Marraskuisia mietintöjä

Zallieh

Satasella mukana keskusteluissa
Mitä maininointa marraskuuta meille kaikille mahan kasvattajille! :) Toisen kolmanneksen viimeinen kolmannes käynnistyy kohta itse kullakin.

Tein eilen ensimmäiset hankinnat vauvaa varten, tilasin kaksi bodya ja kylpytakin :Heartred Ja ensi kuussa on jo joulu! :greet008 Me päätettiin miehen kanssa ostaa niin monta joulukalenteria, että riittää maaliskuulle asti :D

Viettäkäähän mukava viikonloppu :)
 
Mainiota marraskuuta vaan tosiaan kaikille! :) ja oikein hyvää viikonloppua, täällä se menee töissä ollessa, taas kerran (saapahan ees pyhälisiä).

Olo jotensakkin mitä mainioin, katsotaan sitä huomenna sitten uudelleen :wink Mä oon nyt alkanu kattelemaan ihan urakalla kaupoista ja kirppiksiltä vauvanvaatteita :Heartred ja sitä myöten on alkanut käymään kunnolla toteen tämä vauvaprojekti. Saa vihdoin jotain konkreettista hyppysiinsä :Heartred Palataan asiaan ensiviikolla uudelleen :) on niin touhun täyteinen vkl tulossa ettei vapaa-ajasta ole ainakaan pulaa!
 
Olipas hauskoja vastauksia lokakuun loruiluissa, piristi kummasti viikonloppua :)
Juu eipä se mullakaan ole niin isona ongelmana silti ollut että maha on ns. "pienempi". Kun vauva on
kuitenkin terve ja sillä on kaikki kunnossa se on pääasia.
Meillä oli tossa miehen kanssa neuvola viime tiistaina ja kaikki hyvin. Hämmästyin itse, kun
sielä kokeiltiin kuinka korkeella kohtu on jo näillä viikoilla. (tasan 23+)
Meille tuli tossa viime viikonloppuna hoitopöytä ja pikkuhiljaa alkaa toi makuuhuone näyttee pikemminkin lastenhuoneelta :D
On se ihanaa silti ajatella et niitä hankintoja on vielä paljon tulossa tulevaa lasta varten.
 
Ihanaa marraskuuta kaikille!

Mulla ensi viikolla neuvola, missä tehdään äitiysavustuspaperit kuntoon! Vinttivarasto tänään pengottu ja esikoisen vanhat vaatteet käyty läpi ja tulimme siihen tulokseen, että otamme avustuksen rahana. Esikoiselta jäänyt niin paljon vaatteita, jotka menevät myös, jos tulokas on tyttö. Ja kun itse ja kaikki tuntuu olevan sitä mieltä, että tulokas olisi tyttö niin voisikohan sitä uskaltautua ostamaan jotain tyttömäistä (?) :D Vitsit, että nämä vastasyntyneen vaatteet tuntuvat niin pieniltä, kun on tottunut käsittelemään tuon 2-vuotiaan vaatteita :Heartred

Löytyi myös koon 50 valkoinen kevythaalari, mikä pelkätään on maalisvauvalle kyllä mielettömän ohut, mutta paksun alushaalarin kanssa voisi mennä. Vaunuihin sitten (myös esikoiselta perittyyn) "eskimo"makuupussiin. Mutta jos kirpparilta löydän toppahaalarin, mikä mielyttää silmää niin pitäähän sellainenkin sitten hommata :)

Mulla viime neuvolassa ekaa kertaa mitattiin kohdunkorkeus (17+) ja jo silloin peräti 18cm! Saas nähdä mitä mitä seuraavassa neuvolassa onkaan, kun tuntuu, että maha on nyt tässä kuussa kasvanut ihan mielettömästi! Pitääkin ottaa uusi kuva taas :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä lähti taas uusi viikko käyntiin sanan mukaisessa merkityksessä:) 24. viikko siis alkanut:happy093

