Marraskuu

Tulin tuolta helmikuisista kyselemään, pitääkö joku teistä blogia? Olisi kiva lukea semmosia juttuja, jotka itellekin on ajankohtasia :) Helmikuisista kellään ei ole...
 
Täällä tänään puoliväli <3 <3 Hullua ajtella, että puolet on enää jäljellä, kunnes vaavi tuhisee sylissä (teoreettisesti siis, kyllähän se yli tietty menee :D)
 
Mitäs täällä. Eilinen neuvolakäynti jäi kyllä kytemään epämiellyttävänä, täti oli niin huolissaan näistä mun supistuksista ja oli lähettämässä ties mihin tutkimuksiin. Itkuisena sitten himassa kärvistelin ja stressasin, ja supistelut yltyi sen takia ihan mahdottomaksi. Koko päivä meni reippaiden n. 3 min välein tulevien suppareiden kanssa kituessa, pikkuneiti mennä vilisti ja rehas rojut sekasisin kotona, ei voinu ruokaa tehdä kun seisominen napakoitti suppareita jne. Tänään ei niin paha.. Mut On se perkele, viime kierroksella sama rumba, sairaalassakin tuli käytyy ja ei ne mitään saaneet tehtyä. Ehkä tässä kohtaa pitäis vaan käydä lääkärissä tarkistuttamassa että on paikat ummessa ja homma hallussa. Sama se jos supistelee, kunhan tilliäinen on kunnossa. Sen sydänäänet vaan tippu aika paljon joka supparilla neuvolassa, sen takia se alko kohkaamaan se eukko. On vissiin joku paniikkipirkko sit tää nykyinen. Edellinen otti aika iisisti, vaikka ite panikoinki... Ärsyttää. Ja vitun jouluki vielä kohta.
 
RiikaJ: kannattaa varmaan käydä tarkistuttamassa se kohdunkaula, tietää sitten ottaa rennommin (sen vran rennommin, mitä esikoiselta ehdit).

Taitaa kaikilla maaliskuisilla tuo puoliväli olla kohta täynnä. Ihana etappi! Itsellä nyt siintää silmissä rv 25. Mua kun peloteltiin hematooman aihuttavn ennenaikaisia synnytyksiä. Samoin kuin sakka, jota on tullut lapsiveteen, ilmeisesti vuotaneesta hematoomasta. Onneksi tuohon etappiin ei ole enää pitkästi, huomenna on rv 23.

Mää oon tässä joutesssani ihstellut kaapissa olevia vauvanvaateita, pikkusia vaippoja jne. Huutiksessakin tullut etsittyä kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta, en ole kyllä tehnyt huutoja, kunan vaan selaillut.

Aiotteko tehdä miehellenne tai eikoisellenne yllätyspakkausta? Minä ajattelin tehdä esikoiselle isoveljen pakkauksen. Mieheni siai isyyspakkauksen esikoista odottaessni, joten nyt olkoon pojn vuoro :) Ehdotuksia sisältöön!!

Isyyspakkauksessa oli:
sisuja
korvatulppia
isä-muki
pehmolelu, jonka hän toi sitten sairaalaan
kuvakirja
"lahjakortteja" (esim. yhteinen ravintolaillallinen, vapaailta lapsen hoidosta jne)
taisi olla jotain muutakin, mutta en enää muista
 
Yosa81 Teen. Minullakin oli ajatus, että huomioisin siinä esikoistakin, vaikka olisikin "isyyspakkaus".
Meille ei nytkään tule äippäpakkausta, joten tämä korvaa jälleen senkin.

Löysin jemmasta vanhan postipaketin, jonka pakettikortin muutin tähän sopivaksi:

Lähettäjä: Väestömääränkasvatusliitto
Vastaanottaja: Mieheni nimi
Postiennakko: Lähetyksen hinta koostuu pieneristä, joita peritään vähitellen.
Kpl yhteensä: Yläpuolelle kirjoitin Lähetykset ja alle 1/2 (ensimmäinen kahdesta paketista)
Sisältö: Isyyspakkaus (voisi lukea vauvatavaroitakin tai vast.)
Lisäpalvelut: Uudelleen isäksi tulemista edellyttävä vauva toimitetaan erillistoimituksena myöhempänä ajankohtana. (Vauva on se toinen paketti) Toimituksen ajankohtaa ei voi sopia etukäteen!
Lisätiedot: Sisältää pienen määrän toisen lähetyksen tuloon valmistavia tarvikkeita.

Ehkä voisi "lähettää" hänelle myös sen paketin saapumisilmoituksenkin. Sitä ei ollut viimeksi.

Mies harrastaa kalastusta, joten osa vauvan tavaroista mukailee tätä.

Sisältö:
  Minulla on nyt tulossa jo toinen isyyspakkaus, toisen raskauden myötä.

