Marraskuisia mietintöjä

Marraskuuta kaikille :) 25. viikko lähti käyntiin ja eipä mitään uutta olotilassa. Tai mitä nyt tuntuu että nälkä ois koko ajan! Niin ja miehelle marisin tässä yks ilta suorastaan vituttaa, kun ei pääse omasta arjesta sitten irti pätkän vertaa, ja ettei se voi tajuta miltä musta tuntuu, ennenku se joutuis siihen tilanteeseen, ettei pääse mukaan mihinkään kavereidensa kanssa ja muuta. Vaikka, eipä se kyllä pahemmin ole ollutkaan missään. nyt vaan tämä 1,5 kuukautta on niin buukattu täyteen ettei mitään järkeä...Tuntuu ihan väkinäiseltä lähteä perjantaina elokuviin sen kanssa, vaikka taas kyllä, haluan kyllä nähhä kyseisen elokuvan :D WOi elämä nitä tunteita ja vuoristoratoja!!!.Haluan tämän lapsen ihan yli kaiken, mutta kai näitäkin tunteita saa käydä läpitte....

Meidän kolme muutti vihdoin eilen omaan huoneeseensa :Heartred nyt on napanuora katkaistu ja saa alkaa rakentamaan uutta nuoraa pinniksen löydettyä paikkansa :)

Mitäs teille muille kuuluu? :)
 
25. viikko alkoi meilläkin, hui! :) Vointi on ollut varsin hyvä, selkäkään ei ole kiukutellut pariin viikkoon. Seuraava etappi on neuvolalääkäri kahden viikon päästä.

Opintopisteitä pitäisi kohta ropista rekisteriin :) yksi essee olisi vielä tämän viikon ohjelmassa. Paljon ei enää puutu maisterin tutkinnosta, gradu ja päättöharjottelu, joka nyt siirtyy, oikeastaan.

UFF:lla on taas tasarahapäivät, voisi mennä ensi viikolla katselemaan, josko sieltä löytyisi jotain kivaa.

Viikonloppuna anopin luokse kyläilemaan ja mies kysyi, haluaisinko käydä Kodin1:ssä. Ihan itse! Se on ehkä mun lempikauppa ja mies puolestaan yleensä inhoaa shoppailua. Sieltä voisi katsella ammetta, sänkyä ja hoitopöytää/lipastoa..
 
hehe, unohdin muuten aamulla kysyä että ono teillä tekonimiä tuleville kääröille ? Eilen selattiin kalenteria ja katseltiin nimiä ja sieltähän pomppas esiin tekonimi lapselle! KyöstiKyllikki

Mä sanoin häntä aluksi Sikeksi (Sikke-sikiö). Eihän se tietty miehelle käynyt. Sit päädyttiin anatamaan noname (ihan suomeksi lausuttuna). Ultran jälkeen siitä tuli Keijo-Petteri :biggrin Tämä tuli siis ihan vitsillä. Mies suostui sillä ehdolla siihen "tekonimeen", kunhan siitä ei tule pysyvä. Ne nimet, jotka mä haluisin K-P:lle niin on liian lähellä meidän koiran nimeä.
 
Nyt on äitiysvapaa anomukset tehty :) Ja myönnettykin! Laskin juuri, että 5 viikkoa töitä ennen joululomaa ja sitten joulun jälkeen enää 4 viikkoa töitä, mikäli pystyy loppuun saakka olemaan :) Aika menee niin vauhdilla ja tekemistä olisi vielä vaikka kuinka paljon. Kelan hakemuksetkin pitäisi tässä jossain vaiheessa laittaa, mutta kunhan nyt tämän vuoden puolella, niin eiköhän se riitä. Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä kans kymmenen viikkoa töitä vielä ennen äitiysloman alkua, mulla kun ei ole lomia nyt ja joulunkin varmaan töissä, mikäli mahan kanssa voin töitä vielä tuolla tehdä :) millos tiittanalla alkaa virallisesti loma? :)
 
Siis apua, nyt on menneet viikot nopsaan! Taas lähtee uuden uutukainen viikko käyntiin raskauden osalta :Heartred
Sain justiinsa työvuorotkin tietää tuonne 29.12 saakka ja siitä vain kuukausi niin mammalomakin ois jo koittanut! Nyt tällä viikolla olen kyllä alkanut uskomaan,etten mä voi olla tosiaan töissä loppuun saakka...alkaa olla maha jo jonkin verran tiellä :/ siis ihanahan se on että kasvaa, mutta mitäs ihmettä mä tässä vaiheessa kotona tekisin päivästä toiseen ? :D Noh, päivä kerrallaan...

