Marraskuisten isänpäivä

Tänne kivoja isänpäivälahja ja -kortti ideoita , perinteitä vai onko tämä se ensimmäinen isänpäivä teillä ? Miten huomioida tuleva uusi isä?

Miten vaarit ja ukit teidän perheessä huomioidaan?
 
Minä kävin hakemassa tulevalle isälle Dad-sukat. En enää kulje kaupoissa yksinäni, niin on hankala ollut salassa suunnitella mitään.

Kaffia ja kakkua tarjotaan myös.
 
Jos joku tietää mistä voisi pikaisesti tilata jotain pientä kivaa niin kertokaa! Kaupunkiin en enää pääse ostoksille. Tämä on ensimmäinen lapsi joten en tiedä mikä olisi hyvä eka isänpäivälahja.
 
Varpahat,
Mä tilasin mussukat.fi sivustolta :) tuli nopeaan ja aika halvaksi.. naapurin osoitteeseen vielä tilasin niin ei isäntä vaan saanut vihiä :wink

En tosiaan yksin pääse kauppaan ja halusin jotenkin muistaa..
Mietin myös kahvia ja aamupalaa sänkyyn..

Tollasen pikku paketin tilasin.. tutti näkyy pimeässä. Ei erikoinen , mutta huomioitu silti meijän isännän eka isänpäivä ( tai eihän sitä vielä tiedä onko pieni silloin syntynyt, vai tulisiko sopivasti lahjaksi ? :wink )

ImageUploadedByVau Foorumi1477991009.342389.jpg
 
Varpahat,
Mä tilasin mussukat.fi sivustolta :) tuli nopeaan ja aika halvaksi.. naapurin osoitteeseen vielä tilasin niin ei isäntä vaan saanut vihiä :wink

En tosiaan yksin pääse kauppaan ja halusin jotenkin muistaa..
Mietin myös kahvia ja aamupalaa sänkyyn..

Tollasen pikku paketin tilasin.. tutti näkyy pimeässä. Ei erikoinen , mutta huomioitu silti meijän isännän eka isänpäivä ( tai eihän sitä vielä tiedä onko pieni silloin syntynyt, vai tulisiko sopivasti lahjaksi ? :wink )

View attachment 45504

Kiitti vinkistä!!! :) minäkään en kovin suurta/kallista lahjaa meinaa kun ei tosiaan tiedä onko pieni silloin vielä syntynyt, mutta onhan mies silti tämän vauvan isä vaikka vielä masussa onkin. Siksi olisi hölmöä jättää hänet isänpäivänä huomioimatta :)
 
Meillä mies ei halua isänpäivää kuin vasta sitten kun on ihan konkreettisesti isä. Että eipä tarvi sen suhteen miettiä mitään.
 
Meillä myös isänpäivämuistamisia järkätään vasta sitten kun lapsi itse on osallisena järjestelyissä. Omia isiä, tulevia isoisiä muistetaan kyllä kuten aiempinakin vuosina.
 
Mulla tais lähteä nyt tää joulu hömpöttely jo tähän isänpäivä osioon .. :eek: tylsän hetken tullessa päätin paketoida oman isäni , tulevan papan isänpäivä lahjan ja eihän mulla ollu ku joulupaperia ja samalla tuli "vahingossa" tehtyä korttikin.

ImageUploadedByVau Foorumi1478027529.154951.jpg

Oma isäni on kova purjehtimaan ja elää kesät vesillä. Paketissa on Muumipappa purjehtii- muki ja purjehdus aiheinen kuolarätti/ harso. Saa tuleva pappa päättää sitten ottaako omaksi nenäliinaksi, vaiko lapselle kuolaharsoksi papan luokse. :)
 
Mä tilasin miehelle tuolta mussukat sivuilta myös sen pimeässä hohtavan tutin ja harson omalla tekstillä, siinä lukee että isin tyttö :) tulevat sitten isänpäivälahjaksi. Vaikka lapsi ei olisi vielä maailmassa niin minusta on muutenkin kiva antaa miehelle jotain vauvaan liittyvää, koska en isyyspakkaustakaan tehnyt. Ja tuleva isimies on jo nyt "ominut" tämän pienen tytön itselleen niin nuo lahjat ovat enemmän kuin sopivat :Heartred
 
Mä tilasin miehelle tuolta mussukat sivuilta myös sen pimeässä hohtavan tutin ja harson omalla tekstillä, siinä lukee että isin tyttö :) tulevat sitten isänpäivälahjaksi. Vaikka lapsi ei olisi vielä maailmassa niin minusta on muutenkin kiva antaa miehelle jotain vauvaan liittyvää, koska en isyyspakkaustakaan tehnyt. Ja tuleva isimies on jo nyt "ominut" tämän pienen tytön itselleen niin nuo lahjat ovat enemmän kuin sopivat :Heartred

Musta kanssa ihana huomioida jotenkin tuleva / tai juuri tullut uusi isä. En mäkään sitä isyyspakkausta tehnyt , mikä vähän harmittaa. :sad001 mutta tuntuu tosiaan tuplasti kovemmalta nyt antaa sitten tuo pieni isänpäivä lahja on tilanne sitten mikä tahansa silloin.