Sen kunniaksi sain eilen pikkurilliin koiranpureman (mits menin väärällä tavalla väliin) ja nyt on käyty työterveydessä asian suhteen näytillä ja ei oo asiaa töihinkään kahteen päivään kun haava se vaan haluaa aueta edelleen kun sormea koittaa suoristaa. Betadinea pitää lähtiä nyt apteekista ostelemaan jotta saa liuotella sormea siellä. Olen myös ollut entiseen työterveyteen yhteydessä jäykkäkouristusorkotteen takia, sillä en muista ollenkaan, onko sitä minulle laitettu, ja odottelenkin nyt vastausta sieltä suunnalta jotta tarvittaessa sitten soittelen päivystykseen lääkärille, mitä asian kanssa oikein tehdään.... raskaana ei kai mielellänsä sais sitäkään ottaa, tai sellanen kuva nyt mulle kyllä jäi... pitääpä ihan googlettaa :confused004:confused004

Perjantain neuvolassa mulla ekaa kertaa otettiin sf-mitta ja se oli 22,5. vertasin esikoisen korttiin ja aika samoilla lukemilla oli niillä viikoilla:)

mymmeli, Mää kans oon koittanu perjantaista alkaen tehä verkossa sitä hakemusta, mutta kun ei päästä eteenpäin ennenkuin oon merkannu ne kolme kuukautta palkanmaksua ja palkanlaskijaa en tietenkää oo saanu kiinni että sais siltä asiaan varmistuksen...
Ja päädyttiin myös siihen ettei oteta pakkausta, kun niitä vaatteita en edellisestäkään pakkauksesta oikein käyttänyt ja kaikki tarvittava minkä sieltä haluaisin, on jo sitten olemassa, kun olen ne säästänyt esikoiselta :rolleyes: ja haluan(halutaan) kuitenkin ostaa vauvalle tavaraa,vaatteita ja tarvikkeita joka tapauksessa (jotain pientä on esikolta tallessa):grin
Huomenna ois siskolla LA... kovasti vauvaa odotellessa:gen014:greet025:greet025:gen014 juupeslis! eipä nyt tässä muuta kummempaa, apteekkiin mars!
 
hehe, unohdin muuten aamulla kysyä että ono teillä tekonimiä tuleville kääröille ? Eilen selattiin kalenteria ja katseltiin nimiä ja sieltähän pomppas esiin tekonimi lapselle! KyöstiKyllikki:laughing025:laughing025:laughing025
 
Mä haluisin kanssa tietää ton sf-mitan. Viimeksi se katottiin, mutta kortissa lukee vaan "navassa" o_O

piia, mä aattelin että joku tarvii olla ja kysyin mieheltä haluisko se jonkun tietyn tekonimen. Hän ehdotti hattivattia, jonka mä lyhensin hattikseksi. Ei me sitä kauheasti vielä käytetä, mutta anoppi on omaksunut sen oikein hyvin :D
 
Zallieh: onpa erikoista, että on vain "navassa". sf mitta on meinaan tärkeimpiä mittoja raskauden seurannassa.

piia84: meillä on on tekonimi ollut jo, kun aloimme suunnitella toista lasta. Eli meidän projektimme on Prokkis-Pirkko :D
Tuskin nimeä "Pirkko" vaihtaisimme vaikka olisimme saaneet poikalupauksen. Ei siis tarkoita sukupuolta, ehkä enemmänkin toivetta :)
 
Mulla myös kävi koiran kanssa köpelösti. Sain jäykkäkouristusrokotteen koska edellisestä oli kulunut yli 5 vuotta. Roketteesta ei ole haittaa sikiölle, koska kyseessä ei ole elävärokote. Enemmänkin voisi olla haittaa siitä että jättäisi rokotteen ottamatta. Voit lukea THL:n sivuilta tietoja rokotteesta, jos epäilyttää.
 
ann,täällä nyt kaksi päivää on mietitty asiaa tuon rokotuksen suhteen. edellisestä rokotuksesta nyt 6 vuotta ja lääkäri+ hoitohenkilökunta (aikuis ja lasten neuvolan puolelta) tulivat yhteisesti siihen tulokseen ettei minulle sitä rokotetta laiteta, koska olen raskaana. Kaikki vaihtoehdot toki käytiin läpitte. Syön nyt tuon antibioottikuurin ja sillä mennään. Heitä ei niinkään tuntunut mietityttävän tuo jäykkäkouristus, vaan kurkkumätärokote... tehosteessa kun on kummatkin. Näillä mennään mitä on annettu, ja luottaminen on asiantuntijoihin ja omiin mielipiteisiinsä ja kertomisiin:)

