Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki!

Täältä mukaan liittyy yksi onnellinen plussannut :) Testin tein 3 päivää sitten, vaikka menkat ei ollu vielä etes myöhässä, ja vahvasti plussaa näytti. Tänään vielä digitaalisella vahvistin asian, että ei voi viivat jäädä oman mielikuvituksen varaan :D  Laskureiden mukaan la olis 23.11. Ikää on sekä mulla että miehellä 24v. ja molempien ensimmäinen lapsi olis kyseessä. Vielä en oo neuvolaan soitellut, mutta perjantaina sitten varailen aikaa jo valmiiksi :)

Ehkäisy jätettiin pois jo 7kk sitten, eli reilu puoli vuotta yritystä takana ennenku se plussa siihen testiin saatiin. Ei mikään pitkä aika loppujen lopuksi, vaikka kyllä se joka kuukauden jälkeen tuntuki että mistäs sen tietää vaikka meillä ei onnistais ollenkaa. Toivotaan nyt että pysyy kyytissä loppuun saakka :)

Oireina tällä hetkellä ollu tissien, ja etenki nännien kipu. Verisuonet on myös rinnoissa melko vahvasti näkyvillä, onneksi mies on sen verran värisokee ettei niitä niin hyvin nää ku ite :D Ei nimittäin mikään maailman seksikkäin näky :P Nälkäkin iskee poikkeuksellisen helposti, mutta muuten on ollut vielä aika oireetona.

Joshie / 24v /ensimmäinen /23.11.13 / OYS

Heipähei kaikille! :) <3
Liitynpä onnesta uhkuen joukkoon iloiseen!
Esikoistani tässä nyt odotellaan, ja tänään aamusella plussasin, alle viikon kuukautisten poisjäännin jälkeen :) Ja myöskin ihan ihka ensimmäinen raskaus minun kohdallani, joten kaikki on uutta ja jännittävää, vaikka olenkin aiemmin selannut ja kahlannut näitä sivuja! :)

iDelissa/ 24v / ensimmäinen / 21.11.13 / Lohjan Sairaala

alkutuntemuksina ollut jonkin verran "menkka"kipuilua (joskin ei vuotoa ollenkaan), ilmavaivoja :D/vatsan kivistämistä, nälkä rupeaa olemaan, ja äsken huomasin, että on KYLMÄ (mulla jolla ei koskaan oikein ole vilu yleensä :) myöskin tietty pientä väsymystä. Rinnat vielä ok :) ja tietty se painon ja jännityksen tunne alavatsalla :)

hihi, on tää jännää :D Etenkin kun nyt vielä alussa ja niiiin toivottu ja toivotaan että kaikki menee nyt hyvin! :)

Onnitteluja plussanneille

Mulla on iltaisin maha ihan kauhea pallo, päivisin onneksi ei vielä kukaan huomaa kun on muutenki käyttäny löysempää vaatetta ja neuletakkeja ym. Mutta iltaisin ei menis enää läpi :) Ekaa odottaessa oltiin ulkomailla lomalla noin viikolla 9-10. Maha pömpötti ihan käsittämättömästi, varmasti mua luultiin pidemmällä olevaksi kuin olinkaan. Vatsa myös painoi ja kävelyvauhti helteessä oli sellasta etanan vauhtia :) Pitää tarkistaa millä viikolla rupesin ottaan mahakuvia, sillon oli vaan ihan pikkasen vatsaa näkyvillä... Oli muuten ihan kiva seurata sitä mahan kasvua myös valokuvista, suosittelen viikottaista otosta ;)

Onneksi mies hoitelee ihanasti nuo esikoisen iltapalat ja iltapuuhat että voin itse lepäillä, toki tyttö välillä haluaa hyppiä sohvalla ja kiehnätä mun mahan päällä justiinsa, eipä se varmaan oo vaarallista mutta epämukavaa vähän.

