Marraskuisten mietteet

25+5. Alkuviikosta tuli lapsivettä ulos aikalailla. Siitä ambulanssilla sairaalaan, sitten toiseen sairaalaan. Nyt olen vuodelevossa ja täällä luultavasti 6 viikkoa vielä, ellei vauva tule ulos ennen sitä. Sen jälkeen pääsisin kotia lähempään sairaalaan ja saisin ehkä kotilomiakin. Eihän tää raskaus ihan oo suunnitelmien mukaan menny, mutta kaikella on ehkä tarkoituksensa. Sairaalassa on pakko levätä eikä oo töihin enää menemistä ennen äitiysloman alkua :schoked025
Tsempit! Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin :Heartred
 
Hei vaan, keskiviikkona kävin lääkärillä tarkastuksessa, en saanu lisää sairaslomaa koska ei sen kummempaa ollu meneillään. Perjantaiaamuna heräsin siihen, että luulin pissanneeni sänkyyn. En ollu, mut sängyssä oli kovasti verta. Juoksin kylppäriin ja siellä läsähti lattialle möhkäle jotain pehmeää ja verta lensi joka paikkaan. Hädissäni soitin synnytyspolille ja pyysivät käymään. Ei mua huimannu eikä sattunu mihinkään. Lääkäri tutki, vauva liikkui normaalisti. Syynä vuotoon oli edelleen tuo istukka, josta ilmeisesti luonto poisti turhan osan. Sain lääkkeet kohtutulehdukseen ja verenvuotoon ja ohjeen käydä töissä. Olin vähän hämilläni, lääkärit taitaa kattoa asioita monelta kulmalta. Meinas, että hän ei voi sairaslomaa kirjoittaa, koska nyt työnteko ei uhkaa raskautta. Neuvoi kääntymään työterveyden puoleen, jos lomaa tarviisin. Vähän jäin miettimään, että on kai siis ok, että välillä tulee tuollaisia verisiä tyhjennyksiä. Mulla on reilun viikon päästä rakenneultra, seuraavat siellä istukan paikkaa sit uudelleen :confused004:confused005

Kuinka voit?
 
No hei, hyvin voin, ei ole enää kipuja missään. Vauva syntyi rv 27+5. Pitkä aika on vielä, että kotia päästään sairaalasta, mutta avartava kokemus tämäkin. Vähän hoitajat on ihmetelly, kun en kotia mene (toisin kuin moni muu), mut musta mun tehtävä on nyt olla täällä vauvan kanssa, lypsää ja olla äitinä läsnä joka käänteessä.
 
No hei, hyvin voin, ei ole enää kipuja missään. Vauva syntyi rv 27+5. Pitkä aika on vielä, että kotia päästään sairaalasta, mutta avartava kokemus tämäkin. Vähän hoitajat on ihmetelly, kun en kotia mene (toisin kuin moni muu), mut musta mun tehtävä on nyt olla täällä vauvan kanssa, lypsää ja olla äitinä läsnä joka käänteessä.
Onneksi olkoon pienestä rakkaudesta :Heartred
 
No hei, hyvin voin, ei ole enää kipuja missään. Vauva syntyi rv 27+5. Pitkä aika on vielä, että kotia päästään sairaalasta, mutta avartava kokemus tämäkin. Vähän hoitajat on ihmetelly, kun en kotia mene (toisin kuin moni muu), mut musta mun tehtävä on nyt olla täällä vauvan kanssa, lypsää ja olla äitinä läsnä joka käänteessä.

Onnea pikkuisesta ja voimia paljon teille :Heartred
 
Voi Starletti :Heartred Onnea pienestä ihmeestä ja voimia tuleviin hetkiin:Heartpink
 
Kiitos kiitos... vauva kasvaa ja voimistuu. Hengitystukea ei enää ole, on vain nenämahaletku. Ja kotia pääsyn edellytys on, että vauva osaa imeä rinnasta eikä letkuruokintaa enää tarvitsisi. Kofeiinin määrää vähennetään koko ajan ja kun se loppuu kokonaan, on viikon seuranta, tuleeko apneakohtauksia enää vai ei. Näin se sairaala-aika vaan vierii eteenpäin, saas ny nähdä loppuuko se parin kolmen viikon päästä.
 
Takaisin
Top