Nyt hetkeksi elbaamaan, saa ottaa rauhassa ees pari tuntia kun poika hoidossa!
 
piia84, mä sain suosituksen äitiyspolilta ottaa tuon rokotteen. Neuvolassa kun eivät olleet varmoja toimitaan. En todellakaan olisi uskaltanut ottaa rokotetta ellei äitiyspolilääkärit olisi olleet niin vahvasti sen kannalla.

Mulla on menossa toinen raskaus rv 23+2 ja olen tässä raskaudessa erityistarkkailussa. Edellinen raskauteni päättyi rv 24+6 pojan menehtymiseen kohdussa. Nyt siis kaikki tehdään niin varovasti ja tarkasti kuin mahdollista ettei tämä toistuisi. Käyn neuvolassa tällä hetkellä 1x viikossa ja ultrassa+lääkärin vastaanotolla 4 viikon välein. Lapsen menettäminen on jotain niin kamalaa, etten sitä halua kenenkään joutuvan kokemaan. Tämän vuoksi itse haluan että kaikki pitää olla perusteltua ja varmasti todella turvallista tälle pikkuiselle.

Pojan kuolema johtui istukanongelmista, istukka kasvoi vallimaiseksi. Tämä pysäytti pojan kasvun ja lopulta johti hänen kuolemaansa. Tälle ongelmalle ei voi tehdä mitään. Nyt vain toivotaan että istukka jaksaa toimia kunnolla ja pikkuinen ehtii kasvaa riittävästi, jotta saisin hänet elävänä syliini.

Sori tää avautuminen, en halua ketään pelotella.
 
eipä hätää, mua et ainakaan pelotellut :) Olen oikein tyytyväinen itse tähän ratkaisuun koska se tuntui koko tilanteeseen nähden aivan oikealta myös omasta mielestäni.
 
Hei kaikille,
Jokohan se "onnellinen" keskiraskaus olisi alkanut. Rv 22+1. Pari päivää olo on ollut energinen, eikä mitään kipuja ole ollut missään. Iltaisin selkä vähän väsyy, mutta se ei tunnu missään, verrattuna siihen mitä tuossa kuukausi sitten oli... Täytyy siis yrittää nauttia tästä ajasta niin pitkään kuin sitä kestää! Toivottavasti muillakin oireet alkavat helpottamaan, ennen sitten sitä raskauden loppuaikaa.
Mukavaa marraskuuta ja onnea odotukseen!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Pakko tulla heti kertomaan! Mä näin just ekaa kertaa vauvan liikkeet mahan päältä. Oli kyllä aivan mahtava kokemus ja tuli ihan yllärinä. Olin luullut, että ne voi nähdä vasta joskus muutaman kuukauden päästä.. Aivan ihanaa :) Muutenkin pari päivää ollu liikeet todella vahvoja ympäri massua. :) Tää alkaa olemaan niin todellista ja mun ajatukset eksyy koko ajan vaan vauvaan...
 
annn, älä pahoittele avautumistasi! Näistäkin asioista on todella tärkeä puhua! Oman lapsen menettäminen on kamalinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Tiedän perheenjäsenen kokemuksesta ja se on pahin välittävän vanhemman peloista. Mielestäni et voi pelotella kokemuksellasi muita odottajia, koska tämä oli sinun surullinen kohtalosi ja valitettavasti joku toinenkin sen voi joskus kokea. Raskaus on ihanaa ja siitä pitää nauttia, mutta aina kaikki ei suju niin kui on toivonut :sad001 Toivottavasti tämä raskaus sujuu toivotulla tavalla :Heartred

Tänään ollut ihana päivä! Ollut pitkästä aikaa ihana aurinkoinen ilma ja esikon kanssa ulkona puuhailtu vaikka mitä. Isänpäiväaskarteluja tehty ja muutenkin kaikki tuntuu niin valoisalta :Heartred
 