Tänään 7+0 ---- Jokohan tuolle listalle uskaltaisi... eli

Sadepilvi*/ 33v / toinen / 4.11.13 / OYS

Onnea uusi plussanneille! :)
iDelissa, tuo mahan jomottelu ja menkkakipu on mullakin "vaivana". Mulla on hedelmöittymisestä asti ollut lievää menkkajomottelua, nyt rv 6+2 ja jatkuu vaan. Ei pahemmin häiritse kun tulee ja menee melkein samantien.

Ihmettelen täällä missä väsymys viipyy, jotenkin muistelin et se ois alkanut välittömästi. Nyt jopa välillä tuntuu et energiaa on riittämiin :)

Valtavasti onnea uusille onnellisille plussaajille! Olipa ihana lukea noin onnentäyteisiä viestejä, ihan herkistytti :)

Täällä huono yö takana. Ei tullut uni kuin pienissä pätkissä, oli levoton olo ja pissatti usein. Painajaisia näin kun torkuin. Voi huoh. Tähän ati oon nukkunu ihan hyvin, jopa tavallista paremmin ja enemmän, mut viime yö oli kyl kamala. Lapsi sentä nukku lähes koko yön iilimatona miehessä kiinni, ni sain pyöriskellä.

Tervetuloa uusille! Meitä onkin jo aika pitkä lista :) Tää lähtis nyt ekaa neuvolaa kohti.. Jännää!

onnea ja tervetuloa kaimus ja joshie, idelissa! :)

nyytti kiitos hyvää, nyt ois joku 7+5 mutta sen ultran perusteella ja netin laskureitten LA menis sinne loka-marraskuun vaihteeseen! mutta en lähe muuttaa ennen ku on käyty np-ultrassa,ite nyt seuraan sillaa että laskettu vau.fi sivulla on 31.10 ,huono oloa on oksennan joku joka toine päivä ja väsymys jatkuu lievempänä ja hauskaa mun sisko ootta kans,saa marraskauussa jee!!! meillö on jo melkee samanikäset esikot! :)
nii ja nyt on alkanu ja hikattaa koko aika!

mä en oikee viitti pitää housuja enää kiinni,ahistaa ja ku tuota mahaa on jo söpö pömppis <3 mulla on se mama belt,tosi kätevä,oon käyttäny jo ;)

ja nyt kahtoo muumeja pikkuakkoselta,nii paras! :)

Pitääkin koittaa sitä sitruunavettä pahoinvointiin.. Minä myös teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä.
Eilen aamulla tänne kirjoittamisen jälkeen alkoi oksentelu. Sama jatkui tänään aamulla, ei pysy edes nesteet sisällä ennen iltapäivää/iltaa. Viikkoja kuitenkin vasta 7+0 joten saattaa tämä oksentelu olla matkassa vielä pitkään.

Heippa kaikki!

Varhaisultrassa eilen näkyi yksi vahva sydämensyke.<3 Kyllähän tuo 165 euroo kirpaisi, mutta jostain syystä tän toisen kanssa oli pakko saada se varmistus että elämää on. :) Alkion mitat nakkaisi raskauspäiviä muutaman taaksepäin ja siirtää lasketun 7.11. mutta oottelen nyt sitä oikeeta ultraa ennenkuin muutan mitään.

Ja paljon onnea uusille plussanneille, tervetuloa joukkoon! :)

Jee, mä nukuinki viimeyönä melko hyvin! Jospa se tästä! Torstaina pitkään päivään töihin, joten olisi tosi toivottavaa että saa nukuttua ennen sitä. Ne on muutenkin tosi raskaita, väsyneenä aivan tappopäiviä (7-20.30), ja niitä en nyt meinaa enää itselle suunnitella...

Cardelia, kuulostaa ihanalta, että sun siskollakin on laskettu samoihin aikoihin! Mä vielä odottelen pääsyä tädiksi, mun sisarukset on semmosia oman tiensä kulkijoita etteivät paljoa lisääntymisestä ole perustaneet.

