Marraskuu :)

Kisa on ikuinen kuka-oppii-mitäkin-ensin- leikissä. Mua ei onneksi oo vielä kukaan hirveesti kiilannut. :)

Minä lähdin käveleen jo reilun 7kk:n iässä, eikä se oo vielä aika lapselle liikkua sillä tavalla mielestäni ihan fysiologisestikaan. Kuka silti pystyy hidastamaan, kun ei penskaa voi penkkiinkään sitoa. Mulla on muistona skolioosi ja ikuiset selkäongelmat, kun ei keho oo vielä tuossa vaiheessa välttämättä valmis sellaiseen kuormitukseen.

Ja hampaat tuloo kun tuloo, juttelee kun juttelee ja opetellaan ne plus- ja miinuslaskut sitten niiden omalla ajankohdalla. Eikös pääasia ole, että tarjoaa lapselle sen tarpeidenmukaisia virikkeitä? :)

Sanotaan vaan kuulkaa niille kyselijöille ja ihmettelijöille, ettei meillä ole kiirus valmiissa maailmassa. ;)

Äää. Täällä ollut taas vaikea ilta.. Huutanut vatsavaivoja ja tuntuu ettei mikään tehoa. Ärhsfdlkdsfj!! Milloin tää p*ska loppuu? Jossain vaiheessa helpottui jo jonkin verran mutta nyt taas näyttää ettei tästä tuu mitään.. Lie onko jotain rotarokotteen jälkimeininkejä. Terkka sanoi että n. viikon päästä rokotteesta pahimmat oireet O_o Huoh.

Ainiin, ipana kääntyi tänään ekan kerran selältä kyljelteen. Ei ollut kaukana mahalleen kellahtaminen. Jei. Äitipä oli tästä ihan täpinöissään :) Jännä miten pienistä asioista sitä iloitsee suunnattomasti <3

Meillä pupelo oli huutanut eilisillan ja tänä aamuna jatkui. Yön onneksi nukkui hyvin. Sai siis rotarokotteen eilen. Noh, nyt sitten nukahti tuossa klo 11 ja nukkuu edelleen, kerran vähän söi välissä. Taitaapa vähän väsyttää, sekö huudattanee, toki mahastakin kuuluu kova rumina.

Mulla olikin eilen vapaailta! isi jäi vauvan kanssa kotiin ja minä kävin vähän yössä. Noh, eipä tuo suuria tunteita herättänyt, ei paljon juhliminen enää kiinnosta! Mutta oli hauska tavata kavereita ilman vauvaa, vaikka koko illan pupeloa ikävöinkin. Ja nyt ärsyttää kun olo on vähän väsy ja nuutunut, tosin varmaan vaan valvomisesta. Saa tänä vuonna minun puolestani kosteat pikkujoulut jäädä väliin, mulla on niin paljon parempaa tekemistä kotona <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihana vauva vetäs jo täyden yön kolmatta kertaa. Kai se uskottava on.. nyt saa nukkua :-)
Eli nukkumaan klo 23. Hereille vaipanvaihtoon ja syömään klo 7-8 ja unta palloon vielä 9-11 :-)

Muutenkin on ihan mieletön napero. Loistavaa seuraa, on löytänyt selkeesti kätensä ja niitä laittaa ristiin ja koskee itseään eikä pidä niitä enää aina nyrkissä. Suihkussa ollessamme huitoo käsillään ja potkii jaloillaan.
Leikkimatolla ja sitterissä viihtyy aina vaan pidempiä aikoja ja ihan jopa yksikseen. On myös kova tyttö juttelemaan ja vastaa melkein kaikkiin juttuihin nauramalla ja hymyilemällä. Menee itsekkin ihan kippuralle kun on niiiin hauskaa.

Luetaan myös kovasti niitä pehmokirjoja, hän katsoo tosi tarkkaan kaikkia kuvia ja hymyileville kuville hymyilee takaisin. Lempilelu on libero-kassin perhonen :-) Sille nauretaan ihan pölönä.