Piti käydä yöllä laittamassa korvatulpat korviin jotta saa nukuttua tuolta einomyrskyltä... Miten se vieläkin jaksaa tuulla? noh, kuivaapahan piha kunnolla ja sitten voiskin tulla vaikka pakkaset, niin mie kyllä tykkäisin kovasti :) :)

Nyt vähän huoltamaan tätä huushollia ennenkuin tarttee olla töihin menossa. Hyvää alkavaa viikkoa vaan kaikille teille!
 
Heipat kaikille kanssaodottaville :)

Täällä pikkuinen moukaroi vatsaa minkä kerkee, mahdoton ralli käynnissä..! Edellis aamuna heräsin kuudelta siihen kun sain järkyn iskun vasemmalle alimpiin kylkiluihin.. sen jälkeen äkkiä ylös ja haukkomaan happea..ei juuri uni tullut enää silmiin. Ihan mielenkiinnolla siis odottelen tulevaa kasvupyrähdystä, saisi murunen hieman rauhoittua, pliiiis :wink
Kauhulla odottelen myös ensi viikon neuvolan punnitusta, ruoka maistuu siis melko hyvin ja kaikki makee menee liiankin hyvin alas :) Pikkuinen on myös osunut viime viikolla jo pariin kertaan suoraan virtsarakkoon ja ihan hirvee tunne kun kesken työn tuntee lirahtavan iskusta suoraan housuun.. hahaa.. tätä se ihanuus nyt sitten on!

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Piia84, virallisesti loma alkaa 4.3, mutta koska se on tiistai, niin en usko, että maanantaina enään töihin menen, vaan otan sen ainakin vapaapäiväksi, mikäli en ole silloin vielä saikulla. Tammikuun loppu on paljon lähempänä kuin helmikuun alku :wink Mä saan olla vauvan potkuilta aika rauhassa ja tunnenkin ne oikeastaan vain silloin kun oikein keskityn ja olen itse paikoillani.
 
Täällä porskutellaan 24. raskausviikolla. Aika on ruvennut kulumaan paljon nopiampaa.. Enää neljä kuukautta laskettuun aikaan!

Mitään erikoisempaa ei kuulu. Nukkuminen on työlästä, ku pakaroiden sivut puutuu ja kipuilee ja koko ajan tulee herättyä siihen. Migreeni on tällä hetkellä päällä, mutta olo on silti onnellinen, ku tyttö melskaa masussa :) Oon niin rakastunut tohon pieneen tyyppiin ja en malta oottaa et pääsen näkemään hänet ja koskettamaan pikkusia sormia ja varpaita !

:)
 
Mulla oli hemoglobiini neuvolassaviikko sitten 110, mutta ei päätetty alottaa rautakuuria, ku ei ihmeempiä oireita yms. Nyt on väsyttäny ja ei jaksais keskittyä. Onkohan mitään haittaa, jos alotan rautalääkkeen syömisen? Tuo 110 on tasan anemian raja. Normaalisti hemppa mulla yli 140.. Jos on joku joka osais sanoa, niin olisi kiva :) En saanut neuvolaa tänään kiinni..
 
Eea: Ehdottomasti aloitat raudan syömisen! Raskausaikana hemoglobiini on vaikeaa saada nousemaan ja ylläpidettyä. Meidän neuvolassamme raskaana oleville annetaan ilmaiseksi rautalisät, mutta mielestäni sinun hb on jo niin alhaalla, että suosittelisin käymään ostamassa pikaisesti. Kaikille nämä rauta tbl eivät sovi (itse kuulun niihin) ja tulee vatsa todella kipeäksi yms, on hellävaraidempi vaihtoehto Floradix (http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/FLORADIX-KRAeUTERBLUT-SAFT-RAUTAVALMISTE-250-ML), joka sopii kaikille! Itse aloitan Floradixin oton jos ja kun hb menee alle 120!
 
