Marraskuu ja masut kasvaa

Mää jäin tänään yksinhuoltajaksi hetkeksi ku mies lähti kertausharjotuksiin Sodankylään... Toisaalta aivan ihana olla välillä ihan itsekseen mut en tajua miten tuun selviytyyn tän väsymyksen ja flunssaolojen kans ja olemaan äiti noille riiviöille :hungover: nuorimmainen on vielä kuumeessakin ni ei pääse edes ulos :shifty:

Voimia koitokseen, toivottavasti kuume laskee pian! Mun miehen piti lähteä samoihin harjoituksiin, mutta "joutui" nyt jäämään sairastelun vuoksi kotiin. Onneksi, koska tajuttiin viime viikolla, että remppaa pitäisi alkaa edistää tosissaan. Lisäksi tällä viikolla selvisi, että suunniteltuja tapetteja ei enää ole saatavilla, joten joudutaan huomenna paniikkitapettiostoksille :arghh:
 
Täällähän onkin juteltu paljon! :)
Mulla on itsellä sellanen olo, että vatsa on jo hirmuisen iso ja pinkeä, mutta kaverit nauraa ja sanoo, että "tollanen leipäturvotus :hilarious:". Ei mahdu tavalliset farkut eikä perustopitkaan eli pidemmät paidat käyttöön ja mamafarkutkin olleet jo muutaman viikon.
Mulla on tässä raskaudessa jotenkin kumma olo, että haluaisin pitää sen vaan itselläni. En halua puhua siitä, enkä todellakaan kuulla, että "vatsa on pyöristynyt" tms vaikka siis tottahan se on. Mitähän tämä tällänen on :smiley-ashamed008

Influenssa rokotetta en oo minään vuosi ottanut, niin en taida nytkään ottaa. Oon sen kerran sairastanut ja aika perusflunssana tuli.

Pystyttekö muut vielä nukkumaan selällään? Mulla tulee jotenkin outo/paha olo siitä, tullut jo pari viikkoa.

Koen samaa! Tuo oli hyvin sanottu : ”pitää itselläni”. Haluan ihmetellä ja tutkia itsekseni ja välillä haluan näyttää raskauden mutta sitten yhtäkkiä saattaa tulla sellainen pieni ”ahdistus” että pitää päästä piiloon tai laittaa jätesäkki päälle. Tosi outo tuntemus kun se tulee. Toki varsinkin seurassa jossa päivitellään ”Ootappa vaan, kohta tiedät mitä on ikuinen univelka” ”kohta sinulla ei ole mitään omaa etkä voi tehdä mitään kivaa” ahdistus tulee enemmän. Yksi puolituttu sanoi ”äitiys on muuten maailman paras ja siistein juttu:Heartred” ja hänen kanssaan sitten tykkäsin enemmän puhua.
 
Koen samaa! Tuo oli hyvin sanottu : ”pitää itselläni”. Haluan ihmetellä ja tutkia itsekseni ja välillä haluan näyttää raskauden mutta sitten yhtäkkiä saattaa tulla sellainen pieni ”ahdistus” että pitää päästä piiloon tai laittaa jätesäkki päälle. Tosi outo tuntemus kun se tulee. Toki varsinkin seurassa jossa päivitellään ”Ootappa vaan, kohta tiedät mitä on ikuinen univelka” ”kohta sinulla ei ole mitään omaa etkä voi tehdä mitään kivaa” ahdistus tulee enemmän. Yksi puolituttu sanoi ”äitiys on muuten maailman paras ja siistein juttu:Heartred” ja hänen kanssaan sitten tykkäsin enemmän puhua.


Ihan samoja ajatuksia täälläkin. Joka kerta, kun olen kertonut jollekin on alkanut heti ikään kuin kaduttaa, vaikka aivan ihania reaktioita ja lämpimiä tunteita nuo tilanteet ovatkin poikineet. Jotenkin tämä on niin valtava asia itselle, jollain tapaa pyhä, ettei sitä halua liikaa tuoda esille tai repostella tai välillä edes jutella siitä lähipiirin kanssa. Tuntuu, kuin oma elämä olisi yhtäkkiä tosi julkista, ainakin näin introvertin ja hyvin pitkälti omista asioistaan puhumattoman näkökulmasta. Toisaalta taas omaa onnea haluaisi välillä huutaa niin kovaa kuin kurkusta lähtee. Hassuja tuntemuksia, kiva kuulla, etten ole ainoa näiden äärellä.
 
