Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai kamala! Nyt se ummetuskin alkoi. Just samoilla viikoilla ku esikosta. Levolacia ja Pegorionia otettu aamupäivästä, päivällä mietin että mitä syön kaapista että saisin mahan kuralle, meinasin jo että pitääkö ruveta kahvin keittoonki. En oo yli 20v juonut kahvia, lapsena joskus maistellut. Huomenna kauppaan ja ostamaan luumunektaria, se autto viimeksikin.

Mäki oon joskus kuullut että koirat vaistoo raskaana olevat. 

rv 7+2 <3

Minä olen joskus jostain lukenu että ne pahoinvoinnit alkais vasta joskus 8:nen viikon tietämillä viikoille 14... ja että kaikille niitä ei edes tule. Minulla ei ollut kummallakaan aikasemalla odotuksella pahoinvointia lainkaan.

Kyllähän tuo pahoinvoinnin kokeminen on myös yksilöllistä. Mua on henk.koht etonut jo plussasta lähtien.. Plussa-aamuna meinas aamukahvit potkasta takas päin. Ylös ei oo mitään tullut, mut aaltoilevaa pahoinvointia aamuisin ja iltasin. Onneks ei kuitenkaan juuri häiritse mua :)

Täällä myös yksi lisää joukkoonne.. :)
LA neuvolan mukaan 4.11.2013 ja huhtikuun alkupuolelle menee ensimmäinen neuvolakäynti..
Jännittävää! :D KOKS synnytyssairaalana ja toinen tulossa :)

Nyytti ihan sama juttu täällä :D mentiin hakemaan tänään esikoista anopin luonta hoidosta ja mies sanoi vihdoinkin, että kerro nyt sitten kun niin kauheesti haluat. No siinä sitten tunti törötettiin ja sanaakaan en suusta saanut :) joten eipä sitten vielä meidänkään ilouutisia jaettu muille! Omalle äitille meinasin laittaa mms viestin testistä, siis siitä digitaalisesta jossa lukee, että raskaana.. Mun vanhemmat kun asuu parinsadan kilsan päässä, niin ei nyt pääse kertomaan kasvotusten. Saman tein tasan 2 vuotta sitten esikoisesta kun jäätiin raskaaksi <3 hui, se olis sit jo 7+1.. ja hennille voimia! :'(>

Oireet Pahoinvoinnin tunnetta ja lievää oksentelua pidetään normaalina raskausmerkkinä. Lievää raskauspahoinvointia esiintyy lähes jokaisella odottavalla naisella. Se alkaa yleensä 5.–7. viikolla, on pahimmillaan 9.–11. viikolla ja lakkaa useimmilla lähes kokonaan 14. viikkoon mennessä. Oireet ovat tavallisesti pahimmat aamuisin. Mut joo yksilöllistähän se on. Mä jännitän kovasti että mitenkä mulle käy, alkaako pahoinvoinnit vai ei.... Mä oon just nyt talvilomaa viettämässä äitini luona 350km päässä kotoo joten ei kovin usein nähdä. Enpä ole vielä saanu sanottua ja mietinki että pitäiskö salassa sinne ekaan ultraan asti...

Huomenia taas kaikille:) Täällä kaikki ihan hyvin ihanaa aina kun yksi päivä on ohi ja lähempänä turvallsia vesiä. Tällä viikolla keskiviikkona mulla neuvola,sit saan varmaan tietää ultra päiväkin :) Muistakaa kaikki et meidän ryhmälle on salaiset sivut facebookissa,siellä on jo ihan kivasti tullu ihmisiä :) Liittymis ohjeet on marraskuun etusivulla. Itse bkäyn molemmissa sivuissa ihan sen vuoksi kun kaikki ei ole siellä mukana. Mutta mukavaa päivää kaikille mammoille j pikkuasukeille :) Hei onko kukaan muu tilannu i padille tuota pamppersin vauvan odotus ohjelmaa? Itse tilasin ja se on kyllä aika kiva :)

onnea Minel ! :)

ja henniv, pahoittelut :( toivotaa että pääset yrittämää uudestaa heti jos niin toivot!

irtisanoin itteni äippälomalla ja olin pojan kans kotona siihe asti että täytti vuoden ja oisin ollu vaikka sinne että täyttää 3 mutta ku ei raha riitä ja nyt oon ollu työkkärissä ja kesällä alkaa työt, mun suunnitelmahan oli saada toine lapsi heti perään ettei tarvi töihi tai laittaa poikaa hoitoo,juu ei lapsia tehä vaa saadaan! :/

mysterious mä ostin ihanan kehdon ku poika oli pieni ,siinä saa vauva nukkua <3 meillä ku on tuo ikean pinnis josta saa laidan pois ni käy sänkynä pitkää turvalaidan kans :)

nimiä
on hauska miettiä, Lumi Meea Aurora , Lily , Melissa ,jadessa, Jessiina , Elena, säde ,helmi , meri , kirsikka :)

meillä on suvussa diabetesta mutta en käyny sokerirasituksessa mutta nyt joutuu ;)

mulla ei periaatteessa oo pahoinvointia mutta yökkäilen silmät vedessä ja oksentelen,ihan uutta mulle tällanen, tää on niii erilainen raskaus että! :)

meidä leikattu koira ei kyllä hiffannu että ootan ja enää meillä ei ooo sitä koiraa :)

Niialle toivotaa stemppiä jospa se kolmas pysyis,eikö se onneks oo harvinaista saada 2 saati kolmatta kesken peräkkäin!?