Nyt pitäisikin saada tästä erillainen, kun isäkään ei ole enää ummikko vauvajutuissa. Meille ei nytkään tule äippäpakkausta, joten tämä korvaa jälleen senkin.
Ja kun meillä on jo 2 v esikoinen josta tulee isosisko, laitan pakettiin myös hänelle jotain pientä yllätystä!

Löysin jemmasta vanhan postipaketin, jonka pakettikortin muutin tähän sopivaksi:
Lähettäjä: Väestömääränkasvatusliitto
Vastaanottaja: Mieheni nimi
Postiennakko: Lähetyksen hinta koostuu pieneristä, joita peritään vähitellen.
Kpl yhteensä: Yläpuolelle kirjoitin Lähetykset ja alle 1/2 (ensimmäinen kahdesta paketista)
Sisältö: Isyyspakkaus (voisi lukea vauvatavaroitakin tai vast.)
Lisäpalvelut: Uudelleen isäksi tulemista edellyttävä vauva toimitetaan erillistoimituksena myöhempänä ajankohtana. (Vauva on se toinen paketti) Toimituksen ajankohtaa ei voi sopia etukäteen!
Lisätiedot: Sisältää pienen määrän toisen lähetyksen tuloon valmistavia tarvikkeita.

Ehkä voisi "lähettää" hänelle myös sen paketin saapumisilmoituksenkin. Sitä ei ollut viimeksi.

Mies harrastaa kalastusta, joten osa vauvan tavaroista mukailee tätä.
Sisältö:
*Kalastus -/vesiaiheinen potkuhaalari.
*Esikoiselle ja vauvalle yhteen sopivat paita / body ja body.
*Pari kuvioharsoa.
*Kuolalaput iskän suojaksi.
*Iskälle joku raaputusarpa.
*Tossut vauvalle.
*Kuvakirja yhteisiin hetkiin.
*Esikoiselle Muumilaku, iskälle Sisuja ja vauvalle Pikku-kalastajan herkku -purkki ja ehkä itselle voisi lisätä suklaata (äidin lisäenergia pakkaus)!
Niin... tää on jo melkein valmis...! Oon vähän ajoissa!! emoticon
 
RiikkaJ: kovasti nyt tsemppiä ja koita nyt huilata mahd. paljon. Ja kyllä mäkin kävisin ihan mielenrauhankin vuoksi tarkistamassa tilanteen. Tosi ärsyttävää, että neuvolassa oltiin niin paiseessa asian suhteen. Mut tosiaan, menen tarkistamaan tilanne, jos vaan voit ja haluat.

Täälläkin ajattelin väsätä jonkinmoiset isyyspaketin. En ole ennen moista tehnyt ja nyt kun viimeistä lapsosta tod. näk. odotetaan, niin ajattelin nyt isänpäiväksi sen väsätä. Sisältö vähän samanmoinen kuin edellisillä tai jotain ;). Mietitään vielä!

Ihanaa, kun ollaan jo yli puolenvälin odotuksessa :). Ja on meilläkin nimet jo ns. valmiina, vähän vielä neuvotellaan... Onhan tässä aikaakin siihen :D.
 
Onko joku tuntenut olevansa auvoisesti raskaana? Minä en ainakaan koko raskauden aikana ole nukkunut yhtään yötä heräämättä, pikku kremppoja kokoajan (esim. pääkipu) ja aina kun yhdestä krempasta pääsee vähän eroon, seuraava ilmaantuu. Viime viikonloppuna oli ummetuksen huipentuman vuoro kun vasen puoli vihoitteli niin ettei saanut muutamaan yöhön normaalisti nukuttua, saati sitten päivällä tehtyä mitään. Ei onneksi pahemmin supistellut ja vauva heitti volttia siihen malliin, että luotin päivisin kaiken olevan ok ja öisin taas en ollut yhtä luottavainen. Onneksi jo helpottaa. Nyt kokeillaan magnesiumia, onko joku joskus kokeillut ummetukseen? Vaikutusta en vielä tiedä, levolac ainakin toimi hitaasti. Vettä olen alkanut kitata oikein urakalla ja ajatuksen kanssa, 1,5-2 l päivässä ei todellakaan ole kulunut aikaisemmin. Myös luumut ym. on otettu ruokalistalle.

Neuvolassa sydänäänet oli normaalit, vauveli kuului vilkkaasti myös liikkuvan. Hemoglobiini oli laskenut, joten nyt ollaan rautakuurilla (nestemäinen) ja pitäisi varata aika sokerirasitustestiinkin :/

Aikooko kukaan muistaa tulevaa isää sunnuntaina? Itse ajattelin vähän yllättää miehen paketilla, isyyspakkausta en ole vielä ainakaan ajatellut koota. Mukava idea tosin. Ensi viikon maanantaina oli tiedossa ma-to Tallinnan reissu työn puolesta, tosin jää sinne kivasti vapaa-aikaakin, että ehtii koluta ihania kauppoja ja tehdä ehkä hieman hankintoja vauvalle ja kaikkea askartelutarvikkeita. Toivottavasti tuo ummetus ja muut krempat pysyisi poissa...

