Marraskuisten isänpäivä

Meillä ei isänpäivä mennyt ihan suunnitelmieni mukaan. Etukäteen olin ajatellut viedä miehelleni romanttisesti aamiaisen sänkyyn, koska herään yleensä aina häntä aiemmin. Tällä kertaa olinkin herännyt jo aamuyöllä, joten nukahdin uudestaan aikaisin aamulla enkä saanut itseäni sängystä ylös ennenkuin mieheni jo heräsi esikoisen itkuun ja lähti itse laittamaan aamiaista. No, käytin sentään koirat heti ulkona, että hän sai poikkeuksellisesti istua ensitöikseen aamiaiselle.

Tämän jälkeen oli suunnitelmissa käydä mieheni vanhemmilla syömässä, olin luvannut tehdä kakun ja löysinkin ihanan reseptin, jolla uskoin kykeneväni tuottamaan taivaallisen makuelämyksen. Mies lähti vanhempiensa talliin korjaamaan autoa, joten jäin keskenään esikoisen ja kakun kanssa, mikä kaaos. En ollut osannut aikataulullisesti varautua kinuskin hitaaseen jähmettymiseen, joten se valui samantien alas kakun päältä ja olin tietenkin kielen kanssa vastassa - lopputulemana kinuskia oli pöydällä, lattialla, juuri vaihtamillani "juhlavaatteilla" ja hiuksissani. Arvatenkin minulle tuli hirveä kiire ruokailuun, mutta kerkesin tursotella kinuskin sijasta kermavaahtoa kakun päälle ja muutama lakkakin löytyi päälle koristeeksi. Hiuslakka ja kinuski saivat aikaan kestävän ponnarikampauksen ja vaihtovaatteetkin löytyivät.

Isänpäivän olisin mielellään päättänyt jonkinlaiseen mielihyvän tuottamiseen miehelleni. Haimme illalla vielä pizzaa, leffan ja karkkia. Vaikken mielestäni syönytkään paljoa, sain ähkyn aikaiseksi ja pyörin tuskissani sohvalla koko leffan ajan ja vielä sen jälkeenkin sängyssä yrittäen saada unta. Mielihyvän tuottaminen jäi siis tällä kertaa tuohon kulinaariseen puoleen.

Ainiin, ja sen isänpäivälahjankin olin joutunut antamaan jo viikkoa ennen, koska mieheltäni loppuivat puhtaat bokserit ja olin hankkinut paketillisen merkkiboksereita hänelle lahjaksi. No, ehkä ensi vuonna toteutan unelmien isänpäivän! Onneksi huomioin miestäni arjessakin niin, ettei isänpäivän erottuminen vuoden muista päivistä ehkä hänelle ole mikään ehdottomuus.
 
Voi Kara :)
Kuulostaa ihan elämälle!

En miekään saanu itteeni sängystä ylös eilen ennen miestä. Flunssan takia olo kun jyrän alle jääny ja nivuset hurjan kipeät.
Ruoaksi oli pakastepizzaa :D ja cokista.

Kyllähän sitä täytyy toinen huomioida joka päivä edes pienesti, eikä vain yhtenä spesiaalina päivänä.
 
Meillä isäntä oli kovasti jännännyt syntyykö poika isänpäivä lahjaksi mutta ei syntynyt. Vietettiin harjoitus isänpäivä , annoin aamulla pienen lahjan sängyssä kahvin kanssa, sitten meillä oli herkku aamupala ja ruuaksi isännän lempiruokaa , eli lasagnea jota tuli myös tuleva pappa syömään. Ihan mukava päivä! Ilta meni oloja ja supistuksia seuraten mutta muuten hyvä päivä :)
 
Taitaa joillakin vauvojen isillä olla ensimmäinen isänpäivä tulossa? :) Meillä on tänä vuonna miehen neljäs isänpäivä.

Ensi kuussa on miehen syntymäpäivä ja olen jo tehnyt hänelle videokoosteen, jossa on kuvia ja videokuvia kun mies on mun, lasten tai koko perheen kanssa. Mutta nyt aloinkin miettimään, että teenkö uuden, jossa mies on tyttöjen kanssa ja annan/näytän sen hänelle isänpäivänä. Kun syntymäpäiväksi mulla on muutakin mielessä. Toki isänpäiväksikin on muuta mielessä, ainakin kortin teko lasten kanssa, aamupalan tekeminen isälle isänpäivän aamuna ja isä saa nukkua silloin pitkään. Katsotaan jos joku lahjakin vielä. Se video kyllä on toisaalta kiva kun siinä näkyy koko perheestäkin kuvia, että ehkä kuitenkin syntymäpäivänä se. Vaikeaa. :D Onneksi on hetki vielä aikaa päättää.