Voiskohan tuollainen kipu tulla piriformiksesta?
Kuulostaa vähän samalta kun mitä itsellä on ollut ja piriformis venytykset yms auttoi sillon paljon :)

Vähän viiveellä osui silmiin! Kuulostaa ihan samantyyppiseltä kivulta, kaks viikkoa nukkunut tyyny selän kohdalla ja etsinyt venytyksiä tuonne syvyyksiin:wacky:. Mulle ihan uus homma! Onko sulla vinkata tuosta piriformiksesta jotain alkuunpääsemisjuttuja?
 
Vähän viiveellä osui silmiin! Kuulostaa ihan samantyyppiseltä kivulta, kaks viikkoa nukkunut tyyny selän kohdalla ja etsinyt venytyksiä tuonne syvyyksiin:wacky:. Mulle ihan uus homma! Onko sulla vinkata tuosta piriformiksesta jotain alkuunpääsemisjuttuja?

googlettamalla löytyy tosi hyvin venytyksiä, aika paljon erilaisia pakaravenytyksiä ja itse oon käyttänyt foamrolleria, sen käytölle piriformis vaivoihin löytyy kanssa paljon videoita :)
Ainakin mun mielestä foamroller toimii tosi hyvin !
 
googlettamalla löytyy tosi hyvin venytyksiä, aika paljon erilaisia pakaravenytyksiä ja itse oon käyttänyt foamrolleria, sen käytölle piriformis vaivoihin löytyy kanssa paljon videoita :)
Ainakin mun mielestä foamroller toimii tosi hyvin !

Kiitos, täytyypä syventyä! Foamroller onkin ollut hankintalistalla jo aika pitkään, ehkä tän myötä saisin sen hommattua:grin
 
Mä en tiedä mikä itseäni niissä pakaroissa vaivaa, mut kokeilin tänään sitä rullaa niiden piriformis ohjeiden kanssa ja auttoi vähäksi aikaa. En jaksanut kovin kauaa tehdä. Ehkä huomenna lisää..
 
Saisin tuttavalta vauvan vaatteita lahjoituksena, mutta kyseessä on kissa- ja koiratalous. Itse olen potentiaalinen astmaatikko ja allerginen eläinpölylle, mutta auttaisiko pesu/tuuletus/pakkasella ulos tms?

Entä uskaltaisitteko itse pukea vauvalle eläintaloudesta saatuja vauvan vaatteita?
 
Meillä on itsellämme koira, joten siedätyshoitoa eläinpölyyn on vauvalle luvassa. Koira selvästi kuvittelee vauvanvaatteita hänen makuualustoikseen, on käynyt kiehnäämässä aina uudet setit :smiley-ashamed004 Kaikki ovat menossa vielä keväällä pesuun, joten en ole ollut heti kärppänä kieltämässä, mutta säilytys on koiran ulottumattomissa.

En tiedä auttaako eläinpölyyn, mutta karvat ainakin lähtee usein paremmin kuivausrummussa kuin pesussa. Luulisin, että ainakin pari kertaa pesemällä ja vaikka välissä rummuttamalla saa allergiaturvallisiksi.
 
Uskaltaisin pukea ja puen kun meillä kolme koiraa :-)
Mä koen erittäin hyvänä asiana, että siedättyy eläinpöllylle jo pienestä pitäen.
 