RSatu, Mä niin symppaan sua!! Esikosta jouduin makaamaan melkein sen ekat kuukaudet tipassa, kun oksentelu oli niin voimakasta aamusta iltaan. Sain silloin primperania (suppoina kun suun kautta ei mennyt mitään) se on turvallista raskausaikanakin käyttää. Makasin sohvalla ja otin pienen lusikallisen viiliä/jogurttia kymmenen minuutin välein (naistenklinikan ohje), sillä tavalla se pysyi sisällä. Voimia!!

Sadepilvi mä olen menossa nyt rv 10-11 Turkkiin Alanyaan, katotaan millainen rantapallo sitä siihen mennessä on jo itsekkin, kun nyttenkin tekee omat housut tiukkaa... Mekkoja päälle vaan, eikä sit bikinikuvia. :)

Moikka kaikille! :)

Mulla olis kanssa laskettu aika marraskuussa. Meillä on mennyt niin että 2 vuotta ollaan lasta yritetty ja kerran ollut keskenmeno välissä. Joten nyt ollaan ihan onnemme huipulla ku viimein näytti raskaustesti plussaa :)!

Mulla on myös ollut koko ajan menkka kipujen tapaisia tuntemuksia alavatsassa ja tuntuu myös että olis koko ajan nälkä :D. 
Nyt ei vaan millään malttaisi odottaa että masu alkaa kasvamaan :)

nitsu/ 25v/ ensimmäinen/11.11.2013/Satakunnan keskussairaala?

Relanna- sohvalle minäkin olen majoittunut.
Soitin neuvolaankin ja kysyin saanko tarvittaessa sieltä lääkärintodistuksen, jos pidempään olen pois töistä. Pitänee koittaa vielä tuota hidasta syömistäkin. Eilen sisällä pysyivät vain viili ja mehukeitto.. Illalla kylmät mandariinit. Ja työn luonne on kyllä minulla sellainen, että näin pahoinvoivana ja hajuherkkänä siitä ei kyllä mitään tule :D Voi tätä ihanuutta.

onnea nitsu! ;)
ja ihana kuulla relanna! <3

on tup perhe vaa ihan välillä, ollaa nyt nii peaa ku on karenssi päällä mutta mummu osti halpa-hallista ihanat harmaat tähti sukkahousut,se on paras kauppa ja oli vaa 3.95e ja pitäs saada jotku kumpparitki ostettua,meinasin ihan tavallsia ja pitää sitte villasukkaa jos tarvis :)
ja mulle on ostettu mamavitamiinia ja lukalle bebanthenia ku meillä ei oo varaa,mitä tekiskää ilman niitä <3
mulla on 4 sisarusta ja varmaa yks alkaa kans kohta tekee mutta ,melkee nuorimmainen minä alotin ensi ku tärppäs eka ;)

Onnea muillekin plussanneille :)

Sympatiat kaikille pahoinvoinnista kärsiville.

Mua vaivaa ihan järkyttävä väsymys. Ja tää on nyt tänään menny paljon pahemmaks. Meinasin oikeesti nukahtaa omalle työpisteelle tänään siinä loppu päivästä. Meille huoneeseen ei tule edes minkäänlaista valonpilkettä, että sais hetken paistatella. Onneks ite havahduin ja nousin pakon edessä ylös ja liikkeelle. Paras vielä, että sermin toisella puolella istuu mun esimiehen sijainen, joka kulkee jatkuvasti mun pisteen ohi tai on kysymässä multa jotain neuvoa. En oo ollu tällä viikolla oikeen skarppina ja jotenkin normaalia hajamielisempi.

Muakin ahdistaa ku vaatteet ei oikeen mahdu päälle, ku oon niin turvonnut. Aina kotiin tultaessa vaihdan heti ekana jotain mukavampaa päälle. Päivälläki oon alkanu pukeutuu noihin väljempiin vaatteisiin mitä löytyy. 