Mitäs mietteitä teillä on isänpäiväksi, vai onko vielä mitään? Olenko ainut, joka on jo miettinyt isänpäivää? :D
 
Kuulostaa hyvältä Belle :)

Meillä on miehen kolmas isänpäivä. Teen varmaan kakun esikoisen avustuksella ja tytöt tekee kortit isälleen. Tai esikoinen tekee ja vauva varmaan "maalaa" sormiväreillä. Lahjaksi varmaan jotain käytännöllistä mille miehellä on tarvetta, en vielä vaan tiedä mitä.
 
Meidän tyttöhän syntyi isänpäivänä joten hän oli viime vuonna lahja, siitä on hankalaa paremmaksi pistää :D miehellä on ensi kuussa synttärit ja silloin ostan hänelle jotain pientä tarpeellista. Isänpäivänä ei ole kakkua koska lapselle tehdään jokatapauksessa synttärikakku. Sen sijaan teen sen suklaapatukka-kortin sekä taulun lapsen käden- ja jalanjäljistä :)
 
Vielä en ole miettinyt, mitä Isäinpäiväksi, mutta mielellään kuulen lisääkin ideoita. Meillä tulee olemaan se ensimmäinen, koska tyttö syntyi nimipäivänäni, eikä toiveen mukaan isäinpäivänä :)
Koska siihen maailman aikaan isä on lapsen kanssa kotona arkipäivät, niin pitänee sitten antaa täysvapautus isille, jos hän vain haluaa sitten omiin juttuihinsa mennä. Vauvauinti on yleensä meidän sunnuntaiaamun ohjelmassa muutenkin, että on myös perheen yhteistä tekemistä.
Kyllä leivon kakun tai teen lempiruokaa isin hemmotteluksi. Ehkä voisimme sormiväreillä tehdä jonkin hienon kortin tai piirustuksen.
 
Meillä on isänpäivälahja jo tiedossa, tosin pikkuisen vielä toteutus mietinnässä. Miehellä on sit synttäritkin 2.12 ja joulu tietty sit on kans taas pari viikkoo synttäreistä, ni en meinannu mitään hirmu lahjoja isänpäivälle. (Ja en saa äitienpäivänä ite varmastikaan mitään..)

Mut meinasin, että tehdään tytön kanssa joka isänpäivä hälle muki. Arabian perus valkosta teemaa varmaan siis ostan ja posliinitussilla neiti saa joka vuosi piirtää mukiin :)
Tänä vuonna vaan toteutus on kylläkin aika sotkemista, mietinkin, et ois ollut ihana painaa käden jälki mukiin.. mut onko olemassa jotain maalia joka kestäisi posliinissa poltettuna, eikä nyt ihan syövytä tuon lapsen kättä irti sillä aikaa ennen ku ehtii sen kuvan painaa ja pestä kädestä pois.. ja että se vielä lähtisi pois..

Mut tällanen oli ajatuksena. Tiiä sit jos on joskus enemmän lapsosia, että vaihdetaanko sit ideaa vai lisätäänkö toisen lapsen taiteet samaan mukiin.. vai jääkö tää tähän kertaan, kun vuosien päästä on sit 18 mukia ns turhana, jossain kaapissa pölyttymässä.
 
Apua en ole miettinytkään vielä isänpäivää :woot: Jotain kivaahan se olisi keksittävä :) Varmaan joku isänpäivä muki missä olisi vaikka hänen pojasta ja sit mei tytöstä yhteiskuva tms :)
 
Muistan vannoneeni äitienpäivänä, että ei muuten sitten vietetä meillä isänpäivääkään.. Mutta koska minä olen minä, niin kakku nyt ainakin tehdään. Ajattelin, että jos lasten kädenjäljet kakkuun suklaasta. :rolleyes: Ja askarrellaan lasten kanssa kortit miehelle ja hänen isälleen.

Tajusin myös, että tulee ensimmäinen isänpäivä ilman omaa isääni :crybaby2
 
Taitaa joillakin vauvojen isillä olla ensimmäinen isänpäivä tulossa? :) Meillä on tänä vuonna miehen neljäs isänpäivä.