Lakritsi 35+6
 
Minuakin harmittaa, kun isyyspakkaus jäi tekemättä joten isänpäiväksi on jotain keksittävä, varsinkin nyt kun neitokin on jo syntynyt! :D täytyy käydä tuo teidän linkkaama sivusto katsastamassa :)
 
Mä ostan taas varmaan pitkiä kalsareita. Puolisolla oli juuri synttärit, eikä se koskaan muuta halua kuin niitä pitkiä kalsareita... Mullekin on ihan riittävästi näyttäytynyt se "ruotsalainen sepalus" (revennyt takasauma) vanhoissa, että palvelee sekä häntä että minua. Meillä on laskettu aika 17.11. joten ihan paras lahja olis kyllä se vauva maailmassa. Onhan tässä jo odoteltukin 11 vuotta sitä ihmettä. Jos ollaan vielä yhtenä kappaleena, pitänee oman isän luona käydä. Tosin ei hirveästi houkuttele, se on niin paha suustaan ja itse herkillä, mutta on niin heiveröinen, etten tiedä, milloin on viimeinen isänpäivä hällä.
 
Mä olen saanut salaa hankittua miehelle neuleen ja ison boksin lakua. Ajattelin vielä tehdä kortin mihin painan pojan jalanjäljen, ja nyt olisi ajatuksena toistaa sama jalanjälkiteema joka vuosi niin niistä saa vuosien varrella kerättyä kivan kasvusarjan :Heartblue Vaatii vaan vähän sumplimista tuo kortin toteutus kun mies on meidän kanssa kotona isänpäivään asti, pitää koittaa huijata se jonnekin että saadaan pojan kanssa rauhassa askarrella.
 
Miehelle olen ostanut t-paidan ja lisäksi olin ajatellut ostaa pullollisen kunnon viskiä ja viskilasin, mitä on pitkään himoinnut itselleen. Sovittiin, että aikuisille ei osteta lahjoja jouluna niin hommaan nuo viskijutut sitten isänpäivälahjaksi. Lapset eivät vielä oikein osallistu lahjojen hankintaan, kunhan kasvavat niin sitten saavat itse lahjoa isäänsä. Antavat toki lahjat isälleen ja en tiedä tekeekö isompi poika kerhossa jotain isänpäiväjuttuja. Ja tänä vuonna kävi niin, että ostin miehelle sekä lasten puolesta vaarille (miehen isä) ja papalle (mun isä) sellaiset kivat valmiit kortit. Lapset saavat sitten askarrella kortit isopapalle (mun papalle) ja ukille (miehen vaari). Ja täytyy toki ostaa itsekin omalle isälle ja papalle kortit, ollaan yleensä siskojen kanssa ostettu yhteinen kortti.

Lapset saavat vaarilleen taiteilla tyynyliinan, mutta täytyy joku lahja keksiä lapsilta sitten papallekin. Kiva jos tekisivät jotain itse mutta voi olla että ei tässä kohta enää ehdi pahemmin askarteluhommiin...
 
Meillä ei vielä tänä vuonna juhlita isänpäivää, mies ei halua. Haluu juhlia vasta sitten, kun on oikeasti isä. Että jos ei nyt ihmettä tapahdu ja pikkuinen synny maailmaan ennen isänpäivää, niin sitten mennään tänä vuonna tällä tavalla. En siis myöskään osta lahjaa vielä tänä vuonna. Ja isyyspakkauksen kanssa olin hätäinen ja se on jo annettu aika päiviä sitten!! :D ..vaikka alkuun meinasinkin antaa sen vasta isänpäivänä..
 
Mie tilasin t-paidan jonka selässä on autorata. Haluun miehelle nyt antaa kunnolla isyyden. Hän kun ei sitä saanut/saa esikoisensa kanssa.
Ja onhan tuo isäpuoli isolla I:llä mun lapsille. Touhuaa ja kuskaa jne. Mun muksut tietty omalla isällään, joten me ollaan miehen kans kahdestaan (ellei pikkunen yllätä hetkenä minä hyvänsä).
 
Muokattu viimeksi:
"Taiteiltiin" esikoisen kanssa tänään isänpäiväkortit sormiväreillä. Lapsella oli ihan vapaat kädet, joten taidettiin värittää koko kylppäri.
Pitänee tehdä hirvipaisti ja joku kakku, ettei nyt ihan tavanomainen päivä ole. Ehkä vielä lisäksi ostaa jotain tuohon, jos kerkeää käydä kaupungilla...
 
Takaisin
Top