Marraskuu ja masut kasvaa

Mulla on selkä todella kipeä, jostain keski kohdasta. Välillä tuntuu pakaroiden/ häntäluun kohdalla kipua, mutta ei aina.
 
Mullakin on ollut viime viikosta asti selkävaivaa. Nyt vähän helpottamaan päin, mutta pelottaa jo mitä loppuraskaus tulee olemaan, kun jo ennen puoliväliä alkoi nyt nämä ongelmat.
 
Mulla tuntuu pakarassa sellai inhottava vihlasu tietyissä asennoissa. Eilen paheni kun istuin tietokoneella tunnin verran. Häntäluuhun on sattunu jo pidempään ja kovalla tuolilla istuminen pidempää on hankalaa. Vähän jännittää kun olen siirtymässä töissä kentän hommista kirjallisiin tietokone hommiin huomenna, eli pelkkää istumista.
 
Itsellä alkoi esikoisen synnytyksessä avautuminen vasta epiduraalin jälkeen. Oksensin aina jokaisen supistuksen kanssa, joten eipä siinä pystynyt pahemmin rentoutumaan. Kannattaa siis mennä ihan omien tuntemusten mukaan.
Minulla on alkanut myös alaselkä kipuilemaan. Edellisen kanssa ei välillä jalat liikkuneet mihinkään, mutta tuo meni sitten yhtäkkiä ohi.
 
Täälläkin tuo si vaivaa, tosin diagnosoin sen ensin issiaaksi mutta asiaan perehdyttyäni vaikuttaa juuri tuolta. Tuntuu ihan häntäluun kohdalla ja toisen pakaran uumenissa. Kipua pahentaa aivan hulluna selällämakuu mutta muuten se ilmoittelee itsestään aika lievästi. Tämä iski aivan yhtäkkiä joskus alkuraskaudesta ja on siitä asti ollut vaivana.
Voiskohan tuollainen kipu tulla piriformiksesta?
Kuulostaa vähän samalta kun mitä itsellä on ollut ja piriformis venytykset yms auttoi sillon paljon :)
 
Otatteko influenssarokotteen?

Tätä olen miettinyt, mutta en ole tullut mihinkään lopputulemaan. En ole rokotevastainen, mutta influenssa- ja muut nopeasti kehitetyt rokotteet mietityttävät. Toisaalta taas olisi kamalaa, jos raskaana ollessa sairastuisi influenssaan :inpain: Koskaan en ole influenssarokotetta ottanut enkä myöskään influenssaa sairastanut, mutta sehän ei takaa mitään.
 
Aikuisiällä en ole koskaan influenssarokotetta ottanut, mutta nyt viime viikon neuvolassa sen otin, kun hoitaja kysyi haluanko. Hoitajan vastaus oli aika epämääräinen, kun kysyin mikä on suositus rokotuksen suhteen raskausaikana. Toki he eivät varmaan saa ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, vaan päätös on aina asiakaan vastuulla.

Itse en mitenkään rokotevastainen ole ja kausi-influenssan rokote on mielestäni turvallinen. Lähinnä itseä mietityttää aina sen tarpeellisuus/tehokkuus, kun viruskannat rokotteeseen valitaan aina parhaan "arvauksen" mukaan, huonossa tapauksessa influenssavirus onkin eri kantaa ja sairastut kuitenkin...
 
Ehdottomasti otan influenssarokotteen, kuten jo monena vuonna aikaisemminkin.
 
Koko perhe ottaa rokotteen. Mulla ja pojalla on muutenkin huono vastustuskyky niin ei uskalla olla ottamatta.
 
Me myös otetaan influenssarokote. Ollaan otettu jo kolmen vuoden ajan ja varmaan otetaan niin kauan kuin se ilmaisin saadaan. Miehellä on tollanen aika huono vastustuskyky ja nyt näyttää siltä että mullakin on.
 
Otan rokotteen itselle ja lapsille. Ollaan monta vuotta otettu. Kerran oon influenssan uskoakseni sairastanut, eikä kyllä toistamiseen olisi tarvetta.
 