Ensi kuussa on miehen syntymäpäivä ja olen jo tehnyt hänelle videokoosteen, jossa on kuvia ja videokuvia kun mies on mun, lasten tai koko perheen kanssa. Mutta nyt aloinkin miettimään, että teenkö uuden, jossa mies on tyttöjen kanssa ja annan/näytän sen hänelle isänpäivänä. Kun syntymäpäiväksi mulla on muutakin mielessä. Toki isänpäiväksikin on muuta mielessä, ainakin kortin teko lasten kanssa, aamupalan tekeminen isälle isänpäivän aamuna ja isä saa nukkua silloin pitkään. Katsotaan jos joku lahjakin vielä. Se video kyllä on toisaalta kiva kun siinä näkyy koko perheestäkin kuvia, että ehkä kuitenkin syntymäpäivänä se. Vaikeaa. :D Onneksi on hetki vielä aikaa päättää.

Mitäs mietteitä teillä on isänpäiväksi, vai onko vielä mitään? Olenko ainut, joka on jo miettinyt isänpäivää? :D

Nyt belle haluaisin kuvan siitä sun miehelles antamasta synttärikortista joissa oli kirjoitusta ja osa kirjotuksista oli suklaapatukoilla korvattu (suklaapatukan nimellä). Löytyiskö vielä?
 
Nyt belle haluaisin kuvan siitä sun miehelles antamasta synttärikortista joissa oli kirjoitusta ja osa kirjotuksista oli suklaapatukoilla korvattu (suklaapatukan nimellä). Löytyiskö vielä?
Ne oli kortit mun kaverille ja siskolle, miehelle en oo tehnyt. :) Mutta googlaa karkkikortti, uskoisin että löytyy "miehisiä" suklaapatukkakortteja sieltä. :)
 
Meillä vietetään isänpäivä ja marrasvauvan 1v synttärit samana päivänä koska niin lähekkäin. Ja tämä vauva on mieheni ensimmäinen biologinen oma jonka kanssa saa olla, jolle saa olla isä. Isähän hän on "mun" lapsille jo ja oma teinipoika hänel on mutta sen elämässä ei ole saanut olla mukana niin on kyllä merkityksellinen nyt tämä :Heartred
Jokin pieni lahja, ehkä joku miesten tuoksuvesi :D mitäneon. Viime vuonna, raskausaikana jo,vietimme vähän isänpäivää, silloin tilasin paidan jonka selässä on autorata.

Isoja 1v bileitä ei pidetä. Mummit, vaarit, kummit, tädit, eno. Johan siinä onkin. Hurjaa, että alle 2kk ja meidän vauva on 1v !
 
En mäkään ole suonut vielä ajatustakaan isänpäivälle, tänä vuonna tytön synttärit sattuu samalle päivälle, mutta ei niitä kyllä silloin pystytä mitenkään juhlimaan, koska luonnollisesti isänpäivän oon töissä - meillä on kaksi tänä vuonna isiksi tullutta poikaa keittiössä, joten ennemmin suon heille mahdollisen vapaapäivän.

Mutta jotain kivaahan sitä voisi keksiä lahjaksi tänäkin vuonna: viime vuoden fleece Batman-haalari oli ainakin menestys ja kovalla käytöllä edelleen. Sattui vielä niin kivasti, että muistin jopa synnäriltä reilut kolme tuntia synnytyksen jälkeen (kun mies lähti nukkumaan) laittaa miehelle viestin, että avaa kaapista ekan isänpäivälahjansa. Ei paljon nukuttanut silloin kolmen aikaan yöllä tyttö tuhisemassa kainalossa, vaikka parin päivän unisaldo oli ihan vain muutamia tunteja..
 
Me tehtiin tytön kanssa sen aiemman muki-idean sijasta kutistemuovista avaimenperä. Painettiin siis kutistemuoviin käden- ja jalanjälkiä akryylimaalilla, leikataan siitä muoviarkista irti ja rei'ittäjällä reikä, sit muutama minuutti uunissa ja valmis. Aivan ihania tuli. Otan ittelleni kans siitäsa omiin avaimiin yhen jalanjäljen. Isille tehtiin vaaleanpunainen johon kirjotin mustalla ISKÄ. :)
Sit ostin brunbergin tryffeleitä kun niistä tykkää, ja vien kiinalaiseen syömään.
 
Mileim, saisitko kuvaa lisättyä? Vaikka salaiselle jos ei tänne.. kuulostaa niin kivalle että haluisin nähä :-)
 
Voin ottaa iltapäivällä kuvan kunhan kotia mennään ja yrittää saada sen sellaseks et mahtuu tänne :grin voin ihan vaikka tähän ketjuun pistää.
 
Eli siis kutistemuovi kutistuu about 1/3, siksi pienet ku mitkä. Mut avaimenperä ei mikään jättimäinen voi ollakaan. Kahdesta jotka jää vielä jäljelle, teen jääkaappimagneetit ja katotaan kelle ne annan vai laitetaanko omaan jääkaappiin
 
Takaisin
Top