Olis kyllä ihanaa päästä sinne varhaisultraan, mut täälläkin jää kelakorvauksen kanssa 122€ maksamaan, niin ei näin hoitovapaalla viitsii mennä. Listalle voisi päivitellä, tuo epämääräinen la olis sitten neuvolan laskujen mukaan 31.10. Mut en miä tuonne lokakuisiin viitsiisi hypätä enää... Ja voihan se taas kuukauden päästä ultrassa muuttua. Sitä sitten odotellessa.

Heipä hei kaikille....ja huuuurjasti onnea uusille plussanneille :)

Itellä on nyt vähän aikaa kulunut siitä, kun viimeks tänne kirjottelin...pääsääntösesti tonne fb-ryhmään kirjottelen. Ajattelin kuitenkin päivittää nyt kuulumiset myös tänne. Käytiin siis tänään siinä varhaisultrassa...femedassa ja 94e jäi kelakorvauksen jälkeen maksettavaa. Yksi kaveri masusta löytyi, vastasi viikkoja 7+1 ja hieno vahva sydämensyke sieltä kaverilta löytyi eli kaikki hyvin ONNEKS :D huomenna mennään sitten sinne neuvolaan...se piti olla jo maanantaina, mutta oltiin just siihen pihaan päästy autolla kurvaan, kun neuvolatäti sieltä soitteli ja sanoi, että meidän täti oli sairastunut, joten varattiin sitten uusi aika. Elikkäs huomenna mennään ja nyt on ihan kiva, kun on sit saatu varmistus siitä, että kaikki on pikkusella hyvin :)

Mulla ei vielä pahoinvointia ole ilmaantunut...jaksamisia todellakin kaikille, jotka näistä kräsii...väsymys on kylläkin iiiiiihan hirveä ja päivisin on kyllä päikkärit pakko vetää. Nippailuja vatsassa on nyt aikas paljon, mutta ei nyt ihan niin, että elämää muuten hidastaisi. Tissit on aina päivästä toiseen vaihtelevasti kipeet...joinain päivinä aristaa ihan pirusti ja sit toisina on suht normaalit.

Nii joo meillä kanssa koira kiehnää perässä ja tähän sohvalle sen on pakko päästä ihan viereen ja kiinni nukkuun....tossa se nyt tuhisee kyljessä kiinni :D

Hellou! Ja onnea kaikille plussanneille :)

Lomailu äidin luona on lopuillaan ja kotimatkalle lähen tästä pikapuoliin, 350km matka ajettavaa, huoh...

En ole vieläkään kertonu äidille mitään enkä taija kertoa. Kerron sitten kun eka ultra on käyty. En ole paljoa nyt joutanu raskauttani miettimään kun on ollu muuta puuhaa kovasti. Mutta iltaisin ennen nukkumaan menoa olen käyny täällä lukemassa teidän juttuja :)

Itellä ei vieläkään ole raskausoireet "pahentuneet". Pientä nipistelyä vatsassa. Syödessä tuun aika äkkiä täyteen... Pahoinvointia ei vielä ole havaittavissa. Saas nähä tuleeko ne vai säästynkö niiltä kokonaan...

Meilläkin on koira. Täytyys tarkkailla alkaako se käyttäytymään mua kohtaan jotenkin erilailla ;)

voi mä joudun myöntää että laitoin jo ekat mammahousut jalkaan,aah helpottaa ku omat farkut nii kinnaa ja ahistaa ja maha on yhtä iso ku esikkoa oottaessa viikoilla 11 ;)

eikai tässä muuta,kahvit oksensin aamulla ja sitä rataa :)

Voimia tosiaan teille pahoinvoinnista kärsiville! Onnellisena vedin eilen puoli suklaalevyä ja voi yäk sitä oloa sen jälkeen! Ei oo ennen ollut moista...

Maha on mukavasti turvoksissa 24/7 ja painoakin on sen myötä tullut. Huoh... Varsinkin monesti aamusin maha on niin pallona, että! Näyttää ku olis jo viikolla 16. On tota mahaa tossa jonkun verran jo ennestäänkin, mikä tietenki edes auttaa asiaa.. Nyt huomasin, että maitorahka turvottaa mua vielä enemmän. En voi syödä sitä ollenkaan. Ja tosiaan ennen raskautta söin maitorahkaa 3 purkkia päivässä... :D

Väsymystä on jonkun verran, muttei kovin pahasti.