Myös käyn ottamassa. Ottanut töiden vuoksi aikaisemmin ja vaikka en itse oireilisi, saattaa joku saada silti taudin minulta, jos kantaa virusta oireettomasti tai ”kevyenä flunssana”. Ja etenkin tässä tilanteessa haluan rokotteen.
 
Me on otettu pojan syntymästä lähtien ja otetaan myös tänä vuonna :)
 
Tänään neuvolakäynnillä päädyin sitten ottamaan influenssarokotteen :)
 
Ehdottomasti otan influenssarokotuksen! Harmitti, kun en huomannut siitä neuvolasta viime viikolla kysyä, ens kerralla pitää muistaa, jos meidän löyhäpää (sanoi itse näin) terkka ei muista. Mulla on ollut oletettavasti kahdesti influenssa, ja en enää kolmatta halua kokea, varsinkaan raskaana.

En näe mitään syytä olla ottamatta rokotetta, kun influenssan haitat raskausaikana on kuitenkin jonkunmoisia, ja rokotteesta taas ei haittavaikutuksia ole. Tiedän, että monet kokee sen aiheuttaneen flunssaa, mutta siitähän ei ole mitään viitteitä tutkimuksissa, ja itse sain flunssan myös lumerokotteen jälkeen, kun osallistuin tutkimukseen pari vuotta sitten. Eli se flunssa johtuu vaan siitä, että niitä on rokottamisen aikaan liikenteessä.
 
Täällähän onkin juteltu paljon! :)
Mulla on itsellä sellanen olo, että vatsa on jo hirmuisen iso ja pinkeä, mutta kaverit nauraa ja sanoo, että "tollanen leipäturvotus :hilarious:". Ei mahdu tavalliset farkut eikä perustopitkaan eli pidemmät paidat käyttöön ja mamafarkutkin olleet jo muutaman viikon.
Mulla on tässä raskaudessa jotenkin kumma olo, että haluaisin pitää sen vaan itselläni. En halua puhua siitä, enkä todellakaan kuulla, että "vatsa on pyöristynyt" tms vaikka siis tottahan se on. Mitähän tämä tällänen on :smiley-ashamed008

Influenssa rokotetta en oo minään vuosi ottanut, niin en taida nytkään ottaa. Oon sen kerran sairastanut ja aika perusflunssana tuli.

Pystyttekö muut vielä nukkumaan selällään? Mulla tulee jotenkin outo/paha olo siitä, tullut jo pari viikkoa.
 
Tällä viikolla otin influenssarokotteen. Meillä sitä vahvasti suositeltiin neuvolasta.

Mä en juurikaan pysty oleen selällään. Jotenkin tuntuu, niin kuin maha painais sisuskaluja tai jotain. Omituista on, että paras asento nukkua on puolittain vatsallaan. En tiedä voiko vaikuttaa, kun mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja epäilen, että istukka edessä.
 
Meillä otti lapset ja minä viimme viikolla rokotteen. Oon nyt lapsellisena ottanu mutta ennen sitä en. Influenssan sairastin ennen esikoista ja se oli kyllä paha! Ei toista kiitos! Ja lapselle en sitä toivo, kaikkeni teen että vältyttäis.

Mää jäin tänään yksinhuoltajaksi hetkeksi ku mies lähti kertausharjotuksiin Sodankylään... Toisaalta aivan ihana olla välillä ihan itsekseen mut en tajua miten tuun selviytyyn tän väsymyksen ja flunssaolojen kans ja olemaan äiti noille riiviöille :hungover: nuorimmainen on vielä kuumeessakin ni ei pääse edes ulos :shifty:
 
Itsekin olen influenssan sairastanut useampaan kertaan ja kaikki olleet pahoja, kuume ollu silloin 39-40,8 ja joka paikkaan sattunut yskän sekä nuhan lisäksi.. Ja sitä kestänyt viikon. Viimeisimmän influenssan aikana jouduin vielä tekemään muuton johon en kyllä edes kyennyt vaan muut joutui aika pitkälti sen hoitamaan kun mä vaan makasin sängyssä.. En ees halua ajatella, mitä sellanen tekisi pienelle lapselle / miltä raskaana tuntuisi. Täällä päin ei tosin saa niitä rokotteita kuin vasta kuun vaihteessa..
 
Takaisin
Top