Marraskuun höpötykset

Huomentapäivää kaikille! :) Meillä pahoinvointi on pysynyt melko hyvin kuosissa, mutta jonkinlainen vatsapöpö pääsi kuitenkin yllättämään. :( Vaimo luki että raskaana ollessa vastustuskyky laskee 70%!! Se on tosi paljon!!

Oon tässä pari päivää lukenu blogia, jossa perheeseen syntyy kaksoset ja äiti kertoo heidän arjestaan ja muusta. :) Oon ihan koukussa siihen, mielettömän hyvää tekstiä! :) Tässä linkki, jos vaikka muut tuplarakkaita odottavat haluaa lukea:

http://pienenhiirulaisenodotus.blog...x=2013-01-01T00:00:00+02:00&max-results=8&m=0

Olipas tänne kerennyt jo kivasti tulla tekstiä! :) Ja ihanaa marraskuuta naiset! :smiley-bounce005 Joulusta sen verran,että ensi kuussa aion minäkin aloittaa sit joulu hömppäämisen.. tosin joululahjat ajattelin tässä kuussa jo hommata,tahtoo helposti jäädä mulla viime tippaan. :schoked025

Omaa napaa: enää kaksi päivää ekaan ultraan.. fiilikset on kieltämättä sekavat. Pariin päivään ei ole ollut mitään kipuja,ja rinnatkin on jotenkin pehmeät ei pinkeät. Tosin pahoinvointi jatkuu edelleen ja to taisi olla todella ihmeellinen pvä.. koko päivän tuntui että maha on tulessa ja yöllä heräsin sit siihen että sai juosta vessaan ja maha aivan kuralla,sori liika info! :laughing021 Ja mua röyhtäyttää koko ajan.. huolestuttaa varmaa se että mun ei tarvii ravata vessassa enää juuri ollenkaan,yöt saan nukkua kokonaan ja päivällä kyllä pissin tunnetta on mutta mitään ei tule.

Muutama päivä ja selvii tilanne,ite kyllä alan jo pelkää pahinta. :smiley-angelic008

Hmm… poikia odottaessani tuntui, että teki mieli koko ajan, tyttöä odottaessa ei juurikaan haluttanut. Nyt neljättä odottaessa ei niin yhtään tee mieli. vitsailtiinkin miehen kanssa että kun on poika masussa niin himot on ku miehellä ja taas kaksi naista yhdeistettynä ei vois vähempää kiinnostaa :D no ehkä tää tästä vasta 6+2 niin on koko ajan väsy ja tää flunssakaan ei auta olotilaa.

Itellä vähän samoj tunteita kuin tuutikilla kun itsellä ultra huomenna ja ainut oire enää pikkunen paha olo (verrattuna siihen mitanse oli alkuviikosta). Viime öinen unikaan ei helpita kun pelkää koko ajan että masussa ei ookkaan kavereilla kaikki kunnossa. Sanoin jo illalla miehelle että haluan sen kotidoblerin niin voin kuunnella sydän ääniä kotona. :)

Mä tilasin kotidobblerin eilen. Jos sillä saa helpotettua tätä jatkuvaa epätietoisuutta edes vähän, niin se on ihan varmasti hintansa arvoinen :)

Huh työputki ohi ja nyt alko vapaat.Perjantaina vasta töihin.Huomenna ois työterveyslääkäri ja sen jälkeen neuvola.Kivaa :)

Joo siis ei ollut oma mieheni joka tuolla kuvaili vaan joku muu, me vain keskustelimme asiasta, jos sitä nyt haluaa keskusteluksi sanoa :silent . Ollaan asia jo onneksi jotenkuten sovittu, vaikka vieläkin on hieman vääntöä samasta aiheesta, myönsi nyt minun kantani asiasta.. Ota tosta nyt sit selvää. Tuntuu oikeasti että se on täällä ainut raskaana oleva, omat tunneheilahdukset vaikuttavat pieniltä ku tohon vertaa. (Tämmönen ei siis oo onneks jatkunu pariakaan viikkoa, mahtanee stressata jotain uskoisin.. toivon et menis ohi nopeasti :confused: )

Mulla nous seksihimot ihan alussa mut nyt jo hieman laantuneet, en voi kuitenkaan sanoa että haluton olisin. Viime raskaudesta jäänyt vähän huonot muistot tolta kantilta kun mitä pidemmälle raskaus eteni ja maha kasvoi, niin sitä vähemmän mieli teki (plus miinus joitain yöllisiä himoheräämisiä lukuunottamatta). Toivon todella ettei menis samaa rataa tällä kertaa.

Ja mitäh?! 70% vastustuskyvyn laskemistahan on ihan kamalasti ! :eek: Muutenkin tuntuu että aina ihan äärirajoilla ollut ton suhteen, muistatko Murunen2015 missä vaimoke on törmännyt tuommoiseen? :confused:

Hellu81 mistä tilasit tuon kotidoblerisi? Teitkö jonkinmoista vertailua hinnoissa ja laitteissa? Itse lupasin itselleni viime raskauden lopussa et hommaan seuraavalla kerralla heti alkuun tommosen kotidobblerin mielenrauhan vuoksi, mut en oo vieläkään jaksanut tehdä minkäänmoista vertailua nuihin laitteisiin taikka ottanut selvää mistä ylipäätään niitä saa.

