Marraskuisten ryhmä facebookkiin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pilvi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sivusta seuranneena Pilvi, vaikuttaa siltä, että pilasitte mukavan ryhmän turhalla nipotuksella. Miksi liittyä ylipäänsä johonkin facebook- ryhmään, jos aletaan itkeä, ettei haluakaan jakaa asioita esim. 60 ihmisen kanssa, vaan korkeintaan vaikka 30 kanssa. Kyllä se aika nipo- meininkiä on suoraan sanottuna. Olisi ehkä kannattanut miettiä ennen ryhmän perustamista jo näitä asioita, ja jos on oikeasti niin salaisia asioita ettei niitä voi jakaa koko ryhmän kanssa, ei kannata faceen mennä sitten ollenkaan. Niin että aika ymmärrettävää mielestäni on, jos tunteet ovat kuohuneet joillakin siellä, etkä sinä Pilvi vaikuta yhtään aikuisemmalta kuin muutkaan.

Pilvi, ryhmässä oli yli 60 jäsentä, vielä kun sinä poistit ryhmän siellä oli 43 jäsentä.
YKSI käytti keskusteluissa sanaa pissis. PUOLET?
Nippotamisesta luin lähinnä ryhmään jäävien keskuteluissa ettei enää sääntöjä ryhmässä, ei seurantaa kokoajan niiden noudattamista ja jätetään turha nipottaminen pois pilaamasta ryhmähenkeä.
Kieltämättä alkoi mennä liian tarkaksi seurannaksi kuka kommetoi ja kuka ei.
Ehkä hiljaisemmille vain ei tullut mahdollisuutta osalistua ja vähän pelkoa siitä, kun huomasi kuinka tarkkaan seurattiin kuka osallistuu.
"Vanhaan" ryhmään jäävien kommentit oli lähinnä ihmetystä tapahtuneesta, ja vielä niin ihmeen nopealla tahdilla. Osa ei varmasti tiedä vieläkään mitä tapahtui.
Uudessa (poistetun tilalle perustetussa) ryhmässä emme ole lähtijöistä keskutelleet, meillä on muuta tärkeämpääkin keskusteltavaa.
Lähinnä ihmettelimme vain Pilvi sinun toimintaa ,ihan yllättäen, kertomatta kellekään ryhmäläisistä, poistit koko ryhmän.
kun on sinun täytynyt vaivaa nähdä tehdäksesi ryhmän poiston, poistaaksesi ensin kaikki sinne jääneet jäsenet, .
"Miten poistan ryhmän?
Poistamme automaattisesti ryhmät, joissa ei ole jäseniä. Jos olet luonut ryhmän, voit poistaa sen poistamalla kaikki jäsenet ja sen jälkeen itsesi.
Voit poistaa jäseniä klikkaamalla Tietoja-välilehteä ryhmän ylälaidassa ja klikkaamalla sitten X-merkkiä kunkin jäsenen nimen vieressä.
Huomaa: Ellet ole kyseisen ryhmän ensimmäinen ylläpitäjä ja perustaja, et voi poistaa ryhmää, paitsi jos ryhmän perustaja on eronnut ryhmästä vapaaehtoisesti."
Mutta nyt on vanhaan ryhmään jääneet perustaneet uuden ryhmän ja täytyy sanoa, että ihanan ryhmän, ilman sääntöjä ja hyvässä hengessä. Kiitos kaikille uudessa ryhmässä oleville ihanille ihmisille.

Kaikille oikein ihanaa odotus aikaa, myös teille jotka "vanhasta" ryhmästä lähditte, osan kuulumisia jään kaipaamaan, olitte todella mukavia ryhmäläisiä :)

Jos osa porukkaa halusi lähteä mieluummin pienempään ryhmään niin miten ihmeessä se oikeuttaa haukkumaan näitä henkilöitä?
Eikö se ratkaisu palvellut kaikkia. Silloin olisi jäänyt jäljelle isompi ryhmä jonne saa liittyä porukkaa sopimuksen mukaisesti ja lisäksi olisi muodostunut pienempi ryhmä niille, jotka sellaista toivoivat.

En jaksa uskoa että alkuperäistä ryhmää olisi poistettu jos siellä ei olisi "aikuiset" ihmiset alkaneet arvostelemaan ja haukkumaan ryhmästä poistuneita. Ei kaikilla ole samanlaiset tarpeet ja toiveet ryhmien suhteen. Mutta eihän se nyt oikeuta sellaiseen sättimiseen!

Ja mitä ryhmän poistoon tulee niin jos itse perustaisin ryhmän jolla on alunperin tietty tarkoitus ja se ryhmä muotoutuu lopulta siihen että se on yleinen haukkumispaikka niin sillon näkisin aivan oikeutetuksi poistaa koko ryhmän. Ei semmoista kukaan halua. Varsinkin kun sinne oli jäämässä hirveä määrä tietoa ihmisistä jotka ovat poistuneet ja joita sätitään. Oli niin lapsellisia nämä haukkuja ettei tiedä mitä niitä tietoja olisi vielä väärinkäytetty.