Nimi olisi pojalle, mutta tytölle ei. Ja tyttö sieltä ehkä olisi tulossa.
 
Luinpa huonosti, osa taisikin tehdä isyyspakkauksen isänpäiväksi :) Vai annetaanko se yleensä kun vauva on syntynyt?
 
Tällä hetkellä tuntuu, että olo ihan mukava ja melko normaali. Jotakin pientä kuten närästystä, suonenvetoa ja lonkkakipua toki on, mutta ne ei oikeastaan kauheasti häiritse, kun eivät ole läsnä 24/7. Ensi sunnuntaina käynnistyy jo 7. raskauskuukausi (rv 25).. huh kun aika menee nopeasti. Toivottavasti olo säilyy näin mukavana vielä hyvän aikaa kolmannella kolmanneksellakin. Mitään harjoitussupistuksia ei ole ollut ja mieli varmaan säilyy rauhallisena niin kauan kun niitä ei ole..

Laitoin jo hakemuksen äitiyspakkauksestakin menemään. Kunpa täällä käsiteltäisiin asia nopeasti ja paketti tulisi postiin. Vähän reilu pari viikkoa vielä Tampereen matkaan ja 4D-ultraan!
 
Näin unta, että tulokas kastettiin ja sai nimen FREDERIK! Nauratti vielä aamullakin. Ja ei, ei olla Frederik-faneja ja lapsesta ei Frederikiä tule. Työnimeksi tuo on kyllä aivan passeli.

Kävimme neuvolan Kela-käynnillä ja nyt pitäisi jaksaa täytellä paperit. Työnantajallekin pitää antaa firman byrokratian mukainen ilmoitus lähiviikkoina, eli viimeistään 2kk ennen äitiysloman alkua. (Hyvänen aika, onko äitiysloma jo niin lähellä?) Onneksi äitiyslomaan liittyvät kela-paperit ovat aika ihmisystävällisiä. Muistan vielä opintotukeen ja sen asumislisään liittyvät eri hakemukset liitteineen ja kuinka hankala niitä oli täytellä ja kiikuttaa Kelaan (netissä ei voinut silloin tehdä hakemuksia).
 
Juniori möyrii vatsassa jo nyt niin paljon, että se ajoittain häiritsee. Esikoinen oli hyvin rauhallinen maha-asukki ja jatkoi vauvana samalla linjalla liikkumisen suhteen. Ehkä tästä pienestä superpotkuttelijasta tulee sitten aktiivisempi, eli se vauva, joka ryömii jumiin sohvan alle, kiipeää pois pinnasängystä ja on muutenkin jatkuvasti menossa. Omasta mielestäni hiukan vähäisempikin potkuttelu toki riittäisi, mutta hyvä vain, että toisella riittää vauhtia.
 
Niin voishan tuon isänpäivänäkin antaa, mutta ajattelin kyllä lähempänä laskettua. Isänpäiväksi ei itseasiassa ole vielä mitään!
Se on sitten tänään kaupoille lähdettävä.

Mulla alkaa olla jo tuska noiden pojan nimien kanssa!! Olisi ihana olla tyyppille jo joku nimi, jolla kutsua. (Ei välttämättä etunimeksi tulevaa kutsumanimeä.)
Miks pojille on lähestulkoon vain jotain raamattuperäisiä nimiä? Ja sitten noita uusia muotinimiä, jotka ei nappaa... 
Haluaisin perinteisen tai sen kuuloisen nimen, esim Aleksi -> Oleksi (valitettavasti molemmat lähupiirissä käytössä). Toiseksi jonkun luontoaiheisen, mutta niitä on pojille TOSI vähän!
Tytöille on niin ihania luontonimiä ja voi helposti keksiä lisää tai yhdistellä...

Netin nimilistoja olen selannut, nimikirjan lainasin... Mikään ei kuulosta sopivalta!
Oli pari jotka olisi olleet molemmille mieleen, mutta oli vaikea kuvitella aikuiselle miehelle...

Ehkä joku nimi kolahtaa vasta, kun lapsi on syntynyt...
 
totoro: Mistä löysit kalastusaiheisen potkuhaalarin?

Ja jos tulee mieleen luontoaiheisia poikiennimiä niin kerro ihmeessä tänne ;)
 
Esikoista odottaessa tuo äippäpakkaus tuli viikossa :D Olin ihan ihmeissäni :D
 
*Tirppa* Ehkei auvoisen, mutta nautin kyllä tästä vaiheesta! Nyt vasta tuntee oikeasti olevansa raskana, kun vauvankin liikkeet tuntuvat! Ja just tämä vaihe on niin nopeasti ohi... Loppuajastahan auvoisuus on taas kaukana...

