MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

melela

Piirimestaruustason postaaja
Täällä jatkuu sitte jutustelut kun kuukausi vaihtuu [:)] Tää on varmaan ehkä odotetuin kuukausi, ellen ihan väärin veikkaa [;)] <3 

Hyvää huomenta naiset! Kauan odotettu Marraskuu on startannu!
Tämä 1.11 on ollu kyllä se kauan odotettu päivä, laskettu ! Eli tää mamma ainaki nyt on päässy lukemaan 40+0 (!!!!!)
Päivä kerrallaan mennään eteempäin, joskus tuntuu että jopa tunti kerrallaan. Kaksi lähestulkoon valvottua yötä takana. Viestiä pukkaa jo päivittäin, että onko synnytystuntemuksia edelleenkään. Mutta ei niitä supistuksia oikeen häävisti oo. Se on sitte yhtä rytinää kun ne vihdoin alkaa! Miehen syyslomaviikko vierähti ja lähti takas koulunpenkille. Onneksi on niin lähellä kuitenki, että jos täällä kotona alkaa tapahtua, niin on 5 minuutissa kotona [:)] Tekemistä täytyy yrittää keksiä sen verran mitä kykenee tekemään. Pohelihas ihan kipeä, yön vähäväliä yrittäny vetää suonta. Kovat oltavat on kintuillaki jo tän ruhon takia [8D] Nii ja hei, vieläpä kerkiäis yhen masukuvan ottaa. Ei ollu viime viikon kuva se vihonviimenen [:D]

1.11.2010
Viime yönä minut sitten yllätettiin.
Minua sitte kosittiin! :)

Mennään tänään kihloihin, kohta lähdetään hakemaan sormukset.
Oon ehkä onnellisin nainen ever tänään<3.
Hauskinta oli se, että muutama hetki aiemmin mies löysi ripsen minun poskelta. Sillä on tapana poimia niitä ja me vuorotellen toivotaan aina jotain. Minä, kappas vain, toivoin, että me voitaisi mennä vielä kihloihin ja naimisiin kun sen aika on.
Ei vienyt kauaakaan, niin mies kysyi, että mitä jos me haettas rakas huomenna ne kihlat.
Olin ihan sanaton ja siinä vähän itkeskelin ja sopertelin että juu.
Kysyi vielä , että ootko ihan varma.
No olen!
Kysyin mieheltäkin, että tarkoittiko todella ja kyllä se oli niin tosissaan ettei tuo minun rakas enempää tosissaan voi olla.
Oltiin ihan hiljaa siinä molemmat ja itku siinä tuli miehellekin, kun kerroin, että juuri taisin joltain jumalalta tätä toivoa.
Tuli sellainen olo, että no, tämä oli sitten tarkoitettu näin.
Myöhemmin vielä puhuttiin, että pitää ne häät järjestää sitten parin-kolmen vuoden sisään. Kunhan ehditään:).

Tänään on kaunis päivä! <3

Voi rechaka ONNEA MILJOONASTI!!!!!!!!!!!!!!! Ihana yllätys, itkemään piti alkaa teidän suuren onnen vuoksi! Halauksia molemmille [:)]

Täälläkin päässä vierähti onnenkyynel Rechakan puolesta :) Onnea suuresti koko perheelle!

Mulle alkaa iskee pieniä paniikkikohtauksia (hyvällä tavalla). Aika lentää siivellä enkä o vieläkään saanut vauvahuonetta valmiiksi, kassia pakattua ja välillä iskee sellanen että kuinkahan pärjään-fiilis [&:]

Samalla kyllä tiedostan, että samat fiilikset on varmaan jokaisella ensisynnyttäjällä [:D]

Marraskuu!!! Se kauan odotettu! [8D]

rechaka ONNITTELUT !!