Joten hyvät naiset, katsokaa oikeasti peiliin ja kohdelkaa muita ihmisiä kuten toivoisitte muiden kohtelevan teitä. Tekin teette valintoja jotka on teille sopivia niin miksi alkaa arvostelemaan muita jotka toimivat samoin.

ps. "sääntöjä" varmaan yritettiin muodostaa ihan vain sen vuoksi että ryhmän koko oli niin suuri, että yritettiin ennakoida ja välttää niiden avulla mahdollisia ongelmia. Hirveän isoa ryhmään kun on yleensä hankala pitää kasassa. Varsinkin kun kyse on hormoonihuuruisista odottajista. Mutta voihan tästäkin vääntää kaikkea ikävää. " Nipottajat " " Pissikset" " Huono huumorintaju" ja ties mitä..

Uudessa pienessäkin ryhmässä on nyt ihana lämmin ilmapiiri eikä sielläkään mtn sääntöjä tarvita.
Toivottavasti isompikin ryhmä toimii vielä myöhemminkin.

Jos annetaan tilanteen jo olla. Meillä on nyt kaksi ryhmää joista varmasti jokainen saa sitä tukea mitä tarvitsee riippumatta siitä kummassa ryhmässä on.

Toiseen ryhmistä on mahdollista vielä päästä mukaan ja keskustelu on oikein lämminhenkistä. Joten uskaltautuu uusiakin mukaan vielä :)

Nyt alkaa tuntua että lähden tuosta "vanhasta" ryhmästä uuteen lähteneiden ryhmästä...

Jos kerran tuo alkuperäinen ryhmä on pitänyt poistaa, niin en ymmärrä miksi, jos siellä oli lähes 50 jäsentä joista vain muutamat kommentoi toisten lähtöä.
Oliko oikein loppuja kohtaan poistaa koko ryhmä?

Ja täällä tuntuu nyt poistetun ryhmän uudelleen perustaneet toivotavan hyvää odotusta uuteen siirtyneille, niin tämä alkuperäisestä poistuneiden uusiryhmä vaan jatkaa lapsellisiksi haukkumista...
Tuntuu että tuossaa uudessa ryhmässä on enemmän nyt katkeruutta jäljelle jääneitä kohtaan jotka perusti taas uuden ryhmän

hohhoijakkaa :D :D :D

Että onnellista odotusta kaikille, tämä ainakin oli todella huvittava episodi
ei tässä tiedä enää mihinkä kuuluu...

Ai kauheeta :DD Päivän naurut kyllä saatu taas..

Mut vaikka oon aika kiinteesti seurannu yhteisöä aina niin mulle on jäänyt pahasti epäselväksi kuka haukkui ketä? Oon nähnyt vaan sellasia yleisellätasolla sanomisia, en suoraan kellekkään yhtäänmitään??

Heips :)

Joo ei siellä tullut kyllä kuin yksi pissis- kommentti ja yksi nipo, ja ihan yleisellä tasolla, ja vaikka ehkä lapsellista, ymmärrän, koska tilanne eskaloitui siellä tosi nopeeseen tahtiin, eikä porukat tienneet missä mennään. Pettymys tilanteeseen oli myös kova, koska muutamassa päivässä mukavasti toimineen ryhmän hyvä ilmapiiri oli tiessään. Ja vain siksi, että muutamat kyseenalaistivat jatkuvasti porukan aktiivisuutta sekä ryhmään ottamista, vaikka oli sovittu, että toukokuun loppuun asti otetaan, se olisi pitänyt riittää kaikille, koska ovat tienneet liittyessään, että se toukokuun loppu on takaraja, mikä siinä oli niin vaikeaa muutamien käsittää, en ymmärrä.
Uusia ryhmiä on jokaisella oikeus perustaa, ei siinä mitään, ja Pilvillä oli oikeus poistaa perustamansa ryhmä, mutta reiluus ja etiikka ovatkin sitten sellainen asia, mitä olisi syytä vähän opetella ehkä lisää, jos tahtoo toimia ylläpitäjänä.

Ei muuta kuin parempaa mieltä kaikille jatkossa, ryhmästä riippumatta, ja oikein hyvää odotusaikaa kaikille meille marrasmammoille, ja meidän ryhmään pääsee vielä muutaman päivän ainakin, myös jos tahtoo takaisin sieltä muuttaneiden puolelta ;-)

Must aika ristiriitaista oli se, että monet niistä jotka halusi et ryhmään otetaan uusia, valittivat siitä, että keskusteluja on vaikea seurata, koska niissä on niin paljon viestejä. Must pieni ryhmä on senkin takia kiva, että keskusteluja pystyy seuraamaan paremmin ja toki luottamuksellisuus on suurempaa. Joku tuolla sanoikin, että miksi kuulua fb-ryhmään, jos ei voi samalla jakaa asioitaan vaikka 80 ihmiselle. Musta se ei mene niin. Ja kukaan ei edellyttänyt sellaista aktiivisuutta, että koko ajan kirjoittelee jotain, vaa lähinnä sitä, ettei kuukausia roiku mukana, kirjoittelematta koskaan mitään.