En tiedä mistä tieto oli peräisin, mutta kuulosti munkin mielestä tosi kovalta pudotukselta! :confused:

Nyt oli mennyt töissä lääkäriin kun vatsaan sattuu heti kun jotain syö ja muutenkin outo olo ollut. :( Oli otettu tulehdusarvot, pieni verenkuvan ja ulosteviljely. Nyt odotellaan tuloksia..

Täälä myös koti doppler tilattu ja pe pääsinki testailemaan ja syke löytyi! Viikkoja sillon 8+4. Kyllä olen tyytyväinen hankintaan..saa hieman mielenrauhaa näihin pelkoihin :)

Onnen toivotuksia teille Murunen2015 tuloksiin!

Saakos sultakin Naanuli kysyä että mistäs tilasit? Ja onkos helppo käyttää? :)

Minulla on tosiaan viime raskaudesta jo tuo doppleri, mutta en silloin ehtinyt sitä käyttää. Nyt äänet sai kuuluviin 8+2. Kuuluvat tosin vain ihan muutaman sekunnin pätkissä ja pitkän etsinnän jälkeen. Todennäköisesti olen kuullut vain toisen sydämen lyönnit, kun ovat ymmärtääkseni kohdussa vähän kuin "peräkkäin". Toivotaan, että molemmat siellä elossa kuitenkin ovat. :)

kyllä se tuo mielenrauhaa, vaikka vain pienen pienen hetken kuulee höyryjunan puksuttavan. Minulla on Unborn heart ja olen saanut sillä tallennettua pari pätkää puhelimeen. Niitä on mukava kuunnella, jos raskaus yhtään pelottaa tai masentaa. Aamuisin saa parhaiten kuulumaan ainakin itselläni. :)

Raskauskeijusta tilasin ja postituskuluineen taisi maksaa noin 45 euroa (huom. tilasin siis Angelsounds kotidopplerin +ultraäänigeelin). Olis voinut saada jostain halvemmallakin mutta kun en jaksanut alkaa pahemmin tekemään hintavertailuja....

Mä en oo mitenkään erityisen jouluihminen... Jouluna on tyypilliset pari päivää vapaata ja sukulaisia nähdään niin siinähän se meneekin... Kyllä mä leipoo tykkäisin mut sekin on ollu vähäistä viime vuosina.. Niin on työpainotteisia ollu viime vuodet.

Me ei olla koko raskausaikana pupuiltu kun mulla on niin karsee olo... Mies ei ehkä tiiä et siitä ei oo vauvalle mitään haittaa, pitänee valaista sitä kun olo helpottaa oikeesti... Kun ei se oo ees kyselly...

Mun halut ei oo hävinny mihinkään ja yritetään aina varastaa jostain kahden keskistä aikaa :)

Mitä jouluun tulee, niin mä en jaksa sitä älytöntä vouhkaamista ja jouluhössötystä. Odotan kyllä joulua, silloin voin pitää vapaita ja yritys on kova saada kaikki syksyn kouluhommat pakettiin ennen joulua, että voi sitten vain lomailla.

Mä odotan kans et pääsis kuuntelee sydänääniä. Mullakin tuo Raskauskeijun doppleri vielä pakkauksessa, kun tilasin sen ekaan keskenmenneeseen raskauteen. Ja tuli vielä postissa just seuraavana päivänä kun oli km todettu...

Ehkä mä ens viikon jälkeen uskallan kokeilla kuuluuko ääniä :)

Freyja, minulla kävi ihan samoin. Tuntui kyllä kuin joku olisi kääntänyt veistä haavassa. Onneksi tuli käyttöä melko pian ja kaivoin avaamattoman paketin kaapista jo joskus rv 5+. Onneksi äänet sai kuuluviin 8+3, joten kovin pitkään ei tarvinnut odottaa. Kyllä sinullakin äänet pian varmasti kuuluvat ja tällä kertaa ainakin seuraavat noin kolmekymmentä viikkoa. :)

Muokattu viimeksi:
Raskauskeijusta tilasin unborn heart merkkisen dopplerin ja on kyllä helppo käyttää! Sen saa liitettyä puhelimeen ja näkee sykkeen puhelimen näytöltä ja joku potkulaskurikin tuossa on sitten kun sellaisia alkaa ilmaantumaan :)

Huh, olihan taas lenkki koiran kanssa. Kyllä sitä välillä miettii, mitä kaikkea voi tehdä raskaana ja mikä olisi viisaampaa jättää välistä.. Kävin koiran kanssa juoksemassa. Koira ei ole juuri tehnyt vetohommia, mutta lujaa mentiin - etenkin kun jänis lähti edestä! :D Kilometrejä tuli varmaan muutama ja käveltiin välillä, kun ei kestänyt juosta pitkiä ylämäkiä. Koira vetovaljaissa kyllä aika paljon auttaa, joten askel tuntuu kevyemmältä.

Nyt on tosin vähän huono olo.. oksettaa. Sykkeet kävivät ihan varmasti melko korkealla. Mietin, oliko moinen revittely ollenkaan järkevää. Mutta kai nyt normaalia liikuntaa voi tässä vaiheessa raskautta vielä harrastaa? Vauhti oli kuitenkin sellainen, että itse jaksoi vielä koiralle ohjeita huudella. Ehkä keskustelu ei enää olisi onnistunut.. En ole ihan hirmuisesti juossut viime aikoina, mutta olisi koiralle niin hyvää treeniä, että olisi kiva käydä edes joskus joku pieni lenkki. Talveksi aion kyllä varustaa koiran potkukelkan eteen, että itse pääsee kevyemmällä..

Takaisin