Mä oon opettanu kielen näytön :D hauskaa kun hän kieltänsä vilkuttelee suusta ja juttelee ja nauraa päälle :)

Menna, määkin mahduin mun slimfitteihin syystakkeihin! Makkarankuoressahan niissä saa olla vielä, mutta woohoo. :) Niinpä se masu vaan vetäytyy, vaikkei se siltä tunnu/näytä omasta mielestä. :D

Nauttikaa, mie en todellakaan mahdu mihinkään entisiin vaatteisiin. Siis en mihinkään :D

Mulla sama kuin emmu_malla, en siis todellakaan mahdu mihinkään entisiin vaatteisiin, paitsi ehkä joihinkin verkkareihin. Ahdistavaa. Olen yrittänyt hankkia vaatetta sunnuntain ristiäisiin, mutta mikään ei näytä päällä hyvältä ja järjestään vaatteet tarvii olla yhden, jos ei jopa kaksi numeroa isompia kuin ennen raskautta. Kai sitä joskus palautuu?

Elokuisilla oli tsemppiketju kilojen karisteluun, pitäiskö meidänki laittaa sellainen pystyyn? Nimimerkillä Vielä 18 kiloa raskauskiloja jäljellä :oops:

Mutta tytöt huom!! Minäkin mahdun omiini kuin makkarankuoriin ja tämä mahahan on tämmönen pehmoinen pullataikinaläpsykkä, joten sitä ylimääräistä tursuaa oikein näyttävän nätisti joka rakosesta. :D Eli ei täällä mitenkään niinniiiin nättinä niissä omissaan kuljeta.

Pitkä on matka vielä siihen kroppaan, mikä oli ennen raskautta. Sellaria ja läsää on ihan vaikka muille jakaa. ;)

Minulla painoa kaksi kiloa vähemmän kuin ennen raskautta ei ole tämäkään kivaa kun peilistä katsoo perseetön ja lihaksiton kukkakeppi.. Ja kyllä, yritän syödä parhaani mukaan isoja ja ravitsevia annoksia mutta paino vaan laskee.. Ehkä tämä stressi vauvasta ja vauvan itkuisuudesta kuitenkin vaikuttaa osaltaan myös omaan hyvinvointiin. Toivon että kun jälkitarkastus on tehty niin pääsisin käymään salilla yms. niin saisin olemattomat lihakseni takaisin. Ja pyllyynkin tulis vähän muotoja, perse on hävinnyt kokonaan raskauden jälkeen!!

Oonko mä ainoa joka edelleen heräilee parin tunnin välein syöttämään :( ? Tuntuu että kaikki muut vetelee jo piiiitkiä yöunia :(

Anna_, et oo ainut, meillä kans mennään parin tunnin pätkissä. Ja tänä yönä oon nukkunut vasta yhden pätkän, vauva päättikin jäädä valvomaan ruuan jälkeen...onneks tällasta ei yleensä oo.

Meillä kyllä nukutaan sen 3-4 tuntia putkeen enimmäkseen yölläkin, mutta kertokaas mulle:
MIkä aika on herätä klo 4.50????? Unesta ei Monsterilla enää tietoakaan. Ei siinä. muuten ihan jees, mutta mulla on tän flunssani kanssa pää niiiiiiiin kipeä, että olisin toivonut saavani vielä vähän unta hevosten ulosviennin jälkeen, vaan vauvapa päätti toisin. Ja paljosta vetoa, kunhan saan aamupalan tässä syötyä niin tuo nukkuu autuaan onnellisesti ja herää vasta joskus 9 aikoihin? =/

Täälläkin tänä aamuna herätty viideltä ja sen jälkeen ei ollakaan nukuttu... Normaalisti nukahtaa heti syötyään, miksi ei nyt?? :/

Takaisin