Suurin pettymys mulle oli se, että monet tutut naamat, jotka aiemmin oli ollu hyvinkin ihania ja ystävällisiä, reagoi niin, että "hyvä että lähtivät" ja "hienoa, että päästiin niistä nipoista eroon".

Mutta samat sanat kuin edellisillä, tsemppiä kaikille odotukseen :)

Vaikka alkuun ottikin päähän et koko ryhmä kaatui, niin olen sitä mieltä, että Pilvi teki meille palveluksen kun poisti koko ryhmän. Poppoo alkaa olla kasassa ja ryhmässä vallitsee mahtava yhteishenki. Yhdessä ryhmäläisten kanssa saatiin nopeasti kerättyä ainakin suurinosa ryhmäläisistä takaisin ja keskityttyä siihen olennaiseen. Seuramaan masuasukkien taivalta vatsasta maailmaan. Mä oon ainakin ylpeä meidän hyvästä ryhmästä <3

Toivottavasti myös te siinä toisessa ryhmässä saatte sen mitä kaipaattekin. Hyvää odotusta kaikille <3

marijii kuulostaa siltä että tosiaan kaikki saivat sitä mitä tarvitsivat jos toinenkin ryhmä alkaa kasautua ja on hyvä henki! :) Varmaan puiminen alkaa täälläkin loppua ja voidaan unohtaa tälläset jutut ja vaan nauttia odotuksesta niin pitkälti kun se on mahdollista (oksennuspäivästä oli vaikea nauttia...) :D

Olen myös samaa mieltä, että tämän keskustelun voisi jo jättää.
Meillä on nyt omat todella hyvät porukat, joissa toivon ryhmähengen ja iloisen mielen säilyvän.
Tällä hetkellä olen jo kiitollinen Pilville että poisti ryhmän, saatiin oikeasti pöytä puhtaaksi ja aloitettua kaikki alusta.
Uusi ryhmämmekään ei ole kovin suuri eli mistään jättiporukasta ei ole kyse, oliko nyt 30 jäsentä.
Mukaan tahtovia otetaan vielä muutama päivä ryhmän jäseneksi.
Keskustelu on ollut todella lämminhenkistä ja iloista tämän odotusajan eri aiheista ja vähän vierestäkin.

Oikeasti vain toivon kaikkien raskauden sujuvan hyvin ja meidät kaikki palkitaan rakkaalla lapsella :)

Vaikka alkuun ottikin päähän et koko ryhmä kaatui, niin olen sitä mieltä, että Pilvi teki meille palveluksen kun poisti koko ryhmän. Poppoo alkaa olla kasassa ja ryhmässä vallitsee mahtava yhteishenki. Yhdessä ryhmäläisten kanssa saatiin nopeasti kerättyä ainakin suurinosa ryhmäläisistä takaisin ja keskityttyä siihen olennaiseen. Seuramaan masuasukkien taivalta vatsasta maailmaan. Mä oon ainakin ylpeä meidän hyvästä ryhmästä <3

Toivottavasti myös te siinä toisessa ryhmässä saatte sen mitä kaipaattekin. Hyvää odotusta kaikille <3

Hei!

Olen ensimmäistä kertaa käymässä täällä vau:n sivuilla, enkä juuri osaa tätä käyttää.. Ymmärsin koko ketjun lukeneena, että sinun kauttasi pääsisi sinne Fb:n marraskuisten ryhmään, ja olisin siitä kiinnostunut. Elikkä pääseekö sinne vielä? La 13.11. :happy3
- J -

Hei!

Olen ensimmäistä kertaa käymässä täällä vau:n sivuilla, enkä juuri osaa tätä käyttää.. Ymmärsin koko ketjun lukeneena, että sinun kauttasi pääsisi sinne Fb:n marraskuisten ryhmään, ja olisin siitä kiinnostunut. Elikkä pääseekö sinne vielä? La 13.11. :happy3
- J -

Heippa !

Täällä olisi yksi esikoistaan odottava äiti kiinnostunut liittymään tuohon fb ryhmän La 17.11.2013 :)

Heips!

Täällä olisi myöskin yksi esikoistaan odottava äiti joka olisi kiinnostunut liittymään fb ryhmään La 12.11.2013 :love017. Siis jos vaan vielä voi liittyä.

Takaisin