Mymmeli, mä en edes osannut ajatella sitä tolta kannalta, harmittelin vain itsekseni ja miehelle, kun ei sellaista merkintää voi verrata mihinkään lukuihin.. Kolmen viikon päästä kuitenkin lääkäri, joten jospa sillon sai tarkempia tietoja! :)

Mun mies oli eilen tosi söpö, kun se "leikki" pikkuisen kanssa tönäsemällä mun mahaa ja odotti sitten että toinen potkaisee jne jne. Ehkä potkuja olisi tullut muutenkin, mutta ei se mitään :love7 Voimakkaimmat potkut jo näkyykin mahan päältä.

Pitäisi kirjoittaa pari esseetä, joiden palautukset ens viikon ma ja su, mutta ei huvita niin yhtään! Onneksi kohta pitää mennä tekemään ruokaa :D
 
Muistattehan, että fb-ryhmä suljetaan 11.11.2013 uusilta liittymisiltä. Vielä siis ehtii liittyä jos halua on liittyä fb:n puolelle.
 
Hyvät marraskuun alut kaikille mammakavereille! :)

Eilen oli merkittävin päivä kyllä omalle miehelle ja sen kyllä huomas kun ukko
vihdoin ja viimein sai tuntea kunnon potkut ja useempaan kertaan sängyllä pötköttäessä.
Ollaan jo 24+2 viikolla eli aika pitkällä ja itsehän oon liikkeet jo aika kauan tuntenut jotain kuukauden
tiiviisti mutta kun istukka edessä se vähän kuulemma "vaimennuttaa" liikkeita toisin ei se ainakaan enää
siltä tunnu :D
Alussa oli miehellä vähän masentunutkin olo aina kun ei vaan tuntenut liikkeitä kuulemma kunnolla vaikka saatoin sanoa että nyt se sielä kohdussa bilettää. Nykyään kuitenkin vauva osaa jo antaa itsestään selviä liikkeen
merkkejä, ja tuleva isäkin oli eilen ihan innoissaan kun tuli kunnon jalanisku kämmenelle. :P

Kamalaa hehkutusta mutta oli pakko tulla tänne kertomaan tästä kun osaa olla yhtä hymyä nyt jotenkin,
side tuntuu vahvistuvan pikkuseen päivä päivältä enemmän ja tärkeintä on myös että lapsen isällä on
myös se sama tunne.

Ikävämpiä vaivoja mulla on iskeny tonne reisien/nilkkojen tuntumille. Kamalat säryt aina iltasin ja kävellessä tulee
selllanen olo kun raahais vaan jotain hiekkasäkkejä allaan kun jalat painaa..
Tääkin taitaa olla aika yleistä vissiin? Ensikertalainen kun oon niin toi nesteen kertyminen ja kaikki jotenkin on
uutta ja väsyttää. Välillä tuntuu ettei jaksais kävellä ollenkaan mihinkään ja sitten on taas se ristiriita et nukkuminen tekee tuskaa kun jalat huutaa hoosiannaa. :D
Tyynyä oon kokeillu jalkojen välissä kun oon kuullu siitä palautetta että se helpottaa nukkuessa.
Mutta mites tuo kävely osaako joku auttaa? Liitoskipuja nyt tulee ja sitä vihlontaa kun "lantio alkaa löystymään" ja sen vielä kestää, mutta se nesteen kertyminen alaraajoihin tekee tiukkaa.

Hyviä vointeja!
 
Hei Sssgi, oletko kokeillut tukisukkia? Itse käytän niitä etenkin töissä koko ajan. Turvotusta kun on, niin liike on hyväksi ja kokeile iltaisin vaikka heittää jalat kohti kattoa tai menet lattialle ja jalat sohvalle (jos selkä vaan antaa myöten olla kovalla).
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Fb-ryhmä on nyt suljettu uusilta liittymisiltä. Toivottavasti mukaan pääsi kaikki jotka olisivat halunneet. Jos joukossa on vielä niitä jotka olisivat haluneet ryhmään mutta eivät pääseet mukaan, niin voitte luoda oman ryhmän

Terveisin, sinsu
 
Takaisin
Top