Meillä ei ole itsellä lemmikkejä, mutta monesta eläintaloudesta on saatu vaatteita käyttöön ja kirpputoreilta myös ostettu sen paremmin tietämättä onko eläinpölyjä. Vauvat on olleet täysaikaisia ja terveitä, joten kerran on vain pesty ennen käyttöä, sekin kyllä tuoksuvien pesuaineiden, eikä eläinpölyjen takia. Tutuilta pestynä tulleita ei välttämättä kertaakaan. Myös mun mielestä hyvä siedättyä. :)
 
Jos olette ostaneet käytettyjä vauvanvaatteita tai tekstiilitarvikkeita, missä asteessa olette ne pesseet? Itse ajattelin, että pesen vaatekankaiden edun vuoksi ne 40 asteessa ja silitän kaikki, jolloin bakteerit kuolee joka tapauksessa. Meillä on myös käytettynä ostettuna sitteri, kantoreppu ja leikkimatto, jotka höyrypuhdistan.
 
Pesin vaatteet pesulappujen ohjeiden mukaisesti viimeks. Kakkatahrat lähti vauva-aikana sappisaippualla ja 60 asteella parhaiten, nyt taaperon ruokatahrat lähtee kyllä 40 asteessa. Meillä on 2 vaaleaa pitkäkarvaista koiraa ja altistusta kyllä on riittämiin, ei oo allergioita. Parhaiten eläinhilse, kuola ja karvat lähtee munkin mielestä pesulla ja erityisesti kuivausrummulla. Narukuivatus ei riitä ainakaan meillä. Meillä on tollanen vanhemman mallin rumpu josta kerätään nukka/karvamatto sellasesta suodatinverhosta. Ihan jopa tyydyttävää nähdä saalis :D
 
Saisin tuttavalta vauvan vaatteita lahjoituksena, mutta kyseessä on kissa- ja koiratalous. Itse olen potentiaalinen astmaatikko ja allerginen eläinpölylle, mutta auttaisiko pesu/tuuletus/pakkasella ulos tms?

Entä uskaltaisitteko itse pukea vauvalle eläintaloudesta saatuja vauvan vaatteita?

Ite oon pahasti allerginen koirille ja kissoille (johon ei siedätyshoito aikanaan auttanut), joten oon itseni takia välttänyt pahimpia eläinkoteja. Mutta on joukkoon mahtunut myös eläinkodeista ostettuja vaatteita, ja itse ajattelen että on hyvä jos vauva vähän jo pienenä siedättyy jos vaikka jäisi allergiat puhkeamatta.
Oon vaan pessyt vaatteet ja tarvittaessa tuulettanut ja silittänyt, kun meillä ei ole kuivausrumpua.
 
Hei! Saako äitiysvapaan alkua varhaistaa vain siitä syystä, että haluaa? Vai pitääkö varhennettuun olla jokin pätevä syy kuten raskauden ongelmat tai äidin terveydentila tms.?
 
Eikös sitä saa varhaistaa ihan omasta toiveesta, mutta syö sitä sitten toisesta päästä, eli vauvan synnyttyä on vähemmän.
 
Hei! Saako äitiysvapaan alkua varhaistaa vain siitä syystä, että haluaa? Vai pitääkö varhennettuun olla jokin pätevä syy kuten raskauden ongelmat tai äidin terveydentila tms.?
Saa varhentaa tosiaan itse jos haluaa, ei tarvitse mitään syytä. Itse jään viikkoa aiemmin kuin se ”viimeinen” päivä, sillä siinä on töiden kannalta järkevä kohta :)
 
Saa varhentaa tosiaan itse jos haluaa, ei tarvitse mitään syytä. Itse jään viikkoa aiemmin kuin se ”viimeinen” päivä, sillä siinä on töiden kannalta järkevä kohta :)

Kiitos vastauksistanne! Itsekin ajattelin, ettei erityistä syytä varmaankaan tarvitse, mutta ensimmäistä kun odotan niin kaikki tällainenkin mietityttää...

Mulla kans olisi työasioiden näkökulmasta järkevä aikaistaa muutamalla päivällä, jotta uusi ope voisi kuun alusta hypätä puikkoihin. Huomenna pomon kanssa juttusille kun raskaustodistuskin on jo saatu!
 
En uskalla edes ajatella vielä lomille jääntiä, keväästä on tulossa aikamoinen rutistus :bag:Tavoitteena on valmistua ennen synnytystä, joten jalat pysyy ristissä siihen asti kunnes opinnäytetyö on palautettu :bookworm::grin


Edit. Hups marraskuun ketju :smiley-ashamed005
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top