Itse kerroin heti äidilleni raskaudesta, koska hän tiesi myös yrityksestä ja joulukuun keskenmenosta. Lisäksi olen kertonut muutamille ystävilleni. Joulukuussa huomasin, että kerroin keskenmenosta useammalle ihmiselle, kuin raskaudesta. Joten ajattelin, että sama se on jo nyt kertoa, kun vaikka km tulisi, niin kertoisin siitä kuitenkin.

Eipä tänne tällähetkellä kovin ihmeellistä. Töihin palasin eilen loman jälkeen ja kohta taas saakin suunnistaa iltavuoroon..  Mukavaa päivää kaikille! :)

Voimia pahoinvoinnista kärsiville täältäkin! Itse kuulun myös tuohon porukkaan.. Oksentelua ei (ainakaan vielä) ole esiintynyt kuin aamuisin, mutta vellova huono olo on mukana koko päivän. Kahvia ei juurikaan pysty juoda eikä suklaata syödä. Mikä on sinänsä ihme, normaalisti olen oikea suklaa-narkomani. :D

Tilasin tosiaan netistä doppler-laitteen ja siinä tuli mukana Gender maker-sukupuolitesti.  Tänä aamuna sen sitten leikkimielellä tein ja tyttöä näyttää. Tyttö olisikin oikein ihana juttu, meillä kun on ennestään kolme poikaa. Mutta tottakai poika on yhtä tervetullut. Jännityksellä nyt sitten odotellaan rakenne-ultraa ja synnytystä, että pitikö tuo testi paikkansa. :)

Mites muut, oletteko hankkineet tai onko aikeissa hankkia kotiin doppleria? Malttamattomana jo odottelen, että olisi viikot niin pitkällä että pääsee sydänääniä kuulemaan. :)

Tasan viikko alkuraskauden uä-tutkimukseen. Menisipä aika nopeaa...

Täällä pukkaa kriisiä miehen kanssa, toivottavasti tilanne tasaantuu taas. Huusin sille eilen ensimäistä kertaa koko suhteen aikana, niin vihainen olin :/
Mä olen todella temperamenttinen ja leimahteleva yleensä, en tajua miten oonki pystyny hillitsemäänitteni tähän asti :D

Ihana poikani aamulla kipus syliin ja sano että sinä olet kasvanu minun masussa. Minä tietty että ei, kun sinä olet kasvanu minun masussa. Poika tuumi hetken ja sano, että äitin masussa kasvaa kiltti tyttö♥
Saas nähä pitääkö paikkansa, hellyttäävää että toinen on selvästi asioita ajatellu, vaikka aiemmat keskustelut on antanu muuta ymmärtääkkin :)

Mulla ei kotidoppleria ole, ei ollut ekassakaan raskaudessa. Tavallaan kiinnostais, mutta ei ole juurikaan ylimääräistä massia.

Tänne ei muutoin ihmeitä, nännit on kipeet, mutta muutoin oireetonta elämää. Tänä aamuna on tullu lenkkeiltyä ittesä ihan puhki, vein pojan leikkikerhoon kävellen/rattailla ja kävelin sit takas kotiin. Parin tunnin huila ja sit tietty sama matka hakiessa.Kun jaksaiskin joka päivä lenkkeillä sen 8km mitä tänään, ni hyvää tekis ;)
Nyt kun säät paranee, niin pitää kyllä alkaa enempi taas kävellen kulkemaan, jospa hillitsis painonnousuakin. Mulle on kilo tullu tähän mennessä.

Edit: Hetki sitten alkoi vuoto, ruskeaa tuhrua. Saas nähä yltyykö ja menee kesken, vai onko harmitonta ja loppuu jossain vaiheessa. Huomenna soitto omalääkärille jos pääsis tarkistuttamaan. Tosi paha mieli.

Takaisin