Kiitos oikein paljon vastauksesta Mymmeli. Alotin sitten viestistäsi rohkaistuneena kuurin tänään :)
 
Minäkin pistelisin jo menemään rautalisää, jos arvot olisi juuri tuossa rajalla ja väsymysoireita tuntuisi. Itselläkin on hemppa laskenut aika rajusti alkulukemista ja oli nyt viimeksi 115 eli rajaa lähestytään. Kiitokset Mymmelille raulisä-vinkistä. Tuo saattaa olla juuri sama merkki, jota eräs kaveri suositteli, mutta muisti pullosta vain että nimi alkaa F:llä ja siinä oli ehkä joku marjan kuva kannessa. :grin Kuuleman mukaan sopii herkällekin vatsalle.
 
Mää ostin ite samoja rautanappeja, mitä oon syönyt verenluovutuksen jälkeen. Ei ainakaan sillon mennyt maha sekasin, joten kokeilen ite alkuun noilla. :) Hyvä tietää, mitä käyä ostaan, jos maha ei kestäkkään.
 
27. viikko starttaa, ja alkaa olokin olla sen mukainen... mahaa ahistaa,töissä alkaa olla vaikiaa olla, perjantainakin työkaverit sano että lähe jo kotiin, kun oli enää kaks tutnia arvokasta työaikaa jälellä.... (liekkö harj.supistuksia kun maha kiristyy vähän väliä. Lisäksi tulee semmonen paineen/pakottava/ponnistava tunne? välillä tuonne alapäähän, vähän niinku pyllynsilmään, muttei kuitenkaan! :D) ja muutamana iltana paha olokin käynyt mua moikkaamassa, nii ja Väsymys on valtavaa. Eilenki menin nukkumaan 21.30 ja unta ois riittäny vielä pitkälle aamuun! poju herätteli vaan jo puoliseittemältä uuteen päivään :)

Nälkäkuoleman tunne on ihan kauhee ja tänäänki oon kyllä ämpänny vaikka ja mitä jo menemään! saas nähä mitä neuvolan vaaka taas sanoo... ja täti sitä myöten myös :D :D :D

Tiistaina ois seuraava neuvola, jossa siis samassa lääkäri. Tarkistaa kuulema paikat jne....

ajatella, että kymmenen viikon päästä sitä jo varmaan vähän jännittelee tulevaa lähtöä ja jne..

Kävin tänään läpitte noita vauvanvaatteitakin ja ei tartte kyllä olla ostamassa enää kovin pieniä vaatteita :wink isompiakaan ei kovin paljoa viiti ostaa, ennenku tietää kumpiko sieltä tulee...

Viikonloput jouluun saakka on aivan täynnä! menee siis tammikuun puolelle ennenkuin päästään isommille ostoksille vaunujen ja kaukaloiden kanssa :)
 
Jäin miettimään tuota rautaa ja hemoglobiinia joka multa on otettu viimeks 2kk sitten.. Kuuluuko se muilla neuvolakäynteihin vai otetaanko se vaan jos sanoo olleensa väsynyt..? Tää alkutalven pimeys ei ainakaan helpota tuota väsymistä mut olen kyllä jaksanut käydä töissä ja uimassakin 1-2x viikossa rauhakseen. Painoa oli tullut taas lisää, alusta +8kg mutta ei tuo ainakaan laske ihan hetkeen eli sopeuduttava.. :) sf mitta oli viime viikolla 20 (rv24+5) eli masu kasvaa maltillisesti ja vaavi liikuskelee aktiivisesti :)
Ihanaa kyllä kun alkaa olla jo raskaus pidemmällä, nyt viikot vaan juoksee painollaan ja joulun odotus alkaa olla puheenaiheena enemmän kuin oma vointi :wink Varattiin joulun alle 4d ultra, vaavinhan pitäisi nyt näyttää jo minivauvalta ja ajateltiin et jos hänestä sais jonkun kohtuuhyvän kuvan niin isovanhemmat saisi pienestä kuvan joulukortin välissä (he siis jo tietävät mutta ovat olleet todella innoissaan esikoisestamme). Ja itsekin olen kyllä utelias näkemään hänet taas pitkästä aikaa :) Kaikkea kampetta on alkanut kerääntyä nurkkiin, tuntuu että vaunut enää hankkimatta minivaippojen lisäksi ja sit ei tarvis kun pestä vaavin vaatteet kaappiin. Ystäviltä on tullut niin hienosti vaatetta!