Tää odottelu on niin inhottavaa.. Takana yks kohdun ulkonen raskaus, olis niin helpottava saada sydänäänet kuuluviin niin tietäis että ainakin oikeassa paikassa pieni on..
Ja toinen ihmetyskummatus tässä raskaudessa on oireettomuus, esikoisesta voin pahoin heti testin tehtyä ja sitä huonoa oloa jatku aina viikolle 14 saakka. Nyt ei mitään, mitkään hajutkaan ei yökötä.. Ja tänään olis ilmeisesti 7+0 viikkoja..
Varhaisultraa olen miettinyt, jos kävis yksityisellä mutta toisaalta neuvolan kautta saattaisin päästä myös.. On tää vaikeeta :D

Täällä ei selvittykään ilman pahoinvointia. Viime viikolla ekalla nla-käynnillä menin sanomaan että ei ole kuin ajoittaista etomista... vaan kuinkas kävikään. Perjantaista asti 24/7 pahoinvointi. Huh huh.. Jääkaapille ei voi mennä, kun hajut ja ruoka oksettaa. Hedelmiä, vettä, mehukeittoa, hapankorppuja saa syötyä jotenkin. Toivon todella, että tämä olo tasaantuu pian.

Huomenia!

Empiirisen tutkimuksen tulos, jääkylmä vesi johon puristettu viipale sitruunaa auttaa pahoinvointiin, ainakin mulla on ollut apua tässä raskaudessa. Olenkin kerennyt tässä viikon aikana kokeilemaan mitä mielenkiintoisimpia yhdistelmiä, epätoivo auttaa kummasti! :)

Mä olen töissä, teen kolmea vuoroa mutta pääsääntöisesti öitä. Yörytmi sopii mulle hyvin, joten meinasin jatkaa sen tekemistä.

Bofink, samma här. Laxoberon tipat on aika hyvä pika-apu (ne ei maistu miltään = ei okseta), luumusosetta kai sitä sit muuten joutuu syömään...

Nimiä, en ole ajatellut. Vinkeetä kun ei ole "varma" siitä kumpi tulee. Olo ei ole ihan yhtä karmee kuin tytöstä oli, mutta ei kyllä mitenkään erityisen kehuttava. Pieni ääni sisällä kyllä kuiskii, että voisi olla poika tulossa. :) Ja pojan nimi on valmiina edellisestä kerrasta, tosin niin on tytönkin. :D

Mulla on tänään varhaisultraan aika!! O_o Hieman jännittää...

Meillä on töissä työterveyr samassa talossa. Pääsin huomenna verikokeeseen niin katsovat tuon hormoniarvon... en suinkaan ole epäilevä :D

Hei

Voisitteko lisätä minutkin tuohon listaan?
Toinen raskaus tämä ja laskettu aika olisi laskureiden mukaan 16.11.
Asumme Ruotsissa ja synnytys tulee tapahtumaan Gävlen keskussairaalassa.

Onnea kaikille odottajille! Ihanaa, kun on tämmöinen ryhmä mihin voi kirjoitella omia tuntemuksia. Minulla raskausoireina tähän mennessä ihan sairaan kipeät rinnat ja kova väsymys. Muuten olen elämäni kunnossa :)

onnea ultraan Relanna! :)

mä oon huomannu että olo on paljo parempi jos muistaa vaa syödä parin tunnin välein :)

aurinkoista päivää kaikille :)
täälä olis 6+0 ja niinkin odotettu aamuyökkäily alkanut :D jotenkin helpottunu olo, kerkisin niin pelkäämään ettei kaikki kunnossa kun oksentelua ei kuulunu vaikka aijemmissa raskauksissa ollu.. hetken päästä minä sitten kiroonkin sitä ;P
tuosta koiranvaisto hommasta. minä arvasin jo koiran käyttäytymisestä että raskaana ollaan. uros on mutta leikattu (tosin ei näytä haittaavan vaikka palliton onki kun käy naapurin koiran pitämässä tyytyväisenä :D)  isännälle osoittaa mieltään, esim. aamulla kun lähdin töihin ja isäntä jäi vielä hetkeksi kotiin niin merkkasi aina sohvan nojaan. mitä ei ole moneen vuoteen tehnyt. enää ei voi jättää miehen kanssa. seksiä ei voida harrastaa niin että makkarin ovi olisi auki, jos mies olisi antamassa edes pusua niin koira on heti välissä. jopa vessaan tulisi mun perässä.. käyttäytyy ihan kun olisi pentu,vaikka ikää on jo sen 7,5v

Mitäs varhaisultrassa käyneille kuuluu??

