen. Jatkuva paha olo kyllä on, mutta oksennukset on ainakin tähän mennessä vältetty. En ole uskaltanut kokeilla, millainen olo olisi ilman rannekkeita, mutta uskon, että näistä kyllä apua on ollut :)

Wihiii äsken kuulin ilman epäilyksen häivää pikkuisen puksutuksen <3 Tossa olikohan perjantaina kuulin ihan pienen hetken ajan sen oikeanlaisen sikiön sykkeen, kun aiemmin olin kuullu vaan istukkaa tai omaa sykettä, mutta se kesti vaan hetkisen ja vaikka tiesinkin kuulleeni oikeen äänen, niin silti jäi ihan minimaalisen epävarma olo. Nyt sain kuunnella sitä pienen ihmisenalun nopeeta jumpsutusta hyvän tovin, ihanaa kaikki hyvin! Torstaina eka ultra :)

Pahoinvointi rannekkeiden apu on yksilöllinen. Mulla ei nimittäin esikoista odottaessa auttaneet yhtään. Ranteet vaan meni kipeiksi. Mutta miksi ei kannattais kokeilla. Omani ostin sillon apteekista, hinta oli n 10€.

Saisinkohan kuuluun sykkeet jo? 9 +5 nyt menossa. Millä viikoilla teillä on doblerilla kuullu? Maanantaina meen äippäpolille ja en malttais odottaa sinne, mutta mietin että huolestunko turhaan vaan jos äänet ei kuulukkaan :/

Murmeli, mulla tosiaan kuulu äsken ihan selvästi ja nyt on 9+4, ekat kuulin silloin perjantaina 9+1 :)

Takaisin