Kivaa viikkoa! Nautiskellaan pienten potkuista :wink
 
Mulla on otettu hemoglobiini kai vaan kaks kertaa. Ihan ekalla neuvolakäynnillä elokuussa ja sit viimeisimmällä, joka oli siis viitisen viikkoa sitten. Kaipa ne ottaa sen ylihuomenna, kun oli noiden kahden kerran välillä laskenut aika paljon (137 -> 122). Jonkun verran väsymystä havaittavissa, mutta voi johtua ihan muustakin niin kuin vaikka huonosti nukutuista öistä :rolleyes: viime yönä nukuinkin pitkästä aikaa oikein hyvin ja heräsinköhän vaan kaks kertaa vessaan. Mies oli hassu, kun kerran kerroin sille mielestäni iloisena, että heräsin kaks kertaa yöllä käymään vessassa, niin tämä oli kovin empaattinen ja sanoi, että varmaan raskasta. Selitin sitten, että ei,ei, kun oli tosi hyvä yö kun ei tarvinnu useemmin käydä :)

Nyt on alkanut hiljalleen paidat jäämään pieniksi, tai siis lyhyiksi. Niin että kaipa tuo maha kasvaa, vaikkei aina siltä tunnu. Kohta 26 viikkoa täynnä!
 
Täällä ei ole ollut raudalle tarvetta. Hemoglobiini pysyy tasasesti 150!! Uskomatonta. Eka neuvolassa tätsy melkein tyrkytti rautalisää mittaamatta, mutta uskoi mua viimein kun itse tarkisti. Eikä se sieltä ole vieläkään tipahtanut. Hyvä niin.
En ole vielä ostanut mitään äitiysvaatteita, mutta nyt alkaa tuntumaan että pitäs kiireesti päästä housukaupoille, ettei tyyppi litisty. :)
 
Mulla otetaan hb joka toisella neuvolakäynnillä, mutta loppuraskaudessa pyydän otattamaan joka kerta. Ottamisesta kuitenkaan juuri vaivaakaan ole. Mulla esikoista odottaessa loppuraskaudessa oli vaikea saada hb-arvoa rautalisälläkään pysymään haluamassani 120.

Mulla rauta tbl eivät sekoita vatsaa, mutta ne aiheuttavat todella kovia vatsakipuja. Enkä edes ole herkkävatsainen muuten! Floradix onkin ainut mikä mulle sopii.
 
Nuhasta on selvitty ja siihen loppui se ikävä supistelukin. Välillä lenkillä pitää perhettä pyytää vähän hidastamaan, mutta lähinnä siksi, kun ei tahdo enää päästä niin kovaa vauhtia mitä ennen. Mutta muuten olo on mitä mainioin, eikä raskautta juuri muistaisi, ellei potkuillaan (mitkä tosiaan näkyneet selkeästi joo kuukauden reippaasti mahan päältä) muistuttaisi. Eli raskaus etenee mallikkaasti :Heartred Huomenna sokerirasituskokeeseen, mikä hivenen jännittää.... 3 päivää pitäisi syödä ennen kokeeseen menoa normaalisti, mutta minähän olen sitten päin vastoin urakalla herkutellut. Meillä oli vieraita ja tuli taas leivottua aivan mielettömästi herkkuja, mitä on pitänyt tässä sitten syödä, etteivät huonoksi mene... On siinäkin tekosyy :D Ja tietysti vieraat toivat tuomisina kauheat kasat suklaata ja tietysti niitäkin on sitten pitänyt syödä...Mulla kun painoa on tullut ihan ilman makeitakin, niin mitähän mahtaa ensi viikon neuvolassa olla +kg... Esikoisen raskausaikana meinasi rasituskoe mennä uusiksi, kun koko aamun vain oksentelin syömättömyyttä... Saas nähdä miten huomenna käy. Mulla tosiaan seuraava neuvola on normaali neuvolakäynti, koska olen voinut näin todella hyvin. Ei siis ole tarvetta lääkärin tutkimuksille!
 
Takaisin
Top