Jatkan tänne tuota lokalöpinöitä.... :
Mä sain myös ton esitietolomakkeen paperiversion vaikka täälä kyllä yleisesti on käytössä ihan sähkönen lappu... noh, anyway.. Kirjasin toiveisiin imetysopastuksen ja että mies saisi kylvettää vauvan ekan kerran ja mahdollisesti leikata napanuoran. Muistaakseni laitoin myös etten halua tuttia..tuntuu että täälä se tuikataan suuhun ennen kun lapsi on kokonaan edes maailmassa [:D]

Yritin tänään ottaa rennosti ja ajattelin että vaan leivon hymyssäsuin ties mitä kaakkuja ja muuta ja tunnen oloni rennoksi ja onnelliseksi jne mutta PAH!! [>:] Mikään, siis MIKÄÄN tän päivän leipomuksista EI ole onnistunu niin oo siinä nyt sitten rentoutunu! PYH!! [>:]
Tänään olis hyvä syntymäpäivä vauvalle, 011110 [:D] Että josko vielä kumminkin tänään? [;)]
...mutta edelleenkään ei supistuksia, ei limatulppaa, ei mitään synnytykseen viittaavaa....

Onnea Rachaka, mäkin täällä vieläkin itken :)

meidänkin PITI mennä edes kihloihin ennen kuin pikkanen tulee maailmaan, mut ei olla saatu sormuksia hommattua. Mäkun haluisin vähän erikoisemmat, olis sit vain se yksi sormus. Meillä ei muuten kiire naimisiin, mut musta olis niin kiva kun kaikilla kolmella olis sitten sama miehen sukunimi ja nyt sit pitää mennä todistelemaan isyyttä yms.. No ei nyt joka tap. naimisiin ainakaan vuoteen vielä.

Kohta neuvolaan kauhistelemaan paljon oon lihonnut..mä olen sit mammalomalla leiponut ainakun olen ollut vaan kotosalla..eikä yhtään ole ehtinyt pakkaseen asti :D Onneksi täs on kaikkea menoa nyt seuraava vk, et jos nyt tekis vain jotain keittoja.............

voooi onnea rechaka! tipan sait linssiin täälläkin [:)]

...mäkin haluun kihloihin. [:D]

Mahtaakohan muiden kuukausien mammat olla tämmösiä itkijänaisia kuin me [:D] voitais perustaa marrasmammojen itkukuoro kiertämään häät ja kastajaiset...

jatkan tänne tuota lokakuun kirjotusta:

teillä on ollut puhetta niistä toiveista sinne sairaalaan yms?! mulle ainakin sanottiin, että ei sitä välilihaa leikata ilman äidin suostumusta missään nimessä, eikä muutenkaan kovin heppoisilla perusteilla, en sitten tiedä päteekö tähänkin joku paikkakunta vaikutus, mutta uskoisin tässä olevan joku potilassuojajuttu takana!![:)] älkää siis mammat murehtiko, ei teidän alapäätä leikata jollei ole aivan hengenvakava juttu kyseessä!!![:D] multa kysyttiin esikoisesta KYS:llä että haluanko että se leikataan, kun olin jo todella uupunut korkean kuumeen vuoksi. olisi kuulemma helpottanut ponnistusta, mutta kieltäydyin, ja hyvin jaksoin silti eikä repeämiäkään tullut[8D]

vaikka en kovin ahkerasti tänne kirjoittelekaan, lueskelen kyllä kaikkien kuulumisia päivittäin ja olen aina kaikessa hengessä mukana! tänäänkin tuli itku RECHAKAN ihanista uutisista[:D] nää itkut taitaa olla meillä kaikilla osa arkea[:D] joo en vaa tosiaan yleensä kerkee ku käydä vaan lukemassa kuulumiset, ja jättää vastailut muille, kun esikoinen ei tykkää että äiti istuu koneella, ja tää eläinlaumakin olisi kovasti kok ajan seuraa vailla... muu aikia meneekin nukkuessa sitten[:)]

ja vielä: TSEMPPIÄ KAIKILLE; SE OLISI MARRASKUU!!! <3 <3

Oi että, täällä on taas niin ihania uutisia, että minä aloin jälleen itkeä!! Tämä hormoonimamma alkaa olla varmaan jo hiukan pelottavaa seuraa. Ainakin oma mies on välillä ihan pyöristyksissä, kun eilenkin aloin itkeä aamulla ja sitten taas illalla. Ja syythän oli siis tosi pätevät, ensi itkin aamulla sitä, että halusin miehen ottavan mut kainaloon ja silittävän tukkaa ja hellivän ja illalla itkin sitä, että ku alkaa taas viikko, niin se on päivisin töissä, niin ehtiikö se sitten illalla huomioida mua olleskaan [:D] On varmaan miehelle ihan kiva, ku toinen itkuttaa koko ajan jotain ihan älytöntä asiaa. Viel ku mies tekee ihan hullunpitkiä työpäiviä ja sit on viel toi remppa menossa ja vaimoaan pitäis siinä sit jokavälis muistaa halia ja helliä ja sanoa kaikkea nättiä jne. Alkaa tuntua, että olen varsin rasittavaa seuraa varmaan välillä [:D]

rechaka, aivan yli paljon onnea!!! Ihanaa! Täällä onnen kyyneleitä vuodattelen teille <3 Huvittaa vaan, kun samalla luin muidenkin kommentit, niin marrasmammat taitaa olla aika herkässä tilassa.

melela, muista sit pistää puhelin kiinni, ku alkaa tulla liikaa tiedusteluita, että jokos nyt? Aika tuntuu välil varmaan pitkältä ja rasittavaa, jos kaikki kyselee. Kannattaa vaan keksiä hirmuisesti tekemistä, niin kyl se siit. Itse naureskelin kuukausi sitten ystävälleni, joka oli koko ajan lähtövalmiina kotona ja ihan tuskas, etteikö se vauva ollenkaan synny ja arvatenkin aika oli tosi pitkä. No sitten sovittiin että lähdetään yhdes syömään ja kaupoille, niin johan tuntia ennen tuli lähtö laitokselle [:D]

Noita synnytyssuunnitelmia en ole viel tehny. En ees tiiä millaiset käytännöt täällä on, joten odottelen viel ja jos en aikaisemmin saa kuulla, niin kyllä ne sitten laitoksella selviää. Sen verran haluan, ettei mulle ihan ekana mennä laittaan mitään lisäverta, jos se ei ole ihan pakollista. Kun täällä vissiin aika helposti sitäkin pistetään. Kuitenkin oman hempan saa aina nopeeta rautatapleteilla nostettua ylös. Samoin miehen kanssa ollaan juteltu, että tuttia ei missään nimessä vauvalle heti pistetä. Annetaan tutti vasta sitten, jos tuntuu, että se todella sitä tarvii ja kaipaa ja alkaa esim imeä peukkuaan. Mistään kivunlievityksistä tms. en ole aatellu informoida etukäteen tai kirjoittaa mihkää. Kylläpä mä suuni saan sit auki, jos siltä tuntuu. Se täällä oli hyvänä puolena, että neuvolassa sanottiin, että jos ei tule toimeen kätilön kanssa, niin saa pyytää toista kätilöä. Elikkäs ei tarvi alata takkuamaan ihmisen kanssa, jonka kanssa kemiat ei pelaa. Se oli mukava kuulla, vaikka yleensä tulenkin lähes kaikkien kanssa toimeen, mut ärsyttäis jos sellaises tilantees ois joku joka ei ymmärtäisi mua ollenkaan.

Kisu2 Mä halusin kans sillo semmosen sormuksen joka ois persoonallinen ja ihan mun näkönen ja että saisin pitää vain yhtä sormusta. No miehen kanssa kierrettiin noin 22 kultaliikettä ja lopulta löydettiin semmonen mikä mulle kelpas. Jos kierrätte liikkeitä ja etit sormusta niin kannattaa sanoa, että kihlasormusta, vaikka se oiski sitten sama, ku muuten ne ei suostu näyttään ku niit yli hintaisia sormuksia. Itte olin vähä et haloo, ku sormusliikkeen myyjä toi eteen sormuksia ovh 4000-6000€, aattelin, et joo pistämpä nyt tommosen sormeeni ja sit vaikka hukkaan sen johki.. Ei kiitos [:D] Lopulta löysin sitten juuri omanlaisen sormukseni, joka oli jopa ihan kohtuu hintainen.

Oho...innostuin vähän taas kirjoittamaan [:D] No mut....ihanaa marraskuu!! Nauttikaa!

satumaista88 mä olen menossa KYSille synnyttämään, niin muistatko yhtään millaista hoitoa/kohtelua sait siellä? Yksi ystäväni kertoi että oli ollut vähän nihkeetä esim. saada vauva oman suihkukäynnin ajaksi hoitajille taikka että olis käyny kanttiinissa kahvilla. Olivat kysyessä olleet vähän nyrpeenä että 'et sinä kotonakaan voi sitä sysätä pois aina kun huvittaa'...
Osais vähän varautua mitä on luvassa...

Takaisin