MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä neuvolalääkäri takana ja kaikki oli hyvin. Painon tunnetta tulee lääkärin mukaan seurata kun esikoinenkin on syntynyt aikaisilla viikoilla, harkkasupistuksista ei tartte huolestua, tämän jo toki tiesinkin mutta painon tunne ja siitä aiheutuva "tuskakohtaus" voi johtaa synnytyksen käynnistymiseen liian aikaisilla viikoilla. Kävelylenkit minimiin ja lepoa. Ahdistavaa vaan. Mullahan on vilkas taapero päivät viihdytettävänä ja kaksi aktiivista paimenkoiraa jotka lenkkejä kaipaa. Nyt olen aamupäivisin vienyt koko poppoon meidän talon viereiseen metsään hillumaan, koirat juoksevat keskenään ja esikoinen taapertaa mun perässä pienen lenkin. Illalla mies käyttää pitkällä lenkillä ja taapero pääsee kävelylle. Ehkä tää muutama viikko menee näinkin.

Mie päätin nyt sit kuitenkin lähteä tyksiin käymään.. Jotenkin tosi epämääräinen olo ja paineen tunnetta. Sit on myös ollut huimausta ja pahoinvointia.. Ja se lääkäri sanoi että tulee herkästi hakeutua päivystykseen mikäli olo muuttuu jotenkin.. Niin ja tietty noita kivuttomia supistuksia on ollu pitkin päivää tosi paljon..

Toivottavasti kaikki on hyvin Fuji!

Kysymys: onko joku muu tilannut liberolaukkua? Mulle ei oo vielkään tullut sitä lappua että sen sais noutaa.. mietin vaan onko teille muille se tullut jo?

Tilasin libero-laukun joku 2vko sitten. Lappu tuli postissa noin viikossa. Ei vaan oo käyntiä usein cittarissa niin vielä noutamatta

Tsemppiä caarina ja fuji sairaalaan!

Oho, täällähän on paljon ihmisiä synnärillä. Mäkin tosiaan jäin osastolle ja vauvan pitäis olla viimestään viikon päästä maailmassa. Nyt mennään päivä kerrallaan, huomenna tulee anestesialääkäri haastatteleen ja käyriä otetaan 3 krt päivä. Lapsivettä oli tosi vähän enään jäljellä joten ei saada otettua epoarvoja eikä keuhkon kypsyyttä siitä.

Täällä osastolla missä makoilen niin on hyllyssä vapaasti kotiin viemiseksi noita liberolaukkuja :grin
täällä on kanssa tänään ollu mielenkiintoinen päivä, kovotellu kivasti ja kolme senttiä auki, toki tilanne on voinu olla jo pitkään tuo sama kun ei oo yli kuukauteen tutkittu, mut saa nähdä käynnistyykö synnytys vai ei, eivät estele enää mut koettaavat vielä kortisoniboostit antaa. Vauva muutenkin ollut laiskalla päällä ja liikkeet tuntuneet vaimeampina, aamukäyrällä nukkui mut iltapäivästä käyrä jo paljon virkeämpi, katsellaan mitä ilta/yö ja huominen tuo tullessaan vai vieläkö haudotaan pari viikkoa eteenpäin :p

Juu
Täällä ainakin on vähän ruuhkaa ku oon nyt ollu jo vaikka kuinka kauan käyrillä.. Ja odotan että lääkäri vapautuu.
Juu, itekin välillä ollu tunnin käyrillä ja käyny jo mielessä et onko unohdettu :grin mut kun ei hätä oo niin ei viitsi kutsunappiakaan painella... ja osassa näkeevät käyrän toimiston näytöltä.

Yhessä koossa kotiuduin. Vauva, istukka ja kohdunsuu ok. Ei mitään hajua miks supistelee ja tuli veristä vuotoa. Lääke teki kurjan olon, tärisi ja kuumotti. Kipeä yhä. Tulisi olla rauhassa ja ottaa panadolia.

Mul tais polvi hajota kaatuessa. En kehdannu miehelle enkä sairaalas sanoa että kaaduin... No polvi on turvonnu kaksinkertaiseksi, en tunne polvilumpiota ja on ihan hemmetin kipee eikä kestä varata painoa, varsinkaan polven varaan. V*ttu... Jos huomenna oma tk...

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kanssa Caarinalle!

Ja kiitos vastauksista, eli vielä voi rauhassa odotella lapun tuloa :)

Jopas täällä kaikilla tapahtuu! Tsemppiä siis jokaiselle :) Mulla ei sen kummempaa muutosta suuntaan eikä toiseen, nyrkkiä ja potkua tulee niinkun joka ilta. Eikä vielä tartte mitään muuta ollakaan.

Supistelee enemmän ja vähemmän, mutta neuvolassa sanottiin että ei estellä. Ja kun ei ole edes kipeitä. 23.11 olisi neuvolalääkärillä aika, jos olen yhdessä koossa.

Kaikki oli ok ja saatiin uusi painoarvio! Eli poju vastaa about viikkoja kuitenkin niin kuin pitääkin :) eli 1760g uusin arvio ja nyt kun on saatu kaksi about samanlaista arviota niin ei tartte huolehtia.
Kohdunkaula edelleen samoissa ja supistukset ei näy edes käyrällä vaikka tuntuukin. Lääkäri kehotti ottamaan kuitenkin rauhallisesti jos niitä supistuksia tulee useasti..

Nyt on pikkusen vaatteet pesty :) Tarttis saada kaapista laatikot varastoon, ni sais vaatteet sinne talteen.
Onko muuten normaalia, et maha nousee ja laskee? Välillä alamaha näyttää semmoselta ylimääräseltä löllöltä ja välillä taas närästää.. Ärsyttävää :/

Huoh.. Kissin häntä jäi kaapin oven väliin, eikä se pidä sitä enää pystyssä :,(

Kylläpäs tosiaan useammalla tilanne jo enteilee synnytystä! Paljon tsemppiä kaikille. :)
Täytyypä itsekin ruveta tuota paineen tunnetta tarkkailemaan. Kävelyn jälkeen on kyllä paikat ollu jo pitkään kipeenä, nivuset jomottaa ja nyt viime yöstä asti ihan järkkyä särkyä häpyluussa, kun mitään tekee. Mulla seuraava neuvola (lääkärikäynti silloin) on vasta marraskuun vikalla viikolla.

Takaisin