Cardelian linkkejä pitää tutkia ajan kanssa :)

Maikki80, tervetuloa ja onnea plussasta :)

Tsemppiä ja jaksua pahoinvoinnista kärsiville! Täällä selvittiin plussanaikaisilla muutamilla aamuoksuilla, ei oo pahoinvointia siis lainkaan. Saas nähä alkaako taas jossain vaiheessa, vai jatkuuko tämä raskaus suht oireettomana.
Nimistä, me huomattiin miehen kanssa jo viime kesänä kun lapsista puhuttiin, että molemmilla oli sama nimi mielessä, jonka tyttärelleen haluaisi antaa! :)
Eli siitä ei ainakaan "kinaa" tule jos vaan tyttö tulee ja näyttää "nimeltään".
Pojalle ei vielä oo mitään yhtä ja selkeää, mutta ajatuksia jokunen.
Hankintoja joutuu vähän tekemään, myin jo turvakaukalon ja pinnasängyn pois, mutta toki paljon kaikkea löytyy jo valmiina pojan jäljiltä. Rattaat on esim edelleen käytössä, vaatteita ja petivaatteita löytyy, rintapumppua ym ym ym.

Mäkin kävin tänään ultrassa, mutta rintojen, en masun. Ei onneksi löytynyt mitään ikävää, rauhaskudosta oli vain todella paljon. Lääkäri meinasi että johtuu raskaudesta, mutta kipu toisessa rinnassa alkoi jo ennen plussaa. Autossa matkalla kotiin  mies tosin muistutti, että eikös me edellisessä kierrossa epäilty varhaista km ja niinhän se olikin. Eli liekkö hormonitoiminta alkanut jo viime keirrossa tehden muutoksia, sitten tuli stoppi ja toiminta pärähti taas käyntiin kun raskauduin uudelleen. Rinnat on kasvanu yllättävän paljon ja tuntuu todella raskailta.
Vähän kangasta kävin osatamassa, josko tässä jossain vaiheessa ensimmäistä äitiystunikaa alkaisi tekemään. Vähän extraa rypytyksin tai laskoksin vaan mahan seudulle niin voi hyvin käyttää normistikkin, mutta on vähän ylimäärästä tilaa sitten masullekkin myöhemmin :)
Tosin,, jos nää rinnat kasvaa yhtä paljon kun ed raskaudessa, eli  sen kolme kuppikokoa, niin ei ne tuu mahtumaan myöhemmin jos nyt lähiaikoina soopivan yläosasta teen. Hmph.
Ehkä pitää vielä hetkinen odotella, tai sit tehä vaan useampi :)

Meillä kanssa koira vahtii mua, mutta se mistä arvasin raskauden on kissat. Meillä tyttö kissa on koko aika mun sylissä, tassuttelee ihan hulluna mun masua :) Näin on ollut aikasemmissakin raskauksissa ja se on aina loppunut kun km tullut. Jännä miten nuot eläimet tietää

Hei vaan kaikille,

Täällä olisi kanssa yksi plussannut. Tuloksen sain kyllä jo viikko sitten, mutta sen verran vainoharhaisena (2 keskenmenoa) etten ole uskaltanut asiasta niin paljoa asiasta innoita. Laskettu aika olisi 10.11. näiden laskureiden mukaan. Vahvistunee myöhemmin 

Soitin tänän vasta neuvolaan ja varasin ajan ensikäynnille. Käynti saatiin vasta 4.4., mutta ei sinäänsä haittaa.. Pääasia, että tämä paketti pysyisi nyt tällä kertaa mukana. 

Oireet on ollu aika sekalaisia. Syön kuitenkin melkein parin tunnin välein, mutta jos ruokaväli menee liian pitkäksi menee kaikki ihan sekaisin, alkaa tunteet nousta pintaan vähän joka suuntaan, väsyttää, itkettää, ja oksettaa koko loppu päivän. Mitään erityistä ei tarvitse syödä riittää vain ihan jotain pientä, kunhan saa jotain suuhun pantavaa. Rinnat on todella pinkeet ja vatsa jotenkin turvonneen oloinen ja sellaista pikku nippailu ja nipistelyä tuntuu hyvinkin usein.

Listaan voi lisätä
kaimus / 29v. / ensimmäinen / 10.11.2013 / Jorvi

Takaisin