Hou
En löytänytkään... Se on vesiaiheinen, Sampsukan sukellusvene.
Kalastus- ja eräjutuissa ei ole mitään pienille lapsille... (Rock-henkisiähän vastaavasti löytyy!)
Silloin tarvitsee hankkia aiheeseen sopivaa kangasta, josta tekee. Tai yks värinen vaate ja toisesta kankaasta pala / kangasvärit. Eli itse tekemällä saa!

Ajattelin tehdä asun jossa olisi Rapalan-logoa mukailen kirjoitettu Rapanen -sana (ehkä pylly puolella?) tai joku muu "sanaleikki".
Tai teksti esim. Aina eivät ne suurimmat saaliit ole niitä parhaimpia.. tai jotain.

muksis Joo, tuolla on paljon mutta harvempi tuntuu hyvältä...  Jänis ja Ahma menevät oudon puolelle... Pyry ja Tuisku taas ovat niin tavallisia... Puhumattakaan Karista tai Terhosta! Ja minulle oli yllätys, että Ritvakin on alkujaan luontoaiheinen nimi!
Aarni saattaisi mennä... Tammi on tavallaan hyvä toiseksi nimeksi, kun on sellainen vahva sana. Se vain kuulostaa myös sukunimeltä ja näinköhän mies sille lämpenee...
Ehkä pitää löytää Alpi tyylinen nimi (kuulostaakin Alpolta). Se puuttuu listasta, mutta on myös luontonimi onhan olemassa esim ranta-alpi.
Albin taas ei suoranaisesti ole luontonimi, mutta tarkoittaa valkoista.
 
Olen miettinyt tuota isyyspakkausta, voisi yrittää väsätä sellaisen vaikka miekkosen synttäreiksi, ne kun on joulukuussa. Miekkonen harrastaa metsästystä, ja olisi kyllä kiva jos löytyisi jotain sopivia eläin-/ luontoaiheisia juttuja! Jossain kaupassa ainakin näin jo kuitenkin "vauvakirjan" miehille. Siellä on ohjeet niin kuin johonkin elektroniikkalaitteeseen esim. teemoihin "miten pesen vauvan" ja "miten vaihdan vaipan".

Nyt kun saatiin tänään vahvistus tyttöveikkaukselle rakenneultrassa, niin meillä nimikeskustelu varmaan jatkuu taas. Tällä hetkellä meidän molempien suosikkinimet neidille on Annika, Helena ja Olivia. :)
 
Mä olen reissussa ensi viikonlopun, palaan sitten sunnuntai-iltana. Jos reissussa näkyy jotain kivaa niin ostan miehelle isänpäivälahjan, mutta en ota paineita. :D
 
Luontoaiheisia poikien nimiä kyselitte...itselläni heti tuli mieleen Pyry, Myrsky, Sisu-omalla tavallaan. Nää Lunnosta suosikkejani.
 
Heh, toi Frederik oli mainio, olis ainakin erilainen nimi :). Ns. tekonimenä hauska!

Luontoaiheiset nimet on kivoja, tytöillä niitä nyt vaan on jostain syystä enemmän kuin pojilla. Meidänkin poikien nimet on ns. melkein luontoaiheisia. Jos tulee kolmas poika, niin hänelle tuskin enää löytyy mieleistä luontoon liittyvää nimeä ja voi olla niinkin, että jo tulee tyttö niin ei välttämättä jatketa tuota luontoaihetta. Tämän hetkinen lemppari nimiehdotuskaan ei ole luontoaiheinen.

Auvoinen odotus: hmmm. No on tämä muuten aivan ihanaa ja nautin suunnattomasti tästä kasvavasta vatsakummusta ja ihanasta potkiskelijasta, mutta nää vaivat vois kyllä olla vielä tässä vaiheessa vähän vähemmällä. Tuonne toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin näistä yhä vaan lisääntyvistä liitoskivuista ja pahasta närästyksestä. Vähän liiankin tuttuja edellisistä raskauksista. Puhumattakaan turvotuksesta, koko ajan tulee lisää sitäkin. Eli jos pääsin pahoinvoinnissa ns. helpolla, niin puolivälin tienoilla mulle tulee kuvioihin kaikkea muuta kivaa!

Isänpäivä meni mukavasti. Tein täytekakun ja voikkareita aamupalaksi ja lahjaksi annoin sen isyyspaketin. Pojat tekivät omat kortit. Miehellä nousi hymy korviin, kun luki sisällysluetteloa (olin keksinyt jokaisen tuotteet kohdalle jotain nasevaa käyttötarkoitusta varten